LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
theo berkhof
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2009 11:46

incasso

Ongelezen bericht door theo berkhof »

Ruim twee jaar geleden is mijn vrouw zeer ernstig ziek geworden en poging toe zelfmoord gedaan . Toe nu toe gaat het al wat beter met mijn vrouw. Wij hadden een lening lopen bij de postbank en konden die niet meer betalen en hebben een regeling getroffewn om maandelijks 300 euro . De afgelopen maanden heb ik bijna niet meer gehad om eten te kopen . Tot op heden niets gehoord en ik heb ook ,wegens de situatie thuis niet laten horen dat ik het bedrag niet meer kon betalen. Tot op 15 Mei 2009 twee brieven binnen kwamen met twee bedragen .Onze lening was tot nu tot 21000 euro. In beide brieven staan bedragen in waar ik gewoon niet goed van ben geworden. Verdrietig ben ik er van en mijn leven met mijn zieke vrouw is al behoorlijk moeilijk. 50 uur werken per week en al een beslag op je loon en dan nog eens twee bedragen van in totaal 47915 euro binnen 5 dagen te betalen en zoniet dan wordt er een zittingsdatam vast gesteld en alle kosten komen dan ook nog eens op mijn teneer. Waar haal Interpartes het bedrag ineens vandaan.
Ik zoek snel hulp en hoop dat jullie mijn kunnen helpen.


Met vriendelijke groet

miekeb1
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2006 08:01

Re: incasso

Ongelezen bericht door miekeb1 »

Hallo Theo,

Het is een beetje een onduidelijk verhaal.
Alles op een rij:
Je hebt op dit moment een lening bij de Postbank van €21.000,= waar je een x-bedrag op aflost per maand. Je hebt aangevraagd of je €300,= per maand mag gaan afbetalen maar je hebt hier nog niets over teruggehoord van de Postbank?
Tot op heden niets gehoord en ik heb ook ,wegens de situatie thuis niet laten horen dat ik het bedrag niet meer kon betalen.
Houd dit in, dat je de afgelopen maanden helemaal geen bedrag meer hebt afgelost?
Tot op 15 Mei 2009 twee brieven binnen kwamen met twee bedragen
Zijn dit de aflossingsbedragen of andere bedragen en komen deze brieven van de Postbank?
Wanneer je natuurlijk niets hebt afgelost de afgelopen periodes zit je natuurlijk zelf wel fout.
Je kunt wel een betalingsregeling aanvragen maar dat houdt niet in, dat je in de tussentijd helemaal niets hoeft af te lossen.
Sowieso moet je totdat je bericht hebt gekregen het oude aflossingsbedrag blijven betalen.
...en al een beslag op je loon en dan nog eens twee bedragen van in totaal 47915 euro binnen 5 dagen te betalen
Het beslag op je loon komt toch niet doordat je een lening bij de Postbank hebt? Is dit dan nog een andere lening o.i.d. die je ergens hebt lopen?
47915 euro
Is dit het juiste bedrag (€47915,=) of moet daar ergens een komma tussen staan?
Ht lijkt mij nl. vreemd, dat je voor een lening van €21.000,= (bij de Postbank) nu opeens een rekening krijgt van €47.915,=, die je ook nog binnen 5 dagen zou moeten betalen.
Waar haal Interpartes het bedrag ineens vandaan.
Dit is het incassobureau? Mss kun je sowieso eerst contact opnemen met dat bureau en aan hen vragen waar deze bedragen vandaan komen.

Mss kun je het een en ander iets duidelijker verwoorden, zodat er wat meer logica inzit want zo zou ik niet weten waar iemand jou mee zou kunnen helpen..

Gesloten