Bij deze een vraagje over mijn inmiddels alweer bijna 1 jaar oude Samsung L310. Deze mobiele telefoon heb ik zelf uitgekozen bij Tele2 toen mijn abonnement werd verlengd. Toen ik de telefoon in huis had heb ik hier slechts één maand plezier van gehad, daarna was de telefoon stuk (zonder dat ik iets had gedaan dat dit tot gevolg zou kunnen hebben).
Ik heb Tele2 hierover benaderd en zij zeggen dat ik hiervoor bij Samsung moet zijn, omdat het waarschijnlijk een fabrieksfout betreft. Ik Samsung gebeld en jahoor, ik kan heel gemakkelijk mijn mobieltje inleveren bij een servicepunt in de stad, waarna hij kostenloos gemaakt zou worden, omdat de mobiel nog in de garantieperiode zat.
Bleek bij het inleveren dus dat ik de pakbon erbij moest geven, anders konden ze de mobiel niet in behandeling nemen. Nou bewaar ik over het algemeen altijd ALLES, maar blijkbaar heb ik dit keer de pakbon met de verpakking weggegooid of iets dergelijks, want deze was nergens meer te vinden. Ik kon eventueel de mobiel wel alsnog zonder pakbon inleveren, werd mij verteld, alleen dan moesten er standaard van tevoren al 40 euro onderzoekskosten betaald moeten worden, plus nog de eventuele reparatiekosten...
Toen heb ik weer Tele2 gebeld, omdat ik graag een nieuwe pakbon wilde hebben, maar neeeee mevrouw, deze wordt u maar één keer verstrekt! Oftewel, ik had dikke pech.
Omdat ik toch mijn hoop gevestigd had op het Samsung servicepunt, ben ik daar nogmaals langs gegaan met de vraag of het echt niet zonder pakbon kon. Maar volgens het servicepunt was het wel degelijk mogelijk om een nieuwe pakbon van Tele2 te ontvangen. Nu heb ik dit een paar keer geprobeerd aan te vragen bij Tele2, maar zonder het gewenste resultaat. Weten ze bij het servicepunt eigenlijk wel precies hoe het zit of zeggen ze maar wat?
Nu las ik op Consuwijzer.nl (en ik heb deze instantie er ook over gemaild) dat je in principe dus helemaal geen pakbon NODIG HEBT omdat wettelijk geregeld is dat de garantie dus nog geldt en je hiervoor gewoon bij de fabrikant terecht kan.
Klopt dit? Zou ik bij het Samsung servicepunt gewoon moeten vertellen dat ik geen pakbon nodig zou moeten hebben? Of kan ik aan Tele2 echt nog wel een nieuwe pakbon eisen?
Consuwijzer liet mij ook weten dat als Tele2 niet aan mijn degelijke eisen voor een reparatie/nieuwe telefoon tegemoet zou komen, ik de koopovereenkomst kon ontbinden. Maar omdat ik mijn telefoon gratis heb gekregen bij de verlenging van mijn abonnement...wat is dan precies de koopovereenkomst? Ik kan moeilijk geld terugkrijgen voor een mobiele telefoon waarvoor ik niet direct heb betaald.
Ik word van Tele2 naar Samsung gestuurd en andersom. Ik wil nu graag weten waar ik aan toe ben omdat ik de telefoon nu al bijna 1 jaar heb (en daarmee vervalt ook de fabrieksgarantie) en ik dus mijn telefoon niet eens goed heb kunnen gebruiken.
Weet iemand hier meer vanaf of kan iemand mij tips geven?
Groetjes, Sanne