LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tina.islamgulova

0

Ongelezen bericht door tina.islamgulova »

0
Laatst gewijzigd door tina.islamgulova op 14 nov 2009 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: 0

Ongelezen bericht door dhc »

Gedragsregel:
Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Jij hebt in principe met de tegenpartij te maken, niet met de verzekeraar van de tegenpartij. Als jij schade hebt, dan moet de tegenpartij die vergoeden. Dat de verzekeraar zegt dat het eerst moet worden voorgeschoten, zou dat betekenen dat de tegenpartij dat voor zou moeten schieten.

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Tina,

Is de gekochte auto nieuw? Zo nee, hoeveel is je auto waard? Ik vraag dit om eerst een idee te hebben van de waarde van de auto ten opzichte van het geschatte schadebedrag.

Je hebt hier wel degelijk met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij te maken, omdat een WA-verzekering voor gemotoriseerde voertuigen wettelijk is voorgeschreven.

Vladja

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de taxatie voor de vakantie is en de auto nog rijdend is mag je het ook na vakantie laten herstellen.

Ook een tijdelijke nood reparatie van verlichting word wel eens gedaan.
Jammer maar dit risico loop je nu eenmaal.

Let bij vervangende auto op ruimte en eventueel noodzakelijke trekhaak.

vladja

Stofzuigertje,

Je hebt alleen recht op vervangend vervoer gedurende werkelijke reparatiedagen. Je kunt dus niet uitgebreid op vakantie gaan en al die dagen 75% vergoed krijgen.

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Altijd vervelend als anderen je auto verzieken ,zoals door ander gezegt misschien kun je wat lenen bij familie ? voorschieten voor expertise is nou eenmaal normaal.

En ja reakties als Dhc zijn totaal nutteloos die helpt helaas nooit echt iemand behalve nutteloos te reageren jammer maar helaas.

Suc6 met het verhelpen van je schade ,en vervangend vervoer hoort sowiso 100% vergoed te worden als je idd de auto dagelijks nodig heb voor werk bv. Zelf ook meegemaakt dus dat zou ik nog even aankaarten.

vladja

Vervangend vervoer betaald door de verzekering van de tegenpartij wordt altijd maar voor 75% vergoed, omdat je dan in een andere auto de kilometers aflegt. Je hebt dan geen bandenslijtage van eigen auto etc. Daarvoor wordt die 25% gekort.

Iets anders is het als je leenauto van de garage meekrijgt (zij verdienen aan de reparatie) of de garage een reparatie contract met je eigen verzekeringsmaatschappij heeft afgesloten. In het laatste geval is er sprake van sturing van de schadestroom naar bepaalde garages. Hierdoor krijgen die garages meer reparatie-opdrachten en daarvoor bedingt de verzekeringsmaatschappij dat er een gratis leenauto gedurende de reparatieduur ter beschikking gesteld wordt. In deze gevallen kost de vervangende auto dus niets.

Dat extraatje moet de autoverzekering weer aantrekkelijk maken, waardoor de maatschappij hoopt meer polissen te verkopen.

Vladja

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

En ja reakties als Dhc zijn totaal nutteloos die helpt helaas nooit echt iemand behalve nutteloos te reageren jammer maar helaas
Had jij laatst niet een probleempje met de belastingdienst....?

En 100% vergoeding krijg je dus niet! Verzekeraars hebben allemaal afgesproken slecht 75% te vergoeden, hanteren nl.het standpunt dat je op dat moment geen kosten maakt met je eigen auto....

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Het licht eraan hoe je verzekerd bent als je all risk verzekerd bent krijg je een volledige vergoeding en hoef je zelf niks voorruit te betalen zelfs niet de expertise voor de garage als de auto dan wel laat maken door desbetrefffende garage, en anders kan je bij je eiegen verzekering navragen wat je mogelijkheden zijn. VAAK IS het ook zo dat je eigen verzekeirng de schade voorschiet en dat de verzekering dit verhaald bij de tegenpartij maar dat kunnen hun je het beste vertellen. :wink: :wink:

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

op het draadje Belasting dienst was het ook geen behulpzame reaktie dus maar dat geeft niet , het is opgelost..

En het word wel degelijk 100% vergoed maar zal idd aan dekking / gebeurtenis liggen zoveel verschillen . Bij mij werd alles vergoed 100% en ik ben echt geen allrisk verzekerd(het was ook niet mijn schuld) maar het is wel weer even geleden dus wellicht dat de regels aangepast/verandert zijn dat zou kunnen.

Gelukkig niet vaak mee te maken wou ik ook zo houden :)

tina.islamgulova

Ongelezen bericht door tina.islamgulova »

Tina,

Is de gekochte auto nieuw? Zo nee, hoeveel is je auto waard? Ik vraag dit om eerst een idee te hebben van de waarde van de auto ten opzichte van het geschatte schadebedrag.

Je hebt hier wel degelijk met de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij te maken, omdat een WA-verzekering voor gemotoriseerde voertuigen wettelijk is voorgeschreven.

Vladja

AUTO is +/-14000 waard en we zijn wa casco verzekerd

vladja

Bij welke maatschappij ben je verzekerd?

Stuurt jouw verzekering een expert?

Heeft jouw verzekeringsmaatschappij garages waar ze mee samenwerken? Die worden dan aangeraden in de polis of op de groene kaart.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

De auto is WA Casco verzekerd? Ik heb zelf een paar jaar geleden gehad dat iemand mij aangereden heeft.Auto naar de door de verzekering aangegeven schadehersteller gebracht en binnen week pico bello gerepareerd terug.. Als je Allrisk verzekerd bent krijg je altijd vergoed.De verzekering maatschappij kan de schade bij de tegenpartij verhalen ingeval schuld tegenpartij,of bij eigen schuld keert hij uit en verlaagd indien van toepassing de no-claim. Ik heb nooit contact gehad met de andere maatschappij mijn verzekering loste het voor mij op. Maar ja tegenwoordig met die internetmaatschappijen ( lekker goedkoop) gaat het wat trager.
Succes Henk

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

wij hebben in de loop der jaren een aantal schades gehad en nooit! onze schuld er rust een vloek op onze nw auto;s ik zweer het...
maar normaal ga je dus naar de schade expert,dan komt er een mannetje kijken van de verzekering en dan is het geregeld...jij hoeft niks voor te schieten,hebben wij nooit gedaan!

ja 1 keer de eigen risico ,maar dat was omdat het waarborgfonds ingeschakeld werd,dat kreeg ik ook niet terug maar de schade werd wel vergoed..dus :D

maar ik vind dit eerlijk gezegd een vreemd verhaal.normaal hoort jou verzekering het voor te schieten,en die regelen het dan met de andere party....of je hebt niet op tijd betaald?aan je verzekering?of je bent wa?dan weet ik het niet,wij zijn all risk ,en altijd alles vergoed....alles!! geen 75% alles..

is van de gekke dat je het voor moet schieten ,terwijl jij er niks aan kan doen...maar ja zo zijn er wel meer rare dingen.

mvg marieke

Laatst omhoog gehaald door tina.islamgulova op 14 nov 2009 14:52.

Gesloten