LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit 4 Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
toppie1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 11:08

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door toppie1962 »

Beste gedupeerden van fit4free,

Heel simpel je bank bellen en vertellen dat er onrechtmatig geld wordt afgeschreven na herhaaldelijk opzeggen.
De bank kan dan zelfs fit4free volledig blokkeren van uw rekening af te schrijven.

Vergeet niet dat u ook rechten hebt!

U kunt zelfs aangifte doen van fraude!

Veel succes
TOPPIE

FFFmaarnietheus
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 13:44

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door FFFmaarnietheus »

Hier hetzelfde verhaal:

Mijn jaarlidmaatschap zou op 3 maart 2009 beeindigen. Aangezien ik er nooit meer heen ging heb ik al op 14 oktober 2008 een opzegbrief gestuurd. Volledig volgens de regels die zij op hun telefoonlijn hebben ingesproken (waar het heen moet, wat er in moet staan etc). Ik zou en opzegbevestiging thuis kregen.

Deze ontving ik niet, maar ik wilde niet ongeduldig zijn dus wachtte het nog een tijdje af en soms vergat ik het even. DOM! Want toen ik afgelopen dinsdag (3 februari) maar eens naar de klantenservice belde om te vragen waar die bleef, zei de jongen aan de lijn doodleuk dat ze niets ontvangen hebben en ik minimaal nog een jaar lid moet blijven!

Ja! Wie gaat er nu van uit dat een brief ineens niet aan komt. Ik was nogal verbaasd: niet alleen door die opmerking maar ook de klantonvriendelijkheid. De beste man aan de andere kant van de lijn suggereerde zelfs dat ik het misschien we verzonnen had. "Iedereen kan dit zeggen mevrouw." Tss.... zeg je echt maanden van tevoren op, krijg je dit!

Maar goed het was nog steeds 1 maand voor het verlopen van mijn eerste jaar. Máár, je moest dus 2 maanden van tevoren opzeggen. Fijn dat er in dat telefoonpraatje over opzeggen niets over een opzegtermijn van 2 maanden gezegd wordt.

Dus ik heb later gemaild en vraag of zij in dit geval één maand opzegtermijn kunnen accepteren, aangezien ik er gewoon van uit ging dat alles goed was en niet voor een jaar extra wil betalen als ik ruim van tevoren heb opgezegd. Helaas, bij FFF kan niet eens een 'vervelend voor je' vanaf. Ze zijn zeer onsportief en klantonvriendelijk. Nog wat e-mailcontact gehad, maar alle medewerking wordt geweigerd. Alsof je zo je leden wilt behouden. Lekkr imago.

Ik vind het een achterlijke situatie en ga nu via de bank mijn incasso intrekken.Desnoods krijg ik deurwaarders op de stoep of zie ik ze in de rechtbank. Ik maak me geen zorgen gezien de talloze soortgelijke ervaringen. Hier op het Radar Forum,maar bi bij Kassa en de Consumentenbond heb ik er vanalles over gelezen.

Ik trek hun verklaring van al die zoekgeraakte brieven ernstig in twijfel. Op internet vond ik bovendien een uitspraak van een rechter die een klant gelijk gaf met één maand opzegtermijn omdat dit ruimvoldoende was als het simpelweg een sportschoolabonnement betreft.

Ik maak me dus geen zorgen maar vind het erg vervelend om al die moeite te moeten gaan doen, terwijl je denkt ruim van tevoren iets opgezegd te hebben. Bovendien vond ik de manier van doen van hun kant echt absurd. Zeer klantonvriendelijk en nul begrip.

Ze denken echt een groot bedrijf tegen één simpel particuliertje. Maar ik laat het er niet bij zitten, dit is gewoon onterecht. Oplichting bijna ja.

Serieus: nooit lid worden. Ik had er verder quasporten ook geen commentaar over,m aar als een bedrijf op deze manier de prijzen laag wil houden wil ik er niets mee te maken hebben. Achterlijk gewoon.

cdepaus
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2007 16:03

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door cdepaus »

Begin 2007 werd ik lid van FFF in Dordrecht. Al snel bleek de locatie de nodige extra kosten met zich mee te brengen, want heen en terug met de bus was toch elke keer 2 euro. Een fiets had ik niet, een auto ook niet en het gebouw ligt midden in de rimboe. Maar goed, ik ging wel, voor een poosje. Vervolgens werd ik voor langere tijd ziek en daarna ging ik verhuizen want mijn woning ging afgebroken worden. Ik verhuisde naar een andere plaats waar geen FFF was en ben bij die verhuizing ook mijn pasje kwijtgeraakt. Waarschijnlijk in een iets te enthousiaste bui van opruimwoede het verkeerde pasje weggegooid, kan gebeuren.

Aan het einde van het jaar besloot ik mijn lidmaatschap toch maar eens te gaan opzeggen. Ik kreeg, uiteindelijk, een brief terug waarin werd vermeld dat ik anderhalve week te laat was met opzeggen en dat ik nog een jaar moest betalen. Mijn smeekbede om coulance werd niet gehoord, regels waren regels en ik moest het er maar mee doen. Dat ik chronisch ziek ben en moet leven van een WAO-uitkering die even "hoog" is als de bijstand, boeide ze geen moer. Ik baalde vreselijk want het had me al zoveel geld gekost wat ik eigenlijk niet kon missen maar goed, de opzegging was binnen dus januari 2009 zou ik er vanaf zijn.

Helaas, de afschrijvingen gingen door. Ik moest mijn pasje inleveren en zolang ik dat niet deed, zou elke maand 2,95 worden afgeschreven. Het zou een kortingspas zijn; ik weet bij God niet waar je dan korting zou kunnen krijgen, maar dan nog lukt dat moeilijk als je al anderhalf jaar je pasje kwijt bent. Als ik mijn pas niet meer had, kon ik naar de vestiging waar ik na betaling van 25 euro boete dan van mijn verplichting af zou zijn. Ik zou dan dus met het OV helemaal naar Dordrecht moeten om daar die 25 euro te gaan betalen!

Na veel heen en weer mailen werd afgesproken dat FFF die 25 euro, die ik nog steeds belachelijk vind, zou afschrijven. Dan zou ik er vanaf zijn. Natuurlijk gebeurde dit niet, FFF houdt zich immers niet aan afspraken. Ik heb het geld uiteindelijk zelf overgemaakt. Helaas, ook dit hielp niet. Er wordt nog steeds 2,95 afgeschreven voor een kortingspas die ik niet heb. Mijn lidmaatschap bij FFF heeft me nu al 24*10,95 + 3*2,95 + 25,-- = 296,65 gekost en ik ben misschien 10 keer wezen sporten. O ja, en ik moest zelfs een hangslot kopen om van een kluis gebruik te kunnen maken dus rond het maar af naar 300 euro. Dat noem ik bepaald niet gratis. Ik storneer nu alles wat ze nog afschrijven, maar dat zal wel betekenen dat ik binnenkort Intrum Justitia op mijn dak krijg.

Kortom: ga nooit met FFF in zee, tenzij je geld teveel hebt.

Gerdien56
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2009 09:43

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Gerdien56 »

Wat jammer dat hier uitsluitend negatieve verhalen over F4F staan. Ik fittness daar al jaren met grote tevredenheid. De prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend (Haagse vestiging). Mijn man heeft zijn abonnement opgezegd. Gewoon schriftelijk, niet aangetekend. We kregen een brief met een bevestiging dat de opzegging geaccepteerd was. Zo ook met het pasje. Een bewijsje dat het ingeleverd was. Ik geloof best dat het ook wel mis zal gaan, maar het is niet zo dat F4F een zwendelaar is in mijn ogen.

prikkeldraad
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2009 04:12

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door prikkeldraad »

Die FFF lui, zijn gewoon bedriegers .... mijn verhaal lijkt, op die van andere gedupeerden....RUIM op tijd een mail gestuurd. met opzegging en een verzoek of je ook een paar maanden lid kunt zijn i.v.m. een verhuizing. Wel een antwoord op de verhuizing.... GEEN antwoord op de opzegging...!
-----
tweede mail gestuurd met OPNIEUW de opzegging..... GEEN reactie van FFF..... Nog steeds OP TIJD, een brief gestuurd naar het hoofdkantoor en een kopie bij de plaatselijke vestiging afgegeven... na een maand weer eens gaan sporten en geïnformeerd, over waarom ik geen reactie krijg.... er was NIETS bekend bij FFF over een opzegging.. ???
----
Aangetekend schrijven gestuurd. Uiteraard was die in principe eigenlijk overbodig. Wordt DIE datum aangehouden??? TJA DAN KUNNEN ZE ER INEENS NIET MEER ONDERUIT DAT ER EEN BRiEF BINNEN IS GEKOMEN !!!
Maar toen ze er eindelijk iets aan mijn opzegging deden, was het - gemakshalve - voor hun, te laat en zeiden ze dat ik tot januari 2010 aan een abonnement vast zat !!!???
---
Sportpas ingeleverd bij FFF en bewijs gevraagd...
Gelijk RODE kaart afgegeven .. automatisch overboeking moet gestopt worden... werd genegeerd...er werd toch geld van mijn rekening afboekt... terug gehaald... bank FFF laten blokkeren... dreigbrieven van FFF... gesprek gehad met de politie.. die kunnen niets doen :(
Zelfs de dienstdoende agent had ZELF OOK problemen met FFF maar wist ok geen uitweg !!!
---
Advocaat benaderd ... die kan alleen een toevoeging aanvragen als de rekening boven de 180,00 is !!! en tot aan die tijd kan IK, die kosten niet zelf betalen..... (ben niet voor niets, naar de goedkoopste sportschool van Nederland gegaan... achteraf een slechte keuze...)...weer een dreigbrief met een achterlijk... IDIOOT hoog bedrag aan aanmanningskosten en alvast incasso kosten ???? alsof ze zelf een deurwaardersbedrijf zijn????
---
CONCLUSIE: Ik vind dat FIT FOR FREE een stelletje oplichters zijn!!! welke instantie

........................RADAR ..................??????


helpt ons nou eens echt ???
Alleen een koude douche op 3-3-2003 helpt niet hoor!!!!

Disusi
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 16:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Disusi »

Hallo,

Ik lees op dit forum veel klachten over FFF. Hetzelfde heb ik op het forum van de consumentenbond gevonden.
De meeste klachten gaan over dreigbrieven, aanmaningen (ik heb ook al een aanmaning en een sommatie binnen) en incassobureaus. Ik lees echter nergens of iemand werkelijk een dagvaarding van FFF of van hun incassobureau heeft ontvangen; of dat iemand echt tot aan de rechter is gekomen en wat het resultaat daarvan is geweest.

Blijft het bij FFF alleen bij dreigementen of zijn er echt mensen voor de rechter gesleept?

Mijn rechtsbijstandsverzekering heeft mij geadviseerd de zaak te laten rusten. Zij vinden het niet de moeite waard om voor een dergelijk gering bedrag dure en langdurige juridische stappen te gaan ondernemen. Ze hebben mij geadviseerd de aanmaning van Fit For Free te betalen om dan daar vanaf te zijn. Ze hebben mij zelfs aangeboden de helft van de door FFF geëiste kosten aan mij uit te keren.
Ik ben het niet mee eens. Ik ben ook niet van plan iets te betalen wat ik naar mijn mening niet hoeft te betalen.
Daarom heb ik vandaag Tros Radar aangeschreven om hen om HULP te vragen.
Hopelijk gaat Tros Radar binnenkort al deze klachten behandelen in het programma op TV.
Iemand moet toch luisteren naar al die klachten?

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door revpolen »

Tros radar heeft vorige week een stukje er aan besteed!
en als het goed is krijg ik morgen me dagvaardiging binnen ( hoop ik )
had afgelopen vrijdag de brief dat ik nog 4 dagen de tijd had anders zou die komen :P )

Disusi
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 16:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Disusi »

Ik heb twee aangetekende brieven (met handtekening retour) gestuurd naar FFF. Geen enkele reactie op gehad behalve en brief waarin staat dat de zaak uit handen is gegeven. Ze hebben in deze brief niets gezegd over mijn twee brieven. Ik heb nu toch alles in handen gegeven aan mijn rechtsbijstandsverzekering. Laat hen maar e.e.a. uitzoeken.
Wat mij is opgevallen is dat de brieven van FFF allemaal geantidateerd zijn. Een brief ontvangen op 31 maart was gedateerd 23 maart, de laatste brief, ontvangen vorige week vrijdag 17 april, was gedateerd 7 april!!! 10 dagen eerder dus, en er stond in dat ik tot 7 dagen na dagtekening de tijd had om alsnog te betalen. Ook al zou ik het gewild hebben, hoe had ik dat kunnen doen als de brief 3 dagen na de afloopdatum bij mij in de brievenbus valt? Ze zijn echt link bezig. De brieven worden gewoon met ‘port betaald’ verstuurd, daar staat dus ook geen datum stempel op. Ze zijn slim en gevaarlijk link.
Revpolen, wil je me laten weten hoe het afgelopen is met de dagvaarding? Ik ben erg benieuwd naar. Succes!!

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door revpolen »

nog niks binnen hoor :)

prinscarnaval
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:59

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door prinscarnaval »

ik heb de reacties gelezen en heb het zelfde probleen met die oplichters alleen licht het nu wel bij de rechter en word 23mei behandelt.
Ook ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb wand ik stuur al deze reacties gelijk met mijn verweer naar de rechtbank en zal jullie laten weten hoe het is afgelopen

Disusi
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 16:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Disusi »

Hallo Prinskarnaval,

als je googelt op Fit For Free kom je nog meer forums tegen op andere sites. Consumentenbond heeft ook een forum en bij Radar heb je niet alleen deze forum maar ook andere met een andere hoofd onderwerp, maar ze gaan allemaal over hetzelfde. Over Fit For Free
Je vindt denk ik zo'n 300 reacties van mensen die problemen hebben met FFF
Succes op 23 mei, laat ons iets weten!!

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door revpolen »

idd ben ook benieuwd!
je bent iig de 1e die voor moet komen.
ik heb ( alweer...... ) een brief met de laatste x binnen 4 dagen blablabla.....

oja ze dreigen me nu zelfs faillissementaanvraag te doen voor me :)
lief van ze... denk alleen niet dat het ze lukt
je meot minumaal 2 schuldeisers hebben. en heb bij niemand schulden, en bezit denk ik genoeg geld om aan te kunnen tonen dat ik nog aardig tijdje door kan gaan :)

ach we zien wel...

prinscarnaval
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:59

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door prinscarnaval »

bedankt voor je reactie en zal jullie zeker op de hoogte houden

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door revpolen »

spannend!
mag om 1 uur een pakket/aangetekende brief ophalen bij postkantoor die alleen IK mag ondertekenen.. volgend de track & trace komt hij uit arnhem vandaan.
en daar zit direct incasso / oplichters for free

Disusi
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 16:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Disusi »

Moet je het gewoon niet ophalen. Na twee pogingen gaat het onbezorgd terug naar afzender. Wie het langste adem heeft.....
En dan zeg je tzt ook dat je niets ontvangen hebt toch? Dan doen zij toch dagelijks?
Laat ze maar bewijzen dat een bepaalde Postbode op een bepaalde dag, om een bepaalde uur een briefje in je brievenbus heeft gedeponeerd waarop staat dat je een poststuk moet halen. Het is jouw woord tegen hun woord......

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door revpolen »

was een pakket uit hongkong :D
vroeg aan de dame waarom de track en trace uit arnhem was.
daar komen de internationale pakketten bbinnen en die krijgen daar een NL track en trace vandaar :D

vandaag nog contact gehad met de rechtsbijstand/advocaat
komt goed 8)

anthonius1
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2009 15:04

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door anthonius1 »

Beste mensen,

Ook ik krijg met enige regelmaat een brief van Direct Incasso op de mat.

Donderdag boden zij aan om de helft van het openstaand bedrag te willen zakken en 2 dagen later krijg ik een sommatie binnen. Volgens het regelement van Fit for Free ( staat op internet) staat nergens dat de je aangetekend moet beeindigen. Er staat alleen ( schriftelijk)

Dit online regelement opnieuw voogelegd aan Direct Incasso en FFF met de vraag waarom zij zichzelf en anderen constant op het verkeerde zetten, krijg ik natuurlijk geen antwoord. Ik wil graag weten of er daadwerkelijk clienten voor de rechter zijn gedaagd en zo ja, wat was de uitkomst?

Wat een stelletje criminelen.

Peter

sabine26
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 11:37

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door sabine26 »

1 1/2 jaar geleden heb ik tegelijk met mijn vriendin het lidmaatschap opgezegd op Fit for free in Dordrecht. Bij mijn vriendin stopte de automatische afschrijvingen, maar helaas bij mij niet. Ik zit nu al in mei 2009 en nog steeds wordt er na iedere keer het bedrag laten storneren en brieven het geld afgeschreven. Ik heb nu inmiddels een brief ontvangen met de mededeling, dat ik per 1 oktober geen lid meer ben.

Meerdere keren gebeld, maar dan weten ze niet waar ik het over heb. Ik had het pasje op moeten sturen, daar ligt het aan. Heb ik allang ingeleverd, oh... wij hebben het niet.

Ik ga nu bij de bank een blokkade laten invoeren en dan maar zien wat ervan komt.

Het is een heel asociaal bedrijf als je ervan af wilt komen.

Sabine van Ballegooijen
Dordrecht

prikkeldraad
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2009 04:12

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door prikkeldraad »

Hoi mede gedupeerden :(

Tja, als aanvulling op mijn eerdere verslag:
Vanmorgen werd mijn brievenbus vervuilt door een brief, van DIRECT INCASSO TE ARNHEM.
Uit de reacties van andere, mede ex-sporters op de site van Kassa begreep ik dat deze firma standaard aanmanings brieven verstuurt in opdracht van onze "geliefde" ahum....

:evil: vrienden van fit for free.

(wie wil trouwens nou WERKEN bij zo'n criminele organisatie??? :roll: als de directie al op deze manier met hun gasten/leden omgaan, zou je toch mogen verwachten dat ze hun slaafjes/werknemers nog slechter behandelen.. toch ???)

afijn een brief met een hoop geblabla.... 10 dagen ......rechtsmaatregelen.... enz. enz.
ineens wordt de te betalen rekening 260,00 euries?????
Natte vinger werk dus....
Ja ik ben het OOK heel goed zat.
Kunnen wij niet met een heel stel gedupeerden een advcaat nemen en dan FFF voor de rechter slepen???


Trouwens; ik ben super verbaasd dat er nog geen "anti fitforfree"hyves is !!!

DAAR kunnen al de geduperde zich verzamelen en beraden!!! :twisted:

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door revpolen »

tjah website tegen FFF ligt al klaar..
alleen domeinnaam nog. ( zie andere topic )
al moet ik zeggen 2 weken geleden bericht gehad van Direct incasso
met ja we hebben het doorgegeven aan de deurwaarder enzo...
maar binnen 3 dagen betaal is er niks aan de hand...
nu alweer 2 weken niks van gehoord!
denk dat ze de hoop opgegeven hebben.. van mij kunnen ze momenteel allleen de ***** nog krijgen...


maar mocht iemand leuke naam voor website hebben!!
www.shitforfree.nl is helaas al weggegeven :(

Gesloten