LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiat Grande Punto 1.4 8v start problemen
Fiat Grande Punto 1.4 8v start problemen
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Bij het starten van deze auto van 7 maanden oud heb ik sinds 4 weken het volgende probleem:
Auto start in 1x maar vervolgens valt de motor vrijwel meteen uit. Gas bijgeven helpt ook niet opdat ik geen gas krijg bij het intrappen van het gaspedaal. Na 6x starten loopt de motor wel gewoon goed en verder tijdens het rijden geen verdere problemen. Garage heeft zonde vervangen maar dit heeft niets geholpen. Hebben in de garage nog een andere Punto staan met hetzelfde probleem. De garage heeft geen idee wat het verder kan zijn. Wat ik zelf vreemd vind is dat als ik de auto tracht te starten vrijwel onmiddelijk de temperatuur meter omhoog gaat en dat zou bij een koude motor toch echt niet kunnen.
Wie heeft of kent dit probleem?
Edgar uit Volendam
Bij het starten van deze auto van 7 maanden oud heb ik sinds 4 weken het volgende probleem:
Auto start in 1x maar vervolgens valt de motor vrijwel meteen uit. Gas bijgeven helpt ook niet opdat ik geen gas krijg bij het intrappen van het gaspedaal. Na 6x starten loopt de motor wel gewoon goed en verder tijdens het rijden geen verdere problemen. Garage heeft zonde vervangen maar dit heeft niets geholpen. Hebben in de garage nog een andere Punto staan met hetzelfde probleem. De garage heeft geen idee wat het verder kan zijn. Wat ik zelf vreemd vind is dat als ik de auto tracht te starten vrijwel onmiddelijk de temperatuur meter omhoog gaat en dat zou bij een koude motor toch echt niet kunnen.
Wie heeft of kent dit probleem?
Edgar uit Volendam
Re: Fiat Grande Punto 1.4 8v start problemen
Dit is een leuk klusje voor de importeur!,
Op de wagen zit gelukkig garantie, dus wanneer de garage er niet uitkomt zal de garage niet schromen om de importeur er bij te roepen voor een inspectie,
Een temperatuurmeter die wel érg snel naar de middenposite gaat is wel bedenkelijk, met oudere wagens kon dit wel eens een lekke koppaking betekenen!, hier moet zeker na gekeken worden,
Bekijk de koelvloestof eens!, is deze bruin of vervuild zal zeker de koppakking de schuld hebben!, deze problemen zullen zeker door garage opgelost moeten worden,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Op de wagen zit gelukkig garantie, dus wanneer de garage er niet uitkomt zal de garage niet schromen om de importeur er bij te roepen voor een inspectie,
Een temperatuurmeter die wel érg snel naar de middenposite gaat is wel bedenkelijk, met oudere wagens kon dit wel eens een lekke koppaking betekenen!, hier moet zeker na gekeken worden,
Bekijk de koelvloestof eens!, is deze bruin of vervuild zal zeker de koppakking de schuld hebben!, deze problemen zullen zeker door garage opgelost moeten worden,
Veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Beste Ulbe,
Lekke koppakking lijkt mij sterk aangezien dan ook tijdens het stilstaan met warme motor of tijdens het rijden de auto onrustig zou moeten rijden. Dat is helemaal niet het geval. Heb jaren geleden met andere auto lekke koppaking gehad en dat waren andere sympthomen. Maar ik zal het de garage zeker voorleggen omdat op dit moment iedere suggestie welkom is. Fiat Nederland trouwens heeft ook geen enkel idee trouwens.
m.v.g.
edgar
Lekke koppakking lijkt mij sterk aangezien dan ook tijdens het stilstaan met warme motor of tijdens het rijden de auto onrustig zou moeten rijden. Dat is helemaal niet het geval. Heb jaren geleden met andere auto lekke koppaking gehad en dat waren andere sympthomen. Maar ik zal het de garage zeker voorleggen omdat op dit moment iedere suggestie welkom is. Fiat Nederland trouwens heeft ook geen enkel idee trouwens.
m.v.g.
edgar
Wat een onzin, er staat toch tijdens het starten! Dus motor loopt nog niets eens.Een temperatuurmeter die wel érg snel naar de middenposite gaat is wel bedenkelijk, met oudere wagens kon dit wel eens een lekke koppaking betekenen!, hier moet zeker na gekeken worden,
Dit lijkt mij meer een electrisch probleem, daardoor kan die meter nl. wel uitslaan.
Ik zou die garage eerst maar eens laten controleren of er niet ergens een massa probleem is door slechte of gecorrodeerde contacten o.i.d.
Sorry GJS! :
Niet goed gelezen!, je hebt volledig gelijk!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Niet goed gelezen!, je hebt volledig gelijk!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Dank jullie voor jullie adviezen,
Garage gaat inderdaad a.s. dinsdag de electtrische installatie nakijken.
m.v.g.
Edgar
Garage gaat inderdaad a.s. dinsdag de electtrische installatie nakijken.
m.v.g.
Edgar
Zijn je problemen ondertussen opgelost? ik heb precies dezelfde problemen en mijn garage weet ook niet echt waar ze het moeten zoeken. Ze denken aan de soort benzine, maar dat lijkt me sterk, omdat ik mn auto nu 6 maanden heb en er 6 maanden dezelfde benzine in doe. Het probleem is bij mij nu zo'n 3 weken aan de gang.
gr
frank
gr
frank
ik heb een identiek probleem zuiver zoals hierboven is geschreven bij mij is ook een keer een sensor vervangen en nu moet een dikke kabel vervangen worden van een van die stekkers boven op de motor hierin is namelijk wel een breuk geconstateerd.kabel is niet een onderdeeel die zomaar op voorraad ligt dus even geduld aub.
ik zit nog in de garantie maar nie lang meer ik wacht af wat er gebeurd
ik zit nog in de garantie maar nie lang meer ik wacht af wat er gebeurd
Gewoon geen fiat meer kopen.
Wij hebben ook al eens troubles gehad met een jonge auto.
En dan geven ze niet thuis.
Onze auto gaat niet meer naar de fiat garage maar naar Kwik Fit.
Wij hebben ook al eens troubles gehad met een jonge auto.
En dan geven ze niet thuis.
Onze auto gaat niet meer naar de fiat garage maar naar Kwik Fit.
Dit is een oud probleem...
De VW golf diesel uit 1977 ging van Engelse naar Bosch over, de problemen waren gelijk weg.
Ook franse auto's gebruikten Franse, Engelse en Duitse onderdelen, en die van Bosch waren dus..... bij problemen werden altijd Bosch onderdelen gemonteerd!
Dit is dus weer goedkoper ingekocht, en dus helaas.....
Begrijp je nu waarom ik nu Japans rij!
Zelfs Koreanen zijn niet goed genoeg, leuk die FIAsco, mooie auto, maar ik kijk ook naar de kosten tijdens gebruik!
De onderdelen bij mijn zijn veel duurder, maar ik heb ze zelden nodig!
Ik vind Lancia en Alfa mooier als ik nu heb, maar durf niet verder te gaan dan de proefrit, kopen, nee!
De VW golf diesel uit 1977 ging van Engelse naar Bosch over, de problemen waren gelijk weg.
Ook franse auto's gebruikten Franse, Engelse en Duitse onderdelen, en die van Bosch waren dus..... bij problemen werden altijd Bosch onderdelen gemonteerd!
Dit is dus weer goedkoper ingekocht, en dus helaas.....
Begrijp je nu waarom ik nu Japans rij!
Zelfs Koreanen zijn niet goed genoeg, leuk die FIAsco, mooie auto, maar ik kijk ook naar de kosten tijdens gebruik!
De onderdelen bij mijn zijn veel duurder, maar ik heb ze zelden nodig!
Ik vind Lancia en Alfa mooier als ik nu heb, maar durf niet verder te gaan dan de proefrit, kopen, nee!
ja jullie zeggen dat wel maar ik heb 2 mercedesen gehad een toyota 2 peugeots de fiat rijdt ik nu doorgaans al 20 jaar allemaal bijna nieuw gekocht dit is, echt, echt waar de eerste keer dat ik een probleem tegen kom en weet je wat het wordt opgelost!!!
p.s. ik heb 2 jaar garantie dus tijd genoeg om problemen te verhelpen het is een nieuw model daar zijn in het begin ook bij andere merken vaak problemen mee.
een mercedes komt er hier niet meer in daar zit ook te veel eletronica in da kapot kan gaan je bent zo een maandloon armer daar.
ik geloof in fiat ben er met 20 verschillende types zeer tevreden over.
dus fiasco of niet ik wilde graag hier weten of er meer waren met hetzelfde probleem en dat is dus zo kijk maar eens in de geschiedenis terug hoeveel merken er via het journaal opgeroepen werden om allemaal terug te komen naar de dealer voor vervanging van iets.
dus dit wil niets zeggen.
ieder zijn favoriete auto. en have fun met je heilige koe!!!
p.s. ik heb 2 jaar garantie dus tijd genoeg om problemen te verhelpen het is een nieuw model daar zijn in het begin ook bij andere merken vaak problemen mee.
een mercedes komt er hier niet meer in daar zit ook te veel eletronica in da kapot kan gaan je bent zo een maandloon armer daar.
ik geloof in fiat ben er met 20 verschillende types zeer tevreden over.
dus fiasco of niet ik wilde graag hier weten of er meer waren met hetzelfde probleem en dat is dus zo kijk maar eens in de geschiedenis terug hoeveel merken er via het journaal opgeroepen werden om allemaal terug te komen naar de dealer voor vervanging van iets.
dus dit wil niets zeggen.
ieder zijn favoriete auto. en have fun met je heilige koe!!!
-
Ik heb een grande punto van 2 jaar oud. Hij heeft het zelfde probleem als hier beschreven. Volgens mijn garage ligt het aan de computer. Deze gaat nu vervangen worden, doch FIAT doet niet aan een vergoeding of deelvergoeding van deze vervanging. Toch gek dat een computer van 2 jaar kapot gaat en dat daar geen tegemoetkoming aan zit.
-
Ik heb een Fiat Grande Punto van 2 jaar oud met dezelfde problemen. Ik kan s morgens niet wegkomen zonder minimaal 5 keer te moeten starten.
De auto staat al vanaf februari iedere week bij de garage. Maar omdat er geen code in de computer staat kunnen ze het niet vinden.
Inmiddels zijn er al 4 sensoren vervangen, maar hij doet het nog. Toevallig kregen ze gisteren eindelijk een code op de computer te zien nl. po119 (koud start circuit) en hebben ze maar weer eens een sensor vervangen. Maar helaas vanmorgen weer hetzelfde probleem.
Weet iemand wat ze er aan kunnen doen, ik ben zo langzamerhand echt wanhopig!!
Karin
De auto staat al vanaf februari iedere week bij de garage. Maar omdat er geen code in de computer staat kunnen ze het niet vinden.
Inmiddels zijn er al 4 sensoren vervangen, maar hij doet het nog. Toevallig kregen ze gisteren eindelijk een code op de computer te zien nl. po119 (koud start circuit) en hebben ze maar weer eens een sensor vervangen. Maar helaas vanmorgen weer hetzelfde probleem.
Weet iemand wat ze er aan kunnen doen, ik ben zo langzamerhand echt wanhopig!!
Karin
-
Beste Karin,
Voor mij is een nieuwe computer besteld en die wordt volgende week ingebouwd. Dat schijnt de oplossing te zijn voor het slechte starten. helaas nogal een duur geval (€510) maar FIAT doet er €200 vanaf omdat de auto nog geen drie jaar is.
Voor mij is een nieuwe computer besteld en die wordt volgende week ingebouwd. Dat schijnt de oplossing te zijn voor het slechte starten. helaas nogal een duur geval (€510) maar FIAT doet er €200 vanaf omdat de auto nog geen drie jaar is.
-
Mijn auto was 2 jaar en 3 maanden toen het probleem begon. En helaas heb ik maar 2 jaar garantie.
Morgenochtend moet ik naar de garage om de auto op te halen en te kijken of hij dan in één keer wil starten. Ik ben benieuwd. Als het weer niets is, zal ik ze vragen of er een probleem met de computer is.
Bedankt de tip!
Morgenochtend moet ik naar de garage om de auto op te halen en te kijken of hij dan in één keer wil starten. Ik ben benieuwd. Als het weer niets is, zal ik ze vragen of er een probleem met de computer is.
Bedankt de tip!
-
Ik antwoord even op de vraagstelling.
Er is wellicht een defect in het brandstofsysteem.
Mogelijk de pomp of een lekkende leiding.
De auto start aanvankelijk op de nog in het reservoir aanwezig brandstof en valt vervolgens af omdat de brandstof wellicht door lekkage in het systeem terug loopt naar de tank en bij het starten weer opgehaald moet worden.
Er is wellicht een defect in het brandstofsysteem.
Mogelijk de pomp of een lekkende leiding.
De auto start aanvankelijk op de nog in het reservoir aanwezig brandstof en valt vervolgens af omdat de brandstof wellicht door lekkage in het systeem terug loopt naar de tank en bij het starten weer opgehaald moet worden.
-
Dank je wel voor de reactie.
Inmiddels is het probleem (voorlopig) verholpen. Blijkbaar gaf de sensor verkeerde informatie over de toevoer van de benzine naar de motor. Inmiddels hebben ze hem van binnen helemaal schoon gemaakt en ik heb al 4 dagen geen problemen meer. Laten we hopen dat dit het was.
Inmiddels is het probleem (voorlopig) verholpen. Blijkbaar gaf de sensor verkeerde informatie over de toevoer van de benzine naar de motor. Inmiddels hebben ze hem van binnen helemaal schoon gemaakt en ik heb al 4 dagen geen problemen meer. Laten we hopen dat dit het was.
www.problemcar.nl
Daar kan elke monteur met een beetje zoeken dit helaas bekende en geld kostende probleem redelijk snel en betaalbaar opzoeken.
Ook andere storingen die vaak voorkomen.
Zelf gebruik ik het voor aankoop van nieuw of gebruikt want dan weet ik vooraf wat de zwakke punten zijn en of ik dat accepteerde.
Daar kan elke monteur met een beetje zoeken dit helaas bekende en geld kostende probleem redelijk snel en betaalbaar opzoeken.
Ook andere storingen die vaak voorkomen.
Zelf gebruik ik het voor aankoop van nieuw of gebruikt want dan weet ik vooraf wat de zwakke punten zijn en of ik dat accepteerde.
-
In mijn Grande Punto is de computer vervangen en dat is voor mij de oplossing van het probleem geweest.
Theo
Theo
goedenavond
weet inmiddels al iemand wat de oplossing is, ik heb namelijk hetzelfde probleem. bij mij is de temperatuursensor vervangen maar de volgende ochtend precies hetzelfde probleem, dus weer 5 x starten.
weet inmiddels al iemand wat de oplossing is, ik heb namelijk hetzelfde probleem. bij mij is de temperatuursensor vervangen maar de volgende ochtend precies hetzelfde probleem, dus weer 5 x starten.