LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] groene land achmea

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
riena8
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2008 23:26

groene land achmea

Ongelezen bericht door riena8 »

wil graag het volgende voorleggen.
ben bij het groene land en nu voor het derde jaar op rij problemen ,betaal netjes elke maand mijn premie.
maar elke keer komen ze weer met brieven dat zij wat fout hebben de daan en wij moeten het meer terug betalen .
elke keer gaat het om decalratie,s .
wij hebben twee kinderen met een naam die met de zelfde letter begint.
vorig jaar moest ik ook 58 euro betalen heb alles na gekeken en het klopte niet eerst gebelt en gevraagt maar daar kwam niets uit. toen gebelt naar een ander nr ook daar kwam niets uit toen naar de winkel van het groene land en daar werden we ook heel neerbuigend behandeld .
toen maar een klachten email gestuurd en ja toen kwam er reaktie we werden gebelt en na een poosje kwam het er uit zij hadden het niet goed ik was al zover voor uit dat ik hoefde in dec geen 230 euro tebetalen maar 58 euro.
heb nog gevraagt is het nu dan in orde en wilt u dit bevestigen en dat zouden ze gaan doen .
die bevestigen hebben we nooit gehad.
dit jaar in april kregen wij een brief dat we moesten over 2007 nog 188.00 euro terug betalen . waarom geen idee
wij weer bellen mailen bellen maar niemand wist iets we werden van de ene naar de ander gestuurd en niemand wist wat . weer maar is naar de winkel van het groene land en toen zat dar een meneer die heel erg hard riep je moet alles maar is naast elkaar leggen dan zie je wel wat er niet goed was iedereen zat tekijken we voelden ons toen erg naar behandeld en zijn weggegaan .
augustus weer een brief weer een ander bedrag wat we terug moesten betalen.
zo kregen we keer op keer brieven met andere bedragen er op die we moesten betalen .
ook kregen me meerdere malen bericht dat we de premie niet hadden betaald.
terwijl dit automatissch gaat .
is in middels dec is me al minstens tien keer belooft om het uit te zoeken . en dat zeer op terug zouden komen.
maar helaas het enige wat ze doen is brieven sturen met bedreigingen dat als we niet betalen dan ...
weet niet meer wat wij moeten doen .
weet u misschien iets?

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ja, ik weet de oplossing.

Zeg Groene Land op (denk ook aan het vermelden van de Aanvullende Verzekering op de opzeg brief) voor 1 januari 2009. Let erop dat je een bevestiging krijgt. Daarna heb je nog de hele maand januari om een andere verzekering te kiezen.

Een alternatieve manier om te veranderen is dat je je nu direct aanmeldt bij de nieuwe verzekeraar. Die verzorgen dan de opzegging van je oude, via een gezamenlijk computersysteem (VECOZO). Controleer wel goed.

Er zijn een aantal verzekeraars die WEL goede service geven: de Friesland, DSW , Salland en PNO. Kijk op www.kiesbeter.nl: daar staat bij elke verzekeraar zowel de premie als hun prestatie-cijfer (score).

De Kruisvaarder
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 dec 2008 12:34

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door De Kruisvaarder »

Hallo het kan wel eens te maken hebben met nota's die later worden in gediend door de zorgvereleners dit mogen zij ook tot ongeveer 2 jaar na dato doen. Daarbij worden alleen de premies automatisch afgeschreven en de nota's, eigenrisico en No-claim teruggaven niet. Deze staan los van de premie, omdat men niet van te voren kan weten hoe of wat. Maar dat het een zooitje is bij Groeneland en Zilveren kruis klopt, lees er genoeg over en ook ervaring. Uit testen scooren zij ook nooit hoog. succes Zit zelf bij DSW, prima maatschappij.

calibra535
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008 23:38

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door calibra535 »

ik betaalde netjes mijn rekening iedere maand tot ik kosten begon te maken omdat mijn zoontje testen moest ondergaan!draaide zelf overal voor op. mijn declaratienota's werden niet uitbetaalt en naar meerder malen te bellen. zeggen ze dat het kwijt is geraakt!nieuwe sturen. was hun antwoord. maar omdat ik medicijnen uit een andere plaats had gehaald hadden ze geen gegevens van mij... moest ik bij de verzekeraar zijn...dus van de kast naar de muur gestuurt!wilde toen een andere verzekering. maar opzeggen kon ik niet omdat ik verbonden was tot het einde van het jaar...contactbreuk zei ze nog!!heb toen niet meer betaalt omdat ik het beschuldige bedrag van hun terug wou reiskosten en onderzoeken waren opgelopen tot bijna 1000,- euro.tot ik mij melden moest bij de rechtbank en daar ben ik in het ongelijk gesteld! heb netjes moeten betalen.. en geen heft in eigen handen moeten nemen om niet te betalen!na de rechtbank zag ik dat ik niet meer bij groene land ingeschreven stond( nu kon het zonder te vragen /bellen) heb daar nooit bericht van gehad en ben 3 maand niet verzekerd geweest.... groene land zijn zakken vullers!en raad ook iedereen aan om problemen te verkomen. heb je kinderen stap over naar een goede verzekering!!!

janello 72
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2009 12:58

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door janello 72 »

Ik heb nu een langlopend fincieel conflikt met groene Land Achmea, 2006/2007 verzekerd geweest bij groene land. Halverwege 2007 krijg ik bereicht dat ik dubbel verzelerd ben, tig keer gebeld om door te geven dat er een fout is gemaakt. Mrt 2008 krijg ik 4409 euro gestort, weer gebeld dat er een fout is gemaakt. 3 mnd later willen ze het geld weer terug hebben, maar weer gebeld.....en gezegd dat dat goed is maar dan moeten zij mijn ziekenhuisrek betalen van meer dan 4500 euro. Nee werd er gezegd die moest ikzelf betalen, gevraagd of ze wel goed bij hun hoofd zijn. Zelfs als je basis verzekerd bent moeten deze betaald worden. uiteindelijk naar de winkel van groene land gegaan in Assen en er zou een onderzoek gedaan worden, kwestie lag intussen bij het incassoburo. Contact opgenomen met Vesting Finence gezegd dat de rekening niet klopt, ze willen 5658 euro terug hebben en dan willen ze nog ff 2200 euro inc kosten innen, dus totaal 7828 euro. Of ik dat in termijnen van 725 euro p.m wil terugbetalen!!!!!!!!!!!! tot overmaat van ramp maakt fr l achmea begin april 907 euro over naar mij, nu klopt het zeggen ze, dus niet!!!!!! Ik betaal 4409 teug en meer niet, WIE HEEFT HIER ERVARING MEE, WANT JE LOOPT TEGEN EEN MUUR VAN WEERSTAND/tegenwerking.

Tasch1e
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:53

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door Tasch1e »

Ik ben al vanaf het begin klant bij Groene Land Achmea. Vanaf het eerste moment dat ik alles zelf moest regelen, en niet meer mijn ouders, kwam ik van het ene conflict in het andere. Het eerste conflict was dat ik volgens hun onterecht minder heb moeten betalen en dat ik hun iets van 150 gulden moest betalen. Ik helemaal in de stress, want wanneer je zo jong bent, heb je dit geld niet. Daar kwam nog eens bij, dat ik de zogenaamde fout niet had gemaakt, maar mijn ouders. Bezwaarschrift ingediend, maar heb gewoon moeten betalen. Betalen en wegwezen dacht ik nog bij mezelf. Opa en oma hebben me geld geleend en ik wilde netjes oversluiten naar een andere zorgverzekeraar. Contractbreuk en een boete zeiden ze. daar had ik geen geld voor, dus wachten...

Nog geen half jaar later schreven ze het kwartaal bedrag maandelijks af. Alsof ik dat geld kon missen! Het heeft bijna een jaar geduurd voor ik het te veel betaalde bedrag terug heb gekregen.

Vanaf het moment dat ze telkens te veel afschreven, ben ik overgegaan op betaling per afschrift. In de hoop dat het dan wel goed zou gaan.
Helaas... ik had niet zulke hoge verwachtingen van ze mogen hebben. Tot op heden heb ik nog geen jaar gehad waarin ik elke maand een afschrift heb gekregen en is er nog geen jaar geweest waarin ik geen onterechte herinneringen of geen onjuiste herinneringen heb ontvangen.
Het wordt je als klant er moeilijk gemaakt om je rekeningen correct te kunnen betalen. Ik heb zelfs meerde malen er achteraan gebeld om te vragen of ze me alsjeblieft een afschrift of correcte herinnering willen sturen. Ik vond dat ik dit lang genoeg had gedaan en doe het dan ook niet meer, met alle gevolgen van dien.

Ze hebben nu het toppunt en mijn tolerantiegrens bereikt. Nu willen ze iets van 270 euro van me, via incassobureau. Twee maanden premie, een maand van vorig jaar en een maand van dit jaar, rente en incassokosten. Alles aardig en wel, maar als ik geen afschrift ontvang, kan ik niet betalen! Daarnaast heb ik dan nog recht op een herinnering. Van de eerste maand heb ik een herinnering gekregen van drie maanden ipv één. Tja, dat ga ik niet betalen. Dus wachten op de volgende herinnering in de hoop dat die wel juist zou zijn, maar helaas, geen herinnering. Van de tweede maand heb ik helemaal geen herinnering gekregen.

Hoe halen ze het dan in hun hoofd om mij als wanbetaler af te schilderen door een incassobureau in te schakelen! Ze willen hun geld blijkbaar niet, want anders hadden ze wel een afschrift of (correcte) herinnering gestuurd. Nu loopt dit geschil nog bij de incassobureau, maar ik vrees dat ik wederom moet opdraaien voor de door hun eigen gemaakte fouten. Ik ben het dan ook meer dan zat, alsof ik geen idee zou hebben wat ik met mijn geld zou moeten doen en hun vakantie/schulden wel wil sponsoren. Ik vind dit een zeer misselijke manier om geld af te troggelen van mensen die het niet al te breed hebben. Ik heb er maar een woord voor BAH!

Mijn tip naar anderen is dan ook, run while you can!

janello 72
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2009 12:58

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door janello 72 »

Op advies van het juridisch loket aangetekende brief naar Groene Land en Vesting Finance gestuurd en naar beiden een mail. Alles nogmaals uitgelegd, nu anderhalve week verder nog niks van beiden gehoord. Volgens juridisch loket gaat zowel groene land als het incassoburo voor schut als het voor de rechtbank komt.
WORD VERVOLGD!!!!!!!!!!!!!

erikaatje_89
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 09:21

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door erikaatje_89 »

vanaf mijn 18e heb ik de verzekering die mijn ouders altijd voor me hadden overgenomen, namelijk die bij groene land achmea.
ik heb hier al meerdere malen problemen meegehad maar nu is het toppunt toch echt bereikt:
ik heb al meerdere malen een machtigingsformulier in moeten vullen (1x schijnt niet genoeg te zijn), en dan ga je er vanuit dat je ook maandelijks de premie automatisch af laat schrijven. niet dus.
ook nooit betalingsherrinneringen gekregen, dus nogsteeds ging ik er vanuit dat het gewoon betaald was. ik had ze toch niet voor niets gemachtigd?
nu kreeg ik opeens een brief van een deurwaarder, ik ben ze 568euro schuldig. nooit heb ik een betalingsherinnering gehad. maar nu de kosten van de deurwaarder erbij, moet ik ze bijna 2000euro betalen. dit is toch niet normaal? hoe ga ik dit ophoesten als 21jarige? vorig jaar heb ik geprobeerd over te stappen, omdat ik al eerder problemen met groeneland heb gehad, en dit kon toen niet omdat er administratief iets bij hun niet klopte. niet mijn fout! en nu zit ik met dit..
zometeen ga ik bellen en dan zullen we eens zien.......
ik verwacht er helemaal niets van in ieder geval.

andere mensen raad ik aan: denk 100x na voordat je groene land als verzekeraar kiest!!!

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: groene land achmea

Ongelezen bericht door hanz »

Tja Achmea. Die lui zitten werkelijk overal te klooien als het op betalen en fatsoen aankomt. Letselschade is het schoolvoorbeeld van hun wanpraktijken.
En nou komt er dus ook nog gelazer met de zorgverzekeringspoot van die club?

Weggaan bij die lui. En overstappen naar een verzekeraar die wel fatsoenlijk met mensen omgaat.

Hanz

Gesloten