LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaalrekening DSB-bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mariab
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Mariab »

Ook hier alleen maar DSB problemen. Eén doffe ellende. Heb een klein jaar geleden een rekening geopend. Spijt als haren op m'n hoofd, en helemaal vandaag.

Internet updates duren soms een volle week. Eén keer zelfs 9 dagen. Dan word er opeens iets afgeschreven wat je allang vergeten was omdat je het ruim een week daarvoor hebt aangeschaft of voor hebt getankt ofzo. Echt heel bizar. Je hebt dus nooit een accuraat overzicht. Tenzij je standaard veel geld op de bank hebt en je bonnetjes zeer nauwkeurig bijhoud in je administratie, kun je bij de DSB echt in de problemen komen.

Overboekingen duren echt lang. Er is afgelopen donderdag een overboeking gedaan naar me vanaf de ING. Het stond gisteren, op maandag, pas op de DSB bank, maar ik kon het nog steeds niet pinnen. Zelfs transacties van DSB bank naar DSB bank nemen soms 3 volle dagen in beslag.

Het allerergste was wel vanmorgen, toen ik mijn pas in de dongel stopte en te zien kreeg "Pin blocked" nog voor ik zelfs maar een pincode had ingevoerd; laat staan een foutieve. Ik heb meteen de DSB gebeld, kreeg te horen dat het wel eens voorkomt als de chipstrook vies is, maar ze konden er niets aan doen.

Ik moet nu dus een heel schriftelijk traject afleggen om een nieuwe pas te bestellen, kan niet bij mijn internet bankieren en ook niet bij m'n geld. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen als die nieuwe pas er niet binnen de 5 werkdagen die me gezegd werd dat het zou duren. Had gelukkig van de week een relatief groot bedrag gepinned, dus geld voor boodschappen voor een week heb ik wel, anders was ook dat een groot drama geweest.

Mijn zoon word volgende week 3 en ik weet dus niet of ik dan wel weer toegang tot m'n rekening heb, met een festje en taart te kopen. Dit is echt een drama, en de DSB doet niets. Helemaal niets. Ze helpen niet.

Ik zeg zodra ik al m'n geld zaken weer vrij en geregeld heb meteen dit wanproduct op. Dit bedrijf zou geen licentie moeten hebben. Ze zijn totaal niet capabel genoeg om geld te beheren!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Er is afgelopen donderdag een overboeking gedaan naar me vanaf de ING. Het stond gisteren, op maandag, pas op de DSB bank,
Dat is dus 1 dag later (Koninginnedag wel electronisch betaalverkeer, 1 mei al 10 jaar niet meer sinds de Europese Centrale bank deze dagen vaststelt, zaterdag en zondag ook nooit interbancair verkeer).

Van de ene naar de andere bank in 1 dag, da's vrij normaal en gebeurt bij bijna alle banken.

Het is echter niet zo slim om voor een (lang) weekend een betaling uit te voeren, het geld blijft dan altijd lang hangen.

Mariab
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Mariab »

Over het geheel genomen is dat dan inderdaad niet het ergste. Al valt het wel op dat het bij hen 3 a 4 keer zo lang duurt (gemiddeld) dan bij welke andere bank dan ook.

Dat het internet bankieren soms maar 1 keer per week geupdate word vind ik al erger, en hoe mijn pas zomaar kon blokkeren en hoe lang het gaat duren eer ik toegang tot mijn geld heb is gewoon ronduit schandalig.

Ik lees online dat ik niet de eerste ben, en dat het nogal eens mis gaat bij de DSB. Ik sta dus doodsangsten uit met deze amateurs. Nee, een beetje rente op je betaalrekening is alle ellende bij deze bank niet waard.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat is dus ook meteen het grote nadeel van een internetbank. Ook mijn ABNAMROpas was ooit geblokkeerd. Ik ga een kantoor binnen en laat hen deblokkkeren. De volgende dag kan je hem dan weer gebruiken.[/url]

Mariab
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Mariab »

Dat snap ik dus niet. Kunnen ze om technische redenen niet deblokkeren of is het gewoon extra inkomsten? Waarom moet dat zo enorm lang duren voor dat rond is, als bank zijnde begrijp je toch het belang van een klant die bij zijn geld kan?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Al valt het wel op dat het bij hen 3 a 4 keer zo lang duurt (gemiddeld) dan bij welke andere bank dan ook.
Lijkt me niet te kloppen. Bij hen kost het (volgens jouw informatie) 1 werkdag. En dat is 3 tot 4 keer zo lang als bij andere banken? Tja ....

Mariab
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Mariab »

Normaliter duurt het toch echt een dag of 3 a 4. En dan moet je nog een dag extra rekenen, want je kunt het geld pas opnemen bij de DSB een dag nadat het is bijgeschreven op je rekening. Dus daar moet je ook rekening mee houden.

Heb zelfs meegemaakt dat het 3 volle dagen duurde eer het van een DSB rekening op en andere DSB rekening kwam. Namelijk van mijn man naar mijn rekening toe. Dat zou gwoon niet moeten mogen anno 2009. Begrijp nu wel waarom het gratis is, niemand zou hier voor betalen.

Mariab
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Mariab »

Even een stomme vraag hoor, maar ik weet uit betrouwbare bron dat banken mensen in dienst hebben genomen, veelal professionele bloggers, om problemen in diverse fora, online kranten en blogs op te sporen zodoende ze af te zwakken om maar geen slechte naam of reclame online te krijgen. Ben jij er daar eentje van? Zo kom je wel over namelijk.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Peter-O »

@Mariab

Sorry hoor, maar jouw verhaal komt bij mij over als een -broodje aap-

natuurlijk kan het waar zijn... maar iederekeer weer meerdere dagen wachten op updates??

ik doe/krijg zelf tientallen betalingen per week, via diverse banken..
en ik heb ZELDEN een vertraging, en meestal blijkt het dan de klant geweest te zijn die het even-vergeten was te betalen.

ik zeg niet DAT het niet waar is,..... maar zovaak?? klinkt sterk, sorry.

tip: als ze het bij JOU niet opgelost krijgen en jou niet willen helpen?? (ook sterk, mij hielpen ze zelfs GRATIS met een lastige buitenlandse betaling..) dan moet je snel wegwezen...

veel succes bij je andere bank, en hopen dat je niet weer die ene bent waar het alleemaal iederekeer weer fout gaat.

Mariab
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Mariab »

Was het maar een broodje aap, Peter. Het is écht zo. Open er maar een rekening en bankier maar eens een maandje of twee daar. Dan merk je meteen wat ik bedoel. Heb net even de voorwaarden gelezen, en tja, dat was mijn fout; het staat erin. Voor bank 1-3 dagen (waarbij 3 dagen normaal is bij ze) en voor giro 2-4 dagen (waarbij 4 dagen normaal is bij ze). Daar kan ik dus niks meer over zeggen, want ze geven het zelf al aan.

Maar de internet updates zijn een drama. Vorige maand werd op 23 april pas een update gedraaid, en dat was de eerste vanaf 14 april!! Ik maak geen geintje. Als je dan belt krijg je te horen dat er een storing is, maar dat het alleen internet betreft, dus dat het geld wel gewoon op je rekening is bijgeschreven/afgeschreven, alleen kun je dat niet online zien. Ik heb dit al 3 keer meegemaakt in een jaar tijd.


Een storing die 9 dagen duurt? Als de postbank ook maar 5 minuten down is lees je het al in iedere krant!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mattie »

Beste Mariab.

Ik weet dat het waar is wat je zegt.
DSB ziet zelfs kans gedupeerden op hun betaalrekening te maken.
Als ik google op DSB misleiding..klachten etc etc.. kom ik deze klachten ook regelmatig tegen.
Dus geen broodje aap verhaal!
En dat er hier medewerkers van DSB zitten...ook daar ben ik van overtuigd.
Trek het je niet aan...

Je moet het natuurlijk zelf weten...maar ik zou overstappen naar een echte bank.
Groeten Mattie

Mariab
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Mariab »

Ook ik begin te geloven dat dit gewoon medewerkers van de DSB bank zijn die het willen afzwakken. Niet te geloven dit.

Zodar ik toegang heb tot mijn rekening en geld handel ik alles af, zet de automatische incasso's om en stap meteen over naar een andere bank. Dit nooit meer.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mattie »

Mariab
Het kan nog een klus worden hoor...overstappen.
Ook daar heb ik dingen over gelezen...waneer geld overgeboekt moet worden en rekening opgeheven..kan ook nog problemen opleveren.
Ik zeg het maar even om je te waarschuwen.

Maar mischien gaat het bij jou soepel?
Ik heb zelf geen ervaring met DSB betaalrekening(gelukkig) maar dit is wat ik zoal tegenkwam.
Mattie

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door gtp »

mensen,mensen toch wat houdt jullie tegen om massaal over te stappen naar een echte bank? omdat je ietsje pietsje rente krijg?
wat kost het alle problemen als je niet bij je eigen geld kan komen (slape loze nachten)en drikkie maar lachen want van de rente die hij ontvangt (door het geld 3-4 dagen vast te houden) kan hij zijn hobby's betalen. Oproep stop met handel te doen met dit soort grappenmakers.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mattie »

Wijs gesproken...en kan ik helemaal in meegaan.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Noble »

Awww, diegenen die denken dat ik altijd 3~4 dagen moet WACHTEN op mijn bij/af-schrijvingen... welterustren.

Lees mijn antwoorden links en rechts en je weet dat die kans wel érg klein is... ofwel NIHIL. :lol:

nee, bij mij gaat het sneller dan ik verwachte.
en ik ben GEEN DSB medewerker....
ook mijn Argenta rekening gaat lekker snel, niks mis mee.

dat wil NIET zeggen dat de mensen die ALTIJD anders ervaren geen gelijk hebben... ook BMW's Audi's etc gaan kapot, vraag de wegenwacht.

wat je moet doen?? je hart volgen.. ONTEVREDEN?? ga dan SNEL naar een BETAAL bank...

maar er vanuitgaan dat ALLE DSB gebruikers ontervreden zijn is belachelijk... daarvoor groeit DSB nog te snel.. ONDANKS de negatieve lening-berichten...

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door gtp »

zeer geachte Noble, blijf Dirkkie lekker sponseren, het groeien verteld alleen hij ,dat hij geen rotzooi verkoop verteld hij ook, dat er door zijn handelen geen mensen in de probemen zijn gekomen verteld hij ook (dit klop hij geeft zijn werknemers de opdracht om dit te doen).Nogmaals mensen trek uw geld terug en dan komen we misschien van de boef af en komen er minder mensen in de schuldsanering

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Noble »

@ GTP

:lol: sponsor wél of niét ???

volgens veel mensen hier (en de banken die zielig doen over hun KOSTEN..) verdient een bank NIETS aan een betaalrekening.....
ben jij het daar mee eens??? 8)

dat zou dus betekenen dat de DSB er geld op moet toeleggen
op mensen als IK...

ik... ben dus iemand die de DSB aan het benádelen is...
goh, deden méér mensen dat maar, dan was de DSB inderdaad snel weg.

Wat dat groeien betreft...
Ik... luister dus NIET naar wat banken mij proberen wijs te maken
in tegenstelling tot GTP... en anderen.... (of lees even in de laatste jaarverslagen.. )

Ik luister gewoon om mij heen...
en merk dat er steeds meer dat BETALEN voor je eigen geld ZAT zijn..
jij dus (nog) niet..

geeft niets, die mensen zijn er ook nodig..
om de bonussen op te hoesten..
waar jij óók geen probleem mee hebt...toch??

:wink: wie laat zich nu eigenlijk bestelen??

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mattie »

Noble.
Kan allemaal waar zijn wat je zegt.
En ik weet dat andere banken ook geen lieverdjes zijn.
Maar...DSB?? ook al gaven ze me geld toe..dan nog zou ik niets meer met die geldwolven te maken willen hebben.

Als je inzicht hebt..en dan het 1e en 2e filmpje hebt gezien wat op de DSB site vertoont word, dan word je echt misselijk van het liegen en draaien,en wat een smerig spelletje men speelt..en die zou ik dan nog mijn betalings verkeer moeten toevertrouwen??

Uit principe al niet!

Maar ieder moet doen wat hij niet laten kan...ik vertel alleen mijn mening.
Mattie

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Noble »

Hallo Mattie,

Wel, jij ( en ook andere) hebben natuurlijk gedeeltelijk gelijk.

Ook ík zou (áls ik een lening van DSB zou overwegen..) de voorwaarden wel 10x doorlezen vóórdat ik zou instappen op een van hun erg voordelige??? aanbiedingen.

Wat ik dus niét snap is:
als er ( procentueel) zoveel mensen zijn die belazerd worden...
hoe is het dan in gods naam mogelijk, dat met ál die negatieve mond-tot-mond reklame.... er TOCH nog zo'n stevige toename in klanten is..

en NEE gtp ( en andere) dit heb ik NIET van S. zélf...
maar gewoon uit de afgelopen jaarverslagen.

want laten we eerlijk wezen mond-tot-mond reklame ( of WAARSCHUWINGEN) zijn sterker dan wát ook..

WAT.... klopt er nu niet????

Gesloten