Als voormalig Postbank klant ben ik nu ING klant geworden met een zakelijke rekening.
Sinds het ING is geworden zijn de kosten alsmede posten fors omhoog gegaan.
Vorige week ontving ik een overzicht van gedane mutaties, dat je voor je overschrijvingen moet betalen kan ik bij inkomen.
Echter waar ik nogal wat vraagtekens bijzet is dat ik over ontvangen mutaties van mijn klanten daar ook over moet betalen; betalen voor ontvangst dus, het zijn dan wel geen wereld bedragen maar als een bank bij elke zakelijke klant hierover kosten gaat rekenen loopt het aardig op, terwijl je zelf al betaald voor je overschrijving.
Ik vraag mezelf af of dit wel mag...........
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dubbele overschrijfkosten ING
Re: dubbele overschrijfkosten ING
dat zou ik ook wel eens willen weten als er geld gestort word door debiteuren of je daarvoor moet betalen, want voor de belastingdienst moet je wel het voledig ontvangen bedrag opgeven, maar je hebt het niet gekregen, dus eigenlijk inpikken van je geld.
@mar42
Hallo Mar42,
In een boekhouding vallen bankkosten onder de kosten.
Deze gaan nooit direct van het te ontvangen bedrag af, deze worden 1X per kwartaal berekend en worden dan van de rekening afgeschreven. Dit gebeurd bij iedere bank en dit gebeurde ook bij de postbank, echter niet over de eerste 5000 transacties.
De te betalen bankkosten gaan af van de omzet,dus voor belastingen.
Omdat banken niet onder de wet omzetbelasting vallen, valt er ook geen BTW te verrekenen.
Hallo Mar42,
In een boekhouding vallen bankkosten onder de kosten.
Deze gaan nooit direct van het te ontvangen bedrag af, deze worden 1X per kwartaal berekend en worden dan van de rekening afgeschreven. Dit gebeurd bij iedere bank en dit gebeurde ook bij de postbank, echter niet over de eerste 5000 transacties.
De te betalen bankkosten gaan af van de omzet,dus voor belastingen.
Omdat banken niet onder de wet omzetbelasting vallen, valt er ook geen BTW te verrekenen.
Begrijp me goed:
Ik moet nu betalen voor debiteuren Voor elke klant die zijn factuur van mij naar mij overmaakt moet ik over betalen....
Ik moet nu betalen voor debiteuren Voor elke klant die zijn factuur van mij naar mij overmaakt moet ik over betalen....
Ja idd dat is uiteindelijk de vraag waarom er betaald moet worden voor als er gestort word door debiteuren, want ik vind dat toch echt nog steeds pikken van geld.
Voor een zakelijker rekening gelden andere regels en dit is consumenten forum.
De kosten voor zowel ontvangen als betalen mag.
U kunt natuurlijk ook een andere bank vragen en kijken wat daar de totale kosten zij, dus niet alleen deze.
U kunt natuurlijk ook een andere bank vragen en kijken wat daar de totale kosten zij, dus niet alleen deze.
Mar42
Ook bijschrijvingen van ontvangsten zijn bancaire handelingen en daar moet men iets voor betalen ja.
In het verleden werden die kosten vergoed door de rente die de bank ontving omdat de gelden een paar dagen "onderweg" waren, maar dat mocht niet meer want daar verdienden de banken aan en dat was niet eerlijk tegenover de klant.
Nu zijn de gelden nog geen dag onderweg en ontvangt de bank hier dus ook geen rente van. Maar het personeel werkt, net als jij, ook niet voor niks. Dus moeten we daar iets voor betalen.
Stofzuigertje zei
Ook bijschrijvingen van ontvangsten zijn bancaire handelingen en daar moet men iets voor betalen ja.
In het verleden werden die kosten vergoed door de rente die de bank ontving omdat de gelden een paar dagen "onderweg" waren, maar dat mocht niet meer want daar verdienden de banken aan en dat was niet eerlijk tegenover de klant.
Nu zijn de gelden nog geen dag onderweg en ontvangt de bank hier dus ook geen rente van. Maar het personeel werkt, net als jij, ook niet voor niks. Dus moeten we daar iets voor betalen.
Stofzuigertje zei
En hij heeft gelijkVoor een zakelijker rekening gelden andere regels en dit is consumenten forum.