LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Mijn zoon is naar Jamaica geweest met tickets van Aitalia,deze heeft hij geboekt bij D reizen. Toen mijn zoon op Kingston Jamaica klaar stond voor de terugreis bleek de vliegmaatschappij Paneurope die door Alitalia was gecharterd failliet. Het kantoor van D reizen aan de Beurstraverse gebeld, dat mijn zoon in Jamaica stond en niet terug kon komen, Hij had bij D reizen een verzekering op de vliegticket afgesloten. Maar zij verwezen ons door naar de verzekeringsmaatschappij Uni Garant welke op zaterdag niet te bereiken is, aantal malen weer het reisbureau gebeld maar zij konden niets doen. Zelf geld overgemaakt naar Jamaica om een terugreis met een andere maatschappij mogelijk te maken. Hij is weer thuis!
Op 11 oktobr sturen we een brief naar D reizen waarin wij ze verantwoordelijk stellen voor de gemaakte kosten. In deze brief verzoeken we om binnen 3 weken te reageren. Na de derde week geen bericht dus weer gebeld, de zaak is in behandeling en dezelfde week zouden wij bericht krijgen over de oplossing. Helaas, dus na deze week weer gebeld en met het volgende antwoord probeert men mij het bos in te sturen. Het dossier is in behandeling door iemand die nu met vakantie is en het dossier mogelijk thuis heeft. Hiermee uiteraard geen genoegen genomen en dan men belooft dezelfde dag terug te bellen.
Deze toezegging wordt wel waargemaakt, na 4 weken is het antwoord we gaan de formulieren voor Uni Garant nu invullen en dan kan u daar uw claim voor de nieuwe ticket neerleggen. De overige schade als verblijfkosten etc moeten wij maar via onze reisverzekering bij de ANWB zien op te lossen.
Van de kosten € 955,80 wil D reizen zelf € 27,50 vergoeden, over dit antwoord is 4 weken nagedacht. We zijn vandaag nog net zover als 4 weken terug.
Mijn gedachte en reactie naar D reizen is dat zij zeer onprofessioneel en onbeleefd zijn om niet zelf binnen de toegezegde tijden te reageren en vervolgens met een antwoord te komen dat ook 4 weken eerder gegeven kon worden ! Onze keuze zal duidelijk nooit meer D reizen zijn.
Op 11 oktobr sturen we een brief naar D reizen waarin wij ze verantwoordelijk stellen voor de gemaakte kosten. In deze brief verzoeken we om binnen 3 weken te reageren. Na de derde week geen bericht dus weer gebeld, de zaak is in behandeling en dezelfde week zouden wij bericht krijgen over de oplossing. Helaas, dus na deze week weer gebeld en met het volgende antwoord probeert men mij het bos in te sturen. Het dossier is in behandeling door iemand die nu met vakantie is en het dossier mogelijk thuis heeft. Hiermee uiteraard geen genoegen genomen en dan men belooft dezelfde dag terug te bellen.
Deze toezegging wordt wel waargemaakt, na 4 weken is het antwoord we gaan de formulieren voor Uni Garant nu invullen en dan kan u daar uw claim voor de nieuwe ticket neerleggen. De overige schade als verblijfkosten etc moeten wij maar via onze reisverzekering bij de ANWB zien op te lossen.
Van de kosten € 955,80 wil D reizen zelf € 27,50 vergoeden, over dit antwoord is 4 weken nagedacht. We zijn vandaag nog net zover als 4 weken terug.
Mijn gedachte en reactie naar D reizen is dat zij zeer onprofessioneel en onbeleefd zijn om niet zelf binnen de toegezegde tijden te reageren en vervolgens met een antwoord te komen dat ook 4 weken eerder gegeven kon worden ! Onze keuze zal duidelijk nooit meer D reizen zijn.
Laatst gewijzigd door Hazebroek op 10 nov 2008 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
D-Reizen is geen reisburo, maar een agentschap met weinig expertise en kennis
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Is Alitalia failliet?
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
nee hoor ze landen en steigen gewoon op hier van af schiphol
en er is ook niet bij luchtvaartnieuws bekend en ook niet op google
en er is ook niet bij luchtvaartnieuws bekend en ook niet op google
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Alitalia vliegt gewoon, alleen niet op Jamaica.
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
off is alitalia failiet
berlusconi wil ze wel helpen als hij er zelf maar niet hoeft te investeren
berlusconi wil ze wel helpen als hij er zelf maar niet hoeft te investeren
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
D-reizen heeft gelijk. Voor verzekeringskwesties moet je je tot de verzekeringsmij wenden. D-Reizen is geen verzekeringsmij en is slechts tussenpersoon wat betreft verzekeringen. Bij het afsluiten van de verzekering zal het duidelijk zijn geweest dat je een Unigarantverzekering afsloot. Succes.
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
D Reizen is nog minder dan een tussenpersoon, de jongedames bladderen door folders en trachten de mensen een reis aan te smeren
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
lijkt wel op upc
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
UPC is toch geen reisburo, Hr Rene, blijf bij de topicm geef aspro ook een hand !!! (*-*)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 mei 2009 21:39
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
UPC is iets anders
Laatst gewijzigd door jokedehaan op 12 mei 2009 09:53, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Je bedoelt met een mail sturen dus een berichtje op de forum te plaatsen en hopen op antwoord
Ook slim om complete gegevens bij je adres te zetten, veel vertrouwen in de mensen op dit forum. Niet vreemd opkijken als je straks van alles in je bus krijgt van anderen mensen.
Ook slim om complete gegevens bij je adres te zetten, veel vertrouwen in de mensen op dit forum. Niet vreemd opkijken als je straks van alles in je bus krijgt van anderen mensen.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Ik werk bij een reisbureau (niet bij D Reizen, maar een ander bedrijf!) en weet dus ongeveer hoe de procedures zijn.
1. Heel officieel is D Reizen in haar recht, om u door te sturen naar de verz. maatschappij. Echter bestaat er ook nog zoiets als service. Het is als reisbureau natuurlijk een kleine moeite, om de klant bij haar in t bureau uit te nodigen en onder het genot van een kopje koffie samen na te gaan, welke mogelijkheden er zijn het geld terug te krijgen en als reisbureau alles in het werk te stellen om de klant van dienst te zijn.
2. Probeer eens Alitalia aan te schrijven en probeer daar het geld terug te krijgen. D-Reizen heeft (zoals ik tenminste begrijp) de vluchten via Alitalia geboekt en dus zijn zij verantwoordelijk voor de doorvoering van de reis. Als dan een partner van hen failliet gaat, zijn ze verplicht naar een alternatief te zoeken en dit aan haar klanten aan te bieden.
Dus: even een brief sturen naar het kantoor van Alitalia in Amsterdam (kopie betalingsbewijs meesturen)!
SUCCES!
1. Heel officieel is D Reizen in haar recht, om u door te sturen naar de verz. maatschappij. Echter bestaat er ook nog zoiets als service. Het is als reisbureau natuurlijk een kleine moeite, om de klant bij haar in t bureau uit te nodigen en onder het genot van een kopje koffie samen na te gaan, welke mogelijkheden er zijn het geld terug te krijgen en als reisbureau alles in het werk te stellen om de klant van dienst te zijn.
2. Probeer eens Alitalia aan te schrijven en probeer daar het geld terug te krijgen. D-Reizen heeft (zoals ik tenminste begrijp) de vluchten via Alitalia geboekt en dus zijn zij verantwoordelijk voor de doorvoering van de reis. Als dan een partner van hen failliet gaat, zijn ze verplicht naar een alternatief te zoeken en dit aan haar klanten aan te bieden.
Dus: even een brief sturen naar het kantoor van Alitalia in Amsterdam (kopie betalingsbewijs meesturen)!
SUCCES!
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Ik ben het volledig eens met ramonasbreuk en net daarom ben ik zo een fan van toerkoop inderdaad met een koje koffie wordt er gekeken hoe zij je kunnen helpen om alles in orde te brengen.Toch de toerkoop waar ik ga.
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Klachten afhandeling van reisbureaus..breek me de bek niet open...
De ervaring die ik hierbij heb is dat men na thuiskomst even iets komt melden en dat er door de medewerkers van het reisbureau wordt gemeld naar de passagiers dat zij wel even een vergoeding gaan regelen bij de touroperator. (ook voor uiterst klein ongemak!!) Voor touroperators kosten dergelijke zaken gigantisch veel tijd, daar er na een correcte reactie vaak nog even wordt gebeld door het reisbureau dat ze het niet eens zijn met de reactie, terwijl het de passagier is die moet reageren ( hierover is meerdere malen uitspraak gedaan door de GeschillenCommissie Reizen) maar helaas lappen diverse reisbureaus (niet allemaal!!!) dergelijke uitspraken aan hun laars.
Het zou zo mooi zijn als we gewoon eens genieten van het feit dat we op vakantie kunnen en dat we sommige vervelende dingetjes maar voor lief nemen ( tuurlijk moeten echte gegronde klachten gemeld en verholpen worden) en niet dat we voor alle kleine dingetjes meteen maar de hand ophouden en een vergoeding eisen. Zeker omdat sommige zaken gewoon ter plaatse zijn op te lossen door zelf even na te denken...
Maar ja..wie werkt daar aan mee?
PRETTIGE VAKANTIE!
De ervaring die ik hierbij heb is dat men na thuiskomst even iets komt melden en dat er door de medewerkers van het reisbureau wordt gemeld naar de passagiers dat zij wel even een vergoeding gaan regelen bij de touroperator. (ook voor uiterst klein ongemak!!) Voor touroperators kosten dergelijke zaken gigantisch veel tijd, daar er na een correcte reactie vaak nog even wordt gebeld door het reisbureau dat ze het niet eens zijn met de reactie, terwijl het de passagier is die moet reageren ( hierover is meerdere malen uitspraak gedaan door de GeschillenCommissie Reizen) maar helaas lappen diverse reisbureaus (niet allemaal!!!) dergelijke uitspraken aan hun laars.
Het zou zo mooi zijn als we gewoon eens genieten van het feit dat we op vakantie kunnen en dat we sommige vervelende dingetjes maar voor lief nemen ( tuurlijk moeten echte gegronde klachten gemeld en verholpen worden) en niet dat we voor alle kleine dingetjes meteen maar de hand ophouden en een vergoeding eisen. Zeker omdat sommige zaken gewoon ter plaatse zijn op te lossen door zelf even na te denken...
Maar ja..wie werkt daar aan mee?
PRETTIGE VAKANTIE!
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Mijn vraag aan Hazebroek, hoe vaak heeft u klachten afgehandeld met d-reizen dan ?
Volgens mij generaliseer je een beetje, 1 klacht is niet voldoende om te zeggen ""d-reizen slecht met afhandelen klachten"".
Wij hadden binnen 2 weken een bedrag van meer dan 200 euro aan vliegtax teruggestort inclusief een nette brief van d-reizen, toen bekend werd dat de tax er af ging.
Niet zo overdrijven man.
Volgens mij generaliseer je een beetje, 1 klacht is niet voldoende om te zeggen ""d-reizen slecht met afhandelen klachten"".
Wij hadden binnen 2 weken een bedrag van meer dan 200 euro aan vliegtax teruggestort inclusief een nette brief van d-reizen, toen bekend werd dat de tax er af ging.
Niet zo overdrijven man.
Re: D Reizen, zeer slecht in afhandelen klachten
Het zou zo mooi zijn als we gewoon eens genieten van het feit dat we op vakantie kunnen en dat we sommige vervelende dingetjes maar voor lief nemen ( tuurlijk moeten echte gegronde klachten gemeld en verholpen worden) en niet dat we voor alle kleine dingetjes meteen maar de hand ophouden en een vergoeding eisen. Zeker omdat sommige zaken gewoon ter plaatse zijn op te lossen door zelf even na te denken...
Maar ja..wie werkt daar aan mee?
PRETTIGE VAKANTIE!
Beste dr bob ,ik ben het op dit punt volledig met je eens.Geniet lekker van je vakantie en zie kleine dingen door de vingers.
Maar soms,heel soms zijn het echt grote dingen zoals een totaal ander hotel krijgen dan het geboekte en dan minder sterren.
En daar komt het reisbureau van pas en zeker als je als belg in Nederland een vakantie boekt is ervaren begeleiding nodig.