LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De oplossing van DSB

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
kiara65
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2009 21:39

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door kiara65 »

Ik ben benieuwd maandag ik kreeg op 8-5-2009 eindelijk na een verzoek van mijn advocaat op 3-4-2009 bericht van de afdeling juridische zaken, die hebben totaal niet gerageerd behalve door te schrijven dat ze geen fout hebben gemaakt en dat inplaats van uitbetaling ze het bedrag in mindering brengen op de 2e hypohteek.
Dus mijn advocaat is weer in de pen geklommen en het is stil aan de dsb kant.
Wellicht kan de heer van Goor eens praten met de afdeling juridiisce zaken

d&p
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2009 21:22

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door d&p »

Wat nu !!! vandaag brief ontvangen met een lager rente voorstel
de klachten zijn niet opgelost maar moeten wel tekenen en kunnen dan nooit meer terugkomen op onze klachten.
Wij zijn benaderd door hun afdeling klantenbeheer vervolgens komt er een zeer positief voorkomend iemand thuis zogenaamd alle klachten noteren en naar oplossingen zoeken.
Na 2 weken krijgen wij dus een brief dat wij destijds ervoor hebben getekend dat alle informatie duidelijk was.
en dat zij naar eer en geweten hebben gehandeld.
Dit voorstel is uniek dat doen ze niet voor alle klanten en teken maar even binnen 4 weken en zie dan vervolgens van alle vervolgstappen af. Wat is nu de oplossing? voor 2 jaar tekenen voor een iets lagere rente? en dan na die 2 jaar?
Wat moeten we doen in 4 weken tijd snel een advocaat zoeken? Ze hebben volgens mij alle risico klanten zelf benaderd waarvan ze weten dat ze destijds de fout zijn ingegaan onder het mom wij hebben u dossier gekregen omdat u een klacht heeft ingediend bij het programma Radar.
Wij hebben wel gesurfd op de site van Radar en Hypotheekleed maar nog niet aangemeld hoe komen zij aan die informatie?
Maar nog belangrijker wat moeten we doen?

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hallo D&P,

Ik zou me zeker aanmelden bij de stichting Hypotheekleed. Heb ik ook gedaan. Vandaag kreeg ik dus ook een voorstel van DSB Bank n.a.v. mijn klacht bij TROS Radar en stichting Hypotheekleed.

Ik zeg..teken niets! Laat je adviseren door een financieel adviseur. En als je jezelf een advocaat kunt veroorloven, moet je dat zeker doen.

Kijk ook eens op de website WWW.DSBRAMP.NL voor alle gedupeerden van DSB. Daar krijg je veel goede tips en suggesties.

Vr.gr. Erik (http://hypotheekleed.hyves.nl)

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

In het Parool van afgelopen vrijdag staat een artikel met als kop De DSB Bank en het toeval
Hier de link naar het artikel:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/23052009.htm

Voor alle duidelijkheid, naar mijn mening is er bij Scheringa geen sprake van toeval.
Hij heeft zijn imperium bewust opgezet en weet hij donders goed wat hij doet.
Werk je bij DSB of bij één van de vele dochterondernemingen dan doe je of met hem mee of je zoekt een andere baan.
Scheringa is te slim om dingen aan het toeval over te laten.
Daarom is de enige manier om hem aan te pakken het openbaar maken van zijn manier van werken en dit ter discussie te stellen.
Gelukkig worden zijn slachtoffers steeds mondiger, want alleen door het naar buiten brengen van de verhalen van de slachtoffers kan aangetoond worden wie en wat hij is.
Let wel, het zal geen sprint worden van 100 meter, het wordt een lange en zware marathon.
Na de uitzending van Radar is het probleem niet opgelost.
Wij moeten ons hierop instellen en rekening houden met, gelijk de aandelenlease affaire, een strijd van jaren met vele rechtszaken want Scheringa zal kost wat kost zijn opgebouwde imperium niet willen prijsgeven.
Een brede aanpak via de politiek, media, rechtszaken en een bundeling van de krachten is nodig om hem te laten inzien dat zijn aanpak en werkwijze niet wordt getolereerd en een echte compensatie van de geleden schade de enige manier is om zijn slachtoffers tevreden te stellen.

Groeten,
Piet

kappie1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 11:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door kappie1973 »

Ik ga vanavond zeker kijken. Ik ben heel erg in de problemen geraakt door DSB bank, ook met koopsompolissen die gefinancierd werden met hypotheekgeld. Ondertussen is het huis verkocht en blijft er een schuld over van € 110.000 De wanhoop nabij, ik hoop vanavond iets van een lichtpuntje te horen in de uitzending...........

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Kappie.
Ben je al lid van www.dsbramp.nl?
Met zn allen kunnen we meer bereiken..ook jij moet je recht kunnen halen!
Groeten Mattie

roos24
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:12

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door roos24 »

Niet om het een of het ander...maar ik heb de uitzending gezien, en het betreft veelal mensen die ook leningen erbij hebben, dus al "problemen" hebben en dan denken dat ze bij een andere bank voordeliger uit zijn met een rente tijd van 1 jaar. Tja..als die 1 jaar erop zit en de rente is dan hoger dan voorheen....daar kan de DSB ook niets aandoen, dat had je bij andere banken ook gehad. En wat betreft die polissen...je tekent ergens voor, ik lees altijd alles door waarvoor ik teken, die mensen denk ik niet, want als je dat niet wilt dan neem je het gewoonweg niet, zowel dan weet je wat de kosten zijn. Dus...de DSB zal best bij wat mensen het anders kunnen doen, maar.....ik blijf erbij, de fout ligt bij de mensen zelf.

gwm.molendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:24

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gwm.molendijk »

DSB heeft niet alleen absurde hoge koopsompolissen waardoor mensen in de problemen raken. Ook zeer hoge doorlopende credieten. Bij aanvraag van een persoonlijke lening werd mij een offerte toegezonden wat achteraf een offerte van een doorlopend credit bleek te zijn deze is afgesloten op 7,4 % rente en in één jaar tijd is deze rente gestegen naar 13.7%. Omdat ik een VUT-uitkering heb kan ik mijn schulden niet door een persoonlijke lening laten overnemen, te laag inkomen, en zit nu voor jaren vast aan deze woeker praktijken van DSB.
Kunt u dit onderwerp ook eens onder de aandacht brengen nu u toch DSB in de uitzending heeft.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gravedigger »

@roos24
Jij hebt de uitzening van vanavond al gezien? Kun je niet een tipje van de sluier opli8chten? Daat is iedereen hier heel benieuwd naar.

zipboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 15:48

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door zipboy »

Ik val ook onder de gedupeerden die bij de DSB een doorlopend krediet hebben afgesloten. Voor mij was dit bijna 10 jaar geleden. Alles wat destijds is beloofd berust op misleiding en oplichting. Ik heb daarom ook kontakt gezocht met de DSB. Er is bij mij thuis op 4 mei jl. een medewerkster gekomen met een voorstel. Echter ben ik daar niet op ingegaan aangezien het alleen maar meer rendement zal opleveren voor de DSB zelf. De totale schuld, welke al was verhoogd door een arbeidsongeschiktheidsverzekering, overlijdensrisicoverzekering en een kapitaalverzekering, zou over 5 jaar afgelost zijn. Maar in het nieuwe voorstel komt daar nog eens 7 jaar bij. Plus nog eens een forse rente. Ik zou dan in totaal bijna 4 keer het geleende bedrag terugbetaald hebben. Noemt men dat bij de DSB een oplossing? Ik noem dit oplichten en uitbuiten van de klant. Ik heb tegen de medewerkster gezegd dat de DSB met een oplossing moet komen en niet met een éénzijdig voorstel. Tevens heb ik haar ook uitgelegd hoe een oplossing er van mijn kant uit ziet. Het is nu in behandeling. Als we op korte termijn niet tot een akkoord komen ga ik ze ook aanklagen. Mijn advokaat staat al in de startblokken om een procedure te beginnen. Dus maar weer even afwachten. Maar kijken doe ik zeker vanavond……

Twins
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:51

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Twins »

Uiteraard zal de DSB ook niet helemaal zuiver op de korrel zijn, en net zoals alle financiele tussenpersonen een hoop geld hebben verdiend. Derhalve ben ik van mening dat men ten alle tijden zelf ook logisch na moet denken en onderzoek moet plegen voordat je wat afsluit --> Met een minium loon kan je geen 3 ton lenen en rente is nu eenmaal volatiel. Ben verder wel benieuwd en zal vanavond horen hoe het verder gaat.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Beste Roos24

Ten eerste is de DSB bank al fout waneer ze mensen leningen verstrekt die ze in de problemen brengt..ZORGPLICHT.
ten tweede gaat het hier om misleiding..onwaarheden vertellen..dingen verzwijgen.
Ten derde koppelverkoop..mensen verzekeringen aansmeren..die niet nodig..belachelijk duur..en als verplicht worden gesteld.

Dat u daar voor het gemak maar even aan voorbij gaat..zegt mij genoeg over u.
Iedere keer moet dit weer aangehaald worden..Waarom??
Als u de verhalen van gedupeerden leest..weet u van deze soms zeer schrijnende misstanden.
Mensen hebben vertrouwd op een bank..op Adviseurs..mensen die totaal geen verstand hadden van dit soort contracten.
Zelfs mensen als Chirurgen trapten in dit soort constructies..een Chirurg is geen Boekhouder.
Mij is ondertussen duidelijk..u weet totaal niet waar u het over heeft..oordeel dan ook niet zo snel.

U kiest ervoor zonder kennis van zaken.. mensen in ellende en diepe problemen nog een extra schuldgevoel aan te praten..Maakt u niet ongerust..mensen voelen zich al schuldig en schamen zich(onterecht)genoeg.
Mattie
Laatst gewijzigd door mattie op 25 mei 2009 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Gravedigger.
Roos24 weet helemaal niets.
De uitzending is live..wij weten pas vanavond wat!
Mattie

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Rense »

Hoezo Dirk heeft hoge vrienden
Bos: DSB binnen gedragscode


Minister Bos heeft de vragen van Kamerlid Irrgang over DSB beantwoord. Het SP-lid vroeg de minister onder meer naar mogelijke schending van de gedragscode en de zorgplicht.

Bos: ‘Er is geen sprake van schending van de gedragscode, want er hoeft niet op Loan to Value (LTV), de waarde van de woning, te worden getoetst volgens de gedragscode. Maar de financier dient de consument wel te wijzen op de gevaren van een hoge LTV. De zorgplicht houdt in dat DSB Bank in ieder geval verantwoord krediet moet verstrekken. (...) In ieder individueel geval dient sprake te zijn van verantwoorde kredietverstrekking. Het ministerie van Financiën beschikt niet over informatie over de naleving door DSB Bank van de overkrediteringsnorm.'

Irrgang: ‘Wat vindt u ervan dat banken nu nog aan 20 procent van de
huishoudens een te hoge hypotheek verstrekken in verhouding tot het inkomen?'

Bos: ‘In de Gedragscode Hypothecaire Financiering is de norm vastgelegd dat gemiddeld niet meer dan 4,5 keer het jaarinkomen aan financiering wordt verstrekt (comply). In bijzondere gevallen kan hiervan worden afgeweken (d.m.v. de zogenaamde explain-bepaling in de gedragscode), maar dan moet er nog steeds sprake zijn van verantwoorde kredietverstrekking door een hypotheekverstrekker. Dit betekent dat 20 procent afwijking van de financieringsnormen in de gedragscode niet betekent dat er in 20 procent van de gevallen te hoge hypotheken zijn verstrekt.'

Bos ziet geen noodzaak om met regelgeving de explain-bepaling te schrappen en een harde ondergrens in te voeren.

Bos: ‘De Wft bevat reeds een verbod op overkreditering middels een open norm. Artikel 4:34 bepaalt dat de aanbieder geen kredietovereenkomst aan mag gaan met een consument indien dit, met het oog op overkreditering van de consument, onverantwoord is. Het is in principe aan de aanbieder van krediet om invulling te geven aan deze norm. (...) De AFM kan (alsnog) een beleidsregel publiceren, waarin de open norm wordt ingevuld. Het is dan wenselijk dat dit in overleg met het ministerie en de sector gebeurt. De beleidsregel kan nooit de werking van een algemeen verbindend voorschrift (regelgeving) hebben. Een beleidsregel is niet 100 procent dwingend; een onder toezicht staande instelling kan op een ander manier invulling geven aan de open norm van verantwoorde kredietverstrekking.'

Vanavond om 21.00 uur komt TrosRadar terug op de zaak DSB.

Bron: InFinance

Ben benieuwd vanavond.......

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door gravedigger »

Mattie

Geloof je werkelijk dat ik roos 24 serieus had genomen??

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door mattie »

Nee :oops: Maar je weet nooit he?
Groeten Mattie

RobertWP68
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 19:43

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door RobertWP68 »

NOOIT, maar dan ook NOOIT zaken doen met die boevenbende. Scheringa komt zo gemaakt sukkelig over, maar ondertussen. Een groot toneelspel. Mensen sluiten leningen bij hem af omdat ze een soort van medelijden krijgen met hem. Hij is zo anders dan die gladjakkers van die andere banken.

Gelukkig heb ik nooit met die bende te maken gehad.

roos24
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2009 16:12

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door roos24 »

Wat een stelletje.......de uitzendingen ervoor natuurlijk...nouja...dat zegt al genoeg over jullie.....meer met de mond....dan verstand van zaken..

dobbelyou
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:43

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door dobbelyou »

wat ik zo raar vind is dat gerrit en nu ook frankieboy vertrokken zijn met stille trom.
ik weet het niet maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat de AFM wat gevonden heeft.
alhoewel het blijft beangstigend stil vanaf die kant.
misschien dat geeuw hoofd hoogenvorst(vvd) gerrit en frankieboy misschien wel onderhands gewaarschuwd heeft

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De oplossing van DSB

Ongelezen bericht door Piet »

De Grave vertrekt heel snel bij DSB

Frank de Grave was maar twee maanden financieel directeur bij DSB Bank. De bekende VVD’er gaat weg vanwege ‘onvoldoende match’.

Dat iemand, benoemd in de top van een bank, na twee maanden weer vertrekt, komt zelden voor. Het suggereert dat er meer aan de hand is dan behoefte aan een ‘nieuwe uitdaging’. Maar Frank de Grave wil naar aanleiding van zijn vertrek als financieel directeur van DSB Bank alleen kwijt dat zijn beslissing niets te maken heeft met de inhoud van zijn werk. ‘Daar ligt het zeker niet aan’, zegt de prominente VVD’er desgevraagd. ‘Het is niet dat werken in de financiële sector mij tegenstaat.’

Zou zijn vertrek zijn ingegeven door de stortvloed van kritiek op de bank van Dirk Scheringa en het onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar DSB? De Grave verwijst naar het persbericht dat spreekt van ‘onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen binnen de raad van bestuur’. Over de precieze reden zegt hij afgelopen vrijdag uitgebreid te hebben gesproken met De Nederlandsche Bank.

Feit is dat De Grave heel goed weet dat het imagobeschadigende onderzoek van de AFM zo goed als afgerond is. Volgens een ingewijde die in het kader van het onderzoek is verhoord door de AFM, heeft een medewerker gezegd dat er ‘stevig’ opgetreden gaat worden tegen DSB, vanwege de manier waarop de bank jarenlang dure en schadelijke hypotheekleningen verstrekte. Mocht de toezichthouder inderdaad met een stevige sanctie komen, dan is het voor De Grave ‘s reputatie vanzelfsprekend beter niet meer onder Scheringa te werken.

AFM-baas en VVD’er Hans Hoogervorst zal De Grave er uitvoerig over hebben ingelicht, aangezien de twee goede bekenden van elkaar zijn. Als minister van Volksgezondheid benoemde Hoogervorst zijn partijgenoot nota bene zelf als voorzitter van de Zorgautoriteit.

Waar De Grave kan zeggen dat hij er maar twee maanden heeft gewerkt, kan zijn voorganger Gerrit Zalm (VVD) dat niet. De huidige bestuursvoorzitter van ABN Amro/Fortis trad halverwege 2007 bij DSB aan als chief economist, om eind dat jaar de functie van financieel directeur Jaap van Dijk over te nemen. Die laatste was vertrokken omdat hij in tegenstelling tot Scheringa een meer conservatieve financiële koers wilde varen.

De raad van commissarissen van DSB, ook al bevolkt door prominente VVD’ers – Robin Linschoten en Ed Nijpels – moet nu op zoek naar een opvolger, iemand die wel een ‘match’ vormt met de raad van bestuur.

Niet gek voor de kandidaat om even te bellen met De Grave, die laatst carrièretips gaf op BNR Nieuwsradio: ‘Je baas tegenspreken is prima’, zei hij, ‘mits met goede argumenten.’ Die van De Grave hebben Scheringa kennelijk niet overtuigd.

http://www.depers.nl/economie/308260/De ... -snel.html

Gesloten