Beste lezer,
Dit is de klacht die ik de deur heb uitgedaan nadat ik een aan mij gerichte sms heb ontvangen of ik binnen 3 dagen wel even 307 euro wou overboeken inzake energie direct. Waar ik geen energie afneem. Dossiernummer en al werd gemeld. Helaas de verkeerde gesms't maar hier ga ik niet mee accoord. Zie onderstaande schrijven.
Dit soort terreur moet gestopt worden, ik heb er geen woorden voor. Vergissing is menselijk maar excuses zijn dan minimaal wenselijk !!!!!!!!!
Geachte lezer,
Nu 5 minuten geleden sprak ik met een medewerker van uw organisatie. Ik heb van u ontvangen een sms dat binnen 3 dagen een bedrag aan u zou moeten overboeken. Deze sms blijkt verkeerd verzonden. Ik meldde uw medewerker dat ik dit een kwalijke zaak vind. Zij vond dat er niets aan te doen was. De bewuste medewerker liet mij niet uitspreken en ik werd behandeld alsof ik inderdaad een wanbetaler was. Mijn klacht omvat
- jullie overschrijden de wet op privacy
- mij is een dossiernummer toe gesms't dat niet van mij is, uw medewerker noemde de naam van het bedrijf waar het wel om ging
- er zijn richting mij geen excuses gemaakt
- jullie vallen mij lastig zonder schriftelijke correspondentie.
- ik ben onheus bejegend door uw medewerker
Ik accepteer deze kwestie niet en verwacht een passend antwoord. Mocht dit niet het geval zijn dan koppel ik deze kwestie door aan BALANS Juridisch advies die al jaren onze adviseur is. Het is een groot schandaal dat jullie mensenop deze manier benaderen en te woord staan. Jullie zitten fout en overschrijden de wet, niet ik
referentie: ........
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intrum Justitia, SMS terreur
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 04 aug 2005 12:58
Re: Intrum Justitia, SMS terreur
Intrum is uberhaupt een grote boevenbende.
Ik verwacht niet dat ze gaan reageren op je brief. Ze zijn er erg goed in om zelfs aangetekende brieven niet te ontvangen.
Niet zo lang geleden zelf aan den lijve ondervonden dat het allemaal incompentente medewerkers betreft die niets meer kunnen dan de druk opvoeren zonder enige reden. Communicatieve vaardigheden is geen vereiste om bij Intrum te werken!
Ik verwacht niet dat ze gaan reageren op je brief. Ze zijn er erg goed in om zelfs aangetekende brieven niet te ontvangen.
Niet zo lang geleden zelf aan den lijve ondervonden dat het allemaal incompentente medewerkers betreft die niets meer kunnen dan de druk opvoeren zonder enige reden. Communicatieve vaardigheden is geen vereiste om bij Intrum te werken!
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Re: Intrum Justitia, SMS terreur
Ook een wanbetaler dient met respect te worden benaderd...De bewuste medewerker liet mij niet uitspreken en ik werd behandeld alsof ik inderdaad een wanbetaler was.
Re: Intrum Justitia, SMS terreur
Da's schrikken! Of toch niet...
Vandaag ontving ik volkomen onverwacht een SMS van afzender INTRUM_NL. Zeer vreemd op zichzelf, daar ik volgens mij alleen via brieven aanmaningen kan ontvangen.
Na een google-tocht kwam ik tot de ontdekking dat ik niet de enige ben die SMS ontvangt over betaalproblematiek.
Tja, ik heb geen idee wie of welke organisatie hier achter zit. Laten we deze informatie met elkaar delen om zodoende deze malafide praktijken een halt te roepen.
Hopelijk lost het zichzelf op.
groet uit Haarlem
Vandaag ontving ik volkomen onverwacht een SMS van afzender INTRUM_NL. Zeer vreemd op zichzelf, daar ik volgens mij alleen via brieven aanmaningen kan ontvangen.
Na een google-tocht kwam ik tot de ontdekking dat ik niet de enige ben die SMS ontvangt over betaalproblematiek.
Tja, ik heb geen idee wie of welke organisatie hier achter zit. Laten we deze informatie met elkaar delen om zodoende deze malafide praktijken een halt te roepen.
Hopelijk lost het zichzelf op.
groet uit Haarlem
Re: Intrum Justitia, SMS terreur
Dat IJ een vervelend zooi is weet iedereen maar om zo'n stampij te maken over een sms dat is niet goed voor je klok en heeft geen zin.
In het beste geval is er een gsm nr verkeerd ingetikt etc etc, kan gebeuren, netjes nee, een fout misschien ja.
De TS maakt hier zo'n stampij van dat ik hem meer verdenk dat ie wel een schuld heeft ergens.
Zo nee maak je dan niet zo druk, wissen en klaar.
Doen ze het elke dag nog wissen kost jou geen geld hooguit een seconde van je tijd om hem te wissen.
In het beste geval is er een gsm nr verkeerd ingetikt etc etc, kan gebeuren, netjes nee, een fout misschien ja.
De TS maakt hier zo'n stampij van dat ik hem meer verdenk dat ie wel een schuld heeft ergens.
Zo nee maak je dan niet zo druk, wissen en klaar.
Doen ze het elke dag nog wissen kost jou geen geld hooguit een seconde van je tijd om hem te wissen.
Re: Intrum Justitia, SMS terreur
Ik zou er evenmin energie in steken. Incassobureau's zouden niet voor zulke akties kiezen als het ook niet wat zou opleveren. Een incassobureau kan nu eenmaal niet, in tegenstelling tot een gerechtsdeurwaarder, informeren bij de gemeentelijke basisadministratie naar het juiste adres van een debiteur, dus moet ook wel andere wegen verzinnen om deze te bereiken als er niet op brieven wordt gereageerd. Hier is ook niets malafides aan. Verreweg het merendeel van de vorderingen zijn wel degelijk terecht, hoewel je het tegendeel zou gaan geloven als je op een forum als dit afgaat.
Dit neemt echter niet weg dat de topicstarter een punt heeft als het gaat om de respectloze behandeling die hij van de incassomedewerker ontving. Excuses was op zijn plaats geweest in plaats van het onverschillige: "Daar kunnen we niets aan doen." . Overigens doet het inderdaad niet ter zake of iemand 'de wanbetaler' in kwestie is of niet, iedereen dient met respect benaderd te worden. Daarnaast dient er serieus te worden omgegaan met verweer en klachten, helaas schieten de meeste incassobureau's hierin duidelijk te kort.
Dit neemt echter niet weg dat de topicstarter een punt heeft als het gaat om de respectloze behandeling die hij van de incassomedewerker ontving. Excuses was op zijn plaats geweest in plaats van het onverschillige: "Daar kunnen we niets aan doen." . Overigens doet het inderdaad niet ter zake of iemand 'de wanbetaler' in kwestie is of niet, iedereen dient met respect benaderd te worden. Daarnaast dient er serieus te worden omgegaan met verweer en klachten, helaas schieten de meeste incassobureau's hierin duidelijk te kort.
Re: Intrum Justitia, SMS terreur
Ik heb hier op het forum ook al een topic over hun geopend, ik kreeg ook een sms of ik in 3 dagen even een bedrag wilde betalen.
Ze konden me niet vinden in het gemeentebestand maar wel mijn mobiele nummer achterhalen?
Vreemd!
Ze konden me niet vinden in het gemeentebestand maar wel mijn mobiele nummer achterhalen?
Vreemd!