LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG lcd, is dit wat?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Nadeel van de Pioneer KURO lcd-tv vind ik dat het scherm ontzettend "spiegelt" als het zonlicht op het beeldscherm schijnt.
De Panasonic VIERA lcd-tv heeft daar totaal geen last van en kijkt dus veel prettiger. Echt een geweldige kwaliteit.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Alle Samsungs vanaf de 6 serie hebben volgens mij 100hz. Niet dat je het gaat merken natuurlijk maar het is altijd mooi meegenomen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door resp00112469 »

100Hrz techniek is een fabel, dat heeft een LCD scherm helemaal niet nodig! Dat was alleen bij beeldbuis TV het geval en men schermt daar nog steeds mee, hoewel de techniek van LCD totaal anders is.

Vr. Gr. Hans.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door gastje13 »

100hz bij crt vond ik niet zo geslaagd. Het beeld ging op punt van zuiverheid en detail erg op achteruit. Wij hebben er nog één, en die is enorm wazig vergeleken met de evengrote 50hz. Enkel de top modellen waren goed.

Maar volgens mij is 100hz bij lcd iets anders, dat de bewegingen vloeiend gingen. Schande eigenlijk, want een plasma en een crt!!!! doen dat uit zichzelf al goed.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat 100Hrz systeem in CRT TV was om de beeldflikkeringen tijdens de raster terugslag te halveren. Op dat moment was er even geen beeld en het scherm dus zwart. Een beeldbuis geeft licht op het moment dat de electronenstraal het scherm raakt, geen straal geen licht.
Bij LCD is er constant licht en die back-light werkt op een frequentie van ca. 20Khrz, dus dat flikkert echt niet.
Wat men bij CRT deed was, hetzelfde beeld 2X schrijven in dezelfde tijd waardoor ook de stijg en daal snelheden van het signaal werden gehalveerd, vandaar dat het beeld wat soft werd weergegeven. Met overshoot en scavem was dit aardig te compenseren.
LCD heeft een scherm met pixels die afzonderlijk worden aangestuurd en dat kan ook op 2 manieren. We hebben het multiplex systeem wat minder processorgeheugen vraagt en het parallel systeem waar veel geheugen voor nodig is.
In feite doet men niets anders dan een pixel openen of sluiten.
Dat wil zeggen dat er altijd beeldinformatie aanwezig is en geen onderbrekingen heeft wat CRT wel heeft tijdens de raster terugslag.
In feite schrijft men beelden over elkaar en worden alleen de belangrijkste delen van het beeld ververst.
Hoe snel dat gebeurt hangt van het systeem af en dat is bij parallel sturing het geval, dit heet interventie of response tijd.
Multiplex sturing kan bij snelle wisseling van het beeld blokjes geven en dat heeft dus niets te maken met een 100Hrz uitvoering, die bestaat gewoon niet!

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door tarquesh »

@mirrit

Ik heb een LG lcd televisie. Die tv heb ik gewonnen. Dat is leuk, maar als ik er een moest kopen dan had ik waarschijnlijk ook voor LG gekozen. De televisie bevalt mij goed. LG timmert flink aan de weg voor naamsbekendheid. In de formule 1 is het een belangrijke sponsor.

LG niks mis mee.
De prijzen vindt ik ook acceptabel voor LG lcd televisies.
Mijn tante heeft ook een grote LG lcd televisie met perfect beeld.

Wel is er een nadeel. Het geluid is niet zo goed als LG zelf beweerd met Mark Livinson speakers. Het zijn gewoon ovaaltjes achter in de kast. De tru motion geluid is een dikke marketing term.

Of je voor HD ready of full HD gaat is een kwestie van budget. De HD ready's zullen spoedig vrij goedkoop worden.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Wij zijn op zoek naar een LCD tv, maar komen er niet echt uit. Nu komen wij op kieskeurig.nl veel het merk LG tegen. Is dit merk wat?
We willen max. er €750,00 voor uit geven.
Voor een dergelijk budget zijn er wel betere te krijgen. Een groot nadeel van de meeste televisies van LG is het hoge electriciteitsverbruik. De meeste modellen van Sharp, Sony en Panasonic zijn een stuk zuiniger en daarom op de lange termijn ook een stuk goedkoper. In het algemeen zijn HR Ready schermen een stuk zuiniger met energie en voegt "100 HZ" weinig toe aan de beeldkwaliteit, maar wel aan de energierekening.


zie voor een overzicht van de meest energiezuinige toestellen:
http://www.top10.hier.nu/topten/top10.jsp?cid=3

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De HD ready's zullen spoedig vrij goedkoop worden.
Lol, deze zijn al behoorlijk goedkoop en ik denk ook niet dat het veel goedkoper zal gaan worden.
Ook full hd is al een stuk goedkoper, maar daar zit misschien nog wel een beetje rek in.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

bij een kennis de LG tv gezien.Daar zit geen aan/uitknop op en dus moet je steeds de stekker eruit trekken.(of een stekker met schakelaar nemen) Zelf ben ik zeer teverden met mijn Panasonic.Ook omdat daar wel een aan/uitschakelaar op zit.
De aan/uit schakelaar op toestellen van Panasonic zorgt er niet voor dat er geen energiegebruik meer is. Deze schakelaar zorgt er alleen voor dat het gebruik in standby wat lager is.
zie bijvoorbeeld: http://www.top10.hier.nu/topten/product.jsp?pid=33

of deze: http://tweakers.net/reviews/1103/de-pan ... keken.html

In de test van het laatste toestel (de Panasonic TX37LZD85F) staat zelfs: "Het 37"-toestel bleek in 'volledig' uitgeschakelde toestand nog altijd 14,5W op te nemen. In de standby-modus steeg dit naar 34,5W. Het gemiddelde verbruik tijdens het weergeven van bewegende beelden bedroeg 155W, met pieken van 175W."

Toolboy

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte wilt u een scherm met een lange levensduur of een scherm van mindere kwaliteit(kortere levensduur) die minder stroom verbruikt?

T

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door G7 »

Wij hebben reeds 3 jaar een LG-lcd tv en zijn er tot nu toe zeer tevreden mee. Hebben het toendertijd gekocht bij Expert voor de prijs van € 1399 met 4 jaar (WK) garantie. Die toestellen zullen nu te koop zijn voor ik denk, tussen de € 500 en € 700.

Heb er nog geen moment spijt van. Mooi beeld en goed geluid en och... dat ie geen aan en uitknop heeft, boeit mij niet zo. Als we wat langer weg zijn, gewoon even de stekker eruit. Kleine moeite.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Geachte wilt u een scherm met een lange levensduur of een scherm van mindere kwaliteit(kortere levensduur) die minder stroom verbruikt?
In ieder geval geen scherm met een hoog stroomverbruik en van mindere kwaliteit. Helaas gaat dat wel op voor de meeste schermen van LG. Ook heeft sluipverbruik helemaal niets te maken met de levensduur of de kwaliteit van lcd-schermen.

MOTORUUD
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2009 00:14

Re: LG lcd, is dit wat?

Ongelezen bericht door MOTORUUD »

typisch nederlands,na het sluipverkeer krijgen we nu te maken met sluipverbruik!!!!!!!!!!!!!

Gesloten