LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waerdye levensverzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
LOSTsince1902
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2008 09:39

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door LOSTsince1902 »

...net nu ik deze week 25 euro betaald had :D
Enfin, wellicht dus gecompenseerd door 50 euro weer retour te ontvangen.

Maar hoe zit het dan met de sluitingsbrief ? Die hoef ik dus ook niet meer te versturen vermoed ik dan ?

LOSTsince1902
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2008 09:39

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door LOSTsince1902 »

Weet iemand wat de schikking inhoudt ? Krijg je een deel van de kosten terug ? Of kan je je ingelgde geld terugkrijgen (al dan niet met je gegroeide vermoegen) ? ...

flabbergasted
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:06

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door flabbergasted »

als de schikking gewoon een copie is van de delta lloyd regeling,
komt het erop neer dat je je fooi pas aan einde looptijd krijgt!

De 'compensatie' 'krijg' je pas als....
- je minstens 5 jaar premie hebt betaald,
- je per maand 100 euro of meer betaalt, dan mag er maar 2,45% kosten over je jaarlijks opgebouwde kapitaal worden gerekend (dus als je meer kosten betaalde, wordt het verschil aan einde llooptijd berekend!)
-je minder maandelijks inlegt, dan mogen ze nog steeds 2,85% jaarlijks rekenen
- als je een polis met gegarandeerd kapitaal hebt, ai ai.... dan mogen ze zelfs nog steeds 3,1% blijven rekenen

let wel...over je opgebouwde kapitaal, jaarlijks, dus ga niet van een % van je premie uit. Dus eerst je orv van je premie afhalen, vervolgens het belegde deel.... en de rest...is blijkbaar kosten oftewel zekere inkomsten voor de maatschappij.

Ben benieuwd hoeveel mensen daarvan de studie van hun kids of hun eigen hypotheek daarvan kunnen betalen, not.... :cry:

mapje
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2009 12:31

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door mapje »

Heeft iemand van mijn 'lotgenoten' al eens geprobeerd om via Fortis zelf of via tussenpersoon antwoord te krijgen op de vraag in hoeverre de (deels verplichte) overlijdensrisicoverzekering en ineens uit het niets opgedoken arbeidsongeschiktheidsrisico verzekering te verlagen zijn? Beide onderdelen staan nu voor het eerst (?!) vermeld op het overzicht-nieuwe-stijl dat ik deze week van Fortis toegezonden kreeg. Ik krijg maar geen antwoord op mijn vragen , en mijn tussenpersoon staat niet vermeld op de lijst 'kontaktpersonen' die de website www.fortisasr.nl geeft. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen, groetjes, Mapje

LOSTsince1902
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2008 09:39

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door LOSTsince1902 »

...ook hier wat vragen daarover.

Mij valt op dat het overzicht wat deze week ontvangen werd, een overzicht van 2006-2007 is (en die had ik al in de oude versie zonder specificaties en met hogere waarden !!!) ! Graag had ik 2008 gehad !

Wat mij nu wel opvalt is dat van mijn jaarlijkse inleg van 276 euro er 115 euro aan kosten (premie, maatschappij en tussenpersoon) afgaat !!!

Dit is toch waanzin !!! Wie heeft gelijksoortige posten tov de inleg ??!!

[aanvulling] Gebeld met Fortis... dit overzicht is eigenlijk veel te laat verstuurd. Had vorig jaar gemoeten. Overzicht van 2008 komt op vanaf nu weer op vervaldatum polis binnen.

!!! [aanvulling 2] Fortis kon niet verklaren waarom het verschil in opgebouwde eenheden (18.000) op overzicht 'oude stijl' niet overeenkomt met opgebouwde eenheden (7000) op overzicht 'nieuwe stijl'. Het verhaal over waarden en bedragen op oude overzichten mbt toekomstige verwachte hoeveelheden/bedragen, leek hier namelijk niet op toe te passen op het eerste gezicht !

Wie heeft hetzelfde probleem ? En wellicht een uitleg/oplossing ?

Shannamic
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:18

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Shannamic »

SORRY DE GETALLEN 240000 EN 40000 MOETEN ZIJN 24000 EN 4000 :wink:

Shannamic
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:18

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Shannamic »

Er wordt steeds gesproken over een rendement van 4 procent ????

Ik heb een levensverzekering van 40 jaar , doe nu 10 jaar mee met 50 euro in de maand, heb een afkoop som aangevraagd en er wordt me nu 1100 euro aangeboden. ik snap dat de waarde nu heel laag is maar dit slaat alles.

Ik kan het dus beter laten staan.

Dat is dan tot daar aan toe , maar ik heb ook gevraagd over hoe dat zat met rendement, ik ging er van uit dat je na afloop van de polis dus na 40 jaar een gemiddeld rendement kreeg van die 40 jaar en van dat fonds, Dit blijkt dus niet waar en op de eind datum krijg je gewoon wat de eenheden op dat moment waard zijn en heb je niets te maken met een historisch rendement of een pessimistisch rendement of wat dan ook , je krijgt gewoon de waarde van dat moment, dit is mij nooit verteld en het heeft dus geen enkel nut om hier mee verder te gaan het lijkt mij echt weggegeven geld aan de fortis.

Nou ja dit kunnen ze wel gebruiken blijkbaar.

Ook wordt mij doodleuk zon 200000 eenheden afgenomen van de 240000, ik hou er dus zon 40000 eebheden aan over , en hun krijgen 200000 eenheden in verband met hun kosten, deze houden zij gewoon en zij kunnen dus leuk gaan wachten tot die eenheden weer meer waard worden en zo kunnen ze doodleuk nog eens aan je verdienen.

HEEL ERG BEDANKT FORTIS

wouterb.
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 19:37

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door wouterb. »

Heb inmiddels ook een overzicht gekregen en deze discussie gevolgd.
Ook bij mij zijn het aantal eenheden t.o.v. een vorig overzicht (oude stijl)ongeveer gehalveerd.
Nu kan ik best begrijpen dat de waarde van de eenheden gekelderd zijn, maar waar is ineens 50% van mijn aantal eenheden gebleven?
Het verhaal van vooraf doorberekende rente is leuk en aardig, maar is dat nu plotseling reeel berekend?
Er is mij daar door fortis nooit iets over gecommuniceerd, laat staan dat er aangepaste polisvoorwaarden zijn toegestuurd.
Dus fortis kan dit inprincipe volgend jaar en het jaar daarop weer doen,
er zijn geen polisvoorwaarden waarin staat dat dit niet mag.(waarom zouden ze dit niet doen?)
Ook zijn er naar mijn idee heel veel mensen die dit helemaal niet in de gaten hebben.
Kan fortis dit gewoon blijven doen?

Shannamic
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:18

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Shannamic »

Nou ze hebben mij een berekening gegeven , en uitgelegd waarom de eenheden zo laag zijn , ik ben dus van 28000 naar 4000 eenheden gegaan omdat die 24000 eenheden die ze hebben ingehouden hun kosten zijn. !!!!!!!

Het komt er ook op neer dat wanneer ik door zou gaan met deze polis ik na 40 jaar niet het gemiddelde rente percentage krijg over die 40 jaar iets wat mij vanaf het begin werd verteld, maar je krijgt na 40 jaar de op de waarde van de eenheden die op die dag telt , dit kan dus inhouden dat na 40 jaar 50 euro per maand in leggen je dus eigenlijk niets krijgt als de eenheden niets meer waard zijn.

Nou het heeft dus totaal geen zin meer om verder te gaan en het heeft ook geen zin om te stoppen want het is nu ook niets waard, dus ze hebben me in een patstelling om het zo maar te zeggen

wouterb.
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 19:37

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door wouterb. »

Hebben ze die kosten dan niet jaarlijks ingehouden?
Fijn dat ze al die kosten nu even verrekenen juist nu de waarde van de eenheden zo laag is, hou je helemaal geen eenheden meer over.
Op mijn nieuwe overzicht waren de kosten ong 80,- per jaar.
Dat is in mijn geval als ik terug zou rekenen 10jaar x 80,- euro = 800,-
Bij mij zijn het aantal eenheden ong gehalveerd dat komt neer op 10.000 euro
Ra Ra.....

Shannamic
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2009 16:18

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Shannamic »

Nou het is allemaal maar vreemd hoor, waarom zou ik in vredesnaam meedoen aan iets dat me 50 euro per maand kost voor 40 jaar lang met een risico dat ik alles kwijt kan zijn, dan had ik net zo goed elke maand voor 50 euro aandelen kunnen kopen van ieder willekeurig bedrijf, dit had ik kunnen spreiden en dit had mij geen kosten gekost, en alleen maar een risico dat mijn aandelen kelderden , maar nu heb ik alletwee. ik heb nu geen idee wat ik moet doen met fortis asr, het zijn in ieder geval fantastische bedriegers dat weet ik wel.

Catharina1956
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 00:21

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Catharina1956 »

http://www.vankroonenburgadvies.nl/down ... oelichting_

in deze link staat een uitleg hoe het overzicht nu werkt

bolderik
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2009 17:24

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door bolderik »

Het heeft alles te maken met TRANSPARANTIE

Dat wil zeggen nu moet men de waarheid zeggen over het aantal eenheden.

Vroeger zoog men alles uit zijn duim!!!!!

Met andere woorden er werd ontzettend gefraudeerd met ons geld.

Schandalig!!! Verzekerings Maffia!

kobus200
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:12

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door kobus200 »

18000 eenheden oude stijl zijn opgerente eenheden
de 7000 nieuwe stijl is dus niet opgerent

adanoukaron
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2009 18:50

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door adanoukaron »

ook ik heb al sinds jaar en dag een lijfrentepolis van fortis
waerdije. ik voel me zwaar opgelicht.
er wordt een extreem deel van de inleg weggesluisd.
het aantal eenheden waar je recht op hebt is
volstrekt onduidelijk.(als je vraagt naar de spelregels hieromtrent, wordt
je met een ingestudeerd verhaaltje om de tuin geleid)
de koers van de eenheden correleert niet met de onderliggende
aandelen.(dwz de eenheden blijven ver achter bij de onderliggende aandelen).
kortom , men heeft een vooropgezet plannetje bedacht om goedgelovige , hardwerkende mensen te beroven van hun geld.
overheid, verdiep u in deze grote oplichtingsaffaire en neem
aub uw maatregelen.

Weardye Mineur
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2007 13:30

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Weardye Mineur »

Weardye Mineur is nog zacht uitgedrukt!

Ook ik heb 5 jaar geleden een lagere afkoopwaarde dan mijn inleg!
Ben in 1989 aan deze Fortis ASR Waerdye polis begonnen en nu na 21 jaar heb ik van de 16000 euro eigen inleg nog maar 9500 euro over. Dit is u de afkoopwaarde na aftrek van beleggingsverliezen en duizenden euro's voor verzekeringskosten. Schrik me voor de 2e keer rot! De 2e keer omdat ik 5 jaar geleden al een keer de afkoopwaarde heb opgevraagd bij mijn verzekeringsadviseur. Toen was het verlies nog niet zo groot maar mijn adviseur gaf aan door te gaan want de in deze polis opgebouwde Robeco WE aandelen zullen zeker weer aantrekken. De verzekeringsadviseur verzekerde mij toen dat als ik de polis aan zou houden de waarde uiteindelijk weer naar een behoorlijk peil (waarde > eigen inleg) zou gaan!

Hoe lang gaf deze slechte man echter niet aan want nu krijg ik na lang beloven door Fortis ASR en maar wachten eindelijk het overzicht van 2008 in mijn brievenbus! De waarde is nu nog maar 9500 van de ruim 16000 euro eigen inleg!

Ik zou zeggen laat je stem horen!

De woekerpolis vergoeding waar ASR en stichting Verliespolis nu al zo lang mee bezig zijn zal waarschijnlijk net zoveel voorstellen als de polis van Fortis ASR. Niets, erger nog het gaat je geld kosten. Het berekenen van de vergoeding voor deze Fortis ASR woekerpolis zal waarschijnlijk door Fortis ASR op de gedupeerde woekerpolishouders verhaald gaan worden!

Wordt je nog eens voor de 2e keer door Fortis ASR gepakt en dat terwijl de politiek denkt dat deze woekerpolis-maatschappijen hun fout aan het goedmaken zijn met het uitkeren van een woekerpolis-vergoeding!

Ik heb de laatste 2 jaar al 3x een uitstel brief van Fortis ASR gekregen dat het nog iets langer gaat duren voordat Fortis ASR de kostenvergoeding voor hun woekerpolissen hebben uitgerekend! De laatste brief over dit uitstel van vergoeding betalen door Fortis ASR heb ik in september 2010 (gisteren!) nog ontvangen.

Waar doe je goed aan?!? Advies van je ASR woekerpolis-adviseur volgen door de polis aan te houden en hopen dat het tij gaat keren of af laten kopen. Een ding weet ik wel het pessimistisch rendement van 3% wat ze mij ooit hebben voorgerekend zal NOOIT gehaald worden.

Wat je ook beslist te gaan doen (doorgaan of afkopen) met je Fortis ASR woekerpolis het kost je altijd heel veel geld!

gnd
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:07

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door gnd »

Heeft er iemand al met succes iets voor elkaar gekregen bij zijn tussenpersoon, ASR of via klachtenisnatituten met betrekking tot de Waerdye ?

Ook ik ben 15% van m'n eenheden kwijtgeraakt met het overzicht nieuwe stijl.
Ik kreeg een wazig verhaal over oprenten van de oude eenheden.

Ook krijg ik sinds 2009 te maken met kosten die 11,16% bedragen van m'n jaarlijkse inleg.


Cheers,

GND

Weardye Mineur
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2007 13:30

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Weardye Mineur »

Totaal niets opgeschoten met ASR of de tussenpersoon erger nog de tussenpersoon wil niets meer voor mij doen mbt deze ASR woekerpolis!

Over de zgn ASR vergoeding voor deze woekerpolis doet ADSR wazig en blijft de definitieve vaststelling maar voor zich uit schuiven! Toevallig net een brief van ASR Levensverzekeringen gekregen waarin ze voor de 3e keer aangeven geen duidelijkheid in de te geven vergoeding kunnen geven!
Dit schreef ASR ook al in een brief die ik Augustus 2010 kreeg waarbij ze aangaven dat ze in September 2010 duidelijkheid over de vergoeding zouden geven.
In September 2010 een brief van ASR gekregen dat ze meer tijd nodig hadden om een zorgvuldige berekening van de vergoeding te kunnen maken.
Nu (januari 2011) krijg ik van ASR weer een brief waarin ze aangeven dat ze weer meer tijd nodig hebben voor het duidelijk maken welke voor welke vergoeding ik in aanmerking kan komen. Hiervoor hebben ze zeker tot November 2011 de tijd nodig! Immer ASR geeft aan wel een zorgvuldige berekening voor mij te willen maken en dat kost tijd!

Wat een larie koek van ASR verzekeringen en wat heeft Verliespolis.nl en Woekerpolis.nl zich met een kluitje het riet in laten sturen met deze zogenaamde deal!

Uiteindelijk zullen wij (gedupeerde ASR klanten) de rekening van het zorgvuldig uitzoeken moeten betalen en blijft er van een mogelijke vergoeding niets maar dan ok helemaal niet over!

Waarschijnlijk weet ASR het zo te brengen dat we er nog meer geld bij moeten leggen!

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Ik heb ook deze polis. Heb deze veel jaren terug al op de minimuminleg per maand gezet, zijnde 27 euro. Ondanks het belabberde advies de premie zo hoog mogelijk te zetten! Begrijp ik nu want dan kreeg de tussenpersoon nog meer provisie!
Jaarlijks zou contact met mij worden opgenomen mbt veranderingen in de beleggingen, in 15 jaar is dit nog NOOOIT gebeurd. Ook was de inleg 70% gegarandeerd, dat was mijn voorwaarde. Dit is daarna ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Want er was een verandering geweest in de inleg en men heeft verzuimd mijn te zeggen dat dit de consequentie was.
Ik ben naar een andere tussenpersoon gegaan maar die weet kennelijk ook niks te melden. In en in slecht.
afkoop waarde €771
inleg €2900
eindkapitaal bij premievrij maken in 2030 €2500!
Dus 400 euro kwijt en € 1500 aan rente die ik anders in al die jaren vanaf nu ontvangen had!
2900 euro, 2% rente is 58 per jaar x 20 jaar is 1160 euro. Dan reken ik de afgelopen rente nog niet eens mee en rente op rente ook niet!
Al met al een heel slecht idee zo'n polis en het vertrouwen in verzekeraars is weg. Helemaal.

Gewoon op een spaarrekening zetten was en is dus altijd beter.

Ik zit ASR flink op de hielen, iedere voorbeeldbrief gaat de deur uit en ik blijf ze bestoken met lastige vragen. Ik vind het regelrechte malafide zaken, er wordt vanalles voorgespiegeld en niets waargemaakt.
Hopelijk komen ze tot inkeer dat dit echt niet kan en gaan de koersen flink omhoog dan kan het uiteindelijk over zoveel jaar nog meevallen.

Vooralsnog nooit doen zulke plannen!!!!!! En als je iets financiels regelt alles op papier, alles wat ze zeggen voorspiegelen en waar jij ja tegen zegt!
Maar zelfs dan. Beter is gewoon niet doen.
Laatst gewijzigd door Eef1967 op 27 jan 2011 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: waerdye levensverzekering

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Overigens ben ik ook blij dat ik niet ook nog eens betaald heb aan clubs als verliespolis etc...
:|

Gesloten