Beste Luctor,
Ik las net dat je een gerechtsdeurwaarder bent. Nu zit ik met een kwestie waarbij ik niet weet hoe ik het aan moet pakken en of het terecht is.
Vanwege wat problemen met de informatie beheer groep betalen ik en mijn partner al een paar jaar af aan deurwaarderskantoren. mijn partner zit daar aan een vrij hoog bedrag en daar loopt het allemaal goed, aangezien wij de verplichtingen aldaar nakomen.
Ook bij mij liep het goed betaal gewoon volgens regeling. Nu ben ik bezig met het oplossen van onze problemen met de ibg, aangezien wij niet zowel de aflossingen aan de ibg als aan de deurwaarders kunnen voldoen. Wij voldoen aan de deurwaarders, maar daardoor loopt het bedrag iedere keer op. Dit wordt dan aan de al lopende vordering geplaatst en betalen dan telkens volgens een betalingsregeling af.
Nu heb ik bij een nieuwe vordering (uit handen gegeven door de ibg) dit keer aangegeven waar wij mee bezig zijn, namleijk een regeling met de ib-groep treffen waarbij wij eerst de vorderingen aan de deurwaarders kunnen voldoen o vervolgens de normale termijn aan de ib-groep. Ik gaf daarbij aan dat het een poos mis was gegaan (niet met de betalingen aan de deurwaarders) en dat we alles weer op de rails proberen te krijgen wat dmv het oversluiten van de hypotheek ook grotendeels gelukt is. en dat dit ons enige struikelpunt nu is.
de gerechtsdeurwaarder in kwestie reageerde naar mijn idee zonder enige vorm van empathie. Hij vroeg zich af of ik de telefoonkosten die ik nu maakte wel kon betalen aangezien de schulden die wij hebben en of wij een auto hebben en dat die dan maar weg moet. Ik gaf aan dat ik gewoon door wilde gaan door de vordering achter de andere vordering te plaatsen, maar hij zei dat hij dat nog niet wist en dat hij eerst de brief die wij wilden opstellen aan de ib-groep wilden zie en daarna zou besuiten.
Ik gaf aan dat ik deze info alleen maar gaf om te laten zien dat wij uit deze situatie willen komen en dat dat verder los staat van de betalingen die gewoon altijd woden voldaan. maar hij zei dat hij op de brief wachtte.
Nu heb ik de LSVB benadert om mij te helpen met het opstellen van deze brief en ik heb ook een start hierin gemaakt. de lSVB heeft mij ook gemaild dat zij de brief zouden willen lezen en mij willen helpen hiermee.
Nu zijn ik en mijn zoontje een periode ziek geweest, waardoor de brief even is komen te liggen. maar verder betaal ik wel gewoon maandelijs de termijnen die afgesproken zijn (behalve dan voor die laatste vordering want daar wilde de deurwaarder geen uitsluitsel over geven totdat hij de brief heeft gezien.)
Nu ligt er een brief op de mat waarin er een executoriaal beslag op de roerende zaken wordt aangekondigd.
Nu vraag ik mij dus af, waarom deze meneer dit nu doet. Hierin staat dat ik nog niet zorg heb gedragen voor de algehele betaling (hierin zit dus de vordering waarover ik een betaalafspraak heb en gewoon maandelijks aflos en de nieuwe vordering waarbij er pas beslist moest worden na de brief, waarover ook geen termijn van indiening is afgesproken)
Hij had toch ook een brief kunnen sturen waarin hij vraagt om de stand van zaken.
Verder vraag ik mij af of hij zich niet gewoon moet houden aan het aflosbedrag waar de schuldeiser in dit geval de ib-groep akkoord mee gaat. en aangezien mijn partner met een veel hogere schuld de betaalafspraken kan blijven maken, neem ik aan dat de ib-groep er bij een lagere schuld niet opeens tegenin gaat.
Het lijkt mij dat ik deze meneer teveel info heb gegeven waarbij hij nu een eigen beeld heeft gevormd over ons.
Ik heb spijt dat ik deze info heb gegeven ik had liever gewoon gevraagd de nieuwe vordering achter de oude te plakken.
Hoe moet ik hier nu verder mee omgaan. Ik wil betalen (de b-groep is ook niet degene die hier dwarszit) en betaal tot nu toe ook gewoon de regeling. dus vraag ik mij af waarin ik tekortschiet dus waaraan ik dit executoriaal beslag aan te danken heb.
Misschien kunt u mij hier meer inzicht in geven
alvast bedankt,
belinda
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wat mogen deurwaarders doen
-
LuctorEtEmergo
Re: wat mogen deurwaarders doen
Beste Belinda,
In de regel handelt een gerechtsdeurwaarder op instructie van zijn cliënt, in dit geval de IB-Groep.
Ik kan me voorstellen dat de deurwaarder, aangezien jouw schrijven uitbleef, de executie heeft hervat. Indien er voor het laatste dwangbevel nog geen regeling is getroffen, zal de gerechtsdeurwaarder in ieder geval NIET het initiatief tot een regeling nemen. Die bal, alsmede het verstrekken van info mbt de stand van zaken, ligt toch echt bij jou. Over het algemeen zijn aanzeggingen beslag roerend meer bedoeld als pressiemiddel, maar laat in ieder geval wat van je horen!
Om kort te gaan: zorg dat je middels die financiering in één keer de vorderingen die bij de gerechtsdeurwaarder lopen kunt voldoen en ga vervolgens met de IB-Groep om tafel. Het scheelt je een hoop kosten en stress als de zaken gewoon via de IB lopen. Probeer voor nu te zorgen dat de IB de deurwaarder instrueert om het laatste dwangbevel bij de afbetalingsregeling aan te sluiten al dan niet pas op de plaats te maken.
Succes!
Luctor
In de regel handelt een gerechtsdeurwaarder op instructie van zijn cliënt, in dit geval de IB-Groep.
Ik kan me voorstellen dat de deurwaarder, aangezien jouw schrijven uitbleef, de executie heeft hervat. Indien er voor het laatste dwangbevel nog geen regeling is getroffen, zal de gerechtsdeurwaarder in ieder geval NIET het initiatief tot een regeling nemen. Die bal, alsmede het verstrekken van info mbt de stand van zaken, ligt toch echt bij jou. Over het algemeen zijn aanzeggingen beslag roerend meer bedoeld als pressiemiddel, maar laat in ieder geval wat van je horen!
Om kort te gaan: zorg dat je middels die financiering in één keer de vorderingen die bij de gerechtsdeurwaarder lopen kunt voldoen en ga vervolgens met de IB-Groep om tafel. Het scheelt je een hoop kosten en stress als de zaken gewoon via de IB lopen. Probeer voor nu te zorgen dat de IB de deurwaarder instrueert om het laatste dwangbevel bij de afbetalingsregeling aan te sluiten al dan niet pas op de plaats te maken.
Succes!
Luctor