LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
vman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2003 17:30

katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door vman »

ZIJN KATTEN BELANGRIJKER VOOR DE GEMEENTEN EN POLITIEK ALS KINDEREN?
Waarom de honden weren uit de openbare kinderspeelplaatsen en zandbakken terwijl de buitenlopende katten deze gebruiken als kattenbak. De ontlasting van de kat kan ziektes verspreiden met als gevolg blindheid, slechtziendheid etc. De ontlasting van de hond kan ook ziektes verspreiden maar deze honden worden nu geweerd uit de openbare kinderspeelplaatsen en zandbakken. Dus waarom niet de katten?

Inenting katten;
Slechts 25% van de katten zijn inge-ent tegen ziektes en spoelwormen.

Risicogroep en Spoelwormen;
De grootste risico groep zijn kinderen. Deze kinderen spelen in de openbare zandbak. Wat is mooier met de kinderen of kleinkinderen naar de openbare speelplaatsen te gaan om daar in de zandbak te gaan spelen?

Hoe kan de mens besmet raken?
De mens kan eitjes opnemen door contact met besmette grond. Uit bloedonderzoek is gebleken dat zoveel procent van de Nederlandse bevolking wel eens een besmetting heeft doorgemaakt. Na opname van de besmettelijke eitjes komen larven in het darmkanaal vrij. Soms zien we long- en lever aandoeningen. Bij uitzonderingen kunnen oogklachten optreden. Omdat kinderen meer contact hebben met de grond, is het risico met spoelwormen bij kinderen groter dan bij volwassen mensen (volwassenen).

Overal waar honden en katten hun behoefte doen, komen spoelwormen voor. Om besmetting te voorkomen, moeten wij onze aandacht richten op het weren van katten en honden uit de openbare kinderspeelplaatsen en zandbakken.
De hond wordt al geweerd door de gemeente Eindhoven maar de katten niet. Waarom de honden weren uit de kinderspeelplaatsen en zandbakken en de katten niet?

Was de handen altijd na het tuinieren en na het verwijderen van honden- en kattenpoep. Dus ook in andermans tuintjes zijn de katten en honden aanwezig met de honden- en kattenpoep. Er bestaat een hondenbeleid dus de inwoners kunnen bijna geen last meer hebben van de hondenpoep. Dan blijft alleen nog maar de kattenpoep over.
Er bestaat een hondenbeleid voor de honden te weren uit openbare kinderspeelplaatsen, zandbakken etc. Dus de kat blijft alleen over voor deze ook nog te weren uit de kinderspeelplaatsen, zandbakken etc.

graag uw reactie

heksje
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 aug 2003 14:46

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door heksje »

je heb ook nog zwerfkatten enzo hoor wou je die dan soms afschieten als ze in een zandbak zitten :? Of moet er kattenbelasting komen nou wedden dat dan je zandbak zo vol zit grinnnn :twisted:

Toosie

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Toosie »

Nou ik wil hier ook wel ff op reageren. Dat mensen katten hebben, prima, maar waarom schijten ze ze dan altijd bij anderen in de tuin? Daar heb ik nl, heel veel last van. De buren hebben katten en wij de stront. Nou, van mij mag er een 3x zo duurdere belasting opkomen.

Denk je een mooi voortuintje te hebben, ligt het iedere keer vol met poep van de buurtkatten. Nu, ik kan me wel voorstellen dat mensen hier boos over worden. Ik dus ook!

:oops: Toosie,

uhhh

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door uhhh »

Ach laat di VMAN toch, hij is kwaad op z'n gemeente, omdat de honden aan de lijn moeten. En nu kan hij z'n hond niet meer loslaten.

Dus gaat hij de kattenliefhebbers aanvallen.

Dit heet kinderachtig gedrag.

Gast

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Gast »

oh een tip als je echt wil dat katten uit je tuin blijven peper strooien. Geef geen honderd procent zekerheid maar mischien helpt het


momo

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door momo »

:shock: beste vman, nooit gehoord van koffieprut in de tuin?
enne toosie, het gras bij de buren is altijd groener!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :roll:

kaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2003 08:51

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door kaatje »

wie kan mij dan vertellen waarom er wel hondenbelasting moet worden betaald en voor katten niet die lopen overal vrij rond terwijl de hond aan de lijn naar het hondentoilet moet.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Albert »

Misschien wel omdat je nooit in de kattenpoep trapt maar wel in de hondenpoep. Is iets voor te zeggen toch of niet :?:

Albert.


K@@tje

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door K@@tje »

Ja Albert, helemaal mee eens.
Maar honden kunnen ook agressiever naar de mens zijn, het gebeurt maar al te vaak dat honden mensen aanvallen. En daarom vind ik het niet erg dat ze aan de lijn moeten.

Loop je ergens, komt er zo'n hond aan gehold en loopt achter je aan te snuffen, of je bent in de speeltuin met je kinderen, loopt er zo'n bakbeest achter je kind aan te hollen, lekker speels hapt ie in de jas of arm.

AAN DE LIJN DIE HONDEN.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Albert »

Ja dat geloof ik best. Maar wat of wie is trouwer dan een dier ? Ik denk dat als je goed bent bent voor een dier maakt niet uit wat voor een dier, en je geeft zo'n beestje aandacht en goede zorg dat je daar meer liefde voor terug krijgt dan van menig mens. Wij dus. Het begint bij ons zelf liefde geven aan een ander als je dat kunt en je begrijpt je dier dan kun je zo veel plezier beleven.

Denk ik ???

Albert

Sjaantje

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Sjaantje »

Mooi gezegt, Albert. Maar zo is hèt wel!

:wink:

Gast

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Gast »

Een hond maakt je vlas dat doen wij mensen zelf en nie het beestje zelf. En neem nou katten die kunnen ook vals zijn hoor die kunnen je ook zo maar openkrabben. Dus als een klein kind een kat ziet van ahaaaaaaa wat een lief poesje en dan baf een krab in de oog heeft. Dus nie alleen honden de schuld geven katten zijn ook gemeen of die kunnen gemeen zijn.

Gast

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen nog meer dat zijn de valste beesten die er zijn.

Gast

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Gast »

ook waar, alle mensen aan de lijn!!!!!!!!
doe mee met de actie!!!!!

Sherlock

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Sherlock »

Graag wil ik hier een opmerking plaatsen.
De starter van dit onderwerp is een grote zeurkous die o.a. overhoop ligt met de gemeente Eindhoven i.v.m. aanlijnplicht van zijn hond en mogelijk met onderstaande acties zijn frustraties kwijt wilt.

Op een en dezelfde dag (21 oct 2003) worden meerdere topics gestart door deze persoon, allemaal rond het zelfde tijdstip met enkele minuten tijdsverschil.

In 4 van die nieuwe onderwerpen zijn het de katten die het moeten ontgelden omdat meneer zijn gelijk niet krijgt bij/van de gemeente.

* Gezondheidszorg - Katten zijn belangrijker.... gestart op 21 oct 2003 17.31 uur.
* Diversen - Katten in de openbare zandbak... gestart op 21 oct 2003 17.33 uur
* Vrijetijdsbesteding - Ik mag mijn sport......gestart op 21 oct 2003 17.47 uur
* Acties - Handtekeningactie voor kattenoverlast ..... gestart op 21 oct 2003 17.50 uur
* Voeding - 25 kilo afvallen.... gestart op 21 oct 2003 18.14 uur
* Gezondheidszorg - 25 kilo afvallen.... gestart op 21 oct 2003 18.24 uur.

In de laatste topic schrijft hij zelf dat zijn huisarts hem geadviseerd heeft eens contact op te nemen met een psycholoog.
Ik hoop voor hem dat hij dat advies heeft opgevolgd.

babs

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door babs »

om van al het gezeur af te zijn kan je ook gewoon een goudvis nemen he pffff wat een gezemel zeg hahaha :P

joukje

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door joukje »

ff een net over de zanbak doen ben je van het probleem af en dan wel na zandbak gebruik het er wel weer opdoen werk hier prima

Gast

Re: katten in de openbare zandbak? besmettelijke ziektes

Ongelezen bericht door Gast »

Ach sjoukje, niet iedereen is zo pienter als jij! :wink:
Hier is het een en al kattengezeik! :roll:

Gesloten