![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik vraag dus of de forumbezoekers alhier ook begrip willen hebben voor de ondernemer.
Groet T
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Begrip krijg je vanzelf als diezelfde ondernemer gewoon juiste informatie geeft.. Gebrek aan begrip heeft men 9 van de 10 keer aan zichzelf te wijten !Begin eerst eens met eerlijke informatie te geven.. dat zou een ondernemer sieren Wink
Juiste informatie.Begrip krijg je vanzelf als diezelfde ondernemer gewoon juiste informatie geeft..
Quote:
Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
Ach mensen wat weten jullie er nou van.Europa kan zeggen wat die wilt, maar als de fabrikant maar 1 jaar garant staat, dan kan de winkelier ook maar 1 jaar garant staan.
En een winkelier die dan 5 jaar garant staat, die liegt, omdat de fabrikant maar 1 jaar garant staat.
Dat is nogal een vage en dus suggestieve oproep.Toolboy schreef:Wat mij opvalt in alle garantie kwesties.
Is dat de ondernemer alhier niet zijn woordje kan doen .
De meesten hier bekijken het alleen vanuit de ogen van de consument.
Probeer je eens te verplaatsen in de ogen van een ondernemer.
Nee/ja/ja/nee.TheLD schreef:Garantie zal per produkt/merk/type produkt/prijs verschillen.
Inderdaad. Sterker nog, een winkelier kan hier wel z'n woordje doen. Iedereen kan dat. je hoeft na het schrijven van je bericht alleen maar de code in te voeren en op 'verzend' te klikken. Je moet er alleen wel 'tegen kunnen' als je dan tegengas krijgt. Winkeliers hebben de wijsheid niet in pacht...Geplaatst op 16 Mei 2009 02:03 door alfatrion
Dat is nogal een vage en dus suggestieve oproep.Toolboy schreef:
Wat mij opvalt in alle garantie kwesties.
Is dat de ondernemer alhier niet zijn woordje kan doen .
De meesten hier bekijken het alleen vanuit de ogen van de consument.
Probeer je eens te verplaatsen in de ogen van een ondernemer.
Waarom dan toch daarom vragen ?Edoch elke consument is niet ondernemer.
En kan zich dus niet verplaatsen
De consument dient daar wel rekening mee te houden (met de marges).Ook nog rekening moet houden met zijn/haar marges en de contacten met de fabrikant...
Nu komen er rotte appels tussen de winkelieren die troep gaan leveren tegen bodemprijzen.Een consument moet een artikel kunnen kopen en er dan vanuit kunnen gaan dat dat artikel goed is.. Als er wat mee is, moet deze terug kunnen gaan en moet dit opgelost worden
Het wordt steeds moeilijker om als ondernemer datgene te doen wat Europa eist. Dit omdat Europa met hun "consumentenbescherming" alleen met de consument rekening houdt en niet met de gehele keten, waardoor de winkelier steeds meer zelf voor die kosten moet opdraaien en dat die kosten niet bij de fabrikant terechtkomen waar het thuishoort.Als er in het traject daarvoor problemen zijn, dan is dat aan de winkelier om dit op te lossen.. Kan deze dat niet, dan is deze of niet geschikt om ondernemer te zijn of hij/zij regelt zijn zaakjes niet goed !
En wederom een oneliner..Dit is niet vaag maar realistme en humaan.
Je hebt hier niet te maken met een sociaal groepsgesprek waarbij iedereen met elkaar rekening moet houden, maar met een commercieel verhaal.Er is niet alleen ikke er zijn er meerderen.
Het was een constatering na de vraag.Waarom dan toch daarom vragen ?
Bijzonder kortzichtige opmerking dit. Als je de discussie een beetje probeert te volgen zou je gelezen hebben dat dit op zijn minst ontzettend moeilijk wordt gemaakt door de huidige wetgeving.Als er in het traject daarvoor problemen zijn, dan is dat aan de winkelier om dit op te lossen.. Kan deze dat niet, dan is deze of niet geschikt om ondernemer te zijn of hij/zij regelt zijn zaakjes niet goed !
Nee, de fabrikant wentelt het risico af op de ondernemer en daarmee indirect op de consument.Nu is het zo dat een ondernemer zijn risico aan het afwentelen is op de consument..
Hoe dan ????????????????Een risico dat alleen de ondernemer kan inschatten