LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 2

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ton21
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2009 17:45

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door ton21 »

ja oplichting , heb er geen ander woordt voor ,op 5 mei plaatste ik OP DIT forum een bericht over de problemen met telfort zie ,bericht , ze zouden het oplossen .heb hier een brief over gehad wat telfort had afgesproken die brief kreeg ik 11 mei ,2 mnd gratis abbo en een ,,beter modem ook gratis ,, ,had mijn twijfels al over een en ander ,ging nl iets te vlot voor telfort begippen , en dat bleek ,op 15 mei kreeg ik weer een brief met het volgende ,uw abbo wordt met ingang van heden aangepast u heeft nl geen lijn meer van de kpn , en de oude abbo is voor telfort duurder dus komt er 9.95 per mnd exrta bij , hoe ander abbo ? ik had toch al een vast abbo . ja en dan verder schrijven ze
met hooftdletters ,
tip van telfort u kunt nu overstappen naar een nieuw abbo 20 mb voor 24.95 + 9.95 voor bellen ,terwijl ik hier de brief nog heb liggen dat 20 mb niet kan op ons adres maar 12 mb .WIE HET DAN NOG SNAPT?
BLIJKBAAR IS TELFORT VERGETEN WAT BIJ DE GESCHILLEN COMISSIE IN UTRECHT DOOR BIJDE PARTIJEN IS AFGESPROKEN
VErWACHT DAN OOK EEN SNELLE REACTIE VAN TELFORT WANT DIT ZIJN WEL HELE RARE PRAKTIJKEN ,GEEFT NT WEL DE AARD VAN HET BEDRIJF WEER .
SP 050320

Consensus
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:23

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Consensus »

Ach, Telfort? Jarenlang tevergeefs stiekem geld proberen af te schrijven op een reeds beëindigd Tiscali abonnement en geen nota nemende van de geretourneerde brieven met het nieuwe adres erop. Begin dit jaar kwam ik daar bij toeval achter. Ik stuur diverse mailberichten, meerdere brieven en ik belde met hun hulpdesk. Ik vraag om uitleg en ik vraag om bewijs maar ik krijg geen reactie. Ik betaal het flutbedrag. Ik slaag er uiteindelijk in om het abonnement te beëindigen. Telfort vond zichzelf erg coulant in deze en beëindigen het abonnement maar liefst twee keer op twee verschillende datums. Maar als klap op de vuurpijl word ik ook nog getrakteerd op brieven van Intrum Justitia. Dit is een incassobureau van het kaliber 'aan de Staffel Incassokosten Sector Kanton hebben wij geen boodschap' en 'hier zijn nog wat onherleidbare rentes er bovenop'. Ook met deze marktleider 'menselijk leed' valt niet te communiceren: 'Oh, u heeft Telfort reeds betaalt? Dat boeit niet, want de deurwaarder staat al in de startblokken.' Ik betaal want het totale bedrag is een bezoek aan het kantongerecht nog steeds niet waard. Maar toch... Overal zie ik de reclamecampagne van Telfort opduiken en het blijft knagen. Dit speelt vanaf januari 2009. Maar tot op heden geen antwoord van meneer de Beer en zijn kornuiten, geen terugbetaling van het dubbel betaalde bedrag en GEEN bos bloemen. Maak me gek: TI706QCC05.

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door spartaan »

@Consensus
Ook jouw verhaal weer, gewoon ongelofelijk, het gaat maar door die Telfort-olifant ... Telfort webcare draait overuren ... het is vechten tegen de bierkaai zolang er geen structurele oplossing is. Telfort Webcare handelt twee klachten af en krijgt er weer vijf nieuwe klachten bij ...

Trosradar is al lang weer met een ander onderwerp bezig hoor, meneer de Beer is al lang passé en kan weer lekker aanklungelen. Zou Trosradar sieren als ze eens bovenop dit dossier bleven zitten. Vele mensen wordt nog steeds onrecht aangedaan door Telfort! Maar ja ... een Geltest is belangrijker dan meneer de Beer onder druk te blijven zetten, netzolang tot hij het goed heeft opgelost. :twisted:

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Hier onder een bericht van Telfort, ze doen een toezegging maar deze komen ze niet na.

___________________________________________________________
Onlangs heeft u een mail gestuurd aan onze klantenservice.
Hieronder vindt u onze reactie.



Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Tros Radar klacht: ingangsdatum bundel


Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Ayse) - 27/04/2009 12:30
Geachte heer xxxx,

Onlangs heeft u een klacht ingezonden naar Tros Radar. Ik bied u, namens Telfort, mijn welgemeende excuses aan voor het ontstane ongemak. Wij hebben telefonisch meerdere malen zonder resultaat geprobeerd telefonisch contact met u te zoeken.

De klacht die u had aangemeld was als volgt: er wordt niet gecommuniceerd wanneer de belbundel ingaat. Ook is het niet duidelijk hoeveel de eerste belbundel is.

Wij willen u de volgende oplossing aanbieden: Telfort is bereidt om de gebruikerskosten buiten bundel op factuur xxxxxxxxxx en de kosten voor het bellen naar onze klantenservice te vergoeden. Op een volgende factuur wordt een bedrag van € 28,34 excl. BTW in mindering gebracht.

Abonnementen die nieuw zijn aangesloten kunnen via de klantenservice navragen in welke factuurperiode (wanneer gaat de bundel in) de belbundel ingaat. Tevens kan er een berekening worden gemaakt hoeveel de belbundel is. Daarnaast staat er informatie op onze website vermeld. Via Mijn Telfort is het ook mogelijk om de factuurperiode na te gaan.

Bestaande abonnee kunnen via de facturen nagaan welke factuurperiode het abonnement is ingedeeld.

Bij het verlengen (cq. vernieuwen) van het abonnement wijzigt de factuurperiode niet. Wel worden de abonnements- en verbruikskosten vanaf het moment van verlenging tot het moment van de eerste factuurperiode pro rato (naar evenredigheid in de tijd) berekend. Dit houdt in dat er een gebroken periode ontstaat tussen de datum waarop de bundel gewijzigd is (de verlenging is ingegaan) en de datum waarop Telfort de rekening op maakt. In deze periode ontvangt u een bundel (beschikbare belminuten en berichten) met een grootte naar rato van de lengte van de gebroken periode. U betaalt de gebroken periode + de eerste volledige maand vooruit. Eventueel al vooruitbetaalde abonnementskosten van de oude bundel worden als korting op de rekening vermeld.
Men kan via klantenservice een berekening maken hoeveel de belbundel zal zijn. Eventueel kan men zelf ook een berekening maken aan de hand van de voorbeelden die op onze website worden uitgelegd. Zie bij voorbeeld: http://www.telfort.nl/klantenservice/mo ... mit=zoeken

Graag vernemen wij van u in een reply e-mail of u akkoord gaat met onze voorstel. Wilt u tevens een alternatief nummer door geven zodat we indien nodig nog telefonisch contact met u kunnen opnemen?


We vertrouwen erop hiermee uw klacht te hebben opgelost.
Met vriendelijke groet,
Telfort

i/o
Rob de Beer
Directeur Klantenservice
_______________________


Deze mail heb ik keurig beantwoord, maar daarna bleef het stil.

Hoe zit dat nu met Telfort?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ton21, ik kan u voor uw probleem geen oplossing bieden.

@Consensus, wij kunnen geen contact met u zoeken omdat wij geen telefoonnummer meer van u hebben. Kunt u mij aangeven wat de incassokosten waren? We gaan proberen om tot een betere oplossing te komen dan er op dit moment is. Wanneer u uw gegevens niet online wilt plaatsen kunt u ook naar onze helpdesk bellen en vragen een notitie en uw 06 nummer achter te laten, die kan ik dan later bekijken.

@gerard1740 en Shamaan, kunt u uw klantcode misschien posten zodat we kunnen kijken naar de door u aangegeven problemen.

Joris

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door gerard1740 »

@joris
wat bedoel je met klantcode?

Vandaag maar weer eens gebeld met telfort.
Bleek dat ze al mijn mails, die sinds 27 april heb verstuurd, niet hebben ontvangen...
"Er was een probleem met de mailserver" vertelde klantenservice.
Afijn, ik heb ze verteld wat ik wilde en ze zeiden dat de ze akkoord gaan.
Nu nog afwachten of ik inderdaad geld terug krijg.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@gerard1740, dan wachten we dat even af en gaan we ervan uit dat het in orde komt.


@J.Jager, we hebben contact gehad met Het Net, uw abonnement wordt daar per 15/05-09 opgezegd.


Joris

Noodlez
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2008 16:02

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Noodlez »

Na de eerste uitzending (april) van Radar over telfort hebben ze naar mijn mening wel het een en ander gedaan. Verbinding werd inderdaad iets beter. Ik was in eerste instantie dan ook redelijk tevreden toen ik de 2e uitzending heb gezien over Telfort. Helaas is het na deze uitzending wederom bergafwaarts gegaan.
Hebben die gasten bij Telfort hun zaakjes nog nooit goed in orde?
Ik sta nu ook op het punt mijn contract te ontbinden als ze niet alles gaan fixen. Ik werk vanuit huis en zonder internet kan ik niet werken :(

Hebben meerdere mensen nog steeds last van een slechte ^%#&# verbinding? De belofte van 20MB is pure marketing. De verbinding is soms zo slechts dat ik op mijn pda zelfs snellere internet heb! Belachelijk gewoon!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Noodlez, kunt u misschien een klantnummer posten zodat ik uw verbinding kan bekijken?
Heeft u toevallig al contact gehad met onze helpdesk?

Wat de 20Mbit betreft, we proberen altijd duidelijk te melden dat het een maximaal haalbare snelheid is, die afhankelijk is van veel factoren. Dit is altijd het geval bij ADSL, ook bij andere providers.

Joris

Shamaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2009 18:47

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Shamaan »

@ Telfort webcareKlantennummer is 2839595

ton21
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2009 17:45

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door ton21 »

Telfort webcare


Geplaatst op 18 Mei 2009 16:10 door Telfort webcare


@. ton21, ik kan u voor uw probleem geen oplossing bieden--------------------------------------------------------------------------------



ja dan moet ik lachen ,voor elk geschil is een oplossing maar je moet wel willen telfort .

beste joris , ik heb dat probleem niet doen ontstaan maar uw bedrijf , dus mr DE beer kan het dan beter oplossen ,als u dat niet kunt maar de oplossing was er al , door de geschillencomissie , waarom houd uw bedrijf zich daar dan niet aan .
ook werd ik gebeld nav de uitzending , dat er 2mnd geen abbo kosten in rekening gebracht zouden worden , ook nog eens schriftelijk bevestigd
niet dus heb net de nieuwe rekening ontvangen over de periode 1-6 2009 tm 30-6 -2009 . terwijl ,dat niet zou gebeuren .
a ls u niet in staat bent om deze problemen op te lossen . ,,, laat uw baas mr de beer mij dan eens bellen . wedden dat het in 5 minuten is opgelost .
er is nl geen probleem als uw bedrijf zich maar aan de afspraken houd .

J.Jager
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 22:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door J.Jager »

@Joris, wij zijn ontzettend blij om dit te horen!

Ontvangen wij nog een schriftelijke reactie van Telfort en Het Net?

Met vriendelijke groet,
J.Jager

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@ton21, als u uw rekeningsafschrift bekijkt zult u zien dat wij 2 maanden abonnementsgeld op uw rekening hebben gestort.

@J.Jager, of u van Het Net een bevestiging krijgt durf ik niet te zeggen omdat het een andere bedrijf is. Van ons zult u geen bevestiging krijgen dat wij het abonnement bij Het Net hebben opgezegd.

Joris

Noodlez
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2008 16:02

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Noodlez »

@ Telfort webcare,

Mijn klantcode is: Tl7ZaZV127. Sinds ik in november 2008 ben overgestapt van Tiscali naar Telfort 20MB is de ellende begonnen. En ja ik heb al meerdere malen de helpdesk gebeld. Dinsdag 19 mei toevallig weer eens voor de zoveelste keer. :?

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

ik ben pas sinds kort op de hoogte van dit forum van ontevreden Telfort klanten en ik ben danig geschrokken. Helaas ben ik ook slachtoffer, maar ik wist niet dat er zoveel lotgenoten waren.
Ik ben als sinds november 2008 bezig om mijn internetabonnement per 20 januari 2009 op te zeggen vanwege een verhuizing naar het buitenland en tot nu toe (na 17 mailtjes en 4 brieven) heb ik nog steeds geen bevestiging en heb ik 4 maanden onterecht abonnementskosten (4 x 19,95) betaald. Verder wordt het hele scala van waarschuwingen, aanmaningen, dreigement met afsluiting (wat zou ik daar blij mee zijn!!) en incassomaatregelen ook bij mij gebruikt. Dit omdat ik het automatisch incasso heb ingetrokken en hun heb gezegd dat ik met spanning op de deurwaarder wacht. Ik ben benieuwd of hij mij op mij huidige woonadres komt opzoeken (is wel een leuk reisje voor hem).
Op dit moment heb ik in ieder geval bericht van Telfort dat ze er mee bezig zijn, maar helaas dat is ook alweer 4 weken geleden.

Dus Telfort webcare als u nog even tijd heeft. Mijn klantnummer is TV9NMJB111

rschilders
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:07

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rschilders »

Ik heb op 30 maart mijn telefoon abonnement opgezegd, i.v.m. de tariefsverhoging per 1 mei. Ik ben indertijd naast het internetabo ook abonnee geworden op GRATIS bellen van Tiscali en dat is nu dus niet meer gratis.Als de verbinding nu goed was had ik er nog niet zo'n moeite mee, maar er is vaak storing, je belt maar telefoon gaat niet over, of je hoort niets, maar aan de kant blijkt ie wel over te gaan, etc etc. Heb op 2 april netjes een opzegbevestiging gekregen. Maar de abonnementskosten van mei werden nog rustig in rekening gebracht. Ik heb het bedrag gestorneerd en netjes het internetabo overgemaakt. Maar nee, dat vond Telfort niet correct. Er werd op 27 april in tweede instantie toch weer mijn telefoon abo afgeschreven. Nu dus de nota gekregen over juni en jullie raden het al, weer het telefoonabo dat er op staat. Ik wacht juli nog even af of er nog iets gecrediteerd wordt en anders storneer en blokkeer ik alles van Telfort. En stuur de deurwaarder op hun af. Ik heb Tros Radar en Consuwijzer ingelicht en die worden nog steeds overstelpt door telefoontjes over problemen met Telfort. Ik heb zo langzamerhand de balen van Telfort. En dan te bedenken dat ik een T6 abo heb, maar niet verder komt dan 4MB en in drukke tijden zelfs blij mag zijn als ik de helft haal. Ik vind 3 MB echte snelheid niet meer van deze tijd. Nu woon ik weliswaar ver van de centrale, maar Telfort zegt daar in de snelheid geen verandering komt, met andere woorden, men gaat niet kijken of het sneller kan. Dan maar internet via de kabel. Daar is 8 MB echt bijna 8 MB.

mbvanhooff
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2009 14:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door mbvanhooff »

Blijf weg bij Telfort!!! Slechtste Provider ooit. Beloftes worden niet waar gemaakt. Na zes jaar abonnement wou ik overstappen, netjes de helpdesk gebeld over de mogelijkheden. Tot tweemaal toe zwart op wit in de mail 28/04/2009. Overgestapt na Tele2 en nu blijkt het toch November 2009 - kosten 250 euro om er vanaf te komen.

Telfort maakt excuus maar komt mij op geen enkele manier tegemoet. Telefonisch kan er niets! Een bevestiging van mijn aangeven dat ik niet meer wil betalen of iemand die wat te zeggen heeft krijg ik niet.

ROB de BEER ( directeur klantenservice Telfort )Hartelijk dank voor de loze excuses!! Dit is ver na dat er aangekondigd is dat er verbetering zou zijn bij Telfort. Trap er Niet in!!

baerke
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mei 2009 01:34

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door baerke »

Vandaag weer bericht gehad van mijn zwager uit Nederland. Wederom een herinnering (de derde) gehad van Telfort dat ze het automatisch incasso van mijn intenetabonnement niet kunnen innen, waarvan ze de machtiging op mijn verzoek notabene zelf hebben ingetrokken in maart. Overigens een van de weinige zaken die wel goed zijn gegaan. In deze herinnering wordt weer (ook voor de derde keer) gedreigd wordt met afsluiting (hoe vaak kun je eigenlijk iemand afsluiten??) als ik niet betaal. Dit terwijl ik tot 1 juni betaald heb en zwart op wit van Telfort de E-mailbevestiging heb dat de facturering zal worden aangepast en mijn opzegging per 20 januari wordt verwerkt. Ik moet dus nog 4 maanden abonnementsgeld terugkrijgen (4 x € 19,95) ipv dat ik moet betalen. Ik heb de herinnering maar als onbestelbaar retour laten sturen, want ook een adreswijziging (reeds in 17 mailtjes en 4 brieven mijn nieuwe adres doorgegeven aan de klantenservice) wordt niet geaccepteerd en alles wordt naar het oude huisadres gestuurd terwijl ik al sinds 20 januari in het buitenland woon.
Je zou er bijna om gaan lachen als het niet zo treurig was.


Waar is Telfort Webcare, want ik weet het ook niet meer? Mijn klantnummer is TV9NMJB111

Shamaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2009 18:47

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door Shamaan »

Jawel, het is alweer zover. Ondanks binnen drie dagen na bestelling per aangetekende brief opzeggen, per aangetekende brief de machtiging voor automatische incasso intrekken, ondanks brief aan die Rob de Beer, ondanks de aangetekende brief gestuurd door mijn advocaat, en ondanks de rode kaart blijft Telfort toch geld afschrijven van mijn rekening. De colportagewet geeft je het recht binnen zeven dagen op te zeggen. Daar is met drie dagen al ruimschoots aan voldaan, maar Telfort heeft geen boodschap aan deze wet. Telfort heeft evenmin een boodschap aan de ingetrokken machtiging voor automatische incasso. Ik weet niet of dat komt dat het daar zo'n enorm zootje is of dat het gewoon een crimineel bedrijf is dat geen fatsoen kent en zich bovendien niet aan wetten stoort.

Rob de Beer, directeur klantenservice die voor de tv beterschap beloofde heeft zeker ambities de politiek in te gaan. Politici beloven immers ook van alles maar doen zelden wat ze beloven. Of heeft Telfort soms de ambitie in het Guinness book of Records te komen als zijnde het slechtste bedrijf met de meeste boze "klanten"?

TROS Radar, het zou jullie sieren de zaak Telfort nogmaals te behandelen. De klachten worden door Telfort niet opgelost, en meneer Rob de Beer heeft in de studio gewoon een potje zitten jokkebrokken. Immers, de klachten duren onverminderd voort.

Wat Telfort webcare eigenlijk doet is me ook niet duidelijk, want ook al geef je je klantennummer door, je hoort vervolgens niets meer. Telfort heeft veel meer weg van een criminele organisatie die afspraken niet nakomt en onder bedreiging mensen geld afhandig maakt. Wat dat betreft lijkt het de belastingdienst wel.

Ik heb zoals eerder gemeld inmiddels een advocaat in de arm genomen om Telfort juridisch aan te pakken en alle kosten te verhalen. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Vergeet niet alle kosten in rekening te brengen zoals portokosten, kosten voor versturen aangetekende brieven, kosten van bellen met de klantenlijn à 30 eurocent per minuut, gederfde inkomsten, kosten advocaat, en alle verdere kosten. Gezien de duizenden klachten is het duidelijk dat het bij Telfort goed mis is.

"klant"nummer 2839595

rschilders
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:07

Re: Telfort 2

Ongelezen bericht door rschilders »

Shamaam, het verbaast me niets. Dit is Telfort ten voete uit. Alleen begrijp ik niet, dat ze geld blijven afschrijven. Jij kan je bank opdracht geven om je rekening nummer te blokkeren voor afschrijven. Bij de ING kan het in ieder geval. Ik heb het nog niet gedaan, omdat ik een email heb gehad dat mijn telefoon abokosten uiteindelijk teruggestort zullen worden, maar zal zeker deze methode hanteren als dit niet gebeurd. En natuurlijk RADAR blijven bestoken, dan komen ze wel weer op het onderwerp terug.

Gesloten