LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op de Sony Playstation3

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
markvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2009 18:58

Garantie op de Sony Playstation3

Ongelezen bericht door markvd »

Ik heb sinds anderhalf jaar een Sony Playstation 3, waarvan de officiele garantieperiode 1 jaar is. Sinds kort begon hij slechter spellen te lezen en veel te crashen, volgens verschillende mensen een probleem met de lens. Ik heb hem dus zelf opengemaakt om deze schoon te maken, maar de haperingen bleven, en dus heb ik een nieuwe lens besteld. Echter, nog voordat ik die binnen heb komt er een nieuwe update voor de software uit. Ik installeer die, omdat ik anders niet online kan. Dan crasht hij en doet mijn PS3 niks meer. Dit is bijzonder lastig, omdat ik enerzijds het garantiezegel heb verbroken maar aan de andere kant is mijn PS3 wel mooi stuk gegaan omdat ik gedwongen werd een update te installeren omdat ik niet online kan zonder de meest recente updates. Heeft iemand ervaring met hoe ik dit moet aanpakken?

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Garantie op de Sony Playstation3

Ongelezen bericht door maybe »

ik zou gewoon contact met sony opnemen om gewoon je garantie te claimen.

En voor de volgende keer... ga zelf geen apparaten open schroeven.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Garantie op de Sony Playstation3

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Je garantie ben je kwijt, omdat je zelf je apparaat hebt opengemaakt.
Staat altijd heel duidelijk op je garantiebewijs.
Die update kan volgens jou wel de aanleiding van het deffect zijn, maar dat kun je (waarschijnlijk) niet bewijzen.
En dan nog, als je dat wel kan, je hebt zelf gerommeld met je PSP.
Sony zal je klacht echt afwijzen.
Ik vrees dat je het kunt schudden.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Garantie op de Sony Playstation3

Ongelezen bericht door mar42 »

Je zou kunnen proberen met te vermelden dat je naar aanleiding van dat je playstaion raar deed kunnen uitleggen dat je geprobeerd hebt de lens te vervangen en dat dit je niet gelukt is en dat je wil vragen of hun dit kunnen verhelpen en dan er tevens bij te vermelden dat je een update wilden uitvoeren en dat hij daarna helemaal niks meer deed, het is het proberen waard, en anders op zoek gaan naar een bedrijf die gespecialiseerd is in reparaties aan playstations, er zijn er genoeg die kunnen en mogen doen. :wink: :wink:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Garantie op de Sony Playstation3

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Weinig kans. Meestal als men zelf bezig is geweest heeft men meer kwaad dan goed gedaan. Niemand zal dan nog onder garantie willen repareren. Ik heb heel dikwijls videorecorders onder handen gehad die volgens de klant nog onder de garantie zouden vallen.
Meestal was er dan een tape vast gelopen en men had deze er zelf dan vast uit gehaald.
Dat daarbij de halve machine was gesloopt, dat vond men minder belangrijk.
Er zijn twee redenen waarom men dit ook nooit had moeten doen.
Ten eerste is daarmee het bewijs weg om nog te kunnen vast stellen wat er fout was gegaan.
Ten tweede was het niet meer mogelijk om vast te stellen of de fout in de tape of in de machine heeft gezeten.
Bovendien was het dan alleen mogelijk om de gevolg schade te herstellen, met als gevolg dat als de oorzaak in de machine zat deze niet meer was te achterhalen en mogelijk bleef zitten met als gevolg een paar dagen later een boze klant in de winkel.
Doet zich een storing voor, probeer dan niet om het zelf te verhelpen en zeker niet als het apparaat nog in de garantie periode zit.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten