Als het goed is kan een makelaar een goede biedprijs vaststellen, op basis van wat het huis waard is volgens diegene. Ik heb begrepen dat prijsontwikkelingen, waarde huizen in de omgeving, toestand van de woning, locatie, etc, dit bepalen.
Nu vraag ik me af: wat doe je met berichten dat er een goede kans is dat de woningprijzen dit jaar (prognose Rabobank) nog met 5% zullen dalen? Gevoelsmatig wil ik nav de voortzettende economische malaise steeds minder gaan betalen voor het huis waar we overwegen een bod op te gaan doen. Maar is dat terecht?
Ik wil zelf een goed idee hebben van wat wij max. kwijt willen zijn aan het huis, voor ik een makelaar volg in diens advies (of niet). Iemand suggesties hoe je inschat hoezeer je dit soort zaken kunt/moet meenemen in je biedingen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vaststellen biedprijs/marktwaarde
Re: vaststellen biedprijs/marktwaarde
Je moet ervoor geven wat je het waard vind. Het is maar wat de gek ervoor geeft..... Hier is geen zinnig antwoord op te geven. Zelfs niet door mij.