LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte aanvragen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Knarft
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2009 16:21

Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Knarft »

Ik sta ook op het punt om al mijn kozijnen te laten vernieuwen, dus ik vraag hier en daar ook een offerte aan. En omdat hier zo lovend werd gesproken over ene "Peter Wanders" uit Kleve (Duitsland) vraag ik hem ook een offerte.
Weet je wat ie zei?????

"u woond buiten ons werkradius en daarom maakt het geen zin een offerte uit te brengen."

Ik weet niet wat de werkradius is van deze man, maar dat moet met een paar kilometer buiten Kleve dan wel ophouden ?!!!! :? :? :?

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door bdi »

Hoezo Knarft, waar woon je dan, lekker duidelijk bericht. Wat wil je hier mee bereiken?

Knarft
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2009 16:21

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Knarft »

Oeps, Sorry ...Ik woon in een dorpje tegen Leeuwarden aan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door kweenie »

Kleve ligt zo'n 200 km van Leeuwarden vandaan! Dat is wel iets meer dan 'een paar kilometer'.

Knarft
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2009 16:21

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Knarft »

Dat kan wel zijn, maar ik zie dagelijjks busjes met bouwvakkers , schilders enz de afsluitdijk overgaan om te werken in de randstand, en dat gaat ook goed ... dus ik snap het niet echt.

:?

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door glith »

Dan gaat de prijs omhoog ivm dagelijks 2 x 200 km rijden en dan daarna zeuren dat het zo "duur "

vanOost
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009 07:01

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door vanOost »

@Knarft

In Leeuwarden zit een hele goede leverancier van Kunststofkozijnen, niet duur,geen aanbetaling en perfekte service (mijn eigen ervaring).

Dus als je daar in de buurt woont kun je wellicht een offerte aanvragen.

Ik ga de naam hier niet neerzetten want voordat je het weet wordt je beticht van reclame maken...

Mocht je meer info willen, laat even een mailadres o.i.d. achter.

Knarft
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2009 16:21

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Knarft »

xx
Laatst gewijzigd door Knarft op 13 jun 2009 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

vanOost
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009 07:01

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door vanOost »

Knarft je hebt mail.... :wink:

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door bdi »

@ Knarft

Ik vind het juist erg netjes van Wanders dat hij aangeeft dat hij vanwege de werkradius geen prijs maakt. Voor hetzelfde geld, maakt hij een prijs, waarbij hij rekening houdt met afstand voor het opmeten (incl reistijd), montage en de gevolgen voor de serviceverlening en dan vindt u de prijs weer te hoog (en wellicht plaatst u dat dan weer hier).

Soms gaan consumenten ook te ver in de verwachtingen van een leverancier.

Knarft
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2009 16:21

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Knarft »

het is goed, ik vraag gewoon aan een aantal andere Nederlandse en duitse leveanciers een offerte ...

Ik wou alleen maar aangeven dat ik het jammer vind dat de Fa. Wandes hier niet bij zit.

Knarft
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2009 16:21

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Knarft »

Nou ik heb inmiddels een mooie offerte gekregen van de Fa. Holthaus uit Duitsland.
Ik ben zeer tevreden en de prijs viel ook ontzettend mee. (was toch zo'n 20% goedkoper dan zijn Nederlandse collega's.) en op een prijs van € 40.000 tot € 50.000 is dat een hele slok op een borrel.
10 Augustus komen ze en beginnen ze met plaatsen (duurt zo'n 3 weken met elkaar) als alles geplaatst is zal ik dat hier ook even melden alsook mijn bevindingen met deze firma.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door bdi »

Nou ik denk dat het de Holthaus in de buurt van Nieuwenschans is. Dat is wel even ander koek dan een kozijnen uit Kleve.

Als men bij u 3 weken bezig is, dan is het verschil aanzienlijk.
1. de heren blijven overnachten in Leeuwarden. Kosten voor 4 nachten gedurende 3 weken met 2 man, zeker 4*3*2*150 = 3600 euro voor de overnachting en 3*2*200=1200 km zeg zo'n 400 euro bij elkaar 4000 euro exclusief vergoeding voor overnachting.
2. de heren rijden elke dag op en naar vanuit omgeving Kleve naar Leeuwarden. Bij 3 weken is dit 3*5*200*2 = 6000 km zeg zo'n 2000 euro exclusief vergoeding reistijd en waarschijnlijk lagere productiviteit.

Daarbij is Wanders uit Kleve een stuk minder flexibel met zijn mensen als ze zo ver weg zitten en in geval van service kost hem dit veel meer. Was het nou zo moeilijk om dit zelf te bedenken?

Knarft
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mei 2009 16:21

Re: Offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Knarft »

En toch is deze firma zo'n 0-25% goedkoper dan de leverancier hier om de hoek.

De medewerkers van Wanders zou hier ook in een pension of Hotel kunnen net als deze mensen doen.

Maar ja doet er niet toe.

Ik ben blij dat deze firma wel bereid is om naar Leeuwarden te komen. (en kennelijk kan dat dus voor hem uit)

Gesloten