Bijna 3 jaar geleden, juni 2006 overleed mijn tante. Tante was niet getrouwd en had geen kinderen.
In oktober kreeg ik een brief van een notaris. Mijn vader leeft niet meer dus kwam ik, als kind, in aanmerking voor een erfdeel. Ik diende de brief bij een notaris bij mij in de buurt te laten stempelen en tekenen en moest alles opsturen.
Ik dacht dat het daarmee geregeld was.
Nu, inmiddels mei 2009, is de bewuste notaris schijnbaar nog steeds op zoek naar erfgenamen. Mijn vader had 15 broers en zussen en wie weet hoeveel kinderen daar nog van leven.
De zoekkosten worden van de erfenis afgehaald. Er was destijds een bedrag van 13.000 euro te verdelen. Ik vraag me af hoelang zoiets kan en mag duren. Als mijn zus contact opneemt geven ze als antwoord dat sommige mensen niet reageren en dat alles dan via de kantonrechter of deurwaarder moet. Het geld zal allemaal wel op gaan aan die notaris en ik reken eigenlijk nergens meer op. Maar hoelang mag zoiets nou eigenlijk duren?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] erfenis van tante
Re: erfenis van tante
Zolang als redelijk is.. En dat kan lang zijn als erfgenamen niet reageren. Rustig afwachten dus. Als je het idee hebt dat de notaris niet zuiver handelt kun je natuurlijk een klacht indienen.