LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
miriam39
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2009 23:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door miriam39 »

Ik probeerde te zeggen dat dokters soms veel te snel tabletten geven ,
en niet goed naar je problemen luister dat je soms geen kans krijgt om iets te verwerken zonder tablettten.
En ik snap ook dat niet iedereen dat kan zonder tabletten en het is erg genoeg als je ze moet slikken,wie wil niet liever gezond en gelukkig zijn
Maar soms kan dat niet, dat begrijp ik ook wel.
Ik ben op een week tijd gestopt met de tabletten eerst om de dag 1 en toen niets meer,ik moes wel want ik had over mijn hele lijf uitslag van de tablet wat ik slikte ik heb nou een andere en tot nou toe gaat het redelijk ik heb gelukkig niet veel bijwerkingen.
Groetjes Miriam

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Miriam,

Ik ben het met je eens dat dokters inderdaad te snel met medicijnen komen, en wat rot dat je zo snel hebt moeten afbouwen, geen wonder dat je je niet lekker voelde. Ik hoop dat het met deze medicijnen weer beter met je gaat, je hebt gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen dus dat is wel fijn.

En Mariska, gaat het alweer iets beter met je ? ik hoop van wel !

Groetjes Angela

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

ik vind het gewoon raar dat ik de eerste week van ophoging niks had, en nu, 3 weken later opeens dat speldengevoel in mijn hoofd en benen. om eerlijk te zijn ,ben ik heel bang dat het medicijn niet goed is voor mij.ik ben ook heel bang om serotonine sydroom te krijgen.ben de hele dag bezig met wat ik voel en wat ik denk!kan niet eens meer rustig tv kijken :cry:

Maris1981
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:03

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Maris1981 »

Hallo,

Veel nieuwe reacties zie ik! Angela, wat lief dat je vraagt hoe het met me gaat!!! Ik kom de dagen door maar daar is ook alles mee gezegd... 8) afgelopen dinsdag moest ik naar de psycholoog en logopedist en dat was echt een drama, in de wachtkamer kreeg ik al last van paniek. Verder ben ik vanaf afgelopen woensdag weer 3 uur per dag aan het werk maar er naartoe gaan levert zoveel paniek op... als ik er eenmaal ben en er dan gewend ben (na ongeveer een half uur) dan is het ook goed en lijkt het alsof ik de hele wereld aan kan... Is er iemand anders die dit herkent?

Verder ben ik komende zondag 2 weken bezig :lol: :lol: :lol: en ik ben blij dat ik me er zo doorheen sla! Ook al vind ik alles nu heel eng en heb ik veel meer last van paniek, ik moet de dingen niet vermijden en alles wat ik toch doe voelt als een kleine overwinning..

En Maria, wat is het serotinesyndroom? Want hier heb ik nog nooit van gehoord... Ik ben ook de hele dag bezig met wat ik voel, dit zal ook te maken hebben met de toenemende gevoelens van angst. Ik voel me af en toe wat wazig en mijn collega's zeggen zelfs dat ik high ben... :lol: ik ben ook de gehele dag angstig en erg onrustig en mijn psycholoog heeft afgelopen dinsdag verteld dat dit een goed teken is, dan slaan de medicijnen in ieder geval aan! Ik zou me hier niet druk om maken, mijn huisarts heeft ook tegen mij gezegd dat dit een normaal verschijnsel is en dat je, hoe graag je ook wilt, niet moet opgeven.

En Mirjam, wat een heftig verhaal... ik denk ook dat de keuze voor medicijnen altijd bij jezelf moet liggen, anders kan je er zelf ook niet achter staan. Ik denk wel dat er makkelijk over gedacht wordt: we schuiven er een tablet in en dan komt het wel goed. Zo werkt het niet, dan komt het inderdaad terug... praten met een psych in combinatie met een medicijn moet kunnen, maar het medicijn moet niet leidend zijn hierin... hoe gaat het nu met je dan?

Dit is wel een heel verhaal geworden zie ik... Groetjes Mariska

miriam39
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2009 23:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door miriam39 »

Hoi Mariska,
Fijn dat je vraagt hoe het met me is.
Ik heb nu weer tabletten sertraline ik heb die in het verleden 10 jaar gehad maar opeens kreeg ik er hevige spierpijnen van ,maar ik heb ze nu weer gekregen en wat denk je ik heb er nou twee geslikt en ik heb alweer spierpijn in de benen en armen soms kom ik nog niet eens recht van de pijn in de benen,de dokter zegt wat heb je liever spierpijn of een gek gevoel in je hoofd.
Je moet weten ik heb al verschillende tabletten geprobeert en telkens moes ik stoppen omdat ik te veel bijwerkingen heb of uitslag ervan kreeg.
mij gaat het erom dat ik weer rust in mijn hoofd krijg want zonder tabletten ging het ook niet ,en dacht ik dat ik gek in mijn hoofd werd de dokter zegt dat ik een te grote rugzak met troep heb en ik dit allemaal niet verwerk krijg. :cry:
Ik wens jouw veel sterkte en eff doorzetten in het begin krijg je veel bijwerkingen dat hoort er jammer genoeg bij :cry:

Maris1981
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:03

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Maris1981 »

Miriam, dat moet heel heftig voor je zijn. Je wilt je goed voelen maar wordt dus eigenlijk van alle kanten tegengewerkt... kan me voorstellen dat dat niet gemakkelijk is! Wat zijn nu de opties die je hebt? Er moet toch wel een andere oplossing zijn, of laat de dokter het hierbij? En heb je ook nog therapie om die rugzak te legen?

Heel veel sterkte! Groetjes Mariska

miriam39
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2009 23:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door miriam39 »

Hallo Mariska,
Ik weet niet hoe het verder moet als ik die spierpijn blijf houden moet ik weer wat anders proberen,maar ik heb al zoveel geprobeert het lijkt of mijn lichaam de tabletten niet meer wil accepteren klikt mischien gek maar een andere reden weet ik ook niet.
Maar ik moet nu dus een halve nemen en kijken hoe dat gaat dus dan gaan we maar weer proberen.
Ik krijg nou ook gesprekken van een psygeloog maar waar ik zo bang voor ben is dat alle wonden weer worden opengereten ,dat was niet zo erg maar je moet het maar kunnen verwerken de vorige keer hebben ze me moeten opnemen in een gesloten inrichting zover was het met mij al gekomen,en dat is wat ik wil vermijden want ik heb 2 kinderen en voor die wil ik me hart houden.,als ik die niet had hoefde het voor mij niet meer.
Ik wens je ook heel veel sterkte.
Groetjes Miriam

Happy Frog
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Happy Frog »

stap over op lexapro oftewel escitalpram, heb ik ook gedaan na 8 weken citralopram, je kunt vd ene op andere dag overstappen daar mee omdat het zo op elkaar lijkt, veel hebben ook baat bij een hele lage dosis lexapro, geeft soms minder bijwerkingen.

greetje22
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:12

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door greetje22 »

Happy Frog en Liesje,
Het heeft even geduurd maar ik heb weer een berichtje op het Efexor forum geplaatst. Ik ben bewust niet op het forum geweest om het allemaal even van me af te zetten. Happy Frog, Je klinkt alsof je inderderdaad een te hoge dosis hebt, daarentegen kan het ook fijn zijn om je nergens aan te storen. Ik ben jaloers op je slaapgedrag. De laatste drie nachten heb ik redelijk geslapen maar dat is denk ik eerder omdat ik zo kapot was van alle gebroken nachten daarvoor. Dromen doe ik heel veel. Dat vind ik ook wel interressant hoor, maar het zijn niet allemaal leuke dromen. Ik hoop dat je je juiste dosis snel vindt.
In ieder geval vind ik het fijn dat jullie nog aan me denken. Ik vraag me ook telkens af hoe het me jullie gaat.

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

ik gebruik nu 25 dagen 20 mg. ik ben iedere dag heeeeel zenuwachtig, zo erg dat ik niet zonder xanax kan.voordat ik begon had ik dat niet. ook heb ik vaak als ik slaap dat mijn benen en armen bewegen. hoort dit erbij, en gaat dit over? heeft iemand van jullie er ook last van??
sterkte iedereen!!

Maris1981
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:03

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Maris1981 »

Hallo! Hoe gaat het nu met iedereen? Ik zit morgen alweer op 3 weken...

Maria, ik herken dat zenuwachtige gevoel heel erg goed! Ik heb het namelijk zelf ook en dan voornamelijk in de ochtenden. Wat is Xanax en heb je dit van je dokter gekregen? Ik slik namelijk niets en laat het over me heenkomen maar heb dan wel een hoge hartslag, rotgevoel, zweten etc. In de middag lijkt het iets beter te gaan. Ik heb geen idee of mijn armen en benen bewegen als ik slaap maar ik droom opeens wel heel erg heftig en de meest rare dingen! Ben steeds ook heel moe en kan goed uitslapen. Verder is mijn eetlust niet al te best en mijn broeken zitten nu allemaal te wijd....

Ben benieuwd hoe het met iedereen is!

Groetjes Mariska

Maris1981
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:03

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Maris1981 »

Oh ja, hoe doen jullie dat met autorijden? Ik heb vandaag namelijk voor het eerst weer auto gereden maar ik voel me niet zo alert. Is er iemand die dit herkent? Kleine afstanden durf ik nog wel aan maar ik kan op dit moment geen uur achter het stuur zitten! Op de een of andere manier kan ik me niet goed concentreren...???

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

hi mariska,
xanax is een merknaam van alprazolam.(kalmeringsmiddel)
ik heb dat super zenuwachtig gevoel ook altijd in de ochtend.
dan neem ik een half kalmeringspilletje (van de dokter gekregen), en dan gaat het iets beter.ik zit vandaag op 30 dagen 20 mg citalopram, maar voel geen verandering :cry:

Happy Frog
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Happy Frog »

hallo,

ik slaap in het weekend heerlijk 12 uur achter elkaar plus een middagdutje van 2 uurtjes.

door de week 7 uurtjes. heel verschil met bij de opbouw toen werd ik elke nacht om 4 uur ineens even wakker en sliep vooral de eerste weken heel erg slecht.


ik zou me na 8 weken gebruik even wegen en dat heb ik gister gedaan, 6 kilo afgevallen.

heb altijd hele lichte hoofdpijn, ben snel opgefokt, heel licht onwerkelijk en onder invloed zijn gevoel, en door het ietsjes mindere speeksel is het niet goed voor mijn gebid, en tanden tikken doe ik nog veels te vaak. kaakhoekpijn is bijna over gelukkig, de reden waarom ik vorige keer er mee stopte.

de extreme lusteloze vermoeidheid is over maar nog wel altijd dat ik denk ben niet bepaald vol met energie en kan dus in de weekends nog steeds smiddags slapen en wil wel graag meer energie. hoop met lagere dosis helemaal van die vermoeide gevoelens af te komen.

wel ga ik de dosis over een weekje of zo verlagen van 30 mg naar 20 mg en kijken hoe dat gaat.

fijn van je te horen greetje, veel sterkte en succes.

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

happy frog.....wat bedoel je precies met opgefokt?

maria70
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jul 2008 21:00

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door maria70 »

wanneer neem jij de citalopram mariska? ik neem het voordat ik ga slapen.ik zit eraan te denken om het in de ochtend te nemen, maar durf het niet.
ook een vraagje aan mensen die citalopram langere tijd gebruiken: na hoeveel weken begon het bij jullie te werken? en vooral.....wanneer neemt dat onrustige gevoel af ? :(

Maris1981
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:03

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Maris1981 »

Hallo,

Ik slik het elke dag om 6 uur. De eerste week slikte ik het om 12 uur maar de huisarts gaf aan dat ik het beter om 6 uur kon slikken, ivm de bijwerkingen die ik heb. Dit bevalt goed. Wel moet ik er goed op letten dat ik dan wel gegeten heb of het tijdens het eten inneem. Indien ik ze inneem op een lege maag krijg ik erge last van maagkrampen. Verder ben ik nog steeds zoooo ontzettend moe.

Ik zou het in overleg met je huisarts wijzigen. Hij kan je ook meer vertellen over het onrustige gevoel, dat verschilt geloof ik ook per persoon namelijk. Stel dat het medicijn niet goed bij je past, dan kan hij daar wat aan doen. Ik moet morgen weer naar de huisarts voor controle....

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Ik zelf slik de citalopram ook s'morgens en voel me daar ook goed bij.
Dat onrustige gevoel had ik ook het ergst in de morgen, maar dat werd in de loop van de dag wel minder,nu heb ik dat niet meer maar soms als ik toch een iets mindere dag heb ( wat gelukkig niet vaak meer voorkomt ) voel ik dat onrustige gevoel weer. Ik denk dat het erbij hoort. Verder hoop ik dat ik over 2 weken af mag gaan bouwen dan moet ik weer terug naar de huisarts, en die had al gezegd dat ik als het zo goed bleef gaan bij de volgende controle af mocht gaan bouwen en dat is dus over 2 weken.Spannend, maar ik denk dat ik er wel klaar voor ben. Ik hoop alleen dat het afbouwen niet te moeilijk is, want je hoort van die nare verhalen, maar daar ga ik me nu niet druk om maken hoor! ik zie het allemaal wel Het opbouwen heb ik ook goed doorstaan ( zonder kalmerings tabletjes ) dus het afbouwen kom ik ook wel doorheen.

Iedereen veel succes en ik hoop dat jullie je ook gauw wat beter zullen voelen.

Groetjes Angela

Maris1981
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:03

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Maris1981 »

Hoi Angela,

Dat is alweer even geleden! Maar wat goed om te horen dat je wellicht snel mag gaan afbouwen. Je voelt je dus echt goed, anders zou je daar niet aan denken.

Bij mij gaat het geloof ik ook steeds iets beter, zij het met kleine stapjes... Wat ik me afvroeg, dat onrustige gevoel in de ochtend wat jij herkent, wanneer was dit over vanaf het het moment dat je begon met het medicijn? Ik slik het komende zondag alweer 4 weken en merk dat het de ene dag beter gaat dan de andere... En hoe lang slik je het nu?

Groetjes Mariska

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hoi Mariska

Ik heb dat gevoel eigenlijk sinds dat ik begon met de medicijnen, maar na verloop van tijd werd het steeds minder. Ik ben vanaf 21 januari aan de medicijnen, dus 4 en een halve maand ongeveer

Het is fijn om te horen dat je je steeds beter gaat voelen, het zijn dan wel kleine stapjes vooruit maar je krijgt dan weer hoop dat je beter wordt ( althans dat gevoel had ik ) en ieder stapje voelt als een overwinning.

En dat het alweer een tijdje geleden is dat ik op het forum was komt omdat ik van mijn man voor ons 2 jarig huwelijk een puppie heb gekregen, dus dat is druk druk druk maar wel ontzettend leuk hoor!
En het houd je lekker bezig (is goede therapie ha ha ha ).

Veel succes verder

Groetjes Angela

Gesloten