| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN Steelt rente
ABN Steelt rente
Met een externe internetspaarrekening heb je een tussenrekening nodig. In dit geval ABN/AMRO. Je boekt bijvoorbeeld van A naar B via ABN. Nu is mij inmiddels duidelijk dat de ABN valutering toepast. Het bedrag dat binnenkomt bij ABN en zichtbaar op je scherm staat, wordt echter pas een Werkdag later als echt ontvangen beschouwt en daarmee loop je al rente mis. Verder is het verborgen informatie, want je ziet aan dat visuele afschrift op je scherm niet dat er verschil bestaat tussen boekdatum en rentedatum en zelfs bij navraag, weten de meeste mensen en zelfs bankmedewerkers niet hoe je dat safe kunt nagaan.
Het bedrag dat je doorboekt wordt onzichtbaar een dag terug in de tijd geplaatst wat ook weer rente kost.
Maar, en dat is veel erger.
Op je normale rekening krijg je geen cent rente, dus daar zet je zo min mogelijk op.
Boek je nu door op die ene dag, dan loop je het risiko dat je "virtueel" rood staat. Tegen, even goed lezen: 18%. en ook nog ongelimiteerd, want er is geen enkele waarschuwing tegen een overschrijden van de kredietgrens. Dat kostte mij dus in de afgelopen maanden ruim € 70,=
Voorts blijkt dat met het +1 en -1 schuiven veel meer te zijn gebeurd, omdat de stichting Rente Terug daar een berekening van maakte en ik dus ongemerkt nog veel meer beetgenomen ben door de bank.
Die debetrente zie je overigens pas maanden later op je rekening of jaarafschrift staan. Bij navraag krijg je dan een rentestaffel, waar ik niet veel van begrijp en de mededeling dat het CORRECT is verrekend. U moet dus maar tevreden zijn met de oplichting.
Boek je in het weekeind over, dan zetten ze de rentedatum op de voorgaande werkdag en dat is bij deze schurken vrijdag. Uiteraard is de dag volgend op vrijdag voor hen maandag. Of in geval van feestdagen loopt het rustig op tot 7 werkdagen, want ze doen net of de computers slapen of het geld via Staphorst met een Ossewagen onderweg is.
Als je dan beklag doet over deze praktijken, lopen ze doodleuk weg en weigeren een dicussie aan te gaan of verdere uitleg te geven. Voor mij een andere bank graag.
Deze praktijken zouden in 2009 worden verboden door nieuwe Europeese normen, maar het fatsoen van ABN is ver te zoeken.
Ze doen voorkomen of ze niet op de hoogte zijn van die regels.
Het bedrag dat je doorboekt wordt onzichtbaar een dag terug in de tijd geplaatst wat ook weer rente kost.
Maar, en dat is veel erger.
Op je normale rekening krijg je geen cent rente, dus daar zet je zo min mogelijk op.
Boek je nu door op die ene dag, dan loop je het risiko dat je "virtueel" rood staat. Tegen, even goed lezen: 18%. en ook nog ongelimiteerd, want er is geen enkele waarschuwing tegen een overschrijden van de kredietgrens. Dat kostte mij dus in de afgelopen maanden ruim € 70,=
Voorts blijkt dat met het +1 en -1 schuiven veel meer te zijn gebeurd, omdat de stichting Rente Terug daar een berekening van maakte en ik dus ongemerkt nog veel meer beetgenomen ben door de bank.
Die debetrente zie je overigens pas maanden later op je rekening of jaarafschrift staan. Bij navraag krijg je dan een rentestaffel, waar ik niet veel van begrijp en de mededeling dat het CORRECT is verrekend. U moet dus maar tevreden zijn met de oplichting.
Boek je in het weekeind over, dan zetten ze de rentedatum op de voorgaande werkdag en dat is bij deze schurken vrijdag. Uiteraard is de dag volgend op vrijdag voor hen maandag. Of in geval van feestdagen loopt het rustig op tot 7 werkdagen, want ze doen net of de computers slapen of het geld via Staphorst met een Ossewagen onderweg is.
Als je dan beklag doet over deze praktijken, lopen ze doodleuk weg en weigeren een dicussie aan te gaan of verdere uitleg te geven. Voor mij een andere bank graag.
Deze praktijken zouden in 2009 worden verboden door nieuwe Europeese normen, maar het fatsoen van ABN is ver te zoeken.
Ze doen voorkomen of ze niet op de hoogte zijn van die regels.
Re: ABN Steelt rente
Welkom bij de groeiende groep mensen, die meeëters van je betaalrekening, NIET langer wensen te pikken.
Afhankelijk van je wensen kan je nu lekker VRIJ gaan shoppen.
Door gebruik te maken van de OVERSTAP service, heb je er eigenlijk geen omkijken naar.
IKZELF prefereer Argenta als mijn éérste GRATIS bank,
maar heb ook DSB (laat ik even duidelijk stellen.. ALLEEN voor betaalrekening NIET voor leningen/hypotheken etc etc.)
Er zijn hier mensen die véél (naar mijn idee) NIET relevante redenen aanhalen
om duidelijk te maken dat deze 2 banken "afgelikte" banken zijn.
zoals: je kan niet iedere dag 1.000 euro opnemen....
of
Ik kan niet in één keer 24.000 euro opnemen.. et etc..
wat wél een punt kán zijn (niet voor mij dus) ze hebben nú nog geen iDEAL, maar het staat er aan te komen.
Er is hier veel geschreven over deze 2 GRATIS banken inclusief veel vreemde berekeningen..
Ook werd regelmatig aangehaalt dat deze 2 aan valutering doen.. (wat een aantal ándere ook doen gezien jouw ervaring)
Dat er veel ZEER tevreden klanten zijn.. en er dit jaar 100.000+ alleen bij Argenta al bij gekomen zijn... kunnen zij niet geloven... hoeft ook niet...
Maar nu deze banken valutering hebben afgeschaft,
hoor je de personen bij de huidige valuteringsbanken niet meer....
Kijk gerust even rond en stel vragen.. indien je iets wilt weten.
succes...
Afhankelijk van je wensen kan je nu lekker VRIJ gaan shoppen.
Door gebruik te maken van de OVERSTAP service, heb je er eigenlijk geen omkijken naar.
IKZELF prefereer Argenta als mijn éérste GRATIS bank,
maar heb ook DSB (laat ik even duidelijk stellen.. ALLEEN voor betaalrekening NIET voor leningen/hypotheken etc etc.)
Er zijn hier mensen die véél (naar mijn idee) NIET relevante redenen aanhalen
om duidelijk te maken dat deze 2 banken "afgelikte" banken zijn.
zoals: je kan niet iedere dag 1.000 euro opnemen....
of
Ik kan niet in één keer 24.000 euro opnemen.. et etc..
wat wél een punt kán zijn (niet voor mij dus) ze hebben nú nog geen iDEAL, maar het staat er aan te komen.
Er is hier veel geschreven over deze 2 GRATIS banken inclusief veel vreemde berekeningen..
Ook werd regelmatig aangehaalt dat deze 2 aan valutering doen.. (wat een aantal ándere ook doen gezien jouw ervaring)
Dat er veel ZEER tevreden klanten zijn.. en er dit jaar 100.000+ alleen bij Argenta al bij gekomen zijn... kunnen zij niet geloven... hoeft ook niet...
Maar nu deze banken valutering hebben afgeschaft,
hoor je de personen bij de huidige valuteringsbanken niet meer....
Kijk gerust even rond en stel vragen.. indien je iets wilt weten.
succes...
-
Consumentt
En valuteren en geen debetrente en nog eens flink betalen voor het pakket.
Daar moet je zijn.
Niet dus.
Daar moet je zijn.
Niet dus.
Klopt volledig wat ik hier boven lees.
Een tijd geleden is een stichting opgericht die zich hier mee heeft beziggehouden en hoe dat zich verder heeft ontwikkeld weet ik, niet, maar helaas kan hier niets tegen gedaan worden. Het is toen in het nieuws geweest en banken zijn gerechtigd deze handelswijze te continueren.
Ik ben het overigens volledig met u eens!
Kifid heeft zich, meen ik, hier mee bezig gehouden.
Een tijd geleden is een stichting opgericht die zich hier mee heeft beziggehouden en hoe dat zich verder heeft ontwikkeld weet ik, niet, maar helaas kan hier niets tegen gedaan worden. Het is toen in het nieuws geweest en banken zijn gerechtigd deze handelswijze te continueren.
Ik ben het overigens volledig met u eens!
Kifid heeft zich, meen ik, hier mee bezig gehouden.
-
sjorsie1982
Die valutering is zoooo envoudig te voorkomen.
en 1 dagje geen rente is niet zo'n ramp.
Dat zal voor de menste mensen onder de 1 euro zijn, wat je minder krijgt aan rente.
Dat zal voor de menste mensen onder de 1 euro zijn, wat je minder krijgt aan rente.
Vorig jaar ben ik tegen hetzelfde probleem aangelopen met de ABN ik had in die periode een huis gekocht en maakte door middel van internetbankieren een geldbedrag over van de spaarrekening naar de hypotheekverstrekker via een betaalrekening. achteraf werd 20 euro afgeschreven dit bleek te komen omdat er een weekend tussen zat. (Dan licht blijkbaar het bankwezen stil). Hier is niks op terug te zien op de desbetreffende rekening. Volgens ABN was dit normaal en elke bank deed dat (rabo niet ben ik achter gekomen).
Maar dat was het antwoord en daar moet je het maar mee doen.
Verder accepteerd de ABN ook geen notariele machtigingen. Mijn vriendin wilde met een samenlevings contract en notariele machtiging en koopakte de adressen wijzigen van onze en/of rekeningen. Hier ging de bank niet mee accoord ze moesten een handtekening van mij hebben. best jammer als je kijkt wat zo'n machtiging kost.
Ik ben nu wel zover dat ik al mijn rekeningen opzeg bij nog een zo'n grapje wat de ABN "service" noemt.
Arjan
Maar dat was het antwoord en daar moet je het maar mee doen.
Verder accepteerd de ABN ook geen notariele machtigingen. Mijn vriendin wilde met een samenlevings contract en notariele machtiging en koopakte de adressen wijzigen van onze en/of rekeningen. Hier ging de bank niet mee accoord ze moesten een handtekening van mij hebben. best jammer als je kijkt wat zo'n machtiging kost.
Ik ben nu wel zover dat ik al mijn rekeningen opzeg bij nog een zo'n grapje wat de ABN "service" noemt.
Arjan
sjorsie1982
Geplaatst op 17 Mei 2009 21:23 door sjorsie1982
--------------------------------------------------------------------------------
Helaas zo makkelijk is het niet te voorkomen. Zoals al gezegd kan dit bij feestdagen behoorlijk lastig zijn en moet je zo onderhand hogere wiskunde hebben gestudeerd en beschikken over een kristallen bol om niet een flink bedrag aan debetrente voor je kiezen te krijgen (zakelijk gezien gaat het vaak om hoge bedragen). Ik bankier al 25 jaar zowel privé als zakelijk bij de ABNAMRO. Vorig jaar was ik deze valutering ook helemaal zat en heb overwogen over te stappen naar een andere bank. Op mijn ABN AMRO kantoor verzekerde men mij echter dat deze praktijken per 1-1-2009 zouden worden afgeschaft. In januari bleek men nog gewoon door te gaan met stelen van zijn klanten. Ik heb hierover een klacht ingediend en kreeg doodleuk als antwoord dat ik helaas verkeerd was voorgelicht door de betreffende medewerker.
Ik ben nu dus bezig over te stappen naar een andere bank, overigens zonder overstapservice want dan zou ik mijn rekening bij ABN AMRO nog 13 maanden moeten aanhouden. Op mijn mededeling dat ik de relatie met ABN AMRO binnenkort zal beëindigen vanwege de valuteringsregels werd mij verzekerd dat dit per 1-1-2010 zal worden afgeschaft. Alsof ik daar nog enig geloof aan zou hechten! ABN AMRO heeft voor mij afgedaan.
Geplaatst op 17 Mei 2009 21:23 door sjorsie1982
--------------------------------------------------------------------------------
Helaas zo makkelijk is het niet te voorkomen. Zoals al gezegd kan dit bij feestdagen behoorlijk lastig zijn en moet je zo onderhand hogere wiskunde hebben gestudeerd en beschikken over een kristallen bol om niet een flink bedrag aan debetrente voor je kiezen te krijgen (zakelijk gezien gaat het vaak om hoge bedragen). Ik bankier al 25 jaar zowel privé als zakelijk bij de ABNAMRO. Vorig jaar was ik deze valutering ook helemaal zat en heb overwogen over te stappen naar een andere bank. Op mijn ABN AMRO kantoor verzekerde men mij echter dat deze praktijken per 1-1-2009 zouden worden afgeschaft. In januari bleek men nog gewoon door te gaan met stelen van zijn klanten. Ik heb hierover een klacht ingediend en kreeg doodleuk als antwoord dat ik helaas verkeerd was voorgelicht door de betreffende medewerker.
Ik ben nu dus bezig over te stappen naar een andere bank, overigens zonder overstapservice want dan zou ik mijn rekening bij ABN AMRO nog 13 maanden moeten aanhouden. Op mijn mededeling dat ik de relatie met ABN AMRO binnenkort zal beëindigen vanwege de valuteringsregels werd mij verzekerd dat dit per 1-1-2010 zal worden afgeschaft. Alsof ik daar nog enig geloof aan zou hechten! ABN AMRO heeft voor mij afgedaan.
-
FiscaalJurist
Valuteren is per 1 oktober 2009 verboden op grond van EU regelgeving. Dat valuteringsverhaal is onderhand zo oud als de weg naar Rome, maar steeds opnieuw blijven mensen het "licht"zien en schrijven er dan over op het forum alsof het de eerste keer is dat "het"gebeurd, terwijl het forum er al vol mee staat. Gelukkig is het dus binnenkort geschiedenis. De banken zullen de prijzen van het betaalpakket dan wel omhoog gooien want het moet ergens vandaan komen. Zal dus wel een sigaar uit eigen doos worden
-
Bob Schurkjens
ABNAMRO is de meest schunnige bank op dit punt! Ik heb er na jaren ook mijn rekening opgezegd.
Zie ook: http://www.bankrenteterug.nl/
Zie ook: http://www.bankrenteterug.nl/
@ fiscaaljurist
Alleen kan de jaarlijkse verhoging wel eens éxtra tegenvallen dit keer...
áls.... banken wérkelijk niet ZONDER deze inkomsten kunnen....
dan zou dat betekenen dat Argenta en DSB nu betaalbanken worden??
zélf denk ik dat ze gewoon (nou ja zó gewoon is het niet..
) GRATIS blijven.
Sigaar uit eigen doos?? geheel mee eens..
Normaal hebben de banken geen rede nódig ... om de "pakket"-prijzen te verhogen.De banken zullen de prijzen van het betaalpakket dan wel omhoog gooien ...... Zal dus wel een sigaar uit eigen doos worden
Alleen kan de jaarlijkse verhoging wel eens éxtra tegenvallen dit keer...
Mmmj, ja, hier verschillen we dus van mening, of verwachting...want het moet ergens vandaan komen
áls.... banken wérkelijk niet ZONDER deze inkomsten kunnen....
dan zou dat betekenen dat Argenta en DSB nu betaalbanken worden??
zélf denk ik dat ze gewoon (nou ja zó gewoon is het niet..
Sigaar uit eigen doos?? geheel mee eens..
-
Consumentt
Is DSB al gestopt met valuteren?
Bij telebankieren zie ik vanaf eind april bij alle boekingen dat de valutadatum gelijk is aan de boekingsdatum (even de muiswijzer stil houden boven de datum).
Daarvoor waren boekings- en valutadatum altijd wel verschillend.
Bij telebankieren zie ik vanaf eind april bij alle boekingen dat de valutadatum gelijk is aan de boekingsdatum (even de muiswijzer stil houden boven de datum).
Daarvoor waren boekings- en valutadatum altijd wel verschillend.
-
poelepandje
DSB steelt echt!!!!!
De smoes van : de transactiedag stond u rood, gaat er bij mij niet in,er stond en staat voldoende saldo op.En toch boeterente betalen.Opzeggen die handel.Koeman moet betaalt worden.
De smoes van : de transactiedag stond u rood, gaat er bij mij niet in,er stond en staat voldoende saldo op.En toch boeterente betalen.Opzeggen die handel.Koeman moet betaalt worden.
-
Consumentt
Begint die hetze weer hoor. We weten het wel.
DSB leningen zijn ****.
Maar DSB betaalrekening en spaarrekening daar is weinig over te zeuren, in ieder geval veel minder dan bij al de grootbanken.
DSB leningen zijn ****.
Maar DSB betaalrekening en spaarrekening daar is weinig over te zeuren, in ieder geval veel minder dan bij al de grootbanken.