LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bob27

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door bob27 »

dit is de brief die we gemaild hebben naar De Vaste Kamercommissie van Financien.

Geachte lezers,

Door mijn ziekte waren we bang dat ik in de WIA zou belanden en daarom onze vaste lasten niet meer zouden kunnen betalen, dit is voor ons een reden geweest waarom we in 2005 zijn gaan kijken naar onze financiele situatie.Daar zagen wij dat wij best een hoge rente hadden op onze hypotheek van 160.000 euro en we besloten om onze hypotheek over te sluiten.

Mede dankzij de advertenties van de DSB in de krant en op tv met lage rente zijn we toen met deze club in zee gegeaan en dat hebben wij geweten.

We kregen iemand op bezoek en hij legde ons het een en ander uit, ook werd ons verteld dat wij de verzekeringen die nu aan onze hypotheek zitten alleen maar bij de dsb mochten afsluiten, terwijl we al verzekeringen hadden maar die waren niet toereikend volgens de DSB. Dus moesten wij die verzekeringen afkopen en ja dat konden wij ook weer lenen van de DSB. Al met al hebben we nu ineens een hypotheek van 210.000 euro opgesplitst in twee hypotheken waarvan de eerste ook weer is opgesplits en waarvoor ook provisie is betaald en ook weer een verzekering voor is afgesloten. Terwijl ze ook wisten dat de executiewaarde maar 130,000 was en dat dus volgens ons ver boven de 125% ligt

En nu we de schaamte voorbij zijn en een slechte 3 delige hypotheek en een paar woekerpolissen verder , hebben we echt het idee dat we flink verkeerd zijn voorgelicht en dat er dingen verzwegen zijn met het gesprek waarvan we denken als ze dat toen hadden verteld zouden we nooit in zee zijn gegaan met de DSB.

Nu 4 jaar later ben ik inderdaad in de WIA beland en hebben we een kind! Dit alles doet onze situatie geen goed, we betalen veel te veel en zeker voor de verzekeringen en het ziet er niet naar uit dat onze situatie beter gaat worden, omdat we bij geen ander bank worden aangenomen vanwege die 125% regel die de andere banken hanteren zijn we veroordeeld om bij de DSB te blijven.

Het is een deugd om te weten dat wij niet meer alleen staan want als u naar de site http://www.dsbramp.nl en trosradar gaat leest u nog veel meer schokkende verhalen van mensen die die op zijn minst verkeerd zijn voorgelicht. Wij zijn in middels ook aangemeld bij verschillenden stichtingen zoals, Woekerpolis en hypotheekleed.

Hopelijk vindt u het net zo schokkend en kunt u misschien wat vragen stellen aan de mensen die hiervoor zijn aangesteld.

Met vriendelijk groet

mattie

Ongelezen bericht door mattie »

Hoe zei een(integere)Adviseur dat ook alweer een poosje geleden..als reactie op een artikel.
Dit waren en zijn geen Adviseurs maar provisiejagers.
Zonder aanziens des persoon..gaat het alleen maar om de provisie..en hoe mensen achter blijven..hoe diep in de problemen..daar hebben DSB en deze provisie jagers lak aan.
En dan werden wij als gedupeerden ook nog herhaaldelijk beschuldigd door nitwits dat wij $ tekens in de ogen hadden.
Nu wie die $ tekens in de ogen hadden is nu wel heel duidelijk.

ww00ww ook ik heb rare dingen meegemaakt hoor ivm DSB.
Zoals bv door dreigen van mijn zoon met een kort geding..om inzage in mijn dossiers te krijgen.
Wij konden er niet achter komen wat voor produkt ik precies had..en DSB wilde geen inzage geven..deden ze niet werd er gezegd..was niet hun werkwijze.
Nee. dat snap ik nu..wij moesten dom blijven..niet wijzer worden..wij werden aangesteld als geldslaaf..en dat moest zo blijven.
Groeten Mattie

gaal1944

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Nu Blij, hier een aantal gegeven waar een Akte van Cessie aan moet voldoen!De Akte van Cessie met betrekking op Loon, is geen loonbeslag, De cessie is een onderhandse akte tussen partijen waarmee de schuldenaar bepaalde persoonlijke rechten (vorderingen op naam) overdraagt, bijvoorbeeld een (loonvordering) op zijn werkgever. Onderhands wil zeggen, dat er geen tussenkomst van een notaris vereist is. Een Akte van Cessie is bij een Looncessie alleen maar rechtsgeldig op grond van artikel 7:633 BW (recht op salaris en een getekende arbeidsovereenkomst) en van de bijzondere regelingen van artikel 33 WCK (wet consumenten krediet). Een Akte van Cessie op Loon mag niet worden toegepast bij A: de Looncessie mag niet gelijktijdig met het sluiten van de kredietovereenkomst hebben plaatsgevonden en (b) Looncessie mag alleen wanneer beslag op het loon geldig zou zijn. De werkgever is dan verplicht mee te werken aan de uitvoering van het bepaalde in de (geldige) “akte van cessie”. Indien je dus werkeloos wordt voldoet de Loon Akte van Cessie niet meer volgens het artikel 7:633BW wel een
arbeidsovereenkomst bij een toekomstige werkgever. Er zij een aantal salarisadministratie die hier geen kaas van hebben gegeten, dus het is zaak hier zelf goed op te letten! De valkuil is een WW-uitkering. let daarop want dat is geen arbeidsovereenkomst volgens artikel 7:633BW. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!
http://www.arbeidsrechter.nl/w/bw.htm#633\
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004815/g ... oofdstukIV

Nu Blij

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Hallo Gaal1944,

Dank je voor deze uitleg ik denk dat een hoop mensen hier wat aan hebben. Inmiddels heb ik dit ook geplaatst op DSBramp.nl.

Ik heb gisteren een hele tijd allerlei internet sites bezocht die hierover gaan, en inderdaad weten ook salarisadministraties niet hoe ze hiermee om moeten gaan hier ben ik ook weer via een site achtergekomen.

Dank je nogmaals.

Nu Blij

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Het is zover er is een bijeenkomst georganiseerd op 7 juni 2009 in Lelystad. Je kan op de site www.DSBramp.nl lezen waarom de bijeenkomst georganiseert is en je inschrijven.

gaal1944

NU Blij, heel goed, maar ik wil ook nog even melden dat jullie goed
op moeten letten! De werkgever heeft namelijk ook een "zorg" plicht!
Deze moet er voor zorgdragen dat een werknemer het mimimum loon krijgt uitbetaald dit dan van toepassingzijnde minimumloon voor de sector waarin je werkzaam bent en gebaseerd op de werktijdfactor!
Bij een Akte van Cessie wordt dit vaak niet meegenomen.

Mattie: op deze link wordt aangegeven waar je je kunt aanmelden
voor een collectieve klacht, maar waarschijnlijk weet je dit al want ook PAL wordt genoemd! Daarnaast krijg ik morgenavond iemand op visite
die ook in het bezit is van een Holland Welvaren polis, Welke heb jij? er zijn namelijk verschillende versies?
SNS had die aandelen Hollands Welvaren op de markt gebracht en moest die natuurlijk kwijt! Nu jij wil de geld lenen, dus uitbesteden aan DSB en DSB verplichten hier de Hollands Welvarenpolissen mee te financieren. Ze hebben alleen een verkeerde inschatting gemaakt, want die aandelen zijn niets waard! DSB is toen een variant begonnen van de verboden piramide spel. Nu komens net als die vd Berg van een koude kermis thuis hopen we?

Ik heb nog even gekeken naar AZ, nu onze Scheringa, keek echt niet gemeend blij! Hij zal zich gaan realiseren dat de positieve reclame voorlopig voorbij is!

mvg

gaal1944

http://www.consumentenweb.nl/artikelen/?id=168

was dus de link vergeten?

Allemaal aanmelden!

mattie

Hallo Gaal1944.
Ja..ik kende dit artikel..het is al een ouder artikel..2004 geloof ik.
Ik ben aangesloten bij PAL..het heeft voor mij geen zin om me bij een collectief aan te sluiten..ik procedeer al 4 jaar met hulp van Advocaat.
En dat bindend verkaren? mijn zaak is aangehouden ivm voorbeeld uitspraken Hoge Raad in 3 vergelijkbare Dexia zaken.
En dit zou dan ook weer bindend zijn voor de DSB zaken.

Maar het is stuitend(vind ik) waneer je dit weer leest..en DSB kon maar doorgaan..werd geen strobreed in de weg gelegd.
Er is zo vaak aan de bel getrokken..en nog vaker werd dat genegeerd!

Ik weet niet welke polis ik heb..Hollands Welvaren..maar daar achter?
Ik kijk het morgen na.
Groeten Mattie

gaal1944

https://www.woekerpolisclaim.nl/nieuws.php?nieuwsid=49
Ja dat snap ik wel hoor, maar dit artikel is van 2009? dus er is wel wat gaande? Ik heb echt bewondering voor je, heb net even gekeken op dsbramp. Nu daar zijn ook nog veel te weinig leden mensen moeten zich gewoon aanmelden dan sta je sterker?
Ja maar met je schulden uit de kast komen? valt niet mee denk ik?

mvg

Mamavan4

Ongelezen bericht door Mamavan4 »

Vandaag in HART VAN NEDERLAND ONS VERHAAL EN LEED om 19.00

.Hoi Allemaal ,
Vandaag zal ik ons verhaal vertellen over wat de DSB ons heeft aangedaan.
En iedereen die zich na dit verhaal het zelfde of bijna hetzelfde herkent.....en zich nog niet heeft ingeschreven, Schaam je niet maar meld je aan op www.dsbramp.nl
samen kunnen we ze aan !! Je helpt hier ook andere gedupeerde
mee en om nieuwe te voorkomen!

gaal1944

Nu Mamavan4, ik wens je heel veel sterkte, laat Nederland maar weten wat voor schurk Scheringa is!

mvg

bob27

Ongelezen bericht door bob27 »

deze hebben ze mij toendertijd aangesmeerd,
Reaal (SNS) garant profijtplan.{woekerpolis}

de schurken

DSBRamp

Ongelezen bericht door DSBRamp »

Mamavan4

Heel veel strekte. Het is heel moedig om zoiets ten overstaan van heel nederland te vertellen. Ik heb heel veel respect voor je. Overigens verwachten wij natuurlijk ook jou op de bijeenkomst voor DSB gedupeerden op 7 juni in Lelystad. Kijk even op www.dsbrsamp.nl

DSBRamp

Ongelezen bericht door DSBRamp »

@ Gaal1944

Hallo Gaal1944. Het valt mij op, dat jij telkens weer laat doorschemeren dat je van deze materie heel veel weet. Kan je ons eens laten weten, middels een e-mail naar [email protected] , wat je voor werk doet of hebt gedaan? Wij van DSB Ramp willen graag eens met je in contact komen.

Mamavan4

WIJZIGING UITZENDING HART VAN NEDERLAND!!

DE UITZENDING ZAL PLAATS VINDEN OP A.S DONDERDAG OM 19.00
INC. REACTIE VAN DE DSB
IK BEN HEEL BENIEUWD !!

gaal1944

Mamavan4, 't zou mij niets verbazen, als DSB je gaat bellen, om het niet door te laten gaan! Waarom anders dit uitstel? Die gaan opzoek naar je dossier hoor! Ze vallen namelijk door de maand, want al die praatjes die ze verkopen zijn dus echt leugens! Geen positieve reclame voor ze! Ik ben ook benieuwd hoor!

mvg

mattie

Gaal1944
Ik ben het met je eens..Dit gebeurd dus iedere keer!
Steeds probeert Scheringa uitzending te voorkomen.
Als dat nu weer het geval is..begint het echt zielig te worden.

De gedupeerden zijn het zat..het lukt hem niet meer ons de mond te snoeren!
Groeten Mattie

Mamavan4

Hoi mattie en gaal1944

Ik kan jullie verzekeren dat deze uitzending A.S Donderdag door gaat bij ons zijn de opnames klaar en hart van nederland zend het gewoon uit met of zonder medewerking of reactie van de DSB Hier hebben wij het vanochtend overgehad samen met hvNL en piet dus dat zit welgoed

Mamavan4

ooh en van gaal1944 nog iets DSB krijgt vragen gesteld naar aanleiding van ons verhaal en hoe of wat weten ze pas op het moment van de opnamens zodat ze zich er niet op kunnen voorbereiden dit is natuurlijk ook fijn tot nu toe is mijn telefoon nog stil ......

gaal1944

Mamavan4, een deel van je verhaal staat ook hier en ik kan je verzekeren dat op dit forum medewerkers van DSB zitten dus.......... helemaal blanco zullen ze niet reageren hoor. Maar goed ik ben zeer benieuwd! Je zou eigenlijk ook bij Pauw en Witteman in de uitzendnig moeten komen, daar heeft Scheringa ook zitten liggen! Maar hopelijk is dit een begin van de ellende van Scheringa.......
Ik las vanmorgen in de krant dat hij nu ook problemen heeft met de z'n trainer! Dat gaat hij zeker niet winnen dus dat wordt z'n eerste nederlaag!

mvg

Gesloten