LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ballerina of rotpunt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
essetut
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 10:14

ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door essetut »

Zijn al een poosje bezig met het samenstellen van een nieuwe keuken, heb me hier een beetje in proberen te lezen, maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Heb de ervaringen met de Mandemakersgroep ter harte genomen en deze zaken maar gemeden. Ben nu met twee zaken in gesprek: Leo van den Berg in Hellevoetsluis en Budgetplan in Ridderkerk. Bij beide zaken goed gevoel, veel tijd voor je en meedenken bij je wensen. Nu gaat het bij de een over een Rotpunt met Atag apperatuur en bij de ander over een Ballerina met Siemens, Atag gemengd. Heb al wel een kleine indicatie over prijzen maar dan vergelijken we nog appels en peren want bij de een zit er nog een apotherskast in en bij de ander niet. Maar daar komen we wel uit.

Hoe zit het nu met het kwaliteits verschil? Van voornamelijk de keukenkasten?
Het zijn beiden gelakte hoogglans deurtjes. Schrok een beetje dat Steinhaus het zelfde is als ballerina, is dat terecht? De verkoper van de Ballerina verkoopt ook Punto(=rotpunt?) en zei dat hij gerust de zelfde keuken met dit merk wilde uitreken maar dat ik dan duurder uit zou zijn en een mindere keuken zou hebben oa doordat ballerina hogere kasten had.

Graag jullie advies

groetjes essetut

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door Eek »

Hi essetut, snap een paar van je vragen/opmerkingen niet.

Je geeft aan dat je het hele Mandemakers gebeuren vermijd,maar gaat onderaan je bericht opeens een Steinhaus keuken (welke niet bestaan,zoekfunktie) en van de Keukenkampioen (lees Mandemakers) vergelijken met je Ballerina..?
Ja Steinhaus kan Ballerina zijn,ligt eraan welk programma ze pakken, evenals dat Budgetplan dezelfde verkoop technieken hanteert als de eerder door jou genoemde zaken...

Koop gewoon daar waar je het beste gevoel hebt....

essetut
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 10:14

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door essetut »

Hoi Eek

Dan begrijp je mijn stukje toch verkeerd!

Ten eerste gebruikt men bij Budgetplan absoluut niet de methodes van de Mandemakersgroep. Je krijgt er direct een reële prijs op en geen afdingerij, en ook wordt je geen handtekening afgedwongen of gevraagd een leeg contract te tekenen.

Ten tweede vraag ik om een vergelijk van Rotptunt en Ballerina!
Maar ik las ergens op een forum dat Ballerina hetzelfde zou zijn als Steinhaus en ik vroeg me af of ik dáár wel zo blij mee was!!!!

En ik heb overigens bij beide zaken een goed gevoel, wil alleen zeker weten dat ik een goede keus maak!

essetut
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 10:14

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door essetut »

Hallo

Is er écht niemand die ons advies kan geven?????????

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Koop een Steinhaus, ik ben heel tevreden met mijn Steinhaus. En hij is beter dan een Rotpunkt of Ballerina. Rarara.. ;)

essetut
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 10:14

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door essetut »

Steinhaus beter dan Ballerina en Rotpunt?????? Heb ik er dan écht niets van begrepen???????? Dacht dat alles wat bij de Mandemakersclub vandaan kwam hier ontzettend afgekraakt werd??????? Nou weet ik het helemaal niet meer. Wat is nou een degelijke goede keuken voor een betaalbare prijs? Kijk ik rijd óók niet in een Volvo of BMW, niet omdat ik niet weet dat dat héle goede auto's zijn maar doodleuk omdat ik dat niet kan betalen. Ik hoef óók geen keuken die over 30 jaar m'n keel uit hangt maar nog prima van kwaliteit is, maar heb óók geen zin om na 5 jaar voor schut te zitten met kasjes die uit hun scharnieren hangen ed!!!!! Wie o wie geeft nu écht eens goed advies over merken ed?????

Alvast bedankt.

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door Cleo81 »

Ik lees hier wel eens mee op het forum want ben zelf opzoek naar een keuken, maar ben dus geen keukenverkoper, wie weet klopt het niet helemaal wat ik zeg...maar ik zal een poging wagen.

Steinhaus is geen echt keuken'merk'. Die winkel verkoopt gewoon merkkeukens onder de naam steinhaus. Koop je een duurdere 'steinhaus' dan heb je bijv. een next of rational keuken, maar bij hun heet het ook steinhaus...snap je m?? CocaCola maakt een grapje, die heeft zn keuken daar nl. ook vandaan... :wink: Die heeft dus een kwaliteitskeuken onder de naam steinhaus....
Het kan dus heel goed zijn dat Ballerina of rotpunkt onder de naam steinhaus wordt verkocht....qua kwaliteitsvergelijk....tsjaa, dat is erg moeilijk, daar ben ik ook niet zo in thuis...
Maar zoals Eek al zei: koop daar waar je een goed gevoel bij hebt en desnoods kun je de offerte plaatsen als je advies wilt hebben, wel discreet voor de verkopers uiteraard!!

essetut
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 10:14

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door essetut »

Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een dure keuken uitzoeken bij DMG goed opletten op de voorwaarde en afdingen????????????? En dan heb ik een goede keuken voor weinig geld???????


Lijkt me wel de doodssteek voor de kleinere zaken, maar..........anders ben ik dus een dief van mijn eigen portemonnee

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door Eek »

Cleo, als je meeleest en niet echt verstand van zaken heb let dan op op hetgeen je schrijft, je zal bij geen enkele Mandemakers formule ooit een next vinden. De familie Schuller en Mandemakers liggen elkaar niet zo zeg maar....

Zoals eerder aangegeven Essetut, Steinhaus bestaat niet en is een verzonnen iets. De inkoop kracht van DMG is echter gigantisch dus ja je zou wellicht een dief van je eigen portomonee zijn als je de keuken elders koopt....

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

essetut~ Bij Keukenkampioen; Let vooral op het serienummer van de keuken, een duizendtal. Hoe hoger hoe beter, verderop op het forum is een uitleg van de series/merken te vinden. Succes. :)

Cleo81
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jan 2009 18:54

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door Cleo81 »

lezen Eek........moeilijk voor je???
er staat bijvoorbeeld...

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door gast286 »

De inkoop kracht van DMG is echter gigantisch dus ja je zou wellicht een dief van je eigen portomonee zijn als je de keuken elders koopt....
Dit getuigt gelukkig wel van verstand van zaken. :?

kell0r
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2009 15:57

Re: ballerina of rotpunt

Ongelezen bericht door kell0r »

Ook ik ben op zoek naar een keuken en raakte zo verzeilt bij Mandenmakers voor mijn vakantie. Ik opzoek (meer orrienteren om te kijken wat er op de markt was) en voor ik er erg in had zat ik rond de tafel met een schets voor mn neus van een keuken wat ikzelf in eerste instantie helemaal niet wilde!

Maargoed, het zag er wel leuk uit. De keuken (wand van 2.40 breed met een eiland) zou mij (incl. inbouw en kranen) 17.300 euro moeten kosten. Maar 'over de prijs konden we het altijd hebben" werd mij verteld. 14.000 was het min. wat hji voor me kon doen. Ik vertelde de beste man dat ik het niet wilde en verder wilde kijken. Voor 12.000 euro misschien? Vroeg de man mij weer. Ik zeg wederom nee en wil toch echt graag verder kijken. Nou zegt hij mijn laagste bod van 10.000 euro. Meer kan ik echt niet doen. Vol verleiding keek ik mijn vriend aan waarbij hij nee schudde. Wederom zei ik nee waarop hij zei dat hij even moest overleggen met zn baas. Het zogenaamde weglopen een kopje koffie drinken met een collega en weer terugkomen. Voor 8.000 mocht ik de keuken uiteindelijk hebben. Ik werd wel nieuwsgieriger en wilde het maar al te graag tot mijn vriend me weer terug naar de realiteit trok. Ik wilde namelijk een compleet andere keuken. Weet je nog? En een kookeiland past neit in mijn woning... Hmmzzzz hij had gelijk. Ik zei weer dat ik het niet deed en ik verder wilde kijken. Toen kwam zogenaamd zn chef eraan pakte pen en papier waarmee hij de beste man mijn keukenschets had gemaakt en draaide het papier om. Hier schreef hij een bedrag van 5.000 euro op waarbij hij vertelde dat dit onder voorbehoud van financiering was maar ik wel gelijk moest tekenen want zon aanbod kreeg ik echt niet weer.

Kun je nagaan! Van 17.300 euro naar 5.000 euro! Als ik was blijven zitten was het waarschijnlijk nog lager gegaan denk ik maar ik ben weggelopen en voelde me juist daarom zo zwaar ver****t. Puur omdat hij in eerste instantie niet lager kon gaan dan 14.000 euro. ZO zie je maar. Overal (met name mandenmakers) wordt je vern****t waar je bij staat!

Dat wilde ik ff kwijt.

Gesloten