Beste mensen.
Helaas heb ook ik een slechte ervaring met scooterland.
Ik heb al vanaf dag 1 problemen. Ik heb de peugeot v-clic.
Deze heb ik gekocht in juli 2008. De scooter is dus nog geen jaar oud.
Het begon al zo. Bij levering zag ik 5 plekken in de lak op de voorkant van mij scooter. Het leken wel beschadigingen. Ik heb zelf met wax de vlekken weg moeten halen. Maar deze krijg ik niet weg. Het is gewoon beschadigd.
Verder werd mij verteld dat ik bij de 1000 km een onderhoudsbeurt moest laten doen. Bij de 800 km merkte ik al dat de scooter achteruit ging. Ik kreeg de scooter vaak niet meteen aan. Ik moest eerst kicken. Dit vind ik niet normaal voor een scooter die nog geen jaar oud is. Ik heb daarom bij 800 km al de onderhoudsbeurt laten verrichten door een erkende scooterdealer. Volgens de regels van scooterland mag dit. De beurt was verricht maar de scooter bleef kuren hebben.
Op een dag reed ik op de weg totdat ik ineens een vreemd geluid hoorde. Hij had pas 1000 km op de teller. Mijn scooter verminderde erg snel snelheid en hij viel midden op de straat uit. Ik heb hierdoor mijn scooter naar huis moeten slepen. Hierna heb ik heb naar dezelfde dealer gebracht als waar ik de onderhoudsbeurt heb laten doen. Hier hebben ze hem gemaakt, maar er waren bepaalde onderdelen bij peugeot niet op voorraad, dus heb ik 4 weken zonder scooter gezeten. Ik heb 70 euro bij moeten betalen.
Mijn scooter was dus gemaakt en hij had 1000 km erop staan. Veel te weinig om nu al problemen te hebben. Maar hij deed het weer. Tot 1.5 maand geleden. Ik reed weer op de weg, ik was net de berg omhoog. Toen hoorde ik een heel erg hard geluid. Het leek wel alsof 2 dingen langs elkaar schuurden. Ook deed mijn achterlicht het niet. Voor de 2e keer al in nog geen jaar. Ik was het zat en ik heb scooterland gemaild. Hierop kreeg ik een reactie dat ik de bon van de vorige reparatie moest opsturen en het verhaal moest uitleggen.
2 dagen na de brief heeft scooterland mij opgebeld. Dat vond ik heel wat. na 2 dagen al. Hier kreeg ik te horen dat ik eraan heb gesleuteld omdat er een zuigerstop in had gezeten, dit stond op de bon. Ik weet niet wat een zuigerstop is. En iedereen in dit huis heeft 2 linkerhanden wat scooter betreft. Maar door dit leuke grapje zeggen hun dat mijn garantie is vervallen. Mijn scooter staat nu al 1.5 maand stil. Ik heb hem erg hard nodig. Dit gaat ons erg veel geld kosten, willen wij dit maken. Onnodig geld dus.
Ik ben nu samen met mijn moeder druk bezig met peugeot. Misschien geven hun wel nog fabrieksgarantie.
Ik vind dit niet normaal. De scooter is nog geen jaar oud en ze geven gewoon geen garantie. Overigens was de telefoniste onvriendelijk. Ik vind dit geen fijne samenwerking.
Zijn er nog meer mensen die zoveel problemen hebben met de v-clic? Of dat scooterland hun geen garantie meer verleend? Ik ben ten einde raad. Kan iemand mij helpen?
Groetjes een teleurgestelde klant van scooterland.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] V-clic
Re: V-clic
Ook de v clic is een in china gemaakte scooter dus troep ,heb er ook een gehad en heeft me 500 euro gekost in een paar maanden.En scooterland nooit aan beginnen. mvg opa
Als de erkende dealer, waar de beurt is gedaan, een zuigerstop moest gebruiken, dan zal echt wel nodig geweest zijn voor de reparatie van jouw scooter.
Scooterland probeert alleen maar onder de garantie uit te komen, omdat ze op deze manier de korting kunnen terug verdienen die ze bij aankoop gegeven hebben.
Je kan toch nog steeds voor garantie bij je eigen dealer terecht?
Het is in de wet geregeld dat je bij elke Peugeot dealer garantie dient te krijgen.
Anders inderdaad via de importeur spelen. Zij zijn bekend met de vele problemen van de V-Clic.
Er zijn overigens veel modificaties aan deze chinese scooter die door Peugeot aan hun dealers gecommuniceerd zijn. Zorg er voor dat alles gedaan wordt, anders kan je hem na 10.000 km weggooien.
Peugeot heeft veel garantie-geld gereserveerd voor de scooters die zij in China laten maken (OOK DE NIEUWE VIVARCITY). Dit geld wordt gereserveerd uit de mega-winsten op deze chinese modellen.
Inkoop af fabriek voor een V-Click € 275,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is en blijft een chinees van chinese kwaliteit.
Scooterland probeert alleen maar onder de garantie uit te komen, omdat ze op deze manier de korting kunnen terug verdienen die ze bij aankoop gegeven hebben.
Je kan toch nog steeds voor garantie bij je eigen dealer terecht?
Het is in de wet geregeld dat je bij elke Peugeot dealer garantie dient te krijgen.
Anders inderdaad via de importeur spelen. Zij zijn bekend met de vele problemen van de V-Clic.
Er zijn overigens veel modificaties aan deze chinese scooter die door Peugeot aan hun dealers gecommuniceerd zijn. Zorg er voor dat alles gedaan wordt, anders kan je hem na 10.000 km weggooien.
Peugeot heeft veel garantie-geld gereserveerd voor de scooters die zij in China laten maken (OOK DE NIEUWE VIVARCITY). Dit geld wordt gereserveerd uit de mega-winsten op deze chinese modellen.
Inkoop af fabriek voor een V-Click € 275,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is en blijft een chinees van chinese kwaliteit.
Reken daar maar niet al teveel op en ik spreek uit ervaring.Ik ben nu samen met mijn moeder druk bezig met peugeot. Misschien geven hun wel nog fabrieksgarantie.
-
Allemaal erg bedankt voor de reacties.
Ik vind het echt triest dat ik zoveel heb betaald voor een waardeloze scooter. Ik zal dit met mijn ouders overleggen. Dat we hem proberen te laten maken. Desnoods zelf betalen en hierna verkopen. Of inruilen.
Ik heb een mooie aprilia op het oog. Ik neem aan dat dit merk beter is als mijn v-clic?
Ik vind het echt belachelijk, geen woorden voor.
Ik vind het echt triest dat ik zoveel heb betaald voor een waardeloze scooter. Ik zal dit met mijn ouders overleggen. Dat we hem proberen te laten maken. Desnoods zelf betalen en hierna verkopen. Of inruilen.
Ik heb een mooie aprilia op het oog. Ik neem aan dat dit merk beter is als mijn v-clic?
Ik vind het echt belachelijk, geen woorden voor.
Niet opgeven hoor.
Je hebt wettelijk recht op een goed werkende scooter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je hebt wettelijk recht op een goed werkende scooter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Dankjewel. Ik ga er morgen meteen achterna.
Ik laat het resultaat weten.
Liefs tina
Ik laat het resultaat weten.
Liefs tina