LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
vman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2003 17:30

25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door vman »

ik ben het er wel mee eens dat men minder koolhydraten moet eten.
Uitzending 20 oktober 2003.
Ik ben in een half jaar 25 kilo afgevallen. Ik snoep niet etc. etc. Als ik in de avond honger krijg dan drink ik 2 bekers melk (ook koolhydraden) en mijn honger is over.

Alleen ik heb nu bijna alle verschijnselen van anorexia. Had deze man daar ook geen last van die bij radar in de uitzending was? Ik kreeg het advies van mijn huisarts om naar een psycholoog te gaan. Ik voel me juist beter zonder deze 25 kilo maar iedereen is ongerust over mij. Mijn huisarts had mij even terechtgewezen dat ik verkeerd bezig was.
Mijn ontbijt';
2 sneetjes roggebrood zonder boter of beleg. 1 beker melk
Mijn lunch;
1 sneetje roggebrood zonder boter of beleg en 1 tomaat. 1 beker melk.
Mijn diner;
1 potje olvarit babyvoeding van 250 gram (groenten, aardappelen vlees ). Dit is een totaal gewicht van 250 gram inclusief.
In de avond; 2 bekers melk

Ik ben het volwassenen eten helemaal tegen gegeten. Ik lust dat eten ook niet meer.
ik ben 39 jaar oud.

graag uw reactie :!:

Koelemij

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Koelemij »

Ben het wel met de dokter eens, Babyvoeding, dat is topch te gek!!!!!.
Zo krijg je inderdaad anorexia (als je het al niet hebt)!!
:twisted:

Gast

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Gast »

beste vman
AFVALLEN=ETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat weet toch iedereen!
babyvoeding op je 39e ,ik vindt het niet gek dat je dokter dit zegt hoor
als je je ontbijt en lunch zo blijft gebruiken met misschien af en toe een gekookt eitje erbij of een kommetje muesli met yochurt en wat extra fruit, dan komje al een heel eind, maar 'savonds die babyvoeding, dit is te gek voor woorden , kook dan normaal je eten met smaak en pureer het ,dan lijkt het ook op babyvoeding !
enne...........................al een sgedacht aan een voedingssupplement????????????????sterkte

uhhh

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door uhhh »

Ha, vman, weer van de partij?

Koop een een pak luiers en een speen, ga dan samen met de hond in de box. Gemeente tevreden, hond tevreden en u krijgt de babyvoeding.

riet

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door riet »

Nou dat vind ik nou toch wel zielig voor de hond hoor, in de box,die moet lekker buiten uitgelaten worden.
Vman hoe groot bent u eigenlijk en hoeveel weegt u .
Als u niet wilt hoeft u dat niet te zeggen hoor.
:roll: :roll:

Gast

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Gast »

1.99 en 125 kilo.

mjekie

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door mjekie »

Afvallen kan ook gezond, ik spreek uit ervaring. Verdiep je eens in het atkins dieeet of mintignac, dit laatste is zeker gezond. Je eet hiermee nl. alles wat je lichaam nodig heeft en valt toch af, dit komt door de combinaties die je maakt met je eten. Je hoeft neit te hongeren om af te vallen! Kijk eens op internet onder montignac of bij www.vlamindepan.nl daar onder het kopje montignac staat oook veel info en recepten. Verder zijn er op MSN zowel atkins als montignac communities die je kunnen steunen.
Sucses :wink: Mjekie

spoor ik?spoor jij?

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door spoor ik?spoor jij? »

tip.....

om af te vallen, ga je met aangelijnde hond naar de verste hondentoilet en doe dit zes keer per dag.
je begint met wandelen en voert het langzaam op naar rennen.
als je dit ongeveer drie maanden volhoud dan ben je gegarandeerd afgevallen. Het spreekt natuurlijk vanzelf dat je na de wandeling een potje olvarit moet eten.


spoorjte

Gast

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Gast »

hoi, vman

Als ik lees wat jouw eetgewoonten zijn op een dag, maak ik me toch wel ernstig zorgen. Op deze manier kom jij niet aan je voedingsstoffen die je nodig hebt om te kunnen functioneren. Ik weet niet waarom jij zo drastich aan het eten ben? Als je wil afvallen, begrijp ik dat maar doe het niet zo!! Je pleegt echt roofbouw op je lichaam en deze zal dat op een gegeven moment wel aan gaan geven. Haaruitval, concentratieverlies, koude en noem maar op. Dat wil je toch niet??
Je zei dat het 'volwassen' eten je was tegen gaan staan. Dat begrijp ik als je het al zo lang niet meer hebt gegeten. Probeer het met kleine porties en begin met iets wat licht verteerbaar is bijv.rijst en een sausje erover. Als je dat nu op kunt bouwen, zal het steeds beterder gaan.
En als er meer dingen zijn waarom je dit eetgedrag hebt, praat er dan eens over met iemand die je kan helpen.
En tegen de mensen die dit niet serieus nemen wil ik zeggen: als je iemand wil zieken, ben je hier op het verkeerde forum.
Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is als iemand zo eet, maar help diegene liever dan dat geziek. Thanks.
Vman, sterkte en zoek aub hulp!

ex-anorexiameid

lousje

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door lousje »

Hoi ex anorexia meisje...

Als je de diverse forums eens afgaat en kijkt wat voor dingen die Vman allemaal schrijft, zul je begrijpen dat die persoon juist een loopje neemt met iedereen.

Anorexia is geen grapje maar hij doet net alsof van wel.

gr lous

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

En bovendien heeft eten [of niet eten] in essentie niets met anoraxia te maken!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door croosjes »

modo,wat een bijdragen lever jij hier net zo min als bij legiolease

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Ik meen het zeer serieus. Het [niet] eten is een symptoom bij eetstoornissen net als koorts een symptoom is bij griep.
QM

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door croosjes »

niet eten heeft vele vaktoren en eigenschappen

Gast

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Gast »

het advies van je huisarts om een psycholoog te bezoeken zou ik niet in de wind slaan als ik jou was

:D

Gast

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Gast »

neem QM dan ook even mee

Gast

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Gast »

Graag wil ik hier een opmerking plaatsen.
De starter van dit onderwerp is een grote zeurkous die o.a. overhoop ligt met de gemeente Eindhoven i.v.m. aanlijnplicht van zijn hond en mogelijk met onderstaande acties zijn frustraties kwijt wilt.

Op een en dezelfde dag (21 oct 2003) worden meerdere topics gestart door deze persoon, allemaal rond het zelfde tijdstip met enkele minuten tijdsverschil.

In 4 van die nieuwe onderwerpen zijn het de katten die het moeten ontgelden omdat meneer zijn gelijk niet krijgt bij/van de gemeente.

* Gezondheidszorg - Katten zijn belangrijker.... gestart op 21 oct 2003 17.31 uur.
* Diversen - Katten in de openbare zandbak... gestart op 21 oct 2003 17.33 uur
* Vrijetijdsbesteding - Ik mag mijn sport......gestart op 21 oct 2003 17.47 uur
* Acties - Handtekeningactie voor kattenoverlast ..... gestart op 21 oct 2003 17.50 uur
* Voeding - 25 kilo afvallen.... gestart op 21 oct 2003 18.14 uur
* Gezondheidszorg - 25 kilo afvallen.... gestart op 21 oct 2003 18.24 uur.

In de laatste topic (deze dus) schrijft hij zelf dat zijn huisarts hem geadviseerd heeft eens contact op te nemen met een psycholoog.
Ik hoop voor hem dat hij dat advies heeft opgevolgd.

Gast

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Gast »

oh verhip, t is VMAN :shock:

hahahahaha
oke, dat zegt genoeg

echt rijp voor de psych...

katja

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door katja »

Wat reageert iedereen raar op elkaar zeg!
Okay, het zou kunnen dat de persoon die het olvaritpotje eet, een loopje met iedereen neemt. Al moet ik zeggen, dat dit echt zo is, heel zorgelijk is.
Maar ook tegen iemand die anorexia heeft gehad, wordt er kinderachtig gereageerd.
Ik vind het heel knap van iemand die anorexia heeft gehad, dat zij reageert op iemand via een site.
Daarnaast wil ik even uit de wereld helpen dat anorexia niets met eten te maken zou hebben, aldus een mailtje hierboven.
Anorexia heeft wel degelijk met eten te maken, maar niet altijd met een laag gewicht.
Natuurlijk is het zo dat men anorexia niet voor niks krijgt. Vaak door een traumatische ervaring/onzekerheid/perfectionisme enz, een combinatie van allerlei dingen wat afgereageerd wordt op eten. De een door weinig te eten en misschien ook te braken= anorexia, de ander door veel te eten en misschien te braken = bolumia.
Vergelijk het met iemand die een alcoholprobleem heeft.

Kortom: niemand is volmaakt, iedereen mankeert wat dus doe maar niet zo stoer tegen een ander. Toon eerder je medeleven met iemand die het moeilijk heeft!

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: 25 kilo afvallen in een half jaar; anorexia?

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

En bovendien heeft eten [of niet eten] in essentie niets met anoraxia te maken!
Het [niet] eten is een symptoom bij eetstoornissen net als koorts een symptoom is bij griep.
De vergelijking met een alcoholprobleem vind ik een onjuiste vergelijking.

QM

Gesloten