LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@lenalida:

Ook al betreft het een antwoordnummer: men moet TOCH al tekenen voor ontvangst!

De loop van het 'verzondene' kun je volgen op track & trace!

Maar je moet het wel doen met 'handtekening retour'!

Maar dan staat het wel zwart op wit!

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Je stuurt de brief naar Amerikaweg 10 en tevens naar het antwoordnummer. Is portvrij. Ontvangen ze hem voor ëën prijs 2 x
Let op dat uw vader geen "gratis" lid wordt van Pretium Privelege.
Dit is een gratis lidmaatschap voor hun postorderbedrijf dat ze na de 7 dagen bedenktijd van het telefoonabonnement aansmeren. De opzegtermijn is 3 maanden voor het einde van het jaarlidmaatschap.
Blokkeer ook deze incassomogelijkheid.
Gezien de leeftijd van uw vader heeft u genoeg mogelijkheden om Pretium Telecom buiten de deur te houden.
Neem een paar uurtjes de tijd om deze site te lezen en u weet wat u te doen staat.

Succes met uw actie.

hejeja

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

quote:
Alle soorten post
U kunt alle soorten post ontvangen op een Antwoordnummer, van antwoordkaarten en enveloppen tot pakketten en Aangetekende zendingen. Dat maakt een Antwoordnummer veelzijdig in het gebruik.
Bron:
http://www.tntpost.nl/zakelijk/aanvrage ... aanvragen/

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

[quote] De voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag heeft geoordeeld dat de beschuldigingen aan het adres van Pretium Telecom niet bewezen konden worden

bewijs 1:

http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 4&type=pdf

bewijs 2:

http://www.ez.nl/Actueel/Pers_en_nieuws ... um_Telecom

bewijs 3:

Radarforum wat betreft Pretium

bewijs 4:

Kassaforum wat betreft Pretium

bewijs 5:

uitzending Kassa 4 april 2009

zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Meneer de voorzieningenrechter, komt u net uit blik/zojuist ontdooid?

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Het kan nog veel fraaier!!!!
Mijn schoonvader in feb overleden. Wordt in april ten eerste maal zomaar € 28,-- van zijn, inmiddels onze rekening afgeschreven. Gesprekskosten maart staat er bij. Wij hebben helemaal géén abonnement daar dus hoe is dit mogelijk.
Van de week weer een afschrijving van de maand april.
Ze kunnen afschrijven wat ze willen maar ik blijf de boel terugdraaien totdat ze er bij neer vallen want dit is erg brutaal.
Tot op heden nog niets van die eerste stornering gehoord.
Ik vind het bijzonder knap om belkosten bij een overledene in rekening te brengen, schandalig. Nogmaals, ik draai alles terug. Er wordt niets afgeschreven! daar zorg ik voor.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Even controleren of uw bank daadwerkelijk gestorneerd heeft. Er gaat enige tijd overheen voordat u het geld terug heeft.

Het handigst lijkt mij om met een geldig identiteitsbewijs naar de bank te stappen en een selectieve blokkade op de rekeningen van Pretium te laten zetten.

Vervolgens 1 aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar de prutjes waarin u meedeelt
1. dat uw schoonvader is overleden voordat de maand maart in ging,
2. nooit toestemming tot a.i. gegeven heeft aan Pretium. Derhalve is hier sprake van onterechte incasso's
4. Geeft aan Pretium uiterlijk 4 weken de tijd om te bewijzen dat uw schoonvader na overlijden gesprekskosten heeft kunnen maken.
( dit lijkt mij zelfs voor de Gevleugelde vrienden van Pretium een onmogelijke opgave)
5. Voeg bij een kopie bewijs van overlijden.
6. Vraag om schadevergoeding t.a.v. onnodige kosten die u maakt ( kosten brief + bewijs van overlijden).

Dien een klacht in bij Consuwijzer over e.e.a
Hier klacht indienen

U kunt er ook voor kiezen een incassoprocedure af te wachten en met bewijs van overlijden naar de rechtbank te stappen. Zie:
http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1


boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

De rekening is opgeheven (overleden schoonvader), dus daar kan niets meer afgeschreven worden.
Kennelijk heeft mijn schoonvader onder druk uiteraard toch nog voor zijn dood een contract afgesloten met Pretium Telecom. Dit moet toch echt onder druk zijn gebeurd want hij weet dat ie zomaar géén abonnement moet afsluiten.
Dit abonnement zou op 09-03-2009 ingegaan moeten zijn. Wij, de erven hebben nooit een contract gehad omdat dit blijkbaar naar een verkeerd adres is gestuurd waar hij sinds ruim een jaar niet meer woont.
Heb PT gebeld en zij zeggen doodleuk dat zijn telefoonnummer aktief is. Volgens 1888 niet. Maar nu weet ik niet zeker of er van klanten die bij PT zitten hun nummer bekend is bij 1888 of wel de telefoongids.
Op 19-02-2009 heb ik zijn telefoon bij de KPN opgezegd wat bij hun aktief was en heb ik een mededeling/afrekening van gehad. Achteraf heeft hij nog een brief van de KPN gehad op 10-03-2009 (heb ik nog gelezen) dat het telefoonnummer naar een andere provider zou gaan. Dacht nog wat raar, is toch opgezegd en verder dus géén aandacht aan besteed. Sterker nog bij PT beweren ze dat het nummer van mijn overleden schoonvader per 15-06-2009 weer in handen komt van de KPN.
Ik heb nooit geweten dat er in de hemel gebeld kan worden! Gevleugende vrienden ja. Zelfs gesprekskosten van na zijn dood kreeg ik gefaktureerd. Onvoorstelbaar waar zij mee bezig zijn.
Ik vind het tijd worden dat wat voor contract je ook af sluit er moet een handtekening onder. Dat moeten ze maar eens regelen in de wet.
Verder heb ik een kopie van zijn overlijden per aangetekende brief naar PT gestuurd met de dringende mededeling dit contract te vernietigen en alles op nihil zetten. Dat ook aan de telefoon medegedeeld en dat ging er behoorlijk aan toe. Ik betaal niets, ze komen maar....
Klacht consuwijzer is ingediend.
Afwachten maar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW4/37.html

Het lijkt mij dat alle gesprekskosten die gedeclareerd worden na overlijden van uw vader onterecht gedeclareerd worden.

Aangezien uw vader niet in het bezit was van een schriftelijke bevestiging v.d. overeenkomst kon u deze ook niet opzeggen omdat u daarvan geen schriftelijke bewijs van gevonden heeft en lijken mij de abonnementskosten na zijn overlijden ook onterecht.

Volgens de wet hoorde uw vader een schriftelijke overeenkomst te ontvangen. Het lijkt mij het probleem van Pretium dat zij dit niet schriftelijk aangetekend hebben gedaan en * derhalve niet kunnen bewijzen * dat zij een overeenkomst gestuurd hebben.

Wet telecommunicatie
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;

Ik zou met e.e.a naar een rechtswinkel o.i.d gaan mocht u er niet uitkomen met Pretium.

M.n. dat bij overlijden een overeenkomst als beëindigd beschouwd mag worden lijkt mij van belang.

Komt u er niet uit met Pretium dan lijkt mij dit een zaak voor de Geschillencommissie waar u de gevleugelde vrienden ( de birds advocaten) zult ontmoeten.

Wilt u hier melden hoe deze zaak afgewikkeld wordt?

BTW Ook mij werd ooit verweten dat ik ingelogd zou hebben bij een provider ( Telfort) in de maanden NADAT de analoge lijn door KPN opgeheven was en ik dus ook onmogelijk had kunnen inloggen. Zij probeerden mij ook te intimideren door te melden dat de overeenkomst later was beëindigd dan ik had opgezegd.
Dat leek mij hun probleem, niet de mijne.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Dat was ik al aan het zoeken, wetboek online.
Goede uitleg. Ik wacht nog even af wat PT gaat doen. Het kan best zijn dat alles in goede orde wordt afgesloten.
Van KPN heb ik begrepen dat als je opzegt vanwege overlijden, de lijn niet meer aktief is. Dat zeggen zij, maar de lijn bleef aktief m.i. tot 13-03-2009 of de 9e dat weet ik niet precies meer. Dit weet ik omdat de kamer van de overledene opgezegd is per 01-03-2009 en bleek dat de telefoonlijn nog steeds aktief was.
Dan zul je net zien dat ie overgenomen wordt door PT. Per 13-03-2009 uit het bestand van de KPN en in het bestand van PT. KPN zegt dus niet aktief, maar als iets blijkbaar niet meer via de KPN loopt kan een lijn klaarblijkelijk toch nog aktief zijn. Dat lijkt nu de situatie. Daarom heb ik in de brief naar PT duidelijk laten weten dat zij die lijn op non aktief moeten zetten, voor de zekerheid en de KPN hierover ingelicht.
Als dit een zaak zou worden dan stap ik denk ik naar de rechtswinkel. Schoonvader had géén rechtsbijstand. Maar ja het draait nu nog om +/- 50,-- dus dat valt nog mee.
Ik hou je op de hoogte.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Vervolg:
PT deelde mij mede dat de KPN het telefoonnummer van de overledene overneemt per 10-06-2009! En ja hoor, krijg ik vandaag met de post een brief van de KPN dat het nummer per 10-06-2009 aangesloten wordt!
Ik heb notabene opgezegd, bevestiging gehad en toch komt er een brief van de KPN dat het nummer per 10-06-2009 aktief wordt.
De KPN gebeld en zij delen mede dat dit niet kan. Nummer is afgesloten en dat blijft zo. Nou, dat hoop ik dan maar.
Het is werkelijk te gek voor woorden. Afwachten maar weer.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

controleer even na deze datum of u het nummer van uw overleden vader kunt bellen.
M.i. hoort een nummer van een overledene een behoorlijke tijd niet gebruikt te kunnen worden.

Dit zal wel weer tot de wondere wereld van de prutjes horen.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Heb ik gedaan, effe naar het nummer gebeld. Klinkt als AKTIEF! Dus PT heeft dit nummer geaktiveerd! En iets wat geaktiveerd is bij een andere provider dan de KPN kan de KPN eenvoudigweg niet zien, niet controleren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


Mijn schoonvader in feb overleden.
Op 19-02-2009 heb ik zijn telefoon bij de KPN opgezegd wat bij hun aktief was en heb ik een mededeling/afrekening van gehad
Dit abonnement zou op 09-03-2009 ingegaan moeten zijn.
Sterker nog bij PT beweren ze dat het nummer van mijn overleden schoonvader per 15-06-2009 weer in handen komt van de KPN.
Ik heb nooit geweten dat er in de hemel gebeld kan worden!
Als ik het goed begrepen heb is nadat u het abonnement van uw schoonvader bij KPN heeft opgezegd wegens overlijden is het telefoonnummer wat hem toebehoorde overgenomen door Pretium en wordt het half juli weer overgezet door de prutjes naar KPN.

U heeft schriftelijk bewijs dat het abonnement in februari bij KPN is beëindigd en heeft u daarvan een schriftelijke bevestiging ontvangen.

Quote AV KPN:
https://www.ods2.nl/actievw/AV.pdf

[ 4.2 Zowel de Klant als KPN kunnen de Overeenkomst tussentijds schriftelijk, telefonisch of
elektronisch opzeggen met een opzegtermijn van één maand indien (i) de Klant is overleden]

Hierdoor is het w.s. mogelijk geweest voor Pretium om na zijn overlijden het nummer over te zetten.

U heeft bewijs van overlijden van uw schoonvader aan Pretium doen toekomen waaruit blijkt dat uw schoonvader is overleden voordat de overname plaats vond.

De zaak ligt toch problematischer dan ik dacht na uitgebreid grasduinen in wetsboeken van een familielid.

Burgerlijk wetboek boek 6, art. 222 zegt:
[ een aanbod vervalt niet door de dood of het verlies van handelingsbekwaamheid van 1 van de partijen, noch doordat 1 v.d. partijen de bevoegdheid tot het sluiten van de overeenkomst verliest als gevolg van een bewind. ]

Als u geen schriftelijke bevestiging binnen 1 maand van liefst annuleren of beëindiging overeenkomst van Pretium ontvangt, dan lijkt mij dit toch een geschil voor de Geschillencommissie.
Hierbij zou u kunnen aanvoeren dat u de overeenkomst niet eerder kon annuleren wegens het feit dat er geen schriftelijke bevestiging overeenkomst ( wat wettelijke verplicht is zie eerder bericht) naar uw overleden schoonvader is gestuurd. U heeft dan ook bij KPN zijn abonnement beëindigd zie bewijsstuk brief.

Het zou kunnen dat Pretium abonnementsgeld mag eisen over maart, april en mei omdat u de overeenkomst niet eerder heeft kunnen stop zetten. Maar gesprekskosten zijn er niet gemaakt en dus niet vorderbaar IMHO.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Bedankt voor je info. Tja, het punt is dat ik nooit en te nimmer een schriftelijke bevestiging van het contract afgesloten bij PT heb gehad. In de eerste instantie heeft PT min of meer toegegeven het contract naar zijn oude (inmiddels 1,5 jaar geleden gewoond en nu in verzorgingstehuis) te hebben gestuurd. Zij noemde nl. als eerste het oude adres op. Later in het gesprek "corrigeerde" ze dat. Of te wel, hebben ze snel in hun bestand aangepast vermoed ik. Dus als ik nu aan hun zal vragen waar ze het naar toe gestuurd hebben zeggen zij natuurlijk het nieuwe adres. Dus dat wordt lastig denk ik om vol te houden dat ik het contract niet ontvangen heb maar toch is het zo. Er is een bestand op internet aanwezig waar de overledene nog op het oude adres staat. Als dat zo is dat ik de contributie zou moeten betalen over de maanden maart april mei heb ik daar géén bezwaar tegen maar wat zijn de maandkosten. Het standaard abonnement kost daar bij PT dus meen ik begrepen te hebben, € 15,95 per maand.
Dus 3x € 15,95 betalen. Heb ik op zich vrede mee als hier alles mee opgelost is.
Toch heb ik zo'n vermoeden dat de KPN het nummer pas op 09-03-2009 gedeaktiveerd heeft en daardoor kon PT de boel nog net overnemen. Dit was volgens mij niet gelukt als de KPN direct op 19-02-2009 het nummer afgesloten zou hebben! Zij zeggen dat zij dat op tijd hebben gedaan maar dat is niet zo denk ik! Dat kan een medewerker van het verzorgingstehuis verklaren. De telefoon ging nl. in de laatste week van feb nog over!. Het gaat om telefoonnummer 0485-314621.
Ik zal de boel goed in de gaten blijven houden maar ik sta er niet van op te kijken dat er zometeen in rekening van de KPN in de bus valt voor entreekosten gemaakt op 10-06-2009. Post wordt nog steeds doorgestuurd dus zie ik het wel tegemoet.
Eigenlijk zou PT het contract maar eens op moeten sturen naar mijn adres. Meer goed, even afwachten. Aangetekende brief is woensdag jl. door PT ontvangen volgens TNT Post.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Pretium kan niet bewijzen dat zij een overeenkomst hebben gestuurd als zij dit niet aangetekend gedaan hebben. U zou dus bij de Geschillencommissie kunnen gaan voorleggen.

Ik denk dat het in dit geval verstandig is om de abonnements kosten te betalen omdat de Birds wel weer een wetsartikel zal weten te produceren om uw argumentatie onderuit te halen. Dit zouden artikels 223 0f 224 uit hetzelfde Burgerlijk wetboek kunnen zijn.

Ik zou wel goed in de gaten houden of u binnen uiterlijk 4 weken een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst met uw schoonvader heeft ontvangen wegens overlijden.
Ontvangt u dit niet dan adviseer ik u dringend hier achteraan te gaan, desnoods via de Geschillencommissie.

Geen genoegen nemen met dat deze brief verzonden is als u deze niet ontvangt.
( heeft Postcodeloterij ook bij mij geprobeerd. Brief zou verstuurd zijn op 5 mei. Natuurlijk nooit aangekomen. De brief is opnieuw verstuurd en nu wel aangekomen)

KPN kan zich beroepen op hun A.V. waarin staat dat zij een opzegtermijn van een maand hanteren als tussentijds wordt opgezegd omdat de abonnementshouder overleden is.

T.a.v. weer terugzetten van nummer naar KPN hoeft voor u geen probleem te zijn mits duidelijk in de brief en afrekening van KPN staat dat het de eindafrekening betreft.

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Tja, kapen is mogelijk. Frappant is wel de kamer van mijn schoonvader is natuurlijk overgenomen door de nieuwe bewoner. Toevallig voor zover ik weet heeft deze bewoner en mobiel nummer een géén vast nummer, want anders waren de problemen groter geweest. Maar in principe kan deze nieuwe bewoner m.i. wel bellen op die kamer want het nummer is aktief. Maar goed dat zij dat niet weet. Ik zou alles wel kunnen terugsturen wat ik ontvang van PT. Ik laat me ook niet gek maken. Ze proberen maar. Ik probeer wel alles zo veel mogelijk volgens de regels te doen zoals TdeHond al aangeeft.
Je zou bijna doen geloven dat volgens de nota van KPN is het abonnement voor deze lijn op 09-03-2009 beëindigd. De KPN hanteert hier +/- 10 werkdagen gerekend vanaf de dag je opzegt. 19-02-2009 - 09-03-2009 zijn ong. 10 dagen. Dat is ook precies de datum dat PT het 'overneemt'. Beetje raar van de KPN dat zij niet gelijk per 19-02-2009 de boel opheffen. Ze zeggen van wel maar rekenen vanaf 09-03-2009 i.v.m verwerkingstijd. MMMM, mooi meegenomen voor de KPN.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

Geliefde AntiPretium vrienden en vriendinnen!

http://www.geocities.com/hdoekter/

Is uw heilige schrift.

Goed Nieuws:

[Bericht aangepast door de moderator] Manager Costumer Service Pretium Telecom (oef, drukke man lijkt me!) heeft mij het volgende bericht gestuurd:

"Wij hebben begrip voor uw situatie en daarom is besloten u de mogelijkheid te bieden met uw abonnement naar een andere telecomaanbieder over te stappen".

Dit na 2 aangetekende brieven met ontvangstbevestiging waar de volgende links in zijn opgenomen:


http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 4&type=pdf

http://www.ez.nl/Actueel/Pers_en_nieuws ... um_Telecom

Blijkbaar laten ze de groep: 4 december 2008-12 mei 2009 los, of het kan zijn dat ik "To hot to handle" ben;

klacht consuwijzer,
Stornering/blokkering hun incasso,
Inlichten directie ING wegens onrechtmatige incasso,
Geschil voorleggen aan Geschillencommissie Telecommunicatie,
Aangifte Hoofdofficier Justie te Haarlem.

Ik zeg doen!

Let op: krikvdkruk moet 27 mei as voorkomen!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Vonmielke,

Hierbij doe ik je de groeten van Dr Oetker. Hij is "tief gerührt" door jouw enthousiaste ondersteuning en herinnering. Het is op het Vara forum erg stil. Oetker is nog steeds pissig over zijn verbanning. Hij vindt het geen stijl dat je als bezetter zomaar overal uit wordt geschopt :wink:

Het is mogelijk dat [Bericht aangepast door de moderator] het licht heeft gezien. De oerfilosoof van de vrije markt Adam Smith schreef het al op in de 18e eeuw: De beste ondernemers zorgen voor tevreden klanten, die nieuwe klanten aantrekken. Met goede spullen voor een goede prijs (beter dan die van de concurrenten) krijg je tevreden klanten en je wint. Ontevreden klanten moet je Of tevreden maken Of afscheid van nemen, en dat moet je als ondernemer doen, zo snel als maar mogelijk is. Ontevreden klanten, werken namelijk precies omgekeerd. Zij gaan namelijk allerlei vervelende verhalen over jou als ondernemer vertellen en zij stoten nieuwe klanten af.

[Bericht aangepast door de moderator]

Groetjes,
MementoMori

Gesloten