LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LCD Scherm schoonmaken

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
are2039
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:55

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door are2039 »

Ik heb toen ik mijn lcd kocht een schoonmaak setje er by gekocht. Pas geleden was ik bij een winkel die Action heet en zag daar Screen Cleaner with mocrofibre cloth ( ja in het engels) incl LCD and Plasma.

Ik zou het inderdaad niet schoonmaken met iets anders, dan wat speciaal geschikt is voor lcd schremen. Dit gewoon in ieder pc winkel te koop, maar zal by Blokker of marskramer wel te verkrijgen zijn.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door hharteman »

Probeer met zo'n doekje dan maar is nicotineaanslag te verwijderen.
Dat lukt daar gewoon niet mee.

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

Computerschermen (evenals televisieschermen) zijn bedoeld om er alleen met je ogen naar te kijken en NIET met je vingers, tenzij je een zgn. TouchScreen hebt, dan kan het niet anders. Maar ook deze schermen moet je regelmatig schoonmaken om inbranden te voorkomen.
Wordt het scherm alleen maar stoffig, dan is het met een vochtige doek gewoon schoon te maken.
Heb je die vette vinger op het scherm er niet meteen afgehaald, dan zal deze net als de rest op het scherm inbranden en is de vlek nooit meer te verwijderen en zul je je er aan blijven ergeren.
Dan kun je inderdaad beter voor een paar centen een speciaal reinigingsmiddel aanschaffen voor TFT/LCD-schermen. Dat is altijd goedkoper dan een nieuw scherm.
Maar ja, wij Nederlanders zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang.

inburger
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:25

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door inburger »

Een vochtig brillenpoetsdoekje voldoet prima. Per stuk verpakt, dus altijd bij de hand.
En verder dus niet met je vingers aan het scherm komen...

Mr Reality
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door Mr Reality »

De zogenaamde lcd cleaner is precies hetzelfde als glassex. Gebruik het al jaren voor al mijn audio-, computer- en andere apparatuur en diverse beelschermen (ook lcd), welke niet met reguliere schoonmaakmiddelen gereinigt mogen worden. Werkt uitstekend! Nog nooit verkleuringen opgetreden. LCD Cleaner is gewoon glassex in kleine verpakkingen die extra duur worden verkocht. Zowel glassex als lcd cleaner zijn immers op alcohol basis. Gebruik het dus gerust. Let wel op dat je het middel op een zacht doekje sproeit en daarmee je apparauur schoonmaakt. Beslist niet laten lekken! Veel schoonmaakplezier aan allen die deze tip opvolgen.

sbro.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2006 22:31

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door sbro.nl »

ik gebruik al jaren een microvezel doekje met lauw water om m'n pc scherm, tvt, lcd, glas enz schoon te maken, niks geen apparte reinigingsmiddelen of wat dan ook.

Ook voor de voorruit van de auto werkt dit perfect, ff goed schoonmaken met een vochtige microvezel (wonderdoekje) doekje en evt tussendoor een paar x uitspoelen bij zware vervuiling en daarna droog wrijven met een katoenen theedoek (gewassen zonder wasverzachter) werkt perfect en zonder strepen.

niks is goedkoper dan dat.

suc6 en probeer het eens zou ik zeggen, baat het niet dan schaat het ook niet!!!

Wileberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2008 00:14

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door Wileberg »

Er bestaan diverse speciale screencleaners voor LCD en TFT schermen., b.v. van digiconnect. Huismiddeltjes kunnen resultaat geven maar vertrouw er niet teveel op!

irenan
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2008 01:45

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door irenan »

:lol: geloof me pak een microvezel doekje maak het
licht vochtig en maak uw scherm met schoon water schoon!!!!!!!
na wrijven met een stuk zacht papier torkrol of zacht closet papier !
of een dunne zachte doek!!!!! kost weinig maar werkt perfekt!!!!!
Koop dus geen dure spullen hiervoor!!!!! echt niet nodig!!!!!
succes!!!!!!!!!!!
IRENAN.

jczwijgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2008 18:47

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door jczwijgers »

Ik ben in het bezit van een speciaal schoonmaak-spuitbusje voor LCD-/Plasmaschermen, genaamd SAFECLEAN. Ik gebruik dit enkele malen per jaar. Resultaat is goed.

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door flierefluit »

Gebruik blue wonder van Sorbo, hier maak ik ook altijd mijn kunstof bril mee schoon. Wel verdunnen! Staat ook op de fles. Kost nagenoeg niets, omdat het heel geconcentreerd is. Even met een vochtige doek met schoon water nareinigen, en dan met schone droge doek droog maken. Perfekt!

R Bakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:15

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door R Bakker »

Ik gebruik hier de screen cleaner tissues van wecare altijd gebruiksklare vochtige doekjes zonder alcohol.
Voor zowel de computerschermen als de tv een prima oplossing.

colpol
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2009 15:31

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door colpol »

inderdaad gewoon en vochtig microvezeldoekje en hierna droogwrijven met een schone theedoek, super, had al van alles geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door tarquesh »

Ik doe het met een zachte doek. Ook veeg ik met keukenrol met wat water een lcd scherm schoon. Inderdaad is er ook speciale vloeistof verkrijgbaar. Mooi gezegd LCD scherm cleaner :D

stofzuigertje

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het aantal fabrikanten is een product niet geloofwaardig.

Ik hou het op een katoenen doek iets vochtig maken en vooral niet te hard poetsen omdat vele van een zachte kunststof plaat zijn voorzien.

Ook stuk drukken Pixels (buiten garantie) is mogelijk.
Gebruik geen onduidelijke producten met soms onbekende middelen.

Oplosmiddel kan zacht plastic aantasten.
Of U een mat of glanzend scherm heeft is ook bepalend.

Gebruik dus liever met zachte doek van katoen en wat vocht uit kraan.
Dus geen keuken rol want papier zijn gemalen bomen dus niet
zo zacht als U denkt, kijk op brillenglazen en U ziet dat papieren zakdoekjes en oplosmiddelen in deze doeken ook de bril kunnen aantasten.

Een schone katoenen zakdoek, eventueel beetje vochtig, dus niet nat is veiligste.
Alleen als Uw leverancier een product adviseerde kunt U op zijn verantwoording dit gebruiken en bij achteraf fout hem aansprakelijk stellen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Niet om reclame te maken maar op onderstaande website staat prima omschreven wat de gevolgen kunnen zijn wanneer je het scherm niet op de juiste manier schoonmaakt.


http://www.cleansafe.info/NLCleanSafe/onderhoud.htm

Don Julio en zo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2009 15:50

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door Don Julio en zo »

Mijn oude oma maakte het schoon met lauwe of koude thee !

Keukenrol papiertje vochtig maken in koude thee , PRIMA MAN / VROUW

Toolboy

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door Toolboy »

ik maak m`n scherm al jaren schoon met glas.ex.
Als u niet te veel druk uitoefend op het scherm is dit een prima middel.

T

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: LCD Scherm schoonmaken

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Het is bedoeld voor computerschermen, maar ook dit is geschikt voor het schoonmaken van LCD-schermen (en ook voor de behuizing)

http://store.apple.com/nl/product/TK297 ... NDc2MzE1Mw
http://store.apple.com/nl/product/TK299 ... NDc2NDg4Nw

Gesloten