LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 mei 2009 14:30
T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Mijn vrouw en ik zijn bezig met een huis te kopen. Na een advies gesprek en even rond gekeken te hebben, Zagen we een mooi huis en zijn de onderhandeling in gegaan samen met ons financieel adviseur.
Mooie prijs kunnen afspreken dus over naar de financierings fase. Hier kwam tot onze verbasing boven water drijven dat ik 1 BKR notering zou hebben en wel een A2.
Na de grote verbasing zijn we aan het zoeken gegaan waar deze notering vandaan moest komen. En konden ons vaag een brief herinneren van 2 jaar geleden. Dus maar even navragen. En ja hoor T-mobile zit achter de BKR notering. (zoals bij zovelen aangezien ze er mee smijten)
Na navraag bij Transfair (het incassobureau nu “Lindorf”) Schetst onze grote verbazing schetst is dat het om een rekening gaat van €58,58 (excl. Rente incl. incasso) Ook gaat het om de laatste factuur bij T-Mobile met de overige overgebleven kosten na afloop van het abonnement.
Als we dan de incasso kosten eraf halen a 37 euro blijft er een bedrag staan van €21,58.
De reden dat de gewone aanmaning ons niet bereikt heeft, heeft te maken met het feit dat ik in die tijd verhuist ben. En de post van T-Mobile op het oude adres aankwam en naar alle waarschijnlijkheid weggegooid zijn door de bewoner. Ook was in mijn gedachte de laatste factuur betaald en heb ik geen rekening meer gehouden met nog achteraan komende kosten. En met deze rede ook niet meer een adres wijziging doorgegeven aan T-Mobile. Niets vermoedend is toen het hele dossier overgegaan naar toen der tijd “transfair incasso”. Wat bij T-Mobile direct een A2 registratie lijdt.
Nadat deze partij mij gevonden hadden op het nieuwe adres. Kreeg ik hier de brief van Transfair met de benodigde incasso kosten. Bedragende €58,58 (dit bedrag is door transfair bevestigd) Toen deze brief binnen kwam was ik enigszins verbaast en heb toen de rekening betaald.
Dit resulteert erin dat het dossier bij transfair op 31-1-2007 geopend is en een ruime week later (08-02-2007) weer gesloten is.
Dus kort samenvattend is onze a2 melding gebaseerd op een bedrag van €21,58 wat ontstaan is door het verhuizen naar een ander adres.
Dit maakt het voor ons bijna onmogelijk een hypotheek te krijgen. Ook hadden wij niet het vermoeden dat er een BKR melding op mijn naam zou staan. Omdat we in de tussentijd gewoon bij verschillende mobiele providers terecht konden voor ons abonnement (debitel, vodafone)
Ons huis kan dus niet doorgaan omdat er een A2 melding geregistreerd staat op basis van €21,58
T-mobile blijft onredelijk en een standaard reactie sturen dat ze juist gehandeld hebben en dat zij er dus niets aan kunnen doen.
Juist nu de economie op z'n gat ligt zijn hypotheek verstrekkers niet makkelijk en dit draait ons de nek om.
Met andere woorden als T-mobile een slogan heeft dat ze er zijn voor de mensen. Dan lijkt me dit een reden deze slogan maar even weg te poetsen.
Ps. Zelfs bij het BKR reageren meedewerkers met verbasing op dit verhaal. Dus voordat je de nieuwste iphone besteld bij het zo fantastische bedrijf T-mobile zou ik nog maar een paar keer nadenken want menselijk zijn ze daar niet...
Mooie prijs kunnen afspreken dus over naar de financierings fase. Hier kwam tot onze verbasing boven water drijven dat ik 1 BKR notering zou hebben en wel een A2.
Na de grote verbasing zijn we aan het zoeken gegaan waar deze notering vandaan moest komen. En konden ons vaag een brief herinneren van 2 jaar geleden. Dus maar even navragen. En ja hoor T-mobile zit achter de BKR notering. (zoals bij zovelen aangezien ze er mee smijten)
Na navraag bij Transfair (het incassobureau nu “Lindorf”) Schetst onze grote verbazing schetst is dat het om een rekening gaat van €58,58 (excl. Rente incl. incasso) Ook gaat het om de laatste factuur bij T-Mobile met de overige overgebleven kosten na afloop van het abonnement.
Als we dan de incasso kosten eraf halen a 37 euro blijft er een bedrag staan van €21,58.
De reden dat de gewone aanmaning ons niet bereikt heeft, heeft te maken met het feit dat ik in die tijd verhuist ben. En de post van T-Mobile op het oude adres aankwam en naar alle waarschijnlijkheid weggegooid zijn door de bewoner. Ook was in mijn gedachte de laatste factuur betaald en heb ik geen rekening meer gehouden met nog achteraan komende kosten. En met deze rede ook niet meer een adres wijziging doorgegeven aan T-Mobile. Niets vermoedend is toen het hele dossier overgegaan naar toen der tijd “transfair incasso”. Wat bij T-Mobile direct een A2 registratie lijdt.
Nadat deze partij mij gevonden hadden op het nieuwe adres. Kreeg ik hier de brief van Transfair met de benodigde incasso kosten. Bedragende €58,58 (dit bedrag is door transfair bevestigd) Toen deze brief binnen kwam was ik enigszins verbaast en heb toen de rekening betaald.
Dit resulteert erin dat het dossier bij transfair op 31-1-2007 geopend is en een ruime week later (08-02-2007) weer gesloten is.
Dus kort samenvattend is onze a2 melding gebaseerd op een bedrag van €21,58 wat ontstaan is door het verhuizen naar een ander adres.
Dit maakt het voor ons bijna onmogelijk een hypotheek te krijgen. Ook hadden wij niet het vermoeden dat er een BKR melding op mijn naam zou staan. Omdat we in de tussentijd gewoon bij verschillende mobiele providers terecht konden voor ons abonnement (debitel, vodafone)
Ons huis kan dus niet doorgaan omdat er een A2 melding geregistreerd staat op basis van €21,58
T-mobile blijft onredelijk en een standaard reactie sturen dat ze juist gehandeld hebben en dat zij er dus niets aan kunnen doen.
Juist nu de economie op z'n gat ligt zijn hypotheek verstrekkers niet makkelijk en dit draait ons de nek om.
Met andere woorden als T-mobile een slogan heeft dat ze er zijn voor de mensen. Dan lijkt me dit een reden deze slogan maar even weg te poetsen.
Ps. Zelfs bij het BKR reageren meedewerkers met verbasing op dit verhaal. Dus voordat je de nieuwste iphone besteld bij het zo fantastische bedrijf T-mobile zou ik nog maar een paar keer nadenken want menselijk zijn ze daar niet...
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Een paar jaar geleden heb ik ook zoiets meegemaakt dus ik weet hoe je je voelt. Triest hoor dit.
Ik zal morgen kijken of ik dat nog kan vinden, misschien worden we daar nog wijzer van.
Dat is raar, mij is het wel gelukt om die notering te laten verwijderen of veranderen door T-Mobile. Ik weet het niet precies meer. Ik weet wel dat ik een en ander aan telefoontjes heb moeten plegen en ik heb ook iets moeten faxen.T-mobile blijft onredelijk en een standaard reactie sturen dat ze juist gehandeld hebben en dat zij er dus niets aan kunnen doen.
Ik zal morgen kijken of ik dat nog kan vinden, misschien worden we daar nog wijzer van.
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Als je dit leest :
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70533
zou het absoluut moeten kunnen !
Gewoon aanhouden denk ik.
Succes
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70533
zou het absoluut moeten kunnen !
Gewoon aanhouden denk ik.
Succes
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 mei 2009 14:30
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Beste mensen.
Het is voor elkaar Aegon heeft de hypotheek afgeketst omwille van de belachelijke melding van T-mobile.
Dit maakt me momenteel een ongelukkig man. En we zijn met een beetje pech dat ons mooiedroomhuisje niet doorgaat.
T-Mobile Je wordt bedankt voor je goede service. Fijn dat je er bent voor je klanten.
Zodra er geen geld bij je te halen is doen ze helemaal nix voor je
T-mobile het zijn gewoon criminelen
Het is voor elkaar Aegon heeft de hypotheek afgeketst omwille van de belachelijke melding van T-mobile.
Dit maakt me momenteel een ongelukkig man. En we zijn met een beetje pech dat ons mooiedroomhuisje niet doorgaat.
T-Mobile Je wordt bedankt voor je goede service. Fijn dat je er bent voor je klanten.
Zodra er geen geld bij je te halen is doen ze helemaal nix voor je
T-mobile het zijn gewoon criminelen
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Beste brammetjeh,
Zoals ook in een eerdere reactie aangegeven, willen wij je situatie nogmaals laten bekijken door de afdeling incasso. Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Ilona
T-Mobile Klantenservice BV
Zoals ook in een eerdere reactie aangegeven, willen wij je situatie nogmaals laten bekijken door de afdeling incasso. Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Ilona
T-Mobile Klantenservice BV
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 mei 2009 14:30
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Beste Ilona van T-mobile webcare.
Ik heb je gemaild met een verhaal. Hoop dat je nog iets voor ons kan doen want wat T-mobile nu doet is om van te huilen.
Ik bedoel iedereen heeft een droom en het gaat niet 500 euro maar om 21,58 euro
Groet Bram
ps. Graag hoor ik snel van u. mogelijk kunnen we na een wijziging van het BKR onze offerte nog aanhouden.
Ik zou zo graag willen dat T-mobile iets menselijker gaat denken. Als u in deze situatie zat zou ook de wereld te klein zijn'..
Groet
Ik heb je gemaild met een verhaal. Hoop dat je nog iets voor ons kan doen want wat T-mobile nu doet is om van te huilen.
Ik bedoel iedereen heeft een droom en het gaat niet 500 euro maar om 21,58 euro
Groet Bram
ps. Graag hoor ik snel van u. mogelijk kunnen we na een wijziging van het BKR onze offerte nog aanhouden.
Ik zou zo graag willen dat T-mobile iets menselijker gaat denken. Als u in deze situatie zat zou ook de wereld te klein zijn'..
Groet
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 jun 2009 21:35
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Aan Ilona T-Mobile Klantenservice BV (T-Mobile Webcare)
Enige tijd geleden hebben mijn partner en ik besloten om een hypotheek aan te vragen maar tot onze verbazing zijn wij er achtergekomen dat ik een A codering met een 2 codering heb gehad en nu is het voor mij en mijn partner niet mogelijk om samen een hypotheek aan te vragen. Nu is ons verteld dat ik de codering zou hebben opgelopen omdat ik een betalingsachterstand heb gehad bij T-Mobile. Vervolgens is mijn betaling overgedragen aan het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens de betaling altijd aan heb voldaan.
De reden waarom ik in het verleden T-Mobile niet heb kunnen betalen is het volgende geweest. Ten tijden van het afsluiten van mijn contract was ik ongeveer 23 en had ik een parttime baan en ik ontving maandelijks studiefinanciering omdat ik een HBO opleiding volgde aan de hoge school te Rotterdam. Helaas heb ik kort voor het ontstaan van de betalingsachterstand moeten stoppen met mijn studie waardoor mijn studiefinanciering stop is gezet. Nadat ik gestopt was met mijn studie heb ik ook ontslag gehad waardoor ik in de sociale dienst verlenging terecht ben gekomen. Na een aanmaning heb ik contact gezocht met T-Mobile maar daar kreeg ik al snel te horen dat het doorgestuurd zou worden naar het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens weinig tot geen hulp kreeg om er achter te komen wat ik moest doen in mijn situatie .
Het verliezen van mijn studiefinanciering, mijn vaste inkomen en het gebrek aan hulp hebben er toen toe geleid dat ik de betalingsachterstand bij T-Mobile opgelopen inclusief de A codering met een 2 codering.
Op dit moment ben ik 28 en sinds de tijd waarin ik een betalingsachterstand heb opgelopen ben ik in heel veel wijzer op het gebied van betalingen en mijn persoonlijke situatie heel erg verbeterd. Zo heb ik nu meerdere studies afgerond en ik heb al 3 jaar een vast contract met een bruto maand inkomen van zo’n €2000.
Omdat ik door een samenloop van omstandigheden nu een A codering met een 2 codering heb en het niet mogelijk is om een hypotheek te krijgen vind ik eigenlijk dat ik erg hard gestraft word voor de genoemde betalingsachterstand die ik vervolgens wel volgens afspraak (met hulp van anderen) aan het incassobureau heb voldaan want ik heb immers incasso kosten inclusief een boete moeten betalen. Dus voor mijn gevoel word in nu dubbel gestraft.
Als ik mijn situatie als een buitenstaande bekijk vind ik dat ik en mijn partner niet het slachtoffer zouden kunnen worden van de gebeurtenissen en mijn onvolwassen gedrag ten tijden van de betalingsachterstand. Ik denk ook dat het bovengenoemde een geldige reden zijn om in aanmerking te komen voor een intern beraad om zo mijn registratie te laten wijzigen of zelfs te laten verwijderen. Ook omdat mijn partner een trouwe klant van T-Mobile is denk ik dat dit ook een goede reden zou zijn voor een intern beraad.
Ik wacht uw reactie in spanning af en ik hoop dat u mijn verzoek in behandeling wilt nemen.
Enige tijd geleden hebben mijn partner en ik besloten om een hypotheek aan te vragen maar tot onze verbazing zijn wij er achtergekomen dat ik een A codering met een 2 codering heb gehad en nu is het voor mij en mijn partner niet mogelijk om samen een hypotheek aan te vragen. Nu is ons verteld dat ik de codering zou hebben opgelopen omdat ik een betalingsachterstand heb gehad bij T-Mobile. Vervolgens is mijn betaling overgedragen aan het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens de betaling altijd aan heb voldaan.
De reden waarom ik in het verleden T-Mobile niet heb kunnen betalen is het volgende geweest. Ten tijden van het afsluiten van mijn contract was ik ongeveer 23 en had ik een parttime baan en ik ontving maandelijks studiefinanciering omdat ik een HBO opleiding volgde aan de hoge school te Rotterdam. Helaas heb ik kort voor het ontstaan van de betalingsachterstand moeten stoppen met mijn studie waardoor mijn studiefinanciering stop is gezet. Nadat ik gestopt was met mijn studie heb ik ook ontslag gehad waardoor ik in de sociale dienst verlenging terecht ben gekomen. Na een aanmaning heb ik contact gezocht met T-Mobile maar daar kreeg ik al snel te horen dat het doorgestuurd zou worden naar het externe incassobureau Lindorff waar ik vervolgens weinig tot geen hulp kreeg om er achter te komen wat ik moest doen in mijn situatie .
Het verliezen van mijn studiefinanciering, mijn vaste inkomen en het gebrek aan hulp hebben er toen toe geleid dat ik de betalingsachterstand bij T-Mobile opgelopen inclusief de A codering met een 2 codering.
Op dit moment ben ik 28 en sinds de tijd waarin ik een betalingsachterstand heb opgelopen ben ik in heel veel wijzer op het gebied van betalingen en mijn persoonlijke situatie heel erg verbeterd. Zo heb ik nu meerdere studies afgerond en ik heb al 3 jaar een vast contract met een bruto maand inkomen van zo’n €2000.
Omdat ik door een samenloop van omstandigheden nu een A codering met een 2 codering heb en het niet mogelijk is om een hypotheek te krijgen vind ik eigenlijk dat ik erg hard gestraft word voor de genoemde betalingsachterstand die ik vervolgens wel volgens afspraak (met hulp van anderen) aan het incassobureau heb voldaan want ik heb immers incasso kosten inclusief een boete moeten betalen. Dus voor mijn gevoel word in nu dubbel gestraft.
Als ik mijn situatie als een buitenstaande bekijk vind ik dat ik en mijn partner niet het slachtoffer zouden kunnen worden van de gebeurtenissen en mijn onvolwassen gedrag ten tijden van de betalingsachterstand. Ik denk ook dat het bovengenoemde een geldige reden zijn om in aanmerking te komen voor een intern beraad om zo mijn registratie te laten wijzigen of zelfs te laten verwijderen. Ook omdat mijn partner een trouwe klant van T-Mobile is denk ik dat dit ook een goede reden zou zijn voor een intern beraad.
Ik wacht uw reactie in spanning af en ik hoop dat u mijn verzoek in behandeling wilt nemen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 mei 2009 14:30
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Beste Lionking
Ik heb via T-mobile het verzoek gekregen om mijn gegevens op te sturen. Ze zouden de situatie dan nog eens bekijken.
Na het berichtje op het forum heb ik nix meer van T-mobile gehoord
Dus met andere woorden T-mobile is een balle bedrijf
Ze hebben mooie praatjes maar als het er op aan komt laten ze je barsten.
Het spijt me dat ik het je moet zeggen maar verwacht niet dat ze een codering voor je aanpassen. Want dat doen ze niet. Ook al schoppen zedaarmee je mooie droom omver.
T-Mobile is een egoistisch pokke bedrijf.
Dus voor iedereen die dit leest bedenk je 20 keervoordat je een abbonement bij T-mobile neemt
Ze naaien je... gegarandeert
Ik heb via T-mobile het verzoek gekregen om mijn gegevens op te sturen. Ze zouden de situatie dan nog eens bekijken.
Na het berichtje op het forum heb ik nix meer van T-mobile gehoord
Dus met andere woorden T-mobile is een balle bedrijf
Ze hebben mooie praatjes maar als het er op aan komt laten ze je barsten.
Het spijt me dat ik het je moet zeggen maar verwacht niet dat ze een codering voor je aanpassen. Want dat doen ze niet. Ook al schoppen zedaarmee je mooie droom omver.
T-Mobile is een egoistisch pokke bedrijf.
Dus voor iedereen die dit leest bedenk je 20 keervoordat je een abbonement bij T-mobile neemt
Ze naaien je... gegarandeert
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 jun 2009 21:35
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Beste brammetjeh,
Bedankt voor je reactie. Je zou wellicht nog maals kunnen mailen of had je dit al gedaan.
Als ik hier http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70533 kijk lijkt het toch dat T-mobile toch wel serieus bezig is. Ik wacht het zelf in iedergeval af en ik laat je het weten als ik iets of niet hoor.
Bedankt voor je reactie. Je zou wellicht nog maals kunnen mailen of had je dit al gedaan.
Als ik hier http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70533 kijk lijkt het toch dat T-mobile toch wel serieus bezig is. Ik wacht het zelf in iedergeval af en ik laat je het weten als ik iets of niet hoor.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 mei 2009 14:30
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
De link doet het niet ben dan toch ook wel nieuwschierig
groet bram
groet bram
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 jun 2009 21:35
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
@ Brammetjeh
Beste Brammetjeh,
Ik vroeg me af of jij het nog voor elkaar hebt gekregen om tot een oplossing te komen met T-mobile? Ik zit namelijk in exact hetzelfde schuitje als dat jij zit/zat.
Ik hoor graag van je!
Beste Brammetjeh,
Ik vroeg me af of jij het nog voor elkaar hebt gekregen om tot een oplossing te komen met T-mobile? Ik zit namelijk in exact hetzelfde schuitje als dat jij zit/zat.
Ik hoor graag van je!
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Vraag;
Hoeveel tijd zat er tussen stoppen T Mobile en Uw verhuizing?
U kunt tot 1 maand na stoppen nog een rekening krijgen van gesprekken.
Dit is teven de standaard nastuur periode van TNT post.
Dus als dit langer is mag U deze te laat ontvangen rekening negeren en bij opgave waarvoor en hoeveel deze BKR notering is kunt U deze aan de bank geven en de meeste zullen dan gezien het enorme bedrag deze negeren en gewoon de hypotheek verstrekken.
Hoeveel tijd zat er tussen stoppen T Mobile en Uw verhuizing?
U kunt tot 1 maand na stoppen nog een rekening krijgen van gesprekken.
Dit is teven de standaard nastuur periode van TNT post.
Dus als dit langer is mag U deze te laat ontvangen rekening negeren en bij opgave waarvoor en hoeveel deze BKR notering is kunt U deze aan de bank geven en de meeste zullen dan gezien het enorme bedrag deze negeren en gewoon de hypotheek verstrekken.
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Het is zo langzamerhand de wereld op zijn kop.
Telcom aanbieders kunnen zo, eenzijdig er voor zorgen dat je prive behoorlijk in de knel komt.
Indien 'ze' het niet begrijpen, en zo te zien gebeurd dit nog al een, dan is het hupsakee.
Maar als klant sta je rechteloos. De aanbieders kunnen komen met facturen waar niets van klopt, klantenservice die niet reageert, je van het kastje naar de muur sturen, de dienstverlening niet leveren. Het maakt niets uit. Jij kan nagenoeg niets doen.
Het begint een beetje schandalig te worden
Telcom aanbieders kunnen zo, eenzijdig er voor zorgen dat je prive behoorlijk in de knel komt.
Indien 'ze' het niet begrijpen, en zo te zien gebeurd dit nog al een, dan is het hupsakee.
Maar als klant sta je rechteloos. De aanbieders kunnen komen met facturen waar niets van klopt, klantenservice die niet reageert, je van het kastje naar de muur sturen, de dienstverlening niet leveren. Het maakt niets uit. Jij kan nagenoeg niets doen.
Het begint een beetje schandalig te worden
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Zoals gezegd zit ik hetzelfde schuitje als Brammetjeh.
Bij mij gaat het om een bedrag van 87,99. Ook is heb de aanmaningen niet ontvangen vanwege een verhuizing. Pas toen ik de brief van Transfair (nu Lindorff) binnenkreeg zijn wij gaan kijken waar de achterstand betrekking op had. Ik had immers nog een abonnement lopen bij T-Mobile in die tijd en dat werd wel allemaal netjes afgeschreven.
Het heeft vervolgens een jaar geduurt voordat wij van T-mobile en Lindorff inzichtelijk hadden om welke facturen het ging....... 1 JAAR!!!!!!! We hebben wekelijks, maandelijks mailtjes gestuurd in die periode maar kregen vaak geen reactie of pas na enkele weken. (hier hebben we overigens een dossier van dat dit bevestigd).
Nu bij het afsluiten van mijn hypotheek kom ik dus voor de verassing dat een hypotheek niet mogelijk is omdat T-Mobile mij een A2 registratie heeft gegeven.
Contact gezocht met T-Mobile (inmiddels al een ruime maand geleden). Je krijgt dan een mailtje dat ze binnen 5 dagen zullen reageren. Na 6 dagen....nog geen reactie. We zijn toen gaan bellen en mailen. Vervolgens kregen we na 8 dagen een reactie.....de registratie was door Tmobile terecht gemeld en ze willen en kunnen hem niet verwijderen!
Vervolgens geprobeerd om de mensen telefonisch te spreken (van de afdeling BKR bij Tmobile/ Externe Incasso) Zelfs dit lukt niet! Het is de policy dat ze geen mensen telefonisch te woord staan en dat alles schriftelijk afgehandeld dient te worden.
Per mail om coulance gevraagd. Die geven ze niet. Ze hebben de melding terecht gedaan zeggen ze.
Alles is netjes betaald. Ik heb een goede baan, had mijn droomappartement gekocht en wilde daar in November mijn intrek nemen. Maar het onmenselijke bedrijf T-Mobile houdt dit volledig tegen. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor.
Bij andere personen op dit forum (zie de links in bovenstaande berichten) zijn ze wel coulant en verwijderen ze de noteringen. Hier wordt dus duidelijk onderscheid gemaakt!!! Onrechtmatig onderscheid.
Waarom de een wel en de ander niet. Waarom kun je bij een telecombedrijf niet je verhaal telefonisch toelichten bij iemand van de juiste afdeling?
In de periode dat de huizenmarkt op zijn gat ligt zijn het bedrijven als T-mobile die voor mensen die verder nooit ergens betalingsproblemen hebben gehad een hypotheek tegen kunnen houden! Werkelijk schandalig. Zelfs medewerkers van T-mobile die werken op de klachtenafdeling of de klantenservice vinden het een onrechtmatig!
Nu reageren ze niet meer op mailtjes. Ik ga het maar weer telefonisch proberen met de telefoon van mijn moeder (nummer van T-mobile) dan krijg je ze sneller aan de lijn.
Ondertussen heb ik het koopcontract moeten ontbinden. T-mobile treft met dit verhaal niet alleen mijzelf, maar ook de verkopende partij, de makelaar, de hypotheekverstrekker.......! De verkopende partij was dolblij dat ik het had gekocht en zijn ook zwaar teleurgesteld in het feit dat T-mobile nergens aan mee wil werken!
Ik heb er gewoon geen woorden voor! Door euro 87,99 wordt het mij gewoon verboden om tot 2012 een huis te kunnen kopen!!!!! Iedereen die mijn situatie kent snapt er niets van. Helemaal niet wanneer ze het dossier doornemen wat we inmiddels (en in de voorgaande jaren toen de achterstand was opgetreden) hebben opgebouwd!
Deze week ga ik dus nog telefonisch contact opnemen met T-mobile. Komt daar vervolgens niets uit. Dan stap ik naar de geschillencommissie van BKR. Bij BKR vinden ze het ook een belachelijke zaak. Alleen kunnen zij niets doen omdat T-mobile de enige is die de codering kan laten verwijderen!
Mijn hoop is inmiddels gevestigd op de geschillencommisie. Ik blijf ook doorgaan met mailen en bellen totdat de registratie verwijderd is. Al moet ik tot 2012 doorgaan!!!!!
Ik ga ook een voorstel aan Tros Radar doen om eens naar mijn situatie en zeker ook die van andere mensen die hetzelfde probleem hebben te kijken. Wij kunnen en willen een huis/appartement kopen terwijl de hele huizenmarkt stilligt, maar worden tegengehouden door T-mobile!!!
Ik ben nu 26 jaar. Heb sinds mijn achtiende verjaardag meerdere abonemmenten gehad bij T-mobile. Ik heb nooit problemen met ze gehad. Maar door bovenstaande ben ik zo teleurgesteld. Onmenselijk. Het is voor hen een kleine moeite om de registratie te verwijderen (dit geeft het BKR zelfs aan) Ze hoeven alleen maar een fax te sturen waarin wordt aangegeven dat de codering verwijderd moet worden. Voor mij zou dit een werkelijk geweldig gebaar zijn en ik zou ze er eeuwig dankbaar voor zijn..... zelfs het terugzetten van de A2 naar een A1 registratie zou voor mij betekenen dan de hypotheek rond is!......maar helaas tot op heden is de menselijkheid en het medeleven bij Tmobile onvindbaar!
D
Bij mij gaat het om een bedrag van 87,99. Ook is heb de aanmaningen niet ontvangen vanwege een verhuizing. Pas toen ik de brief van Transfair (nu Lindorff) binnenkreeg zijn wij gaan kijken waar de achterstand betrekking op had. Ik had immers nog een abonnement lopen bij T-Mobile in die tijd en dat werd wel allemaal netjes afgeschreven.
Het heeft vervolgens een jaar geduurt voordat wij van T-mobile en Lindorff inzichtelijk hadden om welke facturen het ging....... 1 JAAR!!!!!!! We hebben wekelijks, maandelijks mailtjes gestuurd in die periode maar kregen vaak geen reactie of pas na enkele weken. (hier hebben we overigens een dossier van dat dit bevestigd).
Nu bij het afsluiten van mijn hypotheek kom ik dus voor de verassing dat een hypotheek niet mogelijk is omdat T-Mobile mij een A2 registratie heeft gegeven.
Contact gezocht met T-Mobile (inmiddels al een ruime maand geleden). Je krijgt dan een mailtje dat ze binnen 5 dagen zullen reageren. Na 6 dagen....nog geen reactie. We zijn toen gaan bellen en mailen. Vervolgens kregen we na 8 dagen een reactie.....de registratie was door Tmobile terecht gemeld en ze willen en kunnen hem niet verwijderen!
Vervolgens geprobeerd om de mensen telefonisch te spreken (van de afdeling BKR bij Tmobile/ Externe Incasso) Zelfs dit lukt niet! Het is de policy dat ze geen mensen telefonisch te woord staan en dat alles schriftelijk afgehandeld dient te worden.
Per mail om coulance gevraagd. Die geven ze niet. Ze hebben de melding terecht gedaan zeggen ze.
Alles is netjes betaald. Ik heb een goede baan, had mijn droomappartement gekocht en wilde daar in November mijn intrek nemen. Maar het onmenselijke bedrijf T-Mobile houdt dit volledig tegen. Ik heb hier werkelijk geen woorden voor.
Bij andere personen op dit forum (zie de links in bovenstaande berichten) zijn ze wel coulant en verwijderen ze de noteringen. Hier wordt dus duidelijk onderscheid gemaakt!!! Onrechtmatig onderscheid.
Waarom de een wel en de ander niet. Waarom kun je bij een telecombedrijf niet je verhaal telefonisch toelichten bij iemand van de juiste afdeling?
In de periode dat de huizenmarkt op zijn gat ligt zijn het bedrijven als T-mobile die voor mensen die verder nooit ergens betalingsproblemen hebben gehad een hypotheek tegen kunnen houden! Werkelijk schandalig. Zelfs medewerkers van T-mobile die werken op de klachtenafdeling of de klantenservice vinden het een onrechtmatig!
Nu reageren ze niet meer op mailtjes. Ik ga het maar weer telefonisch proberen met de telefoon van mijn moeder (nummer van T-mobile) dan krijg je ze sneller aan de lijn.
Ondertussen heb ik het koopcontract moeten ontbinden. T-mobile treft met dit verhaal niet alleen mijzelf, maar ook de verkopende partij, de makelaar, de hypotheekverstrekker.......! De verkopende partij was dolblij dat ik het had gekocht en zijn ook zwaar teleurgesteld in het feit dat T-mobile nergens aan mee wil werken!
Ik heb er gewoon geen woorden voor! Door euro 87,99 wordt het mij gewoon verboden om tot 2012 een huis te kunnen kopen!!!!! Iedereen die mijn situatie kent snapt er niets van. Helemaal niet wanneer ze het dossier doornemen wat we inmiddels (en in de voorgaande jaren toen de achterstand was opgetreden) hebben opgebouwd!
Deze week ga ik dus nog telefonisch contact opnemen met T-mobile. Komt daar vervolgens niets uit. Dan stap ik naar de geschillencommissie van BKR. Bij BKR vinden ze het ook een belachelijke zaak. Alleen kunnen zij niets doen omdat T-mobile de enige is die de codering kan laten verwijderen!
Mijn hoop is inmiddels gevestigd op de geschillencommisie. Ik blijf ook doorgaan met mailen en bellen totdat de registratie verwijderd is. Al moet ik tot 2012 doorgaan!!!!!
Ik ga ook een voorstel aan Tros Radar doen om eens naar mijn situatie en zeker ook die van andere mensen die hetzelfde probleem hebben te kijken. Wij kunnen en willen een huis/appartement kopen terwijl de hele huizenmarkt stilligt, maar worden tegengehouden door T-mobile!!!
Ik ben nu 26 jaar. Heb sinds mijn achtiende verjaardag meerdere abonemmenten gehad bij T-mobile. Ik heb nooit problemen met ze gehad. Maar door bovenstaande ben ik zo teleurgesteld. Onmenselijk. Het is voor hen een kleine moeite om de registratie te verwijderen (dit geeft het BKR zelfs aan) Ze hoeven alleen maar een fax te sturen waarin wordt aangegeven dat de codering verwijderd moet worden. Voor mij zou dit een werkelijk geweldig gebaar zijn en ik zou ze er eeuwig dankbaar voor zijn..... zelfs het terugzetten van de A2 naar een A1 registratie zou voor mij betekenen dan de hypotheek rond is!......maar helaas tot op heden is de menselijkheid en het medeleven bij Tmobile onvindbaar!
D
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Beste Dennuske,
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Mag ik je vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- dat je als Dennuske hebt gepost op Tros Radar.
De gebruikersnaam en het forum gelden puur als identificatie van jouw klacht in onze administratie.
Met vriendelijke groet,
Ilona
T-Mobile Webcare
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Mag ik je vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?
- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- dat je als Dennuske hebt gepost op Tros Radar.
De gebruikersnaam en het forum gelden puur als identificatie van jouw klacht in onze administratie.
Met vriendelijke groet,
Ilona
T-Mobile Webcare
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Beste Ilona (Webcare T-Mobile),
Ik heb u zojuist een mail gestuurd met het volledige verhaal en dossier. Mocht u nog meer gegevens wensen dan hoor ik dat uiteraard graag van u.
In afwachting van uw reactie op mijn e-mail, verblijf ik,
Met vriendelijke groet
Dennis
Ik heb u zojuist een mail gestuurd met het volledige verhaal en dossier. Mocht u nog meer gegevens wensen dan hoor ik dat uiteraard graag van u.
In afwachting van uw reactie op mijn e-mail, verblijf ik,
Met vriendelijke groet
Dennis
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
ik zou er niet te veel van verwachten als ik jou was, kijk maar naar brammetjuh hierboven. die lui van t-mobile hangen alleen maar op dit forum rond om hun eigen imago op te poetsen, en echt niet om daadwerkelijk dit soort schrijnende gevallen op te lossen. dit soort bedrijven daar moet je met een grote boog omheen lopen
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
En dat is jouw probleem dat jij je verhuizing niet doorgeeft.Ook is heb de aanmaningen niet ontvangen vanwege een verhuizing. Pas toen ik de brief van Transfair (nu Lindorff) binnenkreeg zijn wij gaan kijken waar de achterstand betrekking op had. Ik had immers nog een abonnement lopen bij T-Mobile in die tijd en dat werd wel allemaal netjes afgeschreven
Ik ben al diverse malen verhuisd en elk bedrijf krijgt van mij weken van te voren een adreswijziging en laat de post ook een maand nazenden.
Ik heb nooit deze problemen, denk dat er ook een beetje naar het laksheids gedrag van je zelf gekeken moet worden.
Als een vordering echt onterecht is los je dat op dmv een aangetekende brief met het verzoek om opheldering en je levert zelf je bewijs aan.
Reageert men niet stap je naar de rechtswinkel maar bewaar je spullen die je stuurt als copie.
Een vordering betwisten kan altijd maar niks doen levert een codering op waar de fout ook mag liggen
Re: T-mobile verhinderd hypotheek om €21,58
Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje.
Ik ben bezig met een hypotheekaanvraag alleen de computers bij de banken zeggen: nee omdat er een A2 codering bij BKR staat.
Nu heb ik mijn eigen administratie erbij gepakt en mijn BKR gegevens opgevraagd en dit gaat om een bedrag dat per spoedoverboeking is voldaan aan T-mobile in juli 2004. Ik heb het stortbewijs in mijn bezit.
Omdat de betaling voldaan is destijds (en ik kan aantonen !) had T-mobile destijds (juli 2004) de A2 moeten omzetten naar een H code.
De H code blijft 5 jaar staan. De codering had in mijn geval zelfs verlopen zijn en zou ik een 'schone lei' hebben en zonder enig probleem een hypotheek kunnen aanvragen.
Ik snap dat BKR er is om mensen te beschermen tegen het maken van nog meer schulden. Maar ik vind het absurd dat T-mobile met alle gemak mensen weet aan te melden bij BKR, maar de BKR noteringen niet omzet naar een Herstel code, waar men recht op heeft wanneer he verschuldigde bedrag heeft voldaan.
Ik ben bezig met een hypotheekaanvraag alleen de computers bij de banken zeggen: nee omdat er een A2 codering bij BKR staat.
Nu heb ik mijn eigen administratie erbij gepakt en mijn BKR gegevens opgevraagd en dit gaat om een bedrag dat per spoedoverboeking is voldaan aan T-mobile in juli 2004. Ik heb het stortbewijs in mijn bezit.
Omdat de betaling voldaan is destijds (en ik kan aantonen !) had T-mobile destijds (juli 2004) de A2 moeten omzetten naar een H code.
De H code blijft 5 jaar staan. De codering had in mijn geval zelfs verlopen zijn en zou ik een 'schone lei' hebben en zonder enig probleem een hypotheek kunnen aanvragen.
Ik snap dat BKR er is om mensen te beschermen tegen het maken van nog meer schulden. Maar ik vind het absurd dat T-mobile met alle gemak mensen weet aan te melden bij BKR, maar de BKR noteringen niet omzet naar een Herstel code, waar men recht op heeft wanneer he verschuldigde bedrag heeft voldaan.