Beste mensen,
Hierbij wil ik dolgraag mijn afkeer kenbaar maken wat betreft de overdreven zakelijke kant van ons Nederlands grootste trots, TOMTOM.
Gisteren 17 mei 2009 heb ik via de website van TomTom een nieuwe kaart van West- en Midden-Europa versie: 825.2157 van 89,95 EURO aangeschaft.
Direct na de installatie via TomTom Home was bovenin het scherm te lezen dat ik een nieuwe update moest aanschaffen voor het bedrag van 47,80 EURO om up to date te zijn.
Ik had net 89,95 EURO uitgegeven en verwachtte een kaart te kopen en te krijgen welke al geheel bij de tijd zou zijn en niet nog eens geüpdate behoeft te worden.
Hierop heb ik TOMTOM gemaild en gevraagd om een gratis update waarop ik het volgende antwoord kreeg.
Geachte heer,
Het referentienummer voor uw vraag is 090518-001526.
Naar aanleiding van ons gesprek stuur ik u deze e-mail. Het is helaas het geval dat wij grens data noteren met het aankopen van kaarten. U bent hier helaas net buiten gevallen.
Ik hoop dat u vrede kunt hebben met dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Jascha
TomTom Customer Care Team
Wat blijkt, 1dag later op 18 mei 2009 is de nieuwe versie: 830.2305 te downloaden, en natuurlijk kan ik geen vrede hebben met dit probleem!
Ik zal alles doen wat in mijn macht ligt om anti-reclame voor dit super bedrijf te maken en dat heb ik ze nog beloofd ook!
Om op deze asociale manier klanten te behandelen waar zij wel van moeten eten getuigt verre van een gezond zakelijk verstand.
Groeten,
RAW
Capelle ad IJssel
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TomTom
-
gravedigger
Re: TomTom
Moet ik daaruit concluderen dat je zelf ook gratis werkt voor je werkgever of onderneming?? Ik denk het niet, dus waarom zou een ander dan wel gratis voor jou moeten werken??betreft de overdreven zakelijke kant van ons Nederlands grootste trots,
Ik vind dat je gelijk hebt, als je iets koopt hoef je niet te verwachten dat het niet up to date is of dat je tenminste wordt gewaarschuwd voor het feit (voor aankoop wel te verstaan) dat de kaarten niet up to date zijn en dat je nog aanvullingen dient aan te schaffen.
En helemaal netjes, maar waarschijnlijk minder winstgevend voor Tomtom, zou zijn dat men de nieuwe releasedatum zou weergeven van helemaal up to date kaarten..
En helemaal netjes, maar waarschijnlijk minder winstgevend voor Tomtom, zou zijn dat men de nieuwe releasedatum zou weergeven van helemaal up to date kaarten..
Dan ben je ook nog afhankelijk van de verkopende partij.
Laatst kwam ik bij een klant dit ook tegen, en toen bleek het model al meer dan 2 jaar oud te zijn.
Vooral als er bij een aanbieding bepaalde modellen veel goedkoper worden aangeboden, dit om de magazijnen leeg te krijgen.
Laatst kwam ik bij een klant dit ook tegen, en toen bleek het model al meer dan 2 jaar oud te zijn.
Vooral als er bij een aanbieding bepaalde modellen veel goedkoper worden aangeboden, dit om de magazijnen leeg te krijgen.
-
stofzuigertje
U moet voor U een kaart besteld eerst kijken hoe oud deze is.
U heeft een verouderde voor volle prijs geaccepteerd.
Ook bij papieren kaarten moest U dat al in de vorige eeuw doen.
Dus niets veranderd en ik had ook ooit een miskoop bij ANWB.
Dit koste toen maar f2,95 maar daar kon ik wel ruilen.
Helaas mogen ze dit doen.
U heeft een verouderde voor volle prijs geaccepteerd.
Ook bij papieren kaarten moest U dat al in de vorige eeuw doen.
Dus niets veranderd en ik had ook ooit een miskoop bij ANWB.
Dit koste toen maar f2,95 maar daar kon ik wel ruilen.
Helaas mogen ze dit doen.