LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acer aspire desktop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
habets
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:45

acer aspire desktop

Ongelezen bericht door habets »

Acer Aspire M5640 desktop: half jaar oud, HD naar de knoppen, wordt supersnel opgehaald door UPS in opdracht van Acer, na 4 dagen had ik hem al retour, echter zonder reparatiebon. Maar even gebeld om te informeren wat er aan gerepareerd was: nieuwe HD erin gezet. Bij opstarten pc: missing operating system.... maar geen recovery cd erbij. Aan Acer duidelijk gemaakt dat ik een pc gekocht heb met voorgeïnstalleerde hd, dus als deze vervangen moet worden mag die nieuwe toch op z'n minst ook voorgeïnstalleerd zijn. Vroegen ze 60 euro voor die recovery cd's, nou mooi niet dus, na wat heen en weer geklets zeiden ze bij Acer: we sturen u de recovery cd's, hebben ze 2 weken voor nodig gehad. Recovery cd's uitgeprobeerd, gebeurde verder niets, helpdesk gebeld, en die constateerde dat de dvd-speler dan ook kapot was, weer retour dat ding, na 1,5 week komt pc terug, gerepareerd en voorgeïnstalleerd, blijkt dat ze bij de 1ste reparatie er een HD van nog geen 700 gb hebben ingezet, terwijl er een van 1200 gb in zat. Weer gebeld, antwoord: op het moment dat uw hd vervangen moest worden hadden we die niet op voorraad.Ook is toen het geheugen vervangen, dus ik gelijk kijken en ja hoor, zat dus bij aflevering 4 gb in , nu nog 3 gb. (was zeker ook niet voorradig) Maar stuur hem maar weer in, was het antwoord van Acer. Ben nu dus al 5 weken bezig met Acer en 20 euro lichter aan telefoonkosten en heb het wel ver gehad met ze. De pc is bij Makro gekocht, en die hebben me steeds doorverwezen naar Acer. Maar nu na de zoveelste klacht zouden ze het bij Makro intern gaan bespreken en ben ik dus in afwachting hiervan. Voor mij dus nooit meer een Acer en of ik nog een pc bij Makro koop , hangt ervan af wat die voor me kunnen betekenen!
Laatst gewijzigd door habets op 07 mei 2009 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

mrjon
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:12

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door mrjon »

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met Acer klantenservice! Vriendelijk aan de telefoon maar geen daad bij het woord voegen! Voor mij geld hetzelfde: nooit meer een Acer!

habets
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:45

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door habets »

Nou, ook over de klantenservice ben ik niet te spreken. Het begint al met: op ieder moment van de dag dat je belt er wel een aantal wachtende voor je zijn en als je dan eindelijk iemand te woord staat wordt je terug gezet in het menu i.p.v. in de wacht, als ze je RMA-nummer moeten opzoeken en dan begint het wachten weer van voor af aan. En je daadwerkelijk helpen, vergeet het maar. Toen het mij iets te lang ging duren met die recovery cd's, hebben ze me van alles op de mouw willen spelden. Als je 5 verschillende medewerkers hetzelfde vraagt, krijg je 5 verschillende antwoorden. Het ging zelfs zover dat me een medewerker vertelde dat de koerier tevergeefs aan de deur was geweest, terwijl ik een week later pas een mailtje ontving dat ze verzonden waren. Bij elk telefoontje wordt er gezegd dat het gesprek mogelijk opgenomen wordt, nou die bandjes zouden ze eens voor deze doeleinden moeten gebruiken!

drimmelen laptopplus
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 00:06

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door drimmelen laptopplus »

Hallo.

Makro had dit probleem moeten oplossen, niet u zelf. u heeft de computer gekocht bij makro en niet bij acer. Daarom is makro verantwoordelijk voor de garantie en de afhandeling van defecten die ontstaan tijdens de garantie periode.

Ik heb zelf ook een bedrijf dat computers en laptops verkoopt en als er bij mijn klanten iets defect gaat dan sta ik in voor het contact en de reparatie. Klant neemt contact met mij op en dan is het voor de klant ook gedaan. De rest moet ik afhandelen daar ik de laptop/computer heb verkocht.

Hoop u hiermede voldoend op de hoogte te hebben gebracht en mocht u nog vragen hebben dan hoor ik die graag.

Gr,

Gino

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door BBCS »

Makro had dit probleem moeten oplossen, niet u zelf. u heeft de computer gekocht bij makro en niet bij acer. Daarom is makro verantwoordelijk voor de garantie en de afhandeling van defecten die ontstaan tijdens de garantie periode.
Met alle respect, maar je hebt het mis.

De Makro valt onder groothandels, en die leveren niet aan particuliere eindgebruikers.
En bedrijven die niet aan particuliere eindgebruikers leveren hebben niks te maken met de consumentenbescherming.
In dit geval mag de verkopende partij de koper doorverwijzen naar de fabrikant.
Of dit voor de koper prettig is, is punt 2.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 08 Mei 2009 00:27 door BBCS

Met alle respect, maar je hebt het mis.

De Makro valt onder groothandels, en die leveren niet aan particuliere eindgebruikers.
En bedrijven die niet aan particuliere eindgebruikers leveren hebben niks te maken met de consumentenbescherming.
Inderdaad... En dan heb ik het alleen over de tweede alinea uit deze quote...
In dit geval mag de verkopende partij de koper doorverwijzen naar de fabrikant.
Of dit voor de koper prettig is, is punt 2.
Waarom mag de verkopende partij de koper doorverwijzen naar de fabrikant? De koper heeft toch een overeenkomst met de Macro en niet met de fabrikant? Waarom denk jij dat het doorverwijzen naar een voorschakel enkel 'verboden' is in het consumentenrecht? Url's graag.

habets
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:45

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door habets »

Ik weet niet wat mijn rechten en plichten zijn betr. de Makro, maar tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaring met de service van Makro. Zowel wat betreft gewone garantie alsook de Makro-garant. Nu zeggen ze dat de normale procedure is, dat Acer 1 jaar garantie geeft, dus als er binnen dat jaar iets niet goed is met uw pc, neem dan contact op met Acer. En dat werkte in eerste instantie prima. Bellen (staat wel altijd een tijdje in de wacht), ze maken vervolgens een RMA-nr. aan, sturen je via de mail een Label, dan kun je gratis UPS bellen en die halen hem dezelfde dag nog op. Bij aankomst bij Acer krijg je een sms'je dat ze je pc ontvangen hebben, vervolgens kun je ook de reparatiestatus volgen via hun site en als die klaar is ontvang je wederom een sms'je en binnen 1 dag staat UPS weer voor de deur. Dus op zich prima geregeld, toch? Maar de manier waarop ze je te woord staan bij Acer is belabberd. Ik ben absoluut niet rasistisch, maar ben wel van mening dat mensen aan een helpdesk toch op z'n minst goed verstaanbaar moeten zijn, maar dit laat nogal eens te wensen over, dan de manier waarop ze je behandelen, je krijgt constant tegenstrijdige informatie en over de reparatie zelf ben ik al helemaal niet te spreken , zoals blijkt uit bovenstaande. Maar het meest wrange is nog, dat de pc van onze zoon is, 16 jaar en heeft ik weet niet hoeveel uren vakken gevuld, om zich dit ding te kunnen permiteren, hij staat nu voor zijn eindexamen en kan al 5 weken niet meer over zijn pc beschikken en dat vind ik nog het ergste van alles. Ik kan hem nu weer op laten halen en er een hd en geheugen in laten plaatsen van de grootte die er origineel in zat, maar dan is hij hem zeker weer een week kwijt. Ik vind het al schofterig, dat ze zonder er iets van te zeggen andere (mindere) onderdelen in terug zetten (vandaar natuurlijk ook geen reparatiebon - of die zijn ook net op geweest-) daarbij krijg je een blanco hd terug zonder recovery-cd's en als ze dan al welwillend geweest waren, hadden ze bij de 2de reparatie de goede hd en geheugen terug geplaatst. In dat geval hadden wij het nog niet eens gemerkt, toch? Ik weet niet wat ik van de Makro kan verwachten, maar heb wel bij hun aangegeven dat ze er op z'n minst van op de hoogte moeten zijn, als ze een bepaald merk verkopen, dat ze dan ook moeten weten hoe slecht de service van dat bepaalde merk is. Ik hoop maar dat ik wederom goed geholpen wordt door Makro en anders moet ik hem weer opsturen, weet alleen niet zo goed, of ik het nu moet uitstellen tot na de examens van onze zoon, dan kan hij hem nu even gebruiken, alleen de garantie verstrijkt natuurlijk met de dag en ik heb het gevoel dat het niet de laatste keer is dat ik hem moet laten ophalen, mijn vertrouwen in Acer is nu dus echt 0,0 !!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eigen schuld?

Mischien - maar Acer had, bij de nieuwe HDD ook het standaard image erop kunnen zetten (duurt niet meer dan een uurtje).

Ik heb zelf ook een acer - en inderdaad, na laatste configuratie en opnieuw opstarten de melding "maak nu uw recovery cd/DVD".

habets
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:45

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door habets »

eigen schuld of niet....... ik blijf erbij als ik een toch vrij prijzige pc koop en al de pech heb dat na een half jaar de harde schijf naar de knoppen is, en deze dan vervangen wordt, ik hem op z'n minst terug krijg in een staat zoals ik hem gekocht heb. Dus voorgeïnstalleerd.
Ik ben hem nu dus alweer 2 weken kwijt. Nu heeft de Makro hem laten ophalen en verzocht, om er weer een harde schijf in te plaatsen van 1200 gb en een geheugen van 4 gb, zoals ik hem gekocht heb, bovendien wil de Makro dat hij voorgeïnstalleerd wordt en getest. Afspraak met Makro is, dat als hij nu na het 4de reparatienummer nog niet helemaal is, zoals het hoort, ik de pc kan terugbrengen naar Makro.
De volgende week verwacht ik hem terug en ben benieuwd wat ze er nu van gemaakt hebben. (dit is dus zo al bezig sinds 6 april)
Wordt vervolgd.....................................

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door TheLD »

Welk model M5640 hebben we het over? Een HDD van 1200GB bestaat volgens mij niet. De Q93 heeft er bv 2 van 640GB.

Waar haalt je de systeeminfo vandaan, BIOS of Windows? Want mogelijk dat de 2 HDD's eerst in een stripe of jbod stonden en daarna in een mirror (in de verkenner ziet ie dan slechts die 640GB).

Tevens zit er een 32bit versie van Vista HP bij, deze ondersteund geen 4GB. In windows ziet ie dan slechts 3,25GB of minder (bij SP1 voor Vista ziet ie het trouwens wel). Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 8#27898408

habets
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:45

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door habets »

Nou na de laatste reparatie heb ik de aftersale afdeling van Acer gebeld en verteld dat ik hem heb terug gekregen met een kleinere HHD dan dat ik hem ingeleverd heb. Die medewerker heeft vervolgens geïnformeerd bij de afdeling reparaties en die vertelde dat er op het moment van reparatie geen HDD van 1200 gb voorradig was. Er zat wel degelijk 1200 gb in voor reparatie, staat trouwens ook op de orginele verpakking en ze hebben 2 HDD's terug geplaatst van 340!!!!
Maar dat ontkent Acer dus ook niet en adviseert de pc wederom in te sturen. (heb ik nu dus maar eens via Makro laten doen)
Ik ben zelf niet zo technisch, zoals je misschien gelezen hebt betreft het de pc van onze zoon, die inmiddels midden in zijn examens zit en dat ding nu erg node kan missen, en dat al sinds 6 april! Mijn intentie is dan ook op de eerste plaats om de mensen te waarschuwen voor de service en kundigheid van Acer. Ik ben zelf niet in staat een discussie te voeren over de specificaties van deze pc, sorry, onze zoon misschien na de examens. Maar ben er wel van overtuigd dat dit geen normale gang van zaken is, dat ben je toch met me eens?????

habets
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:45

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door habets »

vervolg:
Op 11 mei pc via de Makro laten insturen.
Op 26 mei hoor ik van Acer dat ze hem niet meer repareren, maar dat ik een nieuw systeem krijg.
Vandaag (4-6) een nieuwe pc ontvangen.
Ik ben nog steeds van mening dat ik hem 2 maanden onnodig kwijt ben geweest, in een zeer ongelukkige periode i.v.m. de examens.
Maar uiteindelijk: eind goed al goed.
Acer heeft een stukje service verleend, toch?
Nu maar hopen dat onze zoon met deze desktop meer geluk heeft.

p.s.: als extra service is ons een gratis garantie verlenging aan huis, van 3 jaar aangeboden.

Led4u
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:38

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door Led4u »

Nu ruim een jaar de M5640 in bezit. Type 1M7c. Vanaf begin af aan problemen.
- enorm lawaai. Ventilatoren / DVDdrive. (was niets aan te doen volgens acer)
- Vastlopen systeem
- Slechte klantenservice. (lange reparatie-tijden, onduidelijkheden mbt reparaties etc, geen bijgeleverde software/recover dvd.... zelf voor zorgen of kopen)
Na een klein half jaar begonnen de problemen toe te nemen.
- Uitvallen / storingen
- Systeem is enorm gevoelig voor stof.
- Toepassing van zowel A-merk componenten als "inferieure componenten"
Gebruik: Gezin.
- Games/Office-toepassingen/internet.
- OS. Standaard geïnstalleerde Windowns Vista
- AVG virusscanner

Prijs- kwaliteit verhouding echt onder de maat.
Voor mij nooit meer een Acer

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door pancreas »

tja als ik dit zo lees ,

heb zelf ook een topic over mijn bevindingen met een HP laptop en hun support service , wat mij betreft is het vertrouwen in HP goed gezakt , maar dat is mijn mening en ervaring hiermee.

nu hoor ik van een pc center hier in stad goede dingen over acer (ze hebben weinig klachten over acer en veel klachten van hp) en ben aan het kijken voor een laptop van dit merk , maar als ik jouw verhaal lees dan :roll:

rony1434
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2010 11:03

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door rony1434 »

Hi all.
Ik ben zeer tevreden met de service centra van Acer.
Er service is niet slecht.

habets
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2009 16:45

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door habets »

Ik ben uiteindelijk ook goed geholpen, maar in ons geval heeft het wel wat geduurd!!!!

pancreas
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2008 16:03

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door pancreas »

na 2 keer slechte ervaring te hebben gehad met HP heb ik op advies een ACER 8930 gekocht en kan zeggen dat ik er erg blij mee ben , mooie fijne zeer rustige (ventilator) en snel met opstarten en afsluiten. het geluid is heel goed.

na 2 keer een slechte HP laptop ben ik geen anti HP maar voor mij hoeft het niet meer met dit merk , ik ga nu verder met acer.

er zullen ook wel HP laptop's zijn zonder problemen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: acer aspire desktop

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

er zullen ook wel HP laptop's zijn zonder problemen.
..en containers vol Acers met problemen.

Gesloten