LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie vervallen?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

garantie vervallen?

Ongelezen bericht door nikob »

Goededag ,net een nieuwe bromfiets scooter gekocht bij Wehkamp die de scooter heeft van Hetgeco BV te venlo een rex 450 (duitsmerk,) na 960 km hoorde we een luide poef de motor weigerde volgens een kennis zijn de kleppen stuk of verbogen .Via wehkamp kregen wij het telefoon nummer van het bedrijf waarvan zij de scooter hadden gekocht.Wij het bedrijf opgebeld want er staat garantie op,.. kreeg ik te horen dat de scooter een servicebeurt had moeten hebben na 500 km staat in het bijgeleverde boekje (een duits boekje)waar een hele andere scooter opstaat in ieder geval het plaatje ..ons duits is dus nul komma nul maar goed ,we kregen te hoen dat onze garantie was verlopen vanwege dat wij niet de eerste servicebeurt hadden gedaan.Die wij zowie zo zelf hadden moeten betalen,..nu heb ik gehoord dat de eerste service beurt altijd na 1000 kilometer is , mijn vraag is nu , ben ik nalatig geweest en is inddaad de garantie vervallen of probeerd het bedrijf er onder uit te komen op deze slinkse wijze? mvg niko.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat staat er in de garantievoorwaarden over de servicebeurt?

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door nikob »

Dank voor de snelle reactie,van de fabrikant hebben wij geen garantievoorwaarden ontvangen, maar ik denk dat de garantievoorwaarden onder wehkamp vallen daar hebben wij het gekocht?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Laat je door de Wehkamp vooral niet afschepen met een telefoonnummer van de leverancier. Daar heb je niets mee te maken, je hebt het ding bij Wehkamp gekocht en zij blijven verantwoordelijk voor de afhandeling. Zij mogen je niet doorverwijzen, ze moeten het zelf regelen met de leverancier.

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door nikob »

wehkamp is inmiddels in conclaaf met de leverancier heb ik nu begrepen,ben bang dat ik aan het kortste lijntje ga trekken vanwege de onderhoudsbeurt die niet is uitgevoerd thx voor de reactie

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Heeft Wehkamp je op deze verplichting gewezen of staat dit op hun site? Overigens had Wehkamp als verkoper er voor moeten zorgen dat je de garantiepapieren krijgt.

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door nikob »

wij hebben geen garantie papieren gehad ,maar hun zeggen van wel dus tja .... hoe moet ik dit bewijzen ?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Niet... Zij moeten bewijzen dat je ze gehad hebt.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, lijkt dit me een goed moment om die even in te schakelen!

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door nikob »

er staat op hun website • Bij gebreken die ontstaan zijn door niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik (zoals het niet te werk gaan volgens de bijbehorende gebruiksaanwijzing);

wij hebben dus wel dat boekje ontvangen en meer niet maar niet via wehkamp dus geen garantievoorwaarden van wehkamp ,wat op hun website staat ivm met garantie de algemene voorwaarden. is dan niet van toepassing heb ik begrepen op de scooter?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Staat er in dat boekje iets over een servicebeurt na 500 Km?

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door nikob »

ja in het duits staat er na 500 km een onderhoudsbeurt

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Tja. Dan kan je je daar dus niet op beroepen. Dan heeft de leverancier dus vermoedelijk gelijk dat de garantie vervallen is. Ook gezien dus de bepqling die je van de site van Wehkamp plukte.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Evrn iets anders: er is volgens mij een (wettelijke?)0verplichting om een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij te leveren!

nikob
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2007 17:29

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door nikob »

ik kan er niet veel over vinden of dit verplicht is om er een nederlandse gebruiksaanwijzing bij te doen weet iemand dit?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: garantie vervallen?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Heb even gezocht, maar volgens mij is het niet verplicht. De enige bronvermelding die ik kon vinden wees echter naar een niet meer bestaande pagina van Postbus 51, dus zeker ben ik er ook niet van.

Gesloten