LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] materiaal siematic keukenkasten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
marole45
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:16

materiaal siematic keukenkasten

Ongelezen bericht door marole45 »

Ik ben van plan om een Siematic keuken aan te schaffen in een (L)hoekopstelling. (SL909 lijn fronten in magnolia wit voor de kenners) Hierbij zijn de fronten gespoten in hoogglans. Nu zit er in de opstelling een hoge kast type (IH60K1M6) (tbv 88cm koelkast en daarboven nis voor combi en nog een klepkastje) De plaatselijke keukenhandel. adviseerde mij om de zijwanden L+R van deze hoge kast op te dikken met plaatmateriaal (type BL2KG ,19 mm dik) zodat je niet van de zijkant op de de greeplijst in inbouw combi kunt kijken. Ik ben inderdaad van mening dat dit een stuk mooier kijkt. Nu adviseerde deze tevens om deze zijplaten van hoogglans kunststof (in kleur) te nemen omdat deze in lak uitvoering te snel zouden beschadigen. Klopt dit laatste en in hoeverre zie je het verschil tussen de plastic zijkanten en de gespoten fronten? (hij had helaas geen voorbeeld in de schouwroom staan)

Ik heb van hem een overzicht gekregen met de brutoprijzen. hoeveel % kan hier normaal nog vanaf zodat ik een beetje weet tot hoever ik kan onderhandelen?

Voorbeeld prijs: de hoge kast (IH60K1M6)brutoprijs is volgens hem EUR1222,00

Bedankt voor jullie advies en reacties

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: materiaal siematic keukenkasten

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Je moet goed opletten dat je de wanden in hetzelfde materiaal neemt. Indien je de wanden in kunstof neemt kan het zijn dat er in de loop van de tijd kleurverschil ontstaat. Beide materialen verkleuren anders.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: materiaal siematic keukenkasten

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: materiaal siematic keukenkasten

Ongelezen bericht door janjansssen »

ca 28 %
tiz crisis 45%

Gesloten