LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met samsung omnia i900v (vodafone)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alexx112

Problemen met samsung omnia i900v (vodafone)

Ongelezen bericht door alexx112 »

Ik ben een van de vroege bezitters (oktober 2009) van een samsung omnia i900v (vodafone branded). Helaas heeft dit toestel een specifieke vodafone-rom, welke enkele problemen heeft: toestel neemt regelmatig automatisch op en google.maps heeft weer dat ik me ergens in Duitsland bevind. Dit schijnt een specifiek vodafone-probleem te zijn en is bijvoorbeeld door Vodafone UK wel opgelost door een nieuwe rom-update.

Nou had ik verwacht dat vodafone in Nederland ondertussen wel een nieuwe rom-update zou hebben, maar dit hebben ze nog steeds niet en ik betwijfel of dit ook gaat komen (heb daar al regelmatig contact met vodafone over gehad). De laatste keer boden zij mij aan om het toestel ter reparatie aan te bieden, maar wat kunnen ze nou aan het toestel repareren als ze er geen nieuwe rom-update op zetten. Dit is een oplossing die het probleem niet zal verhelpen. Ik ben uitermate teleurgesteld in de service van vodafone en ben benieuwd naar gebruikers die ook dergelijke problemen hebben en of dit opgelost is?

Discovered

Re: Problemen met samsung omnia i900v (vodafone)

Ongelezen bericht door Discovered »

Hai,

Ik heb mijn Omnia (Vodafone) nu al bijna een half jaar inbezit en ik wacht nog steeds op een ROM Update...

Want mijn Omnia is niet goed bezig, soms valt mijn scherm uit dus moet ik een reset geven, ik krijg soms geen telefoon binnen, google maps denk dat ik in dusseldorf (duitsland) ben. Hij is erg sloom met opstarten, geluid is wat te laag, noem maar op. Er zijn zoveel problemen en we zitten nog steeds te wachten op een ROM-Update...
Terwijl meeste landen zoals UK als een ROM-Update heeft waarin alles is fixed.

Ik heb Vodafone over gebeld, ik zeg kunnen jullie mijn Omnia ROM-Updaten, wat krijg ik te horen : "Wat is dat meneer..."
Ze weten niet eens wat een ROm-Update is. Ik vind het erg slecht service. Na 10 min uitleggen zeggen ze tegen mij dat ik naar een Samsung Servicepoint heen moet gaan...

Ik vind het erg triest!

alexx112

Ongelezen bericht door alexx112 »

Ik heb bijna dezelfde problemen! Bij vodafone kunnen ze dus wel toestellen verkopen, maar de service is echt ondermaats. Ik verwacht ook niet meer dat ze een rom-update gaan uitbrengen!

jwink

Ongelezen bericht door jwink »

Ook ik meermaals gebeld met vodafone. Nu al een half jaar maar ik denk dat er helemaal geen nieuwe vodafone rom komt.
Dus zelf aan de slag gegaan en achteraf blijkt dat vrij simpel.
2 branded omnia's die in huis zijn inmiddels voorzien van de nieuwe samsung rom versie XKHJ3.

sangry

Ongelezen bericht door sangry »

Geplaatst op: 07 Apr 2009 10:45 Onderwerp: samsung omnia

Ook ik meermaals gebeld met vodafone. Nu al een half jaar maar ik denk dat er helemaal geen nieuwe vodafone rom komt.
Dus zelf aan de slag gegaan en achteraf blijkt dat vrij simpel.
2 branded omnia's die in huis zijn inmiddels voorzien van de nieuwe samsung rom versie XKHJ3.

Hoe heb jij dit uiteindelijk uit kunnen voeren? Ik heb al zitten kijken op wat websites, maar echt heel duidelijk wordt het me niet. Heb je misschien een link naar een site met een duidelijk uitleg of iets?

LeonO

Ongelezen bericht door LeonO »

Hoi Ik lees net dat iemand (jwink) zijn vodafone i900 toestel geflashed heeft weten te krijgen. Ik heb de juiste rom om dit te doen (secany) en een xp laptop met activesync en samsung modemdrivers installed. Ik krijg mijn i900 connected, maar bij het uloaden van de rom blijft hij bij 6% en heel soms bij 1% hangen. Bij een reset start alles weer normaal op dus geen brick.

Kan iemand (jwink) me helpen?

Hambartsumyan

Ongelezen bericht door Hambartsumyan »

Ik heb een tijd geleden een Samsung Omnia I900 aangeschaft bij Vodafone. Helaas heb ik spijt dat ik deze stap heb genomen. Vanaf het begin ging het al mis.

Na een dag de telefoon gebruikt te hebben merkte ik dat de telefoon steeds uitviel. Ik kreeg een zwart scherm en kon niets doen behalve op het reset knopje drukken. In het begin dacht ik dat ik iets fout deed, maar ik zag dat dit herhaardelijk gebeurde. Ik heb toen contact op genomen met de klantenservice van vodafone (tenminste voorzover ik het een klantenservice kan noemen). De vragen die ik stelde en het probleem dat ik voorlegde snapten ze niet. Na een paar keer gebeld te hebben was ik het zat. Ik ben vervolgens naar de vodafone winkel in de stad gegaan. Hier heb ik het probleem uitgelegd. (Er was trouwens nog een probleem er bevonden zich dode pixels op mijn scherm).
In de Vodafone winkel werd mij aangeboden mijn toestel ter reparatie te sturen. Ik ging hier mee akkoord. Helaas kreeg ik geen leen-toestel dus moest ik 2 weken zonder een mobieltje doen (wel abonnementskosten betalen). Na twee weken werd ik gebeld door de Vodafone winkel dat ik mijn toestel kon ophalen. Aangekomen in de winkel kreeg ik te horen dat het aan het batterij lag dat mijn toestel steeds uitviel. Ik kreeg een nieuwe batterij. Hiermee dacht ik dat het probleem opgelost was. Natuurlijk heb ik in de winkel geprobeerd of deze werkte en of mijn toestel niet bleef hangen.

En ja hoor, thuis aangekomen even naar iemand gebeld, en ik kreeg weer een zwart scherm. Ook hadden ze mij verteld dat de dode pixels hersteld waren, maar nee dat was ook niet gebeurd. Het enige was een nieuwe batterij.

Nu een paar maanden verder heb ik nog steeds hetzelfde probleem ik moet herhaadelijk op het reset-knopje drukken om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen. Weer de klantenservice gebeld om te vragen wat ik er mee kon doen. Krijg ik iemand aan de lijn die geen interesse toont en op haar dode gemakt op stuk kauwgom zit te kauwen.

Nu zijn er weer een paar weken voorbij en heb geen idee wat ik hier mee moet. Ik zit immers nog 2 jaar vast aan het contract. Als ik Vodafone erop aanspreek dat zij mij niet de dienst en service bieden dat zij beloven krijg ik van de telefoniste te horen dat ik maar het bedrag moet afbetalen om van het contract af te komen (makkelijk gezegd).

Ook heb ik gemerkt dat als ik thuis via het netwerk aan het internetten ben (met Wifi) dat deze (ook al heb ik vol bereik) na een bepaalde tijd uitvalt. Ik moet wifi vervolgens enkele keren uit en aan zetten om deze weer aan de praat te krijgen.

Zijn er nog mensen die ook met dit probleem zitten?
Zijn er nog suggesties wat ik hier mee kan? Ik heb namelijk niet veel aan een toestel dat ik om de zoveel tijd moet resetten?

Met vriendelijke groet,

Gesloten