LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marc98
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marc98 »

Ik ben sinds januari 2007 lid van deze club. Ik moet zeggen in het begin ging het goed. De jaarafrekeningen zijn niet gemakkelijk te lezen , maar met enige wilskracht lukt dit.

Op 17 januari 2009 kreeg ik het verzoek om mijn meterstanden door te geven. (Dit was precies 1 jaar na de laatste meteropname 17 januari 2008) In maart kreeg ik mijn jaarafrekening. Hierbij worden de standen van 17 januari 2009 gebruikt, maar wordt als factuurdatum 1 januari 2009 gebruikt. Op zich is dit natuurlijk al vervelend. Daarnaast brengt men maar 11 voorschottermijnen in mindering, want zo zegt ED de termijn van janauri 2009 kan niet worden meegenomen in de jaarafrekening !!!!! (Dit terwijl in de jaarafrekening van 2008 gewoon 12 maandtermijnen zijn verrekend !!! ).

Ik heb vervolgens 3 x een mail verstuurd en 1 keer een aangetekende brief. In deze brief stel ik of de 12 termijn alsnog verrekenen, of meterstanden van 31-12-2008 gebruiken , die ik hen heb aangeleverd ( ik ben een freak de wekelijks meterstanden bijhoudt) De club regaeert helemaal nergens op.

Heb ik alleen dit probleem of zijn er meerdere mensen die tegen dit probleem aanlopen ( probeert ED middels een boekhouderstruc goedkope financiering te vinden ?

mvg marc

Radarpanellid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Radarpanellid »

Idd Marc98,

Een reactie of een tegenbericht krijg je inderdaad niet ik weet er alles van, het zijn zoals ik al vermeld had luie onvriendelijke mensen bij ED.
Wel geld vangen maar je te woord staan ho maar, Bah en nog eens bah. Ik ben dan nu ook bezig om over te stappen want met ED wil ik nooit meer iets te maken hebben, en ik raad dit iedereen aan die klant is, en mensen die klant wil worden doe dat DUS NIET je hebt er alleen maar ellende van.

mis lente
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2009 14:44

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door mis lente »

Ik heb mijn contract per begin maart opgezegd,ik heb nog geen
afrekening gezien,maar ze hebben alwel een boete ingehouden
omdat ik contact breuk heb gedaan.

Ik maar bellen om de eindnota maar ik heb hem nog steeds niet.
Vervolgens heb ik de bank opgebeld dat ze het geld maar terug
moeten storten op mijn eigen rekening.Nu krijg ik al direct
via de mail een bericht dat ik de boete moet betalen Plus administratie
kosten.
Wat moet ik doen?
Wel of niet betalen. Wie heeft hier ervaring mee?

Radarpanellid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Radarpanellid »

Ja contractbreuk mag idd niet en daar kunnen ze je een boete voor geven, maar als je om je eindafrekening hebt gevraagd zul je die nog wel krijgen ze zulle ook je eindstanden moeten weten voordat ze een eindafrekening kunnen sturen. Als ze die al hebben duurd het idd lang voordat ze met de eindafrekening komen, maar ja das nou ENERGIE-DIRECT he wel geld afschrijven maar voor de rest hou maar, het is een groot **** bedrijf, wat betrefd het betalen van de boete van je contract breuk kun je denk ik niet onderuit dit staat zo in het regelement van hun, maar wees blij dat je er weg bent dat is de enige troost die ik je kan geven.

Succes er verder mee.

mis lente
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2009 14:44

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door mis lente »

Ik heb ook inderdaad gehad dat mijn bedrag van 170,00
naar 220 euro ging,heb hier eerst over gebeld ,en toen zeiden ze dat
het inclusief de kosten van de eneco waren geworden,die ik normaal apart moest betalen maar dan nog kwam ik niet uit op 220,00.
belachelijk. Ik ben nu overgegaan naar greenchoice hopende dat dit wel een goeie maatschappij is.Ik betaal nu 100 euro per maand minder.
Maar mijn vraag is nu eigenlijk moet ik de boete eerst betalen,of alsnog wachten op de afrekening. :cry:

Radarpanellid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Radarpanellid »

Ja, ik zou het wel betalen de kans is namelijk dat je dadelijk nog meer moet gaan betalen wegens hun zgn Administratie, of een incassobureau
inschakelen ik denk dat je er niet onderuit komt met een contractbreuk,
bel anders eens een advocaat op voor info bij de meeste is dat de eerste keer gratis , dat doe ik meestal ook als ik in zo`n situatie kom of zit en zij geven je de juiste advies. Het is maar een tip maar wie weet word je er toch wat wijzer van van wat je moet doen.

Groetjes

marc98
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marc98 »

zoals ik heb geschreven ( 4 reacties verderop). weigert men mij het 12 voorschot te verekenen, danwel de meterstanden aan te passen naar 1 januari. Omdat ik een automatische afschrijving hanteer, schrijft men steeds het maandbedrag af met het bedrag dat ik volgens hen schuldig ben.

Ik sorneer dan het bedrag weer en maak vervolgens het normale maandbedrag over.

Wat zijn de risico´s voor een incasso procedure ?
Wat zal er gebeuren om het voor de rechter te laten komen ?
moet ik ook eerst de geschillen comissie inschakelen ?

Wie weet hoe hier juist te handelen

Ik ben nml niet van plan deze club het "pleziertje" te gunnen !!!!

mvg marc

ruud12345
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2009 23:43

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ruud12345 »

Marc: ik zou zeker een procedure starten bij de Geschillencommissie.
Zie http://www.sgc.nl/ENE.html

Met dit soort dingen moet je een dossier opbouwen ook, dat je later alles netjes op een rij hebt staan voor het geval dat.

mike-btnhs
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2009 20:22

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door mike-btnhs »

Je leest vooral het negatieve nieuws over ED. Maandag op mijn werk door ED gebeld. Mondeling overeengekomen...bla bla bla, je kent het wel. Nu blijken sommige zaken toch anders te zijn dan men mij telefonisch vertelde. Ook mijn contract met NUON is anders dan ikzelf dacht.

Ik heb een uur geleden een mail gestuurd via de site van ED
link: http://over.energiedirect.nl/website/co ... menuid/394

als onderwerp "vraag over mijn contract"

hierin heb ik aangegeven dat ik met gebruik van mijn recht op de 7 dagen bedenktijd het contract wil ontbinden. Nu komt ie....binnen enkele minuten een ontvangstbevestiging van mijn e-mail en ca 5 minuten later de bevestiging dat de aanmelding bij ED geannuleerd is.

zo kan het dus ook!

marc98
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 20:36

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marc98 »

hallo radarpanellid,

Even de stand van zaken.

Een mailje gehad , dat ik niet meer kan betalen aan ED maar alleen nog via het incassobureau.

Donderdag heb ik het probleem aangemeld bij de geschillencommissie energie en water. ( ps ik ga door tot aan de rechter als dit noodzakelijk mocht zijn)

Nu de volgende vraag: schort deze melding de betaling op ? Wordt hierdoor uitstel van betaling verkregen ? of zijn dit twee verschillende " werkstromen". Ik zou het vreemd vinden om EERST iets te betalen en dan maar zien dat je het terug krijgt.



Verder nog een andere vraag. Stel ik wordt in het gelijk gesteld, ik neem dan toch wel aan dat deze kosten van het incassobureau ook verdwijnen !! ?????

wie weet het

Ed51
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 16:47

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Ed51 »

Energie Direct

0900-nummer: 0900 3347328 (0,70 cpm)
Alternatief nummer: 0499 334300
Website: http://www.energiedirect.nl
Extra-info: U krijgt een melding dat u moet bellen naar 0900-enz, wacht rustig op de receptioniste en dien daar uw klacht in of stel daar uw vraag.
Scheelt weer 70 centjes per minuut.....

Een antwoordnummer van ED heb ik geprobeerd te vinden, maar ik las ergens dat ze dat hebben opgezegd.
Gelijk hebben ze; anders had ik ze een klacht gestuurd, gestopt in een pakje met een baksteen, en de mededeling dat ik geen tijd heb zelf die steen door hun ruit te gooien (opgepikt van iemand anders, vond ik een héél goeie tip). En je mag tot 10 kilo versturen met een antwoordnummer.
Op schofterig gedrag mag je schofterig op reageren.

Voor alle anderen: zorg dat je een rechtsbijstandverzekering hebt!!!! Alleen verzekeren ze geen brandend huis natuurlijk.
Ga anders naar een advocaat of naar de gesubsidieerde rechtsbijstand (www.hetjr.nl) van het bijvoorbeeld het juridisch loket.

Als je onder druk betaalt, o.k. dan maar, maar het is beter van niet. Stuur dan ook een aangetekende (!!!) brief dat je betaalt onder protest, en dat je alle rechten voorbehoudt en dat je bij terugbetaling door ED aanspraak maakt op de wettelijke rente vanaf het moment van de afschrijving van je bankrekening.

Ga naar de geschillencommissie!!!!!! Aanpakken dat tuig!

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik ben sinds januari klant en erg tevreden tot nu toe. Spijt dat ik niet eerder ben overgestapt.

Moet alleen nog een afrekening krijgen, is dé test om te kijken hoe goed het geregeld is.

compusmurf
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:41

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door compusmurf »

EnergieDirect is echt bedroevend slecht. Enkele weken terug aangemeld via gaslicht. In plaats van de beloofde tarieven bij aanmelding hanteren ze echter veel hogere tarieven. Hierover gemaild, maar na 3 weken nog steeds geen reactie, en die komt er denk ik ook niet meer. Ook geprobeerd de ingangsdatum te veranderen, maar ook daar wordt niet op gereageerd.

Ik raad aan dus geen klant te worden bij dit bedrijf.

stofzuigertje

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Vastenlastebond heeft via deze aanbieder wel leuke contracten en bij teveel klachten raken ze honderden klanten in een keer kwijt dus dan krijg je wel de service waar je recht op hebt.

Ik kreeg geen eenmalige welkom korting maar 5 jaar lang lage prijzen.
Verder zijn vele klachten van eerdere jaren en nu is het aantal hier geplaatste berichten over ED flink gedaald.

Meestal komen de klachten dankzij een Callcenter dat op provisie klanten probeerde te werven en dat kunnen ze beter zelf gaan doen.
Deze Call centers werken op provisie en beloven vaak dingen die niet kunnen, dus als je zelf iets online regelde en de telefoon negeerde zouden ze veel minder klachten hebben.

Ook de boete voor eerder opzeggen, vraag daarom eerst uw huidige of U zonder boete weg kunt en per welke datum dat dan wel kan.
Zo voorkom je problemen.

Kanechtniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Kanechtniet »

RayWhisperer werkt voor energie direct dat kom je wel op[ meer forums tegen dat ze zo eensgezint zijn met in dit geval energie direct dus luister vooral niet vnaar de onzin die RayWhisperer uitkraamt

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door issy01 »

Ja ach, hij bedoelt het alleen maar goed....

Ik had een mail van energie direct: ontbinding overeenkomst. Nou mail geopend, staat er niets in. Terug gemaild of ze me dit nader kunnen uitleggen. Ik had nog een bedrag bij intrum openstaan, maar een tegoed van 200 € bij ED. Dat kunnen ze verrekenen, anders zouden ze idd de overeenkomst ontbinden. Ik mailde terug dat ik dat zeer op prijs zou stellen, had er idd. nog iets van 184 € openstaan.

Nou, de vlg. dag alweer een mail van energie direct: dagvaarding. Mail geopend, blanco, stond weer niets in. 4 dagen later een mail van energie direct. ''U staat niet meer in ons klantenbestand''. De openstaande vorderingen zijn overgedragen naar intrum en ''Er valt niets te verrekenen''.

Ik ben per brief van de netbeheerder op de hoogde gesteld dat ik per 17-09-2009 een andere leverancier moest regelen, anders zijn ze wettelijk verplicht me helemaal af te sluiten. Netjes met websites waar ik leveranciers kan vinden, ben gelijk overgestapt op een die misschien iets duurder ''lijkt''.

Maar ik neem toch geen contact op met intrum ? Die hebben me dagelijks 22 keer gebeld, ik zei nog ''het gaat maar om een rekening, ik ben geen crimineel en betaal toch ?'' Registratiekosten 25 €, en het mooiste: Kosten 175 € :shock: Euhm, wat voor kosten ? Hoofdsom, incassokosten, registratiekosten en kosten.

Nee, laat die deurwaarder maar komen........dit neem ik niet meer serieus en ga anders ook naar de politie, zoals een schrijfster voor mij.

Hafi
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 15:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Hafi »

stofzuigertje schreef:De Vastenlastebond (http://www.vastelastenbond.nl) heeft via deze aanbieder wel leuke contracten en bij teveel klachten raken ze honderden klanten in een keer kwijt dus dan krijg je wel de service waar je recht op hebt.
die service is o.a. dat je door de Bond word opgebeld als de incasso van energie direct niet lukt. Ze waarschuwen op tijd zodat je tijd hebt om de rekening alsnog te betalen! Als er een probleem ontstaat treed de vastelastenbond op, zij praten namens mij met de leverancier om een oplossing te vinden, scheelt mij weer kopzorgen en belkosten...

begin dit jaar overgestapt van Oxxio naar de Vastelastenbond, en via hun bij energie direct klant geworden. (tot nu toe) dik tevreden!

jantiene33
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2009 01:40

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jantiene33 »

hier nog een ontevreden klant van energiedirect, begin dit gebeld door hun of ik wou overstappen blabla, en ik met mn stomme kop ja gezegd. Maar ja in het begin ging er meteen al van alles fout. Toen belde de nuon of ik niet terug bij hun wou en hun zouden de overstap regelen, ik dacht laat ik dat maar doen. Want na alles wat ik gelezen had. De stroom konden ze meteen terugdraaien, gas duurde iets langer nou prima zou je denken. totdat ik opeens zag dat ik wel moest betalen voor stroom aan ed. Ik gebeld, ik heb geen stroom van jullie want met stroom zit ik bij de nuon. Nee ik had 17dgn stroom van hun gehad, veel gebeld. Maar ja toen dacht ik ach het zal geen groot bedrag zijn. laat maar zitten, maar toen kwam de eindafrekening 483 euro. Ik dacht nou ja hoe kan dat. Ik gemaild het klopte wel, dus ik zij ook van ik woon alleen, en dan voor 17dgn. Het klopte wel ik moest maar betalen, want ze konden me niet verder helpen want ik was geen klant meer :evil: toen zelf op onderzoek uitgegaan, En wat blijkt ze hebben de parkeergarage die tegenover mijn huis staat op mijn naam gezet. Ik ED weer gemaild, kreeg na een maand een mailte dat dat klopte, maar dat ik het bedrag maar moest betalen. En het daarna maar zelf op moet lossen met de gemeente.Toen kwam het standaard zinnetje weer u bent geen klant meer, we kunnen u niet verder helpen.
heb nou maar de geschillencommissie ingeschakeld, want ze reageren niet op aangetekende brieven, en niet meer op mailtjes.
Ik zou zeggen stap nooit over naar ED stelletje oplichters, en fouten geven ze nooit toe.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door boxer »

ook mijn dochter zou overstappen naar ed maar voordat het zover was had ze doorgegeven dat het niet door zou gaan.
ze was altijd bij electrabel.
25 juli is ze weer thuis komen wonen.
electrabel en netbeheerder rendo hebben de levering per 26 juli stopgezet.
toch wordt er 26 sept. een groot bedrag van haar rekening afgeschreven,wat heel raar is want ze woont er al niet meer sinds 25 juli.
volgens ed moet ze betalen tot 17 sept.
heb gebeld maar je wordt als een hond aan de telefoon behandeld,niet luisteren,doorheen praten en als het niet lukt de verbinding verbreken.
dus vind ik het raar dat je moet betalen als er geen levering meer is van de netbeheerder.
als je vraagt wie de meterstanden doorgegeven heeft zeggen ze als antwoord ...de netbeheerder,wat niet kan want die geven geen standen door.
hoezo goedkoper voor gas moet ze een heleboel betalen terwijl je in dat bewuste pand alleen maar electrisch kunt koken.
het enige gas was de ketel maar die is na 26 juli niet meer gebruikt door mijn dochter want die hadden wij uitgezet.
dus mensen trap er niet in met die verkooppraatjes want je bent uiteindelijk duurder uit dan je denkt.
mijn raad blijf gewoon bij je leverancier en zeker niet ed.
ik hoop dat ik antwoord krijgwij vermoeden dat de exverhuurder de standen heeft doorgegeven

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vreemd, dat ondanks deze critische forum geluiden Energie Direct, een dochter van Essent, zo goed scoort bij alle vergelijkingssites en een dikke voldoende haalt bij de Consumentenbond.

Hun lagere kosten vloeien voort uit online administratie, lagere inkopen via Essent en factuurafwikkeling, bij mij scheelt het pl.m Euro 50,- per maand tov Essent/RWE, ik overweeg over te stappen op basis van contractueel vastgelegde m3 en kWu prijzen, netwerkkosten , belastingen etc etc. :?

Gesloten