LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontheffing informatiepunt BSN in zorg uit haar functie

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Bij wie is het BSN-Zorg en EPD GBA uittreksel circus WEL soepel verlopen ?

Heel soepel
0
Geen stemmen
Beetje soepel
0
Geen stemmen
Zo stroef als hier beschreven
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

janradar13

Ontheffing informatiepunt BSN in zorg uit haar functie

Ongelezen bericht door janradar13 »

Minister Dr. A. Klink
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Postbus 20350
2500 EJ Den Haag

Excellentie,

Na de zoveelste aanvaring met uw uitvoeringsorganisatie ``Informatiepunt BSN in de zorg en landelijk EPD`` zijn de vertegenwoordiger van die dienst en ik het eens geworden: Met haar instemming verzoek ik u uw uitvoeringsorganisatie ``Informatiepunt BSN in de zorg en landelijk EPD`` uit haar functie te ontheffen, en een nieuwe partij te zoeken die deze taken wel naar behoren kan uitvoeren.

Ik zal u een korte historie schetsen.
Op 8 december 2008 heb ik 4 formulieren ingevuld na op 5 december twee uittreksels GBA te hebben gekocht voor mijn dochters.
Op 10 februari 2009 kreeg ik brief 15940 en een formulier met retourenvelop om de kosten voor de uittreksels GBA.
Die heb ik netjes teruggestuurd, met een tweede kopie van het bonnetje.

Op 1 mei kreeg ik eindelijk bevestiging dat mijn eigen aanvraag doorgevoerd was.

Op 15 mei 2009 ontving ik weer twee brieven, 106257913 en 106257937 waarin mij gevraagd werd om een nieuw fenomeen: een kopie van mijn paspoort of een uittreksel GBA. Tot die tijd weigert uw uitvoeringsinstantie de wet uit te voeren,
en zij verplichten mij nu bezwaar aan te tekenen, voordat ze de wet gaan uitvoeren.
Dat zij dat uittreksel GBA hebben, was uit eerdere communicatie al lang duidelijk, dus ik belde uw uitvoeringsinstantie op het aangegeven nummer om dit op te helderen.

In het ruim 12 minuten durende gesprek gaf de vertegenwoordiger van die dienst mij de volgende zaken aan:\\
a) Zij kon of wilde de twee brieven, 106257913 en 106257937 er niet bij halen\\
b) Zij ontkende dat uw uitvoeringsinstantie de GBA uittreksels had\\
c) Zij kon of wilde geen aantekening maken in het dossier dat ik gebeld had\\
d) Zij kon of wilde al helemaal geen wijziging in de dossiers maken\\
e) Zij aangaf dat het een goed idee te vinden als ik u van deze situatie op de hoogte te stellen, omdat zij niks voor mij kon betekenen. Zij kon of wilde ook intern niet escaleren, waardoor ik geen mogelijkheid heb om dit met uw uitvoeringsinstantie verder uit te werken\\
g) Zij bevestigde dat het feit dat uw uitvoeringsinstantie niet eens dit soort simpele handelingen kon, ze ook ongeschikt doet lijken om een (duidelijk ingewikkelder) patiëntendossier aan toe te vertrouwen.

Ik hoop dat uw uitvoeringsorganisatie ``Informatiepunt BSN in de zorg en landelijk EPD`` uit haar functie kunt ontheffen, zodat ik niet meer met dit soort onzin geconfronteerd hoef te worden.

Vanwege het belang van deze zaak, en om het verkrijgen van draagvlak voor deze ingrijpende, maar begrijpelijke, maatregel te vergoten, verspreid ik deze brief ook naar de uw uitvoeringsinstantie, een paar volksvertegenwoordigers en media vertegenwoordigers.

Mathilde D.

Re: Ontheffing informatiepunt BSN in zorg uit haar functie

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb ook hele slechte ervaringen met het Informatiepunt BSN en EPD.

Mijn slechte ervaring is dat zij niet in staat zijn om emails te traceren, waardoor er geen enkele controle is of emailbrieven al (correct) beantwoord zijn. De antwoorden die ik kreeg zijn meestal van een zeer laag niveau: er worden gewoon standaard antwoorden verstuurd uit de FAQ's op de website.

En nog iets: het Informatiepunt kan eigenlijk niets vertellen over het BSN in de Zorg. Waarom dan die rare naam aanhouden? En in het telefonische keuzemenu moet ik kiezen of ik zorgconsument of zorgleverancier ben. Worden de consumenten soms afgescheept met medewerkers die eigenlijk van niets weten? Wie is er nu eigenlijk belangrijker: de consument toch zeker! Daar behoort het Ministerie van VWS voor te werken.

Mijn suggestie: meldt klachten over dit Informatiepunt aan de Nationale Ombudsman.

Gesloten