LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio/incassoburo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Xtra
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jun 2008 21:32

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Xtra »

Ik ben al vanaf begin 2006 bezig met Oxxio :twisted:
2005 klopte voor geen kant, 2006 ook niet en 2007 heb ik maar zo veel mogelijk geld terug gehaald en ze laten blokkeren.

Zonder overdrijven denk ik dat er in totaal minstens 50 - 60 uur van mijn kant zijn besteed aan bellen, mailen, bellen, weer bellen enz enz.

Zelfs iemand van de klachtafhandeling hier geweest, maar niets helpt.
Ondertussen heb ik een pak papier van 5cm dik en hebben ze het voor elkaar gekregen dat ik er zelf ook niets meer van begrijp :?


Even wachten tot Intrum weer eens actie onderneemt.
Ik vrees dat ik nu zelf ook een paar dagen bezig ben om alles terug te vinden.


Oxxio??? Begin er niet aan!

:cry:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

OXXIO, het meest afschuwelijke en criminele bedrijf dat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt.

Aan alle gedupeerden: span een geschil aan via de Geschillencommissie SGC en eis in je geschil ook een schadevergoeding van OXXIO voor de tijd en moeite die je in deze ellende hebt moeten steken. Ik kreeg destijds gelijk van SGC (inzake niet kloppende eindrekening) en 50 euro schadevergoeding omdat ik nog het fatsoen had om niet meer dan 50 euro te vragen.

Het aanspannen van een geschil is gratis omdat je toch wel in het gelijk wordt gesteld. Zorg wel dat je je papieren op orde hebt.

www.geschillencommissie.nl > Energie en water.

davidek
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2009 00:50

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door davidek »

Nicole1971 hoe is jouw verhaal afgelopen? I kzit nu al 2,5jaar in hetzelfde schuitje en ben erg benieuwd hoe jij er vanaf bent gekomen.


mvg,

David

incassoburo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:12

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door incassoburo »

Zoekt u een gratis incassoburo die doelmatig voor u te werk gaat?

Kijkt u dan eerst even op www.incassoburo.mobi!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door wicher »

Los van de vraag of een incassoburo ook iets kan/ wil doen voor een particulier (of gaan jullie de langere tijd openstaande bedragen bij bijvoorbeeld oxxio, nem of energie direct voor diverse particulieren op dit forum ook incasseren?), lees eerst even de gebruiksvoorwaarden van dit forum:

"Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum, of om allerlei commerciële, danwel non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten."

freekdeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2009 23:54

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door freekdeman »

Ik heb een rekening gekregen van oxxio voor mijn gasverbruik.

Er zitten een aantal foutjes in, ze factureren meer dan de wettelijke twee jaar.

Oxxio stelt mijn verbruik tussen 01-01-2007 en 17-10-2008 vast op meer dan 5000 m3. Dat kan niet (ik woon alleen in een studio gas is enkel voor het fornuis), en dat mag niet. Ik heb mailcontact gehad met een Oxxio medewerker die het met me eens was en verklaarde het geschatte verbruik belachelijk hoog te vinden.

Eerder dit jaar is er een meteropnemer langs geweest om te controleren of mijn gasmeter niet kapot was, dit in verband met het lage verbruik. Ze rekenen me nu met de jaarrekening voor een voorschot van €215,97 cent te moeten gaan betalen.

De eindafrekening bedraagt 3.943,94 Euro de dagtekening is van 1 juni en ik kreeg het schrijven op 16 juni binnen. Er is al geprobeerd om het bedrag van mijn rekening af te schrijven!

Gelukkig regel ik mijn bankzaken online en kan ik een oogje in het zeil houden zodat ik deze vorm van afpersing me niet hoef te laten welgevallen. Ik lees jullie horroverhalen hierboven en vraag me onmiddelijk af wat moet ik overleggen aan de geschillencomissie? Ik heb het contract met Oxxio niet bewaard en ik heb geen idee meer wanneer er iemand voor het laatst de meter is op komen nemen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste freekdeman,

Uw forumbericht van 17 juni jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van gas. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oxxio Medewerker,

Vergeet je deze berg Oxxiodiarree dan ook niet op te ruimen?
http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &lev_id=53

Gesloten