LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FSK protocol

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Cécile1710
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2007 22:12

FSK protocol

Ongelezen bericht door Cécile1710 »

Aangezien ik telefonie via @home heb genomen, maar wel een toestel chicago 440 c van KPN heb is het niet mogelijk te zien wie mij belt.

Beroepshalve zou ik dat erg prettig vinden.
@home stuurt me naar primafoon en daa hebben ze wel een nummermelder, echter zonder FSK protocol. Ik zou wel een nieuw toestel kunnen kopen voor 119 euro.

Het is een slechte zaak dat @home geen genuanceerde toestellen levert waar deze funktie wel bij aanwezig is.

Ik hoop op reakties.

jankelder
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:12

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door jankelder »

nou die telefoons zijn er wil . er staan vaak bij de informatie van de telefoon als deze geschikt is voor kabel telefonie

gr jan

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb zelf een set van Profoon (DECT, 1 basis station en 2 losse handsets) gekocht bij V&D voor € 39,95, die zowel DTMF als FSK aankunnen. Zowel via mijn KPN als Tiscali lijn (via een automatisch schakel kastje zijn ze beide aan deze set geschakeld) heb ik nummerweergave op deze toestellen zonder problemen!

samyra56
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2009 18:47

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door samyra56 »

Het probleem van het FSK protocol en DTMF is nu ook door upc ingevoerd. Na onderhoud aan het telefonie netwerk in april weerkt mijn nummerweergave niet meer. Volgens UPC komt dit omdat mijn toestel
de Boston500 van KPN het FSK protocol niet ondersteund. Voor het bovengenoemde netwerkonderhoud deed de nummerweergave ook via UPC het wel. Kennelijk heeft UPC het protocol zonder meer gewijzigd en ben ik kennelijk verplicht om mijn verder uitstekende toestel te vervangen. Hebben meer mensen van UPC dit probleem? :? :?

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door freggel »

Als je je huidige toestel wil behouden, dan is een ouderwetse nummermelder misschien een oplossing. Het heeft uiteraard niet het comfort van een nummer in display. Maar je hoeft dan ook niet een geheel nieuw toestel te kopen, wat gewoon zonde van je geld is.

samyra56
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2009 18:47

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door samyra56 »

Aanvulling op mijn eerste melding van het FSK protocol bij UPC.
Na weer een telefonische klacht bleek opeens de nummermelding weer te werken. Ik blij maar na een halve dag was de nummermelding weer verdwenen. Wat mij stoort is, dat mijn boston telefoon van KPN het goed gedaan heeft na de overgang van KPN naar UPC. Pas na het groot onderhoud ong. een maand geleden doet zowel de nummermelding en dus ook de voicemail het niet meer.
Het is dus niet zo daat ik een verkeerd toestel had bij mijn overgang of dat ik een verkeerd toestel heb gekocht. :?

Charlina
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2009 13:04

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door Charlina »

Ook bij mij krijg ik geen nummermelding naar overstap van kpn naar upc.
Ook zeiden ze dat ik dan maar of een andere telefoon moest kopen of een losse nummermelder.
UPC wil graag alles in eigen hand houden?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door TdeHond »

Er zijn ook toestellen die volgens beide protocols werken. Dat was handig toen Ziggo overschakelde op hetzelfde systeem als KPN. Mijn nummermelding bleef werken en schakelde automatisch over op het andere protocol.

Ik heb een Panasonic kx-tg8090 ( met telefoonbeantwoorder)

Ziggo webteam Alex
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:26

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door Ziggo webteam Alex »

Om nummerweergave via Ziggo Telefonie correct te laten functioneren, hoort het gebruikte toestel het FSK-protocol te ondersteunen.
Ziggo is overgestapt naar dit protocol, aangezien dit in Europa breder wordt ondersteund door telefonie fabrikanten, een algemeen beter werking heeft en meer mogelijkheden ondersteund. Sommige toestellen ondersteunen alleen het door KPN gebruikte DTMF protocol, deze zullen daardoor de nummerweergave niet meer goed weergeven.
Als u hier meer informatie over nodig heeft kunt u dit vinden in de handleiding van uw toestel, via de website van de fabrikant of telefonisch contact met de fabrikant.

Ook heeft ziggo nu zelf dec telefoons te koop deze werken gegarandeerd op het ziggo netwerk. Voor meer informatie kunt u kijken op: http://www.ziggo.nl/producten/telefonie ... t-telefoon

Met vriendelijke groet
Alex Ziggo webteam

stofzuigertje

Re: FSK protocol

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De KPN gebruikte DTMF is in Nederland meest gebruikte dus zo jaag je klanten bij Ziggo weg.

FSK is in Europa niet grootste, Rusland heeft 150 Miljoen inwoners in Europese deel!

Advies; Koop een goedkope Profoon bij Blokker die beide aan kan.
Kijk voor aankoop of beide ondersteun worden of breng hem ook als hij nu goed werkte terug binnen de week, want als je ooit overstap wil ik geen extra kosten maken!


Via www.kieskeurig.nl kun je diverse modellen opzoeken en of ze deze 2 ondersteunen.
Meestal Alleen DTMF of beide, alleen FSK is erg zeldzaam dus hoezo geheel Europa?

Gesloten