LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te zware belasting brug

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
vijverberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2008 19:35

Te zware belasting brug

Ongelezen bericht door vijverberg »

Onlangs is er in samemwerking met de gemeente een brug geplaatst bij een nieuwe kavel om daar eventueel een huis te bouwen.
Daar de gemeente een stuk grond van mij nodig heb ik dat er destijds bijbedongen,ze moesten er nog meer plaatsen.
Nu waren we afgesproken dat ik een 4 tons brug zou krijgen,waar dus tot 4 ton overheen mag.
Echter toen ze geleverd werden bleek dat er maar 2,5 ton overheen mag
werd door de leverancier medegedeeld,zo ook de uitvoeder zei dit.
Waarop ik ze adviceerde mijn brug niet te plaatsen,echter toen ik weg was hebben ze dit toch gedaan.
Heb toen de gemeente hierop gewezen,die hebben toen de brug opnieuw laten berekenen, uitslag er mag tot 3,5 ton overheen,en omdat de 500kg zoeen kleine marge is verhogen ze de belasting eigenhandig tot 4 ton.In de vergunningen is duidelijk waar te nemen dat er fouten zijn gemaakt tot betrekking van de bruggen.
Maar nu is mijn vraag mag dit zomaar de belasting verhogen,en pikt de verzekering dit als er straks problemen komen als er toch iets fout gaat als er een auto van 3900 kg overheen gaat.
Wie heeft een goed advies?
De brug moet ik gewoon betalen,de gemeente zegt aan haar verplichtingen voldaan te hebben,maar zo kan ik ook aan mijn verplichtingen voldoen.

mvw1975
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2009 11:39

Re: Te zware belasting brug

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Is de 4 tons brug contractueel afgesproken?? Ja, dan is de gemeente haar verplichtingen niet na gekomen en dan zal ik de brug niet betalen. Er is niet geleverd wat afgesproken is. 3.5 ton is geen 4 ton (schilt 12.5%).

Voor dat ze de brug hebben geplaats heeft u neem ik aan een offerte gehad, wat staat hier gespecificeerd??

Verzekeringstechnisch zal ik het niet weten, bel je verzekering op en vraag het hun, wie of wat er aansprakelijk is

vijverberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2008 19:35

Re: Te zware belasting brug

Ongelezen bericht door vijverberg »

In het contract staat alleen dat ik een 4 tons brug zou krijgen,zelf heb ik geen offerte gekregen de gemeente regelde alles,het werd meegenomen bij de andere televeren bruggen.
Je gaat er vanuit dat ze leveren wat is afgesproken wat moet je verder op papier zetten 4 ton is 4 ton.al had het een 4 tons brug geweest had er 5,5 overheen gekunt,en daar was het mij om te doen.
Wat zou een rechter hiervan zeggen?

Gesloten