LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet via de CAI kabel, hoezo vrije marktwerking?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Internet via de CAI-kabel

Ben ik veroordeeld tot 1 provider
5
100%
Ik kan kiezen uit 2 providers
0
Geen stemmen
Ik kan kiezen uit 3 providers
0
Geen stemmen
Ik kan kiezen uit >3 providers
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 5

spartaan

Internet via de CAI kabel, hoezo vrije marktwerking?

Ongelezen bericht door spartaan »

Internet via het telefoonstopcontact kun je afsluiten bij diverse aanbieders. Het merendeel van de aanbieders werkt onder de vlag van KPN, maar goed er valt wat te kiezen.

Internet via het CAI-aansluitpunt ligt even anders. Bijvoorbeeld mijn situatie, ik woon in Schiedam en ben door toedoen van de gemeenteraad veroordeeld tot Caiway. Uit andere aanbieders kan ik niet kiezen. Moet u voor de gein eens gaan kijken naar de prijzen welke deze provider hanteert. Ik ben van mening dat hier sprake is van monopolie en zou het nu eens op prijs stellen als er is een consumentenorganisatie opstaat en er is flink inkletst, zodat ik en waarschijnlijk nog meer burgers in Nederland eindelijk eens wat te kiezen hebben. Ik weet dat er gemeentes bestaan waar men wel uit een aantal aanbieders kan kiezen, in Schiedam dus duidelijk niet!

Heeft u dezelfde ervaring, vul dan s.v.p. hieronder uw gemeente in waar u ook kunt kiezen uit 1 provider en vul ook s.v.p. de poll in.

Internet via de CAI-kabel, weg met die monopolisten, TrosRadar wanneer gaan jullie dit varkentje eens wassen?

rschilders

Re: Internet via de CAI kabel, hoezo vrije marktwerking?

Ongelezen bericht door rschilders »

@spartaan
Ik ben een Caiway tv-abonnee in het gebied Aalsmeer/Uithoorn. Qua TV-aanbod en kwaliteit van het beeld (ook HD) steekt Caiway met kop en schouders boven andere kabelaars uit. Zeker Ziggo heeft niet die beeldkwaliteit als Caiway heeft. En UPC is administratief weer een puinhoop. Dus wat dat betreft geen problemen. Het is inderdaad juist dat de kabelaars (niet alleen Caiway) duurder zijn met internet dan de ADSL aanbieders. En je zit dus inderdaad vast aan je eigen kabelaar als je ook internet wil van hun. Ik zit er juist aan te denken om internet van Caiway te nemen als Telfort voorbij is. Het probleem voor mij is dat ik 3,5 km van de telefooncentrale zit, dus nooit een hogere snelheid kan halen dan 3 a 4 MB/s via de ADSL, ook al heb ik een 20 mb abo. Via de kabel kan ik wel hogere snelheden krijgen, omdat Caiway wijkkasten heeft, dus het internet signaal is sterker. Maar ik ben met je eens, dat het niet gewenst is dat je afhankelijk bent van één bedrijf voor je kabelinternet. Maar voorlopig is het niet anders.

Brd

Re: Internet via de CAI kabel, hoezo vrije marktwerking?

Ongelezen bericht door Brd »

Ik ben die monopoly van UPC ook zat. Wie wil samen een kabelmaatschappij opstarten?

Gesloten