LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ArnoudH
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:43

Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Zes jaar geleden had ik een mobiel abbonement bij Ben. Dat liep ten einde en ik kreeg een nieuwe telefoon aangeboden wanneer ik mijn contract met twee jaar zou verlengen. Ik heb dit gedaan en zou de telefoon binnen 14 dagen ontvangen. Dat bleek iets langer te duren...

Gedurende tweeenhalve maand heb ik geregeld naar de klantenservice gebeld om te vragen waar mijn telefoon bleef, maar er waren leveringsproblemen. Uiteindelijk was ik het wachten beu en vertelde ik de medewerker dat ik mijn contract op wilde zeggen. De man vertelde mij dat dat per brief kon. Ik vroeg waar deze brief heen moest en kreeg het adres van de klachtenservice.

Ik stuurde een brief naar de klachtenservice waarin ik de situatie uitlegde en Ben mededeelde dat ik mijn contract per direct op wilde zeggen. Daarnaast vroeg ik om een ontvangstbevestiging van mijn brief. (Op dat moment heb ik de sim kaart uit mijn telefoon gehaald en geen gebruik meer gemaakt van dit abbonement.) Een week later kreeg ik een ontvangstbevestiging. Ben had mijn klacht ontvangen en zou mij binnen 30 dagen telefonisch of schriftelijk antwoord geven.

Ik hoorde niets meer van Ben en ging er van uit dat mijn contract opgezegd was. Althans, tot ik een maand later doodleuk weer een factuur kreeg.

Naar aanleiding van deze factuur heb ik de klantenservice gebeld. Die vertelde mij dat ik een fout had gemaakt. Ik had namelijk een klachtenbrief gestuurd en niet een opzeggingsbrief. In een opzeggingsbrief moet duidelijk staan dat ik het contract op wil zeggen en waarom. Twee zaken die duidelijk in mijn brief aanwezig waren. Toen ik dat aangaf werd mij verteld dat ik het naar het verkeerde adres had gestuurd. (Het adres dat ik eerder van een klantenservice medewerker had ontvangen.) Er werd mij verteld dat ik een nieuwe brief moest schrijven en dit maal naar een andere afdeling. Daarnaast werd mij medegedeeld dat er nog twee facturen open stonden. Beiden waren alleen de kale abbonementskosten, ik had immers mijn SIM kaart uit mijn telefoon gehaald. De klantenservice bevestigde dit.

Ik heb een nieuwe brief gestuurd waarin ik het verhaal uitlegde. Ook hier kreeg ik geen reactie op, maar ik kreeg ook geen facturen meer. Mijn abbonement was blijkbaar opgezegd.

Op 22 augustus 2003 kreeg ik een incassobrief van incassobureau Lindorff. Of ik even 134,61 wilde overmaken. Dat was ik volgens hun verschuldigd aan telefoonaanbieder T-Mobile (voormalig Ben).

Ik heb ze een brief gestuurd waarin ik de situatie uitlegde. Alle voorgaande communicatie had ik bijgesloten. Lindorff reageerde hierop dat ik ongelijk had en vroeg mij nogmaals de betaling te voldoen.
Ik heb Lindorff nog één brief gestuurd waarin ik nogmaals de situatie uitlegde. Deze brief hebben ze genegeerd en sindsdien hebben ze me nog een paar laatste aanmaningen gestuurd.

Na zes jaar krijg ik het gevoel dat ik gestalkt word en wil ik hier toch graag een einde aan breien. Vandaag heb ik de telefoon opgepakt en Lindorff nog maar eens gebeld. De onvriendelijke telefoniste verzekerde mij er van dat ze me blijven stalken tot ik de factuur (Momenteel 159,81) betaald heb.

Uiteraard ben ik niet van plan dit bedrag te betalen omdat ik nog steeds van mening ben dat ik in mijn recht sta. Ik vraag me af hoe andere mensen daar over denken en of iemand suggesties heeft voor wat ik verder zou kunnen doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kijk even bij "Incasso" over Lindorff.
Erg leerzaam (ook onder Transfair)

stofzuigertje

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na 5 jaar is de vordering verjaard.

Ben maakte de fout door niet te leveren of een ander model aan te bieden.

U mocht Ontbinden want opzeggen betekende looptijd afmaken.
T Mobile heeft U nooit meer wat gestuurd dus contract beëindigd.

Het Incasso Bureau blijft echter zelf doorgaan en dus niet reageren.
Ze willen alleen maar geld en vooral niet naar U luisteren en alles uitzoeken.

Nog een keer vragen waarvoor het gevraagde bedrag is met bewijzen en verder niets doen.
U heeft een contract met Ben gehad, niet met dit Incasso Bureau.

Ben had eerst een herinnering of aanmaning moeten sturen.
Omdat dit niet gebeurd is of niet bewijsbaar zal dit bureau verliezen.
Bovendien is deze incasso niet aangetekend dus U kunt zeggen nooit ontvangen en wegens gebrek aan bewijs gaat U dan vrijuit.

Maak geen kosten met zelf dure aangetekende stukken te versturen of dure 0900 te bellen, maar alleen gratis via E mail of normale post zonder zegels want zij willen toch geld.

Als je teveel reageerde zullen ze juist langer doorgaan en proberen alsnog geld aan U te verdienen dus zwijgen en later zeggen dat U nooit een aangetekend stuk heeft gehad.

Reclame mag je half gelezen weggooien en soms lijkt het daar op!
Ik heb eerder bij 5 Incasso Bureaus al 17 zaken zo gewonnen.
Ik lees alleen aangetekende stukken, de rest zou reclame geweest kunnen zijn.

Als ondernemer kreeg ik vaak een rekening van een telefoongids die eigenlijk ook reclame was maar er uitzag als normale KPN rekening!
Deze regel is voldoende om niet te hoeven betalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De verjaringstermijn bij consumentenkoop is niet 5 jaar maar slechts TWEE jaar.

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

Een vordering kan wel gestuit worden; zie verder

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door moleman »

@ArnoudH

waarom ben je nooit naar een advocaat gegaan of naar de geschillencommissie gestapt.Je mag ervan uitgaan dat je door dit geintje ook nog bij de BKR staat. Terecht of onterecht!

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste ArnoudH,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected] zodat wij kunnen kijken hoe we je verder kunnen helpen?

Met vriendelijke groet,

Anne-Marie
T-Mobile Klantenservice BV

ArnoudH
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:43

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Bedankt allemaal voor alle info en tips.

@moleman
Ik heb (nog) geen BKR registratie. Ik ben eind vorig jaar bij de hypotheekadviseur geweest en heb dat toen gechecked.

Ik heb T-Mobile gemailed. Nu is het wachten op een reactie..

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door moleman »

@ArnoudH,

dat begrijp ik van die BKR.Ik ook niet.

Maar er zullen genoeg mensen zijn die wel een BKR registratie hebben buiten hun schuld.

Lees en huiver Meer BKR ****

Ook telecom providers zijn daar debet aan o.a door slechte achterlopende administratie. Maar T-mobile heeft iniedergeval nu gereageert :twisted:

ArnoudH
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:43

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door ArnoudH »

Vandaag een telefoontje van T-Mobile ontvangen waarin mij verteld werd dat ze de zaak stop zetten.

Ik moet zeggen, nette afhandeling van T-Mobile, misschien had ik hen eerder moeten bellen in plaats van het bij Lindorff te proberen.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door moleman »

Is het inmiddels ook stopgezet?
Bij mij is nog niets veranderd, zie hier
Ik hoop niet dat ik ook 6 jaar moeten wachten :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door Chanmaster »

stofzuigertje


Geplaatst op 21 Apr 2009 18:14 door stofzuigertje


--------------------------------------------------------------------------------

Na 5 jaar is de vordering verjaard.
Vanwaar die wijsheid stofzuigertje?
Wanneer men gedurende vijf achtereenvolgende jaren niets meer van een openstaande post verneemt verjaard het maar indien u ook maar één brief ontvangt gaat de volgende vijf jaren in. De vordering kan maximaal 20 jaar worden aangehouden maar dat doet hier even niet terzake.
Waar het hier om gaat is dat de leverancier diens verplichtingen niet is nagekomen. Juridisch liggen de kaarten er als volgt bij.
De leverancier is verplicht te leveren. Blijft de leverancier in gebreken dan moet u deze officiëel en schriftelijk in gebreke stellen.
U hoeft niet op voorhand te betalen tenzei u het abonnement hebt gebruikt.

Succes.

CM

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door moleman »

"Daarnaast kleeft aan incasso’s een verjaringstermijn. Voor diensten, zoals het huren van DVD’s, staat die op 5 jaar. Dit geldt echter niet voor alles. Heb je bijvoorbeeld een product in een (web)winkel gekocht dan hoef je, als je daar 2 jaar later pas een rekening voor krijgt, niet meer te betalen. 20 jaar is de algemene verjaringstermijn in het burgerlijk wetboek voor alle juridische- en rechtsoverwegingen. Bijvoorbeeld een burenruzie die voor de rechter komt of een schadeclaim."

bron

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Correct Moleman, u hebt uw les goed geleerd :)
De verjaringstermijn kan men echter stuiten. Dit houdt in dat met de vordering oprecht kan houden. Zulks gebeurt dagelijks en in de meeste gevallen.
Officiëel verjaren doen de vorderingen na twintig jaren en sommige na 30 jaren.

CM

HansvdB
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 16:07

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door HansvdB »

In 2004 ben ik tijdens een gesprek met de klantenservice van T-Mobile flink geschrokken van de kennisgeving van telefoonmisbruik.
Terwijl ik met een T-Mobile abonnement aan de andere kant van het land woont is mijn ex misbruik aan het plegen met mijn telefoons. Deze waren tijdelijk in haar bezit om bereikbaar te zijn in noodgevallen.

Nu is en blijft het mijn verantwoordelijkheid, dus ik vroeg per fax (nummer en persoon van de klantenservice gekregen) om een regeling. Van T-Mobile kreeg ik geen enkele reactie, maar die kreeg ik wel van Transfair. Deze fijne en goed georganiseerde deurwaarder heeft mij van alles voorgehouden (allemaal op papier), maar ik kwam er niet uit met hun.

We hebben ruim een jaar gediscuseerd of ik wel een regeling had gevraagd aan T-Mobile. Ruim een jaar ontkennen ze dit en opeens erkennen ze dat weer wel.

Zonder enige voorinformatie ben ik bij het BKR geregistreerd en heeft het mij mijn baan (vervolgcontract) in 2005 bij de ABN Amro gekost.
Zij doen een pittige screening en bij een BKR ben je een risicofactor en kom je niet meer in het gebouw binnen. Dat was trouwens mijn eerste ervaring met de BKR melding.

Ik heb mijn ex verantwoordelijk gesteld voor de telefoonkosten, maar had voor een zaak wel de facturen nodig. Deze waren oorspronkelijk door T-Mobile niet naar mijn nieuwe adres gestuurd (wel de nota van mijn eigen toestel), maar naar mijn ex. Ondanks verschillende verzoeken heb ik van T-Mobile nimmer een reactie gekregen op mijn verzoeken en Transfair heeft het nooit voor elkaar gekregen om de oorspronkelijke facturen te sturen.

T-Mobile heeft de zaak nog verder verslechterd door de toestellen af te sluiten en de contracten direct volledig te factureren. Met de bijkomende kosten is het een behoorlijk bedrag geworden.

Vorig jaar heb ik T-Mobile een brief gestuurd met het verzoek deze zaak samen op te gaan lossen. Ik heb (yes eindelijk contact) een schrijven terug gekregen met de mededeling dat de deurwaarder de zaak in handen heeft. Daar moet ik zaken mee doen, maar daar is helemaal geen zaken mee te doen.

T-Mobile is de opdrachtgever aan de deurwaarder en kan ten aller tijde de zaak intrekken.

En weer sta je met lege handen en een BKR waaraan je zelf niets kan doen. Ik ben van mening dat T-Mobile allert en servicegericht had moeten handelen. Ook ben ik van mening dat zij mij in de gelegenheid hadden moeten stellen in termijnen de schuld te laten betalen.

Verder ben ik echt van mening dat T-Mobile niet zomaar een abonnee enorme kosten kan laten maken op een particulier abonnement. Er was in een maand een half maandsalaris gebeld. Heeft een klant zoveel krediet?

Nu wil ik T-Mobile niet schuldig verklaren, maar er had voor beide partijen een prettigere regeling getroffen kunnen worden. Verder had ik bij originele facturen een procedure kunnen aanspannen tegen mijn ex voor misbruik van mijn telefoons.

We zitten nu met een waardeloze deurwaarder (je hoort of ziet niets van je totdat je zelf gaat reageren).

Benieuwd of T-Mobile mij nu ook wil gaan helpen...
Mijn dossier is wel een hele grote ordner vol.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste HansvdB.

Ik heb globaal kennis genomen van uw argumentatie en daarbij moeten vaststellen dat u inderdaad hoofdelijk aansprakelijk bent voor de gemaakte kosten al kan het ongerief tussen u en uw ex zeer goed de oorzaak zijn, daar kan T-mobile natuurlijk niets aan doen.
Juridisch, maar daar was u klaarblijkelijk zelf al achter, blijft u aansprakelijk voor de kosten maar ook voor de wijze waarop de telefoon wordt gebruikt. Ik denk dat nu de vraag aan de orde komt namelijk: "Wat is hier wijsheid".
Gezien het geldbedrag wat hiermee gemoeit is denk ik dat het wijsheid genoemd mag worden om gewoon te betalen en de zaak af te doen.
Dit is mijn advies maar ook niet meer dan dat. Denk er over na en stop dat eindeloze getouwtrek waarbij uzelf uiteindelijk het onderspit delft.

Ik zou graag in uw voordeel willen adviseren, dat doe ik dan ook maar of u dat ook zo ziet laat ik in het midden, maar ik kan de feiten niet anders maken dan zoals ze zijn.

CM

ArnoudH
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:43

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door ArnoudH »

moleman:

Ik heb ondertussen een bevestigingsbrief van Lindorff ontvangen dat ze de procedure stop hebben gezet.. Alles is dus geregeld hier.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door moleman »

Officiëel verjaren doen de vorderingen na twintig jaren en sommige na 30 jaren.

CM
Fictief.

Stel.in 1975 leen ik als bedrijf een van mijn klanten fl. 1000
We zetten eea op papier
Hij betaald dat bedrag niet terug, door wat voor oorzaak dan ook.

Wat nu zijn mijn rechten en plichten en die van m'n klant?

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: Zes jaar lopend conflict met Ben/T-Mobile/Lindorff

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste HansvdB:

Jij vraagt je af of T-Mobile nog iets kan doen aan jouw registratie bij BKR. Ik heb dit voorgelegd aan de afdeling Incasso. Wil je ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je (oude) adres;
- je (oude) postcode;
- je (oude) woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Ilona
T-Mobile Klantenservice BV

Gesloten