LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderbouw niet in composiet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxxann
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2009 23:17

Onderbouw niet in composiet?

Ongelezen bericht door maxxann »

Wat vinden jullie van de opmerking dat onder een composiet-blad
geen onderbouw spoelbak kan vanwege de verschillende lagen materiaal!!! :roll:

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Onderbouw niet in composiet?

Ongelezen bericht door OmeBen »

Raar verhaal.

marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

Re: Onderbouw niet in composiet?

Ongelezen bericht door marole45 »

Ligt er een beetje aan wat je precies onder een composietblad verstaat. bijv een houtenblad.multiplex met een kunststof HPL toplaag. dan inderdaad geen onderbouw te adviseren (grote kans op vochtproblemen)

indien je een natuursteen composiet blad bedoelt dan zie ik geen enkel probleem voor onderbouw. Zover ik weet bestaat een dergelijk blad uit 95% steenpoeder dat gebonden wordt met 5% polyesterhars en wordt vervolgens onderhoge druk samengeperst en verwarmd. Hierna is het bewerken gelijk aan een normaal (echt) granieten blad.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Onderbouw niet in composiet?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Onder stenen composietbladen kan te alle tijde eenonderbouw bak worden geplaatst. het enige waar je op dient te letten hoe massief het basismateriaal is. er worden namelijk keukenbladen gemaakt van 12mm dik composietplaten. als je hier een onderbouw spoelbak onder hangt zie je maar een dun randje bij je bak. dit is pretty ugly als je het mij vraagt. Bij 2cm massief materiaal ziet dit er wel goed uit.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Onderbouw niet in composiet?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Maxxan,

Mooie naam trouwens.. :wink:


Misschien was jullie adviseur in de war met Keramische werkbladen (Cera Nuovo, Ceramistone, Ceragrill, Cera-panel etc etc.) Dit materiaal kan namelijk niet met onderbouwspoelbak worden geleverd omdat dit deze werkbladen worden opgebouwd uit laagjes materiaal van 3mm dik. Tussen deze lagen kunnen holtes en gaatjes zitten.

MVG

maxxann
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 apr 2009 23:17

Re: Onderbouw niet in composiet?

Ongelezen bericht door maxxann »

Yep, daarin zit denk ik de clou. Dank Maxx. Dat herstelt mijn vertrouwen in de adviseur.

Vervolg vraag is dan wat het verschil is tussen composiet en keramisch (kan natuurlijk googlen, maar gemak dient de mens).

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Onderbouw niet in composiet?

Ongelezen bericht door Dilay »

Klopt het dat vlak inbouw duurzamer is dan onderbouw? Dat het dus langer goed blijft? Technisch gezien dan he..

Ik vond onderbouw altijd heel mooi en strak. Zeker ook kwa gebruik.
Maar was ook bang dat ik tegen het randje aan zou komen waardoor er barsten ontstaan. Zeker bij glazen ovenschalen die je even snel wil omspoelen voor de vaatwasser.

Gesloten