LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wereldinkomen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
vanwees
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:34

wereldinkomen

Ongelezen bericht door vanwees »

Hallo,Ik ben 33 jaar en heb een wajong uitkering en van de week heb ik een formulier ontvangen van de belasting dienst over 2007 dat ik een jaar inkomen uit het buitenland zou hebben van 42.000 euro .

Dat is een vreemde zaak want ik woon al mijn hele leven in nederland en ben 100 % nederlander.

Ik heb geen verstand van dat soort dingen en vindt het ook geen stijl om mij zoiets toe te sturen.

Ik heb bezwaar aangetekend tegen deze onzin.
Het is voor de belasting toch een kleine moeite om te kijken waar ik destijds gewoont hebt.
In nederland dus .

Wat kan ik hier tegen doen?

Ik kan geen aanslag betalen daar heb ik het geld niet voor.
En betaal ook niks omdat ik niet betaal voor andermans fouten.
Die belasting is niet goed wijs .
pennenlikkers zijn het .

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: wereldinkomen

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Tsja, als je zeker weet dat dit jouw inkomen niet is, dan moet je inderdaad bezwaar aantekenen.

Het kan een foutje van de belastingdienst zijn, het kan ook dat iemand anders jou BSN (Sofi) nummer gebruikt heeft, of een foutief nummer heeft doorgegeven.

Fouten worden gemaakt waar mensen werken. Vervelend, maar niets aan te doen.

Met een bezwaarschrift met de juiste en volledige info erin is dit zo uit de wereld.

Succes

Gesloten