Artifortus, zelf ben ik ook koffieliefhebber. Of ik mijzelf tot de baristi kan rekenen durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.
Ik heb jaren zelf gebrouwen maar ben daarmee gestopt. Het kostte mij te veel tijd en de resultaten waren niet voldoende en kwamen niet eens in de buurt van de nespresso kwaliteit.
Ik gebruikte een handmatig gemiddeld geprijsd espresso-apparaat en ik kocht gemalen espresso van goede kwaliteit. Nu hoor ik u al denken, gemalen? Maal het zelf!
Maar net als zovelen vergeet u iets belangrijks:
Persoonlijk gebruik ik liever mijn Lapavoni Stradivari, maar niet iedereen wil elke espresso handmatig brouwen.
Artifortus, ik wil zeker handmatig brouwen, graag zelfs. Maar vergeet niet dat een bonenmaler en een apparaat duur zijn! Kijk eens naar uw eigen apparaat, ik ben als student lang niet van plan zo'n bedrag aan een espresso-apparaat uit te geven. U doet alsof dit de normaalste zaak van de wereld is, maar zo vanzelfsprekend is het niet voor iedereen.
Over de prijs hoor je mij trouwens bij nespresso ook niet klagen, hoogstens over de decadentie.