LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Panasonic plasma tv problemen.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Johnnydegroot
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:36

Re: Panasonic plasma tv problemen.

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

<i>Mag jij uitleggen wat er zo wezenlijk anders is aan een plasmascherm ten opzichte van een beeldbuis, dat de laatste langer mee zou gaan ondanks dat de eerste een kwalitatief beter paneel heeft.</i>

Dat is ook niet waar, het ligt er maar net aan welke criteria je hanteert. Als Pioneer zegt dat een scherm 'op' is als de lichtopbrengst met 50% is afgenomen, dan geldt iets dergelijks voor een beeldbuis ook. 'Ouderwetse' beedbuizen moeten, wil je optimale kwaliteit behouden, ook van tijd tot tijd gedemagnetiseerd worden. Dit gaat echter wel ten koste van de levensduur van de beeldbuis.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Panasonic plasma tv problemen.

Ongelezen bericht door resp00112469 »

'Ouderwetse' beedbuizen moeten, wil je optimale kwaliteit behouden, ook van tijd tot tijd gedemagnetiseerd worden. Dit gaat echter wel ten koste van de levensduur van de beeldbuis.
Dat is het verhaal van de klok en de klepel, dat heeft totaal NIETS met levensduur te maken.
Verder ga ik er niet op in, want dat gaat een héél lang verhaal worden.

Vr. Gr. Hans.

Accuphase
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 apr 2009 10:40

Re: Panasonic plasma tv problemen.

Ongelezen bericht door Accuphase »

Het lijkt me stug dat de MediaMarkt dit toestel gaat "aanbieden" ter reparatie.
Ik zie je nog niet met een 42" plasma scherm naar de serviceafdeling van MM wandelen, die dit vervolgens opstuurt naar Panasonic.
Voor dit soort toestellen komt er een monteur van Panasonic aan huis.
Elders op internet heb ik wel gelezen dat er meer van deze toestellen een probleempje hebben met de beeldbuis en dat Panasonic dit altijd netjes opgelost heeft.
Ik heb gebeld naar de mm en als het toestel ouder is dan 2 jaar moet je hem dus naar de winkel brengen. De mm gaat hem dan opsturen zei ze. Lekker handig...

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Panasonic plasma tv problemen.

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb gebeld naar de mm en als het toestel ouder is dan 2 jaar moet je hem dus naar de winkel brengen. De mm gaat hem dan opsturen zei ze. Lekker handig...
Je gaat toch geen plasma scherm naar de media Markt slepen met alle risico's van dien ????

Op de site van Panasonic staat onder de knop support het volgende:
E-care - Homeservice Panasonic Plasma/LCD toestellen vanaf 32 inch (consument model)

Als aanvulling op onze GARANTIE verzorgen wij homeservice voor onze Panasonic Plasma/LCD-TV’s vanaf 32 inch.

Deze service wordt uitgevoerd door E-Care Repair Services B.V. en geldt uitsluitend voor toestellen welke zijn geleverd door Haagtechno bv met een beeldmaat van 32 inch of groter. Voor niet door Haagtechno bv geleverde apparaten is de normale garantie-/serviceverlening uiteraard van toepassing.

Panasonic Homeservice kan alleen door dealers/winkelverkooppunten worden aangemeld.

De bovenstaande service is gratis binnen de geldende garantieperiode, mits aan de volgende voorwaarden wordt voldaan.
• Bij de aanvraag dient u altijd het desbetreffende serienummer en de aankoopdatum door te geven.
• Een geldig aankoopbewijs dient te worden overlegd bij het bezoek van de technicus.
• Indien de Plasma/LCD TV aan een muur bevestigd is dient het toestel voor bezoek van onze Home Service van de muur gehaald te zijn.

Indien niet aan de garantievoorwaarden kan worden voldaan, zal vooraf altijd een prijsopgave door E-Care Repair Services B.V. worden verstrekt.
Haagtechno is de importeur van Panasonic, ik neem aan dat MM gewone Nederlandse import verkoopt, dus heb je recht op thuis service.

Op Haagtechno.nl of Panasonic.nl (zelfde site) vind je ook geheel bovenaan de contactmogelijkheden, ik zou daar maar eens gebruik van maken voor je je toestel gaat riskeren door er mee te gaan slepen.
Kennelijk moet de winkel je wel aanmelden voor deze service, je kunt bij Panasonic aangeven dat MM heel iets anders beweert dan Panasonic zelf, misschien willen ze je zonder tussenkomst van MM wel helpen, vooral omdat de garantie nog maar net om is.
En anders heb je wat ammunitie om met MM de strijd weer aan te gaan.

Ik ben benieuwd, ik heb zelf nl. een Panasonic plasma van anderhalf jaar, die doet het nog perfect gelukkig, maar je weet nooit, ik heb op Kieskeurig al meer problemen gezien.

Gesloten