Zo, even wat frustratie hier lozen als het mag.
Het begint met Wanadoo.
Internet provider die ik al heb sinds 2004..... geweldig tevreden dus bij een verhuizing in december afgelopen jaar andere provider in de arm genomen.
Het opzeggen van wanadoo.. inmiddels van orange naar online verhuisd.. lukt echter niet.
Het contract is nml nog niet afgelopen zo krijg ik vriendelijk te horen.
Mijn verdediging dat ik ook geen energie hoef te betalen als ik het licht niet aan doe word even zo snel in de wind geslagen.
Dus kortom ik mag leuk blijven betalen voor een dienst waar ik dus NUL gebruik van maak. tot en met september 2009.
Ik kan het natuurlijk wel afkopen........
Zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd??!!!
Ik wil gewoon opzeggen per direct !!!
Dat kan wel.. dan moet ik aantonen dat er al een bestaande internet verbinding was in het huis waar ik nu woon...
gekkenhuis. Bij de overgang naar mijn nieuwe provider stond " gemakkelijk over te stappen met opzegging van uw huidig abonnement" en natuurlijk heb ik die NIEUW .. heb immers nieuwbouw!
Ik wil dus echt nietgaan betalen voor iets wat ik niet gebruik..
iemand een idee, oplossing, kennis in pacht hoe ik deze kul tot een voor mij goed einde kan brengen?
Graag!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verhuisd maar niet kunnen afsluiten van een contract
-
stofzuigertje
Re: verhuisd maar niet kunnen afsluiten van een contract
U had bij alle 3 de provider namen een jaarcontract dat telkens met één jaar verlengt werd indien U niet tijdig het ging opzeggen.
Dat U op Uw nieuwe adres een andere neemt mag, maar de resterende maanden die U hierdoor niet kunt gebruiken moeten wel betaald worden.
U had deze Online ook op Uw nieuwe adres kunnen zetten.
Nu betaald U tenminste tot de einddatum contract.
Als je na de einddatum was overgestapt had U dit probleem niet gehad, dus eerst goed de voorwaarden lezen.
Alleen als ze op Uw nieuwe adres niet kunnen leveren is ontbinden per verhuis datum wel mogelijk.
Verder had U dit vooraf moeten regelen en niet nu achteraf.
Dit geld bij alle providers want de wet dat je na 1 jaar maandelijks weg kunt gaat pas op 1 juli 2009 in.
Dus als je oude contract tot na deze loopt kun je per 1 juli weg.
Dat U op Uw nieuwe adres een andere neemt mag, maar de resterende maanden die U hierdoor niet kunt gebruiken moeten wel betaald worden.
U had deze Online ook op Uw nieuwe adres kunnen zetten.
Nu betaald U tenminste tot de einddatum contract.
Als je na de einddatum was overgestapt had U dit probleem niet gehad, dus eerst goed de voorwaarden lezen.
Alleen als ze op Uw nieuwe adres niet kunnen leveren is ontbinden per verhuis datum wel mogelijk.
Verder had U dit vooraf moeten regelen en niet nu achteraf.
Dit geld bij alle providers want de wet dat je na 1 jaar maandelijks weg kunt gaat pas op 1 juli 2009 in.
Dus als je oude contract tot na deze loopt kun je per 1 juli weg.
Het volgende staat te lezen in de algemene voorwaarden....
Dus als ik het zo lees dan kan wordt je abonnement ieder jaar stilzwijgend verleng met een jaar en je kan opzeggen eenmaand voor het aflopen van het jaar.
Dacht dat het inmiddels wettelijk bepaald is dat dit niet meer mag.
http://www.online.nl/voorwaarden/online-breedband/ (artikel 4)De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van minimaal een (1) jaar en eindigt op de laatste dag van de maand waarin het jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst automatisch voor een periode van telkens een jaar verlengd. De Klant heeft een opzegtermijn van een (1) maand en kan de Overeenkomst alleen minimaal een (1) maand voor het einde van de eerste of elke verlengde contractstermijn telefonisch of schriftelijk opzeggen.Tussentijdse opzegging is niet mogelijk.
Dus als ik het zo lees dan kan wordt je abonnement ieder jaar stilzwijgend verleng met een jaar en je kan opzeggen eenmaand voor het aflopen van het jaar.
Dacht dat het inmiddels wettelijk bepaald is dat dit niet meer mag.
Mag idd alleen maar stilzwijgend met een maand verlengd worden.