LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 2

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
willempje
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2007 15:41

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door willempje »

Wat een grapjassen bij Telfort.
Ik kreeg een mail dat ze mij hadden proberen te bereiken.
Bellen zij mij op een nummer die ik volgens hun niet kon meenemen en waardoor zij mij zelf een nieuw nummer moesten geven.

ZIJ weten dus niet eens welk nummer ze mij gegeven hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marchinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2009 10:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door marchinus »

Op 17 maart heb ik mij bij Telfort aangemeld voor Internet + telefonie met behoud van mijn huidige nummer. Ik kon aangeven dat mijn contract bij mijn huidige provider (HetNet) door Telfort zou worden opgezegd.
In de overeenkomst die ik van Telfort ontving staat vetgedrukt:
"Telfort verwerkt de opzegging van uw internetabonnement bij HETNET."
Mijn contract eindigde op 30 april en mijn nieuwe ging in op 1 mei.
Op 1 mei werkte mijn internet en Email. In de handleiding staat dat telefoon met nummerbehoud binnen 4 werkdagen moet functioneren, echter het werkt nog steeds niet. Bij Hetnet is inmiddels mijn contract met een jaar verlengd omdat Telfort kennelijk heeft verzuimd om mijn oude contract op te zeggen. Ik moet nu dus 2 providers gaan betalen en dat zonder telefoonaansluiting. Telfort op de hoogte gebracht van mijn klachten leverde het volgende antwoord op:

Geachte heer Hidding,

Op 05-05-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Ik heb het voor u nagekeken, u bent op 1 mei opgeleverd en u heeft nummerportering aangevraagd. Een nummer porteren kan 5 tot 10 werkdagen langer duren voordat het in werking gaat.

Telfort zegt uw contract op bij uw huidige provider indien Telfort het abonnement gaat overnemen.
Dit heeft te maken met dat de lijn 100% actief dient te zijn indien u bij Telfort een aanvraag heeft gedaan met overname.
Indien het abonnement eerder bij uw huidige provider wordt opgezegd is de lijn niet meer 100% actief daar er dan een opzegging op de ADSL lijn zit waardoor overname niet mogelijk is.

Tevens kan ik u vermelden dat u als klant verantwoordelijk bent dat het abonnement opgezegd is bij de oude provider.
Dit heeft te maken met de contractsduur bij de oude provider.
U dient zelf zorg te dragen voor bevestiging van beëindiging van abonnement.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice


Dus Telfort maakt fouten en laat de klant voor de gevolgen opdraaien!
Volgens mij heeft de wetgever de providers verplicht om deze overstapservice te bieden maar zal nooit bedoeld hebben dat ze er zo mee om kunnen gaan.
Wat moet ik nu doen????

Indien Telfort wil reageren mijn klantcode is:TVA0VJWF46, ordernummer:1761898

jammmmie1
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:52

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door jammmmie1 »

hahahah 20 euro ze hebben mijn meer beloofd maar ik heb er ook geen bloemen erbij. Ik moet alleen het geld nog vangen en de bevesting brief krijgen maar ja we hebben er speciale dagen er tussen gehad ik ben benieuwd. nu moet ik wel zeggen ik heb alle telefoonrekeningen van mijn mobielle telefoon bewaard waar op ik kan aan tonen hoe vaak en hoe lanmg ik naar de klachten servies heb gebelt omdat ik weer geen inter net en telefoon had. deze was van begin dec2008 tot aan eind januari 2009 al 150 euro Ik heb nog niet alle onkosten er uit die ik heb geleden maar als ik dan 20 euro hoor heb ik niet te klagen.De bos bloemen mogen ze dan wel houden ik heb toch liever een doos chocolade.
nu moet ik er wel bij zeggen dat ik van telefoon en inter net afhankelijk ben ivm mijn werk. en als ik alleen maar mijnmob tel rek op tel ik al meer als 250 euro heb verbelt en dan moet ik nog de besteden min door rekenen omdat ik over mijn bundel (240) heb heen gebeld en ja wat ik aan werk ben verloren daar wil ik eigenlijk niet over na denken maar reken zelf maar 5 maanden. das lastig als je geld aan het werven bent voor sinter klaas en kerst actie en je word onder broken. Of je zit met client aan de telefoon en je valt weer weg, je wordt dan zo lekker serieus genomen dan.
maar ik wacht af of ik mijn 269,95 euro krijg of niet
mijn klant code is TV9U0APC18

Riettepetiet
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 apr 2008 23:11

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Riettepetiet »

Het oplossen van problemen is een probleem van Telfort, maar er komen ook steeds weer nieuwe storingen bij. Onlangs kwam ik erachter dat mijn uitgaande mails direct in mijn verwijderde items terecht kwam. Later bleek ook een vriendin van mij deze klachten te hebben.
Uiteindelijk kwamen wij er achter om bij google: storingen van Telfort tin te toetsen

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@marchinus, onze overstapdesk heeft contact gehad met Het Net, uw abonnement bij Het Net wordt met terugwerkende kracht per 1/5/2009 opgezegd. Onze excuses voor het ongemak.

@jammmmie1, wat ik kan zien in de systemen zal er 269,95 op uw rekening worden gestort.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 08 Mei 2009 10:34 door Telfort webcare
Kijk. dat zet zoden aan de dijk!.Ga zo door en straks hebben jullie alleen tevreden klanten.Prima gedaan dus, al zou het natuurlijk in een eerder stadium reeds opgelost dienen te zijn.Maar goed, het begint de goede kant op te gaan.

Jor.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Ik heb op 27-3-2009 gebeld met de klantenservice om mijn abonnement op te zeggen.
Ik heb hier 30-3-2009 een brief van gekregen dat mijn abonnement 31-5-2009 wordt beëindigd.

In de factuur van mei wordt toch abonnementsgeld voor vast bellen in rekening gebracht voor de maand juni.

Ik zal dit bedrag stoneren en handmatig de betalen telefoonkosten overboeken onder vermelding van mijn klantnummer en factuurnummer.

Op de eindafrekening zal dit wel gecorrigeerd gaan worden, maar ik ben geen bank die geld uitleent aan bedrijven, voor weet ik veel hoe lang en mischien wel een aantal telefoontjes voor je het teug hebt.

Meijerw
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2009 20:44

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Meijerw »

Afgelopen week gebeld door Telfort. Wat in een aantal maanden niet mogelijk blijkt te zijn, is nu in 2 minuten geregeld: Telfort stort de door mij ten onrechte betaalde incassokosten terug. Telfort webcare: dank voor de vlotte afhandeling. Zoals ook telefonisch aangegeven zou het Telfort sieren als men in het vervolg zonder tussenkomst van Radar een klantvriendelijke houding aanneemt en klachten serieus oplost. Had een hoop moeite en ergernis kunnen schelen!

gzwaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 18:11

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door gzwaan »

(vervolg op onderstaande)
11 mei:
Vanavond toch nog maar een keer met de klantenservice
gebeld en nu iemand aan de lijn gehad die wel het een en
ander kon en wilde regelen. Als alles nu verder goed gaat,
worden de te veel gefactureerde en geincasseerde bedragen
gecrediteerd (met de afspraak dat ik de laatste aanmaning
zo snel mogelijk betaal om inschakeling van een incassobureau
te voorkomen; dat laatste kon echter niet gegarandeerd worden
en blijkbaar ook niet geregeld worden vanuit de klantenservice
zelf).
In ieder geval een aanmerkelijke verbetering t.o.v. het vorige
telefonische contact toen mij alleen maar botweg werd gezegd
dat alles een standaardprocedure was en er geen enkele
bereidwilligheid was om iets aan de situatie te doen.
-----
8 mei:
Even stoom afblazen. Korte voorgeschiedenis:

- begin februari telefonisch internet- en gekoppeld telefoniepakket
telefonisch opgezegd (oude vorm van een Tiscali-abonnement
waarvoor een tariefsverhoging werd aangekondigd); door Telfort
bevestigd per e-mail en brief
dat abonnementen per 31 maart beeindigd worden
- factuur maart bevat ten onrechte een bedrag voor netwerkkosten
en telefonie voor de maand april; gereageerd via webpagina;
binnen 2 dagen (!) antwoord dat dit standaardprocedure is en dat
het bedrag bij eindafrekening wordt teruggestort
- factuur april is niet de verwachte eindafrekening maar een rekening
voor netwerkkosten en telefonie voor de maand mei (!); bedragen
van de facturen maart/april teruggeboekt via bank en het wel
verschuldigde bedrag overgemaakt; dat 2-maal via webpagina
gemeld, echter geen reactie ontvangen
- midden april brief met aanmaning voor precies de ten onrechte
gefactureerde kosten over april en mei; er wordt gedreigd mijn
verbindingen af te sluiten; gebeld met klantenservice, maar die
kan hier niets aan doen en herhaalt dat dit standaardprocedure is;
wel kon gemeld worden dat mijn abonnementen inderdaad
beeindigd waren; brief geschreven naar adres op aanmaning
met het hele verhaal; geen reactie op ontvangen
- vandaag een tweede aanmaning ontvangen; er wordt gedreigd mijn
aansluitingen te blokkeren en met de inschakeling van een incasso-
bureau; in de aanmaning staat letterlijk: "Als u het openstaande
bedrag niet betaalt, betekent dit niet dat uw contract wordt beeindigd.
Wij brengen alle kosten in rekening totdat u het contract opzegt."

Blijkbaar heeft Telfort wel de capaciteit om mij onterechte bedragen
in rekening te brengen, precies bij te houden hoeveel het denkt
van mij tegoed te hebben en mij schriftelijke aanmaningen te sturen.
Echter is het blijkbaar te veel gevraagd om de beeindiging van mijn
abonnementen snel af te handelen, te reageren op mijn klachten
(via webpagina en brief) en de telefonische klantenservice
de mogelijkheid te geven om iets te doen aan klachten.
Verder lijkt het erop dat het ene deel van Telfort's administratie
niet weet wat het andere deel doet en bij het versturen van
aanmaningen blijkbaar niet wordt gekeken naar precieze situatie.

Verder vind ik het merkwaardig dat Telfort het de gewoonste zaak
van de wereld vindt om bedragen in rekening te brengen over
periodes na de beeindiging van mijn abonnementen en dat
een "standaardprocedure" te noemen.

U ziet wat u eventueel te wachten staat bij het beeindigen
van uw abonnement. Ik ben benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat
aflopen. Voor wat het waard is mijn klantcode: (weggehaald
ivm met nieuwe ontwikkelingen).
Laatst gewijzigd door gzwaan op 11 mei 2009 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door spartaan »

Volgens mevrouw Hertsenberg doet Telfort haar best en vervolgens trekt ze haar handen van het probleem af (zijn er soms belangen? of wilde de heer de Beer anders niet in de studio verschijnen?) ... Moet je hierboven allemaal lezen, het is alleen maar kommer en kwel.

Inderdaad schijnen ze alle capaciteit te hebben ingezet op het sturen van deurwaarders en onterechte rekeningen. Om te laten ZIEN aan TrosRadar dat ze z.g.n. serieus bezig zijn met probleemoplossen sturen ze bloemen naar klagers van TrosRadar en duikt er bijna in elk internetforum een Telfort Webcare op. Als je bedrijf goed in elkaar zit heb je helemaal geen Telfort Webcare nodig!!

Dus TrosRadar aan de slag s.v.p. niet je handen er vanaf trekken ... dit bedrijf genaamd Telfort zou eigenlijk verboden moeten worden!! Laat zien dat je een consumentenprogramma hebt en kies de kant van de consument en niet van de heer de Beer, die er maar een potje van maakt!!!!

jammmmie1
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:52

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door jammmmie1 »

hahah ik heb mijn geld binnen nu ga ik net als hun vallen over kleine bedragen er is mijn 269,95 beloofd en ik heb 269,12 gekregen. als zemijn afsluiten over 2,02 dan ga ikook over 0,83 vallen.

marchinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2009 10:18

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door marchinus »

Geplaatst op 08 Mei 2009 10:34 door Telfort webcare
@marchinus, onze overstapdesk heeft contact gehad met Het Net, uw abonnement bij Het Net wordt met terugwerkende kracht per 1/5/2009 opgezegd. Onze excuses voor het ongemak.
Helaas is er bij de helpdesk van HetNet hier nog niets over bekend.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@jammmmie1, door een domme typefout van mij heb ik u een verkeerd bedrag opgegeven, hiervoor mijn excuses.

@marchinus, onze overstapafdeling heeft mij verzekerd dat het geregeld wordt. Wacht u met contact opnemen tot dit in alle systemen is verwerkt. Dit zal binnen enkele dagen in orde komen.

Joris

xchanelx
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2009 21:04

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door xchanelx »

Ik had al 3 jaar een abonnement bij telfort.
Toen belden ze mij of ik hem weer wou laten verlengen,heb ik duidelijk gevraagd of alles hetzelfde bleef.
Krijg ik ineens 2 rekeningen van 93,00 en 99,00 terwijl ik een abonnement heb van 16,00 in de maand.omdat ze dus hun voorwaarden hebben veranderd en alle secondes afronden op hele minuten.Dus als je bv 2 min en 1 sec belt word dat als 2 min gerekend.
Reken dus maar uit hoeveel minuten ze van je stelen!!! en niemand doet er iets aan het kan gewoon allemaal!! Telfort zijn gewoon oplichters!!!!

xchanelx
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2009 21:04

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door xchanelx »

in mijn vorige reactie stond een typfout.
bv 2 min en 1 sec word afgerond naar 3 minuten en niet naar 2 minuten ze stelen dus in een maand tijd heel veel minuten van je!!!
Volgens telfort bel je dus buiten je bundel terwijl je dus eigenlijk gewoon binnen je bundel belt.Telfort is ook de enige provider die zo werkt in vind het echte te gek voor woorden.Je tekent namelijk voor 400 minuten en ik bel nog niet eens 300 minuten.

jammmmie1
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:52

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door jammmmie1 »

beste telfort er is mijn ook over de telefoon 269,95 beloofd. kijk das weer een afspraak die ik met jullie maak die weer niet nagekomen word net als er word een ticket gemaakt en we nemen contact met u op. of als u geen telefoon heeft kunt u die dagen het geld in houden. en mijn dan vervolgens afsluiten. en ga zo maar door. ik vraag me trouwens af wanneer ik deze modem op moet sturen aan gezien dat ik bij jullie weg ben gegaan.klant nummer tv9u0apc18

J.Jager
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 22:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door J.Jager »

Wij hebben precies de zelfde problemen met de overstap naar Telfort.

Op 5 maart heb ik mij bij Telfort aangemeld voor Internet + telefonie met behoud van mijn huidige nummer. Ik kon aangeven dat mijn contract bij mijn huidige provider (HetNet) door Telfort zou worden opgezegd.
In de overeenkomst die ik van Telfort ontving staat vetgedrukt:
"Telfort verwerkt de opzegging van uw internetabonnement bij HETNET."
Mijn contract eindigde op 8 mei 2009 en mijn nieuwe ging in op 8 mei.
Op 8 mei werkte mijn internet en Email.
Bij Hetnet is inmiddels mijn contract met een jaar verlengd omdat Telfort kennelijk heeft verzuimd om mijn oude contract op te zeggen. Ik moet nu dus 2 providers gaan betalen.
Telfort op de hoogte gebracht van mijn klachten en hun geven aan het abonement twee keer opgezegd te hebben op 17 maart en 23 maart 2009. Maar geen reactie van het net hebben gekregen. Ze willen ons dit niet schriftlijk geven. Hierdoor hebben wij bij het net ook geen poot om op te staan.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Vanavond ruim 2 uur aan de telefoon gezeten maar zonder resultaten.


Mijn klantcode bij telfort is TVA0A5BG26 als telfort ook mij zou willen helpen.

rschilders
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:07

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rschilders »

Abonnementen stilzwijgen verlengen MAG niet meer. En die wet is volgens mij al van kracht. Na je 1 of 2 jarige abonnement is je abonnement per maand opzegbaar. Ze mogen je niet opnieuw voor 1 of 2 jaar vasthouden. Ik moet zo naar mijn werk, maar ik zou dat eens uitzoeken als ik jou was. Er is pas in de 2e kamer een wet aangenomen daarover, voorzover ik weet.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@J.Jager, wij zullen het voor u in orde maken. Neemt u alstublieft geen contact op met Het Net omdat u de afdeling niet te spreken krijgt die hier over gaan en de mensen die u te spreken zult krijgen kunnen niet inzien wat de overstapafdeling doet. Zal u laten weten wanneer het in orde is.

@rschilders, waar u op doelt is dat vanaf 01/07/09 abonnementen na het eerste contractjaar niet meer stilzwijgend verlengt kunnen worden en dan per maand opzegbaar zijn.

@jammmmie1, Het adres waar de modem naartoe gestuurd kan worden is:
Telfort
Tnv Planhold BV
Antwoordnummer 1802
1110VD Luchthaven Schiphol
Noteer op de doos het ordernummer of klantcode.

Joris

Shamaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2009 18:47

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Shamaan »

Woorden schieten gewoon te kort om uit drukken wat een stelletje oplichters Telfort is. Zelfs de wet lappen ze gewoon aan hun laars.

Geprobeerd een 2-jarig sim-only abonnement af te sluiten. De sim werd geleverd en zou meteen gebruiksklaar zijn. Echter, de chip bleek geblokkeerd te zijn. Een gesproken bericht dat volgde liet weten dat "klantenservice" gebeld moest worden. Kleinigheidje zou je denken, want dat lossen ze toch even in een paar minuten op.

Niets bleek minder waar. Bij elkaar 5 uur op de wachtlijn moeten horen dat niemand tijd had. Als er na twee tot drie kwartier iemand aan de lijn kwam wist die van niets, het nieuw afgesloten abonnement was totaal onbekend, en je werd doorverbonden met de wachtlijn. Na twee dagen was het geduld op. Beroepend op de colportagewet en aanvoerend dat Telfort een wanprestatie leverde per aangetekende brief alles opgezegd en de incassomachtiging ingetrokken. Telfort heeft daar tot op de dag van vandaag nooit op gereageerd. Wel begonnen ze intussen doodleuk geld af te schrijven. Iedere keer de bank het geld laten storneren. Een tweede brief direct gericht aan Rob de Beer, de man die in de uitzending voor de camera's beterschap beloofde is ook nooit beantwoord. Rob de Beer maakt z'n o zo mooie woorden dus echt niet waar.

Wel begint Telfort nu dreigbrieven sturen, met incassobureaus en deurwaarders te dreigen, en dreigen melding te doen bij het BKR en stichting preventel zodat ik op allerlei zwarte lijsten zou komen te staan. Ondertussen gaan de incasso's gewoon door. Op de rode kaart om de machtiging nogmaals in te trekken reageren ze doodleuk dat ze daar geen boodschap aan hebben.

Inmiddels heb ik een advocaat ingeschakeld. Zo te zien gaat het nodig worden Telfort te dagvaarden en aansprakelijk te stellen voor alle geleden en nog te lijden schade.

Telfort is een buitengewoon onbetrouwbaar, arrogant, en intimiderend bedrijf wiens enige interesse het is geld uit je zak te stelen. De naam "klantenservice" dekt de lading niet, en dan druk ik me nog heel mild uit. Het probleem dat ooit simpel opgelost had kunnen worden zal nu wel een strijd worden die voor de rechter zal worden uitgevochten. Iedereen zal begrijpen dat over Telfort niets positiefs meer te zeggen valt en dus ook niemand kan aanraden daar zaken mee te doen.

Gesloten