Ik heb sinds oktober 2008 een abonnement met een LG Secret. Nu gaat van het ene op het andere moment mijn toestel kapot. Ik langs bij de Primafoon winkel en daar wordt mij vertelt dat de laser van het toestel defect is. Waarschijnlijk een fout in het toestel.
Dus ik mag het toestel op laten sturen (dan ben ik hem wel een aantal weken kwijt), mits ik de aankoopbon nog heb. Ik vertel de medewerkster dat ik die niet meer heb maar wel het contract. Nee, dat was niet voldoende. Ik ben teleurgesteld naar huis gegaan. Zojuist maar geprobeerd bij de klantenservice. Daar kreeg ik hetzelfde te horen. Terwijl de medewerker mij aan de telefoon exact kon vertellen wanneer ik het toestel had gekregen en alles. Maar nee, ze moeten dat formuliertje hebben. Toen ik vroeg of ik een kopie kon opvragen van de aankoopbon was het antwoord: NEE!.
Wat moet ik nu toch doen? Mijn abonnement loopt nog tot okt 2010... Volgens de site van LG heb ik recht op 2 jaar garantie...maar ik ben helaas een papiertje kwijt... Zijn met dit ene papiertje echt al mijn rechten verloren gegaan?
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Gr. een gedupeerde van KPN
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service KPN
Re: Service KPN
Nee. Je rechten zijn daarmee niet verloren gegaan. De Consuwijzer zegt er het volgende over:
Dat is wettelijk geregeld in BW 6 art. 236 sub k.:De winkel wil me alleen verder helpen met mijn klachten als ik het bonnetje nog heb. Mag dit?
Nee, dit mag niet als uw product ondeugdelijk is. Wel mag de winkelier van u verlangen dat u kunt bewijzen dat u de aankoop bij hem op een bepaalde datum hebt gedaan.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... eb_Mag_dit
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding
<knip>
k.
dat de bevoegdheid van de wederpartij om bewijs te leveren uitsluit of beperkt, of dat de uit de wet voortvloeiende verdeling van de bewijslast ten nadele van de wederpartij wijzigt, hetzij doordat het een verklaring van haar bevat omtrent de deugdelijkheid van de haar verschuldigde prestatie, hetzij doordat het haar belast met het bewijs dat een tekortkoming van de gebruiker aan hem kan worden toegerekend;
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/236.html
Re: Service KPN
Helemaal mee eens.
Gewoon volhouden dus, neem evt een printje mee van die link naar consuwijzer
Gewoon volhouden dus, neem evt een printje mee van die link naar consuwijzer