LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone tegoed en vebruik etc.
Vodafone tegoed en vebruik etc.
Goedemiddag,
Net even geregistreerd. Kreeg net bijna een hartaanval toen ik mijn tegoed en vebruik checkte op vodafone.nl. Het werkt heel vaak niet, maar check het soms als een indicatie. Zo ook vandaag. Dit is het begin van de maand, dus mijn tegoed is nog redelijk hoog 32.50 tov. staand van mijn 35,-. Tot dusver geen probleem.
maar dan..
Ik scroll naar onder, zie ik dat ik 371,- euro buiten mijn tegoed heb verbruikt. Ten 1e: dit heb ik nog nooit gehad. Ten 2e: ik heb amper gebeld de laatste 3 dagen, sinds ik nieuw tegoed heb gekregen. Dit klopt dus van geen kant.
Heeft iemand mischien een keer hetzelfde probleem gehad? Ik weet dat je aan mijn tegoed en verbruik geen rechten kan verlenen. Maar het kan toch niet zo zijn dat daar ineen 371,- euro staat???
Mvg,
Jeroen
Net even geregistreerd. Kreeg net bijna een hartaanval toen ik mijn tegoed en vebruik checkte op vodafone.nl. Het werkt heel vaak niet, maar check het soms als een indicatie. Zo ook vandaag. Dit is het begin van de maand, dus mijn tegoed is nog redelijk hoog 32.50 tov. staand van mijn 35,-. Tot dusver geen probleem.
maar dan..
Ik scroll naar onder, zie ik dat ik 371,- euro buiten mijn tegoed heb verbruikt. Ten 1e: dit heb ik nog nooit gehad. Ten 2e: ik heb amper gebeld de laatste 3 dagen, sinds ik nieuw tegoed heb gekregen. Dit klopt dus van geen kant.
Heeft iemand mischien een keer hetzelfde probleem gehad? Ik weet dat je aan mijn tegoed en verbruik geen rechten kan verlenen. Maar het kan toch niet zo zijn dat daar ineen 371,- euro staat???
Mvg,
Jeroen
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
bedankt voor je reactie. Blijf het enorm wazig vinden. 370 euro is een hele hoop geld. Mijn abbo loopt in augustus af. Na dit incident heb ik besloten mijn abbo op te zeggen en over te gaan op een andere provider.
Ik wacht mijn telefoontje met vodafone morgen even af. Het moeilijke is dat de website van vodafone al maanden niet goed werkt.
Mvg,
Jeroen
Ik wacht mijn telefoontje met vodafone morgen even af. Het moeilijke is dat de website van vodafone al maanden niet goed werkt.
Mvg,
Jeroen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mei 2009 14:11
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Ook wij hebben hele hoge rekeningen en
de nota's worden steeds hoger en er komt geen goede uitleg.
we hebben blox uitgezet en die worden dan wel gefactureerd en
elke maand is de nota hoger zo rond de 300 euro en
we komen er niet uit.
de nota's worden steeds hoger en er komt geen goede uitleg.
we hebben blox uitgezet en die worden dan wel gefactureerd en
elke maand is de nota hoger zo rond de 300 euro en
we komen er niet uit.
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Hallo,
na een bericht op dit forum wil ik graag aangeven dat het bij mij positieft heeft uitgepakt. Ik werd vandaag gebeld door vodafone, met de mededeling dat de 371 euro gecrediteerd gaat worden. Het lag aan het data verbruik welke veroorzaakt werd door een verkeerd afgesloten blox (eindeloos online)
Ook mijn tegoed etc. werkt naar behoren nu.
Dus, ik wilde even zeggen, goed opgelost vodafone!
na een bericht op dit forum wil ik graag aangeven dat het bij mij positieft heeft uitgepakt. Ik werd vandaag gebeld door vodafone, met de mededeling dat de 371 euro gecrediteerd gaat worden. Het lag aan het data verbruik welke veroorzaakt werd door een verkeerd afgesloten blox (eindeloos online)
Ook mijn tegoed etc. werkt naar behoren nu.
Dus, ik wilde even zeggen, goed opgelost vodafone!
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Hangt van je abo af.Pindakaaspotje
Geplaatst op 03 Mei 2009 18:55 door Pindakaaspotje
Ik zou er als ik jou was morgen ff een telefoontje aan wagen bij de klantenservice (is gratis)
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
ja , daar zitten we weer , met vodafone , geen tegoed en verbruik kunnen inzien, en dit is dus niet de eerste keer , en wat betreft die hoge rekeningen, daar heb ik ook last van , buiten tegoed , en buitenlandse nummers, als ik zeker weet dat ik NIET naar dat nummer heb gebeld . maar Vodafone blijft vaag met zijn antwoorden. Heb net mij kontrakt verlengd met 2 jaar , daar heb ik nu al weer spijt van , In mijn vorige 2 jaar heb ik 2 jaar zitten vechten met S.E , ik had de S500i , en die is dus echt wel 5 keer opgestuurd in deze 2 jaar , en toen de 2 jaar bijna om waren , werd me een ander toestel aangeboden. Ik heb nu een Noka 6600 slide en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Kloptja , daar zitten we weer , met vodafone , geen tegoed en verbruik kunnen inzien, en dit is dus niet de eerste keer
"Let op: In verband met een storing is het op dit moment niet mogelijk om online of telefonisch je tegoed op te vragen. Onze excuses voor het ongemak. Het is nog niet duidelijk wanneer dit opgelost is."
En het zal ook niet de laatste keer zijn.De afgelopen weken was het ook een paar keer "raak
Het probleem is echter dan men deze gratis dienst niet aan *hoeft* te bieden het is een extra-tje.
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
dan moeten ze het niet aanbieden , als ze het niet voor elkaar krijgen
om het goed te laten werken
om het goed te laten werken
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Het probleem is dat je er geen rechten aan kan ontlenen omdat het gratis isdan moeten ze het niet aanbieden , als ze het niet voor elkaar krijgen
om het goed te laten werken
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
geen rechten aan ontlenen is onzin, het is een onderdeel van je abonnement waarvoor je betaald. Dit zijn een van de redenen waarvoor je je hebt geaboneerd. Het kan toch niet zo zijn dat deze storing inmiddels bijna 2 jaar moet duren?
Geschillen commissie inschakelen en het abonnement ontbinden zonder verdere kosten!!!
Geschillen commissie inschakelen en het abonnement ontbinden zonder verdere kosten!!!
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Staat niets van je voorwaarden behorende bij je abo. Lees ze nog eens na!;)
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Voorwaarden kunnen naar de prullenmand worden verwezen, Nederlands recht, anders Europees recht is hiervoor van toepassing.
Reclame Vodafone, ik wil die reclame aanbieding hebben met alle woorden en geblaat eromheen, voldoen ze niet aan, dan is het simpel einde contract.
Rechter zal zeer zeker worden overtuigd met het opgebouwde dossier, daarbij ook zal onze advocaat die hiermee ervaringen heeft het contract ontbinden.
Ach hoef alleen het dossier op te bouwen en een mooie rechtsbijstand maakt hier verder een einde aan
maar ik als leek kijk eens naar Artikel 6, paraaf 1 van de Vodafone voorwaarden:
Na of bij de totstandkoming van een Overeenkomst zal Vodafone
in principe binnen 24 uur doch in ieder geval zo spoedig mogelijk
zorgen voor het in dienst stellen van de Aansluiting of levering van de
overeengekomen Dienst(en).
Doet vodafone al 2 jaar niet, inzage in het beltegoed is een dienst dat gereclameerd is naar de klant en dit een van de punten zijn waar een klant een keuze kan maken om toch voor een Vodafone abonnement te gaan.
Reclame Vodafone, ik wil die reclame aanbieding hebben met alle woorden en geblaat eromheen, voldoen ze niet aan, dan is het simpel einde contract.
Rechter zal zeer zeker worden overtuigd met het opgebouwde dossier, daarbij ook zal onze advocaat die hiermee ervaringen heeft het contract ontbinden.
Ach hoef alleen het dossier op te bouwen en een mooie rechtsbijstand maakt hier verder een einde aan
maar ik als leek kijk eens naar Artikel 6, paraaf 1 van de Vodafone voorwaarden:
Na of bij de totstandkoming van een Overeenkomst zal Vodafone
in principe binnen 24 uur doch in ieder geval zo spoedig mogelijk
zorgen voor het in dienst stellen van de Aansluiting of levering van de
overeengekomen Dienst(en).
Doet vodafone al 2 jaar niet, inzage in het beltegoed is een dienst dat gereclameerd is naar de klant en dit een van de punten zijn waar een klant een keuze kan maken om toch voor een Vodafone abonnement te gaan.
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
@Moose
Overigens om een contract op basis van wanprestatie, want daar zou het dan om gaan, te verbreken heb je geen advocaat of uitspraak van rechter nodig. Is al wettelijk geregeld. En als je in het ongelijk zou worden gesteld, kost het jouw alleen maar geld.
Ik wens je succes. Laat even weten hoe het afgelopen isRechter zal zeer zeker worden overtuigd met het opgebouwde dossier, daarbij ook zal onze advocaat die hiermee ervaringen heeft het contract ontbinden.
Overigens om een contract op basis van wanprestatie, want daar zou het dan om gaan, te verbreken heb je geen advocaat of uitspraak van rechter nodig. Is al wettelijk geregeld. En als je in het ongelijk zou worden gesteld, kost het jouw alleen maar geld.
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Sinds september 2007 ben ik klant geweest bij Vodafone, ik heb dus ook veel last van de storingen gehad bij Vodafone. Ik had een abonnement van in totaal 70 euro ik had namelijk basis 50 1jaar (450 belminuten) plus 10euro onbeperkt sms en nog eens 10 euro onbeperkt internet plus uiteraard BTW, dus je kan wel zeggen dat ik een goeie klant was voor Vodafone. Ik betaalde elke maand zo'n 85 euro en de hoogste rekening was 115,- euro, ik heb uiteraard altijd netjes betaald. Die bedragen wist ik altijd wel te verklaren en keek daar nooit naar om, gewoon weg omdat het niet kon op MyVodafone omdat er altijd storing was en ik geen papieren rekeningen kon krijgen volgens Vodafone.De gehele looptijd heeft MyVodafone het misschien 3 keer gedaan. Maar ik dacht het is niet anders en hield mijn afschriften een beetje in de gaten maar die waren altijd rond de 80 en 1 keer 115 omdat ik op vakantie was geweest dus maakte ik me geen zorgen, alhoewel ik het wel erg asociaal vond dat ik geen specificatie kon krijgen en meerdere malen mijn beklaag heb gedaan bij Vodafone. Ik heb mijn abonnement ruim drie maanden van te voren opgezegd in Mei 2008 en ben over gegaan naar KPN Hi. Netjes alle rekeningen betaald en ben over gegaan met nummer behoud naar KPN Hi. Mijn Vodafone simkaart werd 18 augustus afgesloten en kon ik met mijn nieuwe sim bellen van KPN Hi. September 9 2008 kreeg ik nog een rekening van rond de 80 euro (uiteraard betaald) en dacht kan wel kloppen want je krijgt je rekeningen een maand later. Zonder zorgen ben ik verder gegaan met KPN Hi en alles was in orde. Totdat ik bezig ging met de financiering van mijn nieuw aan te kopen woning, en de bank mij tot mijn grote verbazing verteld dat ik een BKR notering had. Ik had geen idee waar dit vandaan kon komen. Dus heb ik meteen allerlei instanties afgebeld waar ik ooit een abonnement of iets anders had. Niemand wist van mij af. Totdat ik Vodafone klanten service aan de lijn kreeg, en de medewerkster mij doodleuk wist te vertellen dat ik nog een rekening open had staan van de maand september 2008 van 276,00 euro ??? Ik was toch afgesloten 18 augustus en overgegaan met nummer behoud????? Ik had 9 september toch een rekening betaald en in augustus heb ik mijn rekening ook netjes betaald. En afgezien van dat heb ik nooit een signaal, sms. Brief, of wat dan ook van Vodafone gehad dat ik nog iets moest betalen dus ik was met stomheid geslagen. Ook omdat ik altijd rekeningen had van 80 euro en mijn hoogste was 115euro (en voor de duidelijkheid die 276 euro was alleen de telefoon rekening nog zonder incasso kosten van 124,00 dus totaal 400 EURO!!!). Heb meteen het incasso bureau opgebeld en het verhaal uitgelegd dat ik bezig was met een hypotheek en dat ik echt niet op de hoogte was. Ik moest gewoon betalen en de BKR moest Vodafone regelen daarna zou ik pas een specificatie krijgen. Uiteraard heb ik de specificatie gevraagd na meerdere male aandringen, waar uiteindelijk 5 pagina´s van miste, alle kosten werden buiten mijn bundel gerekend en waren van 4 juli tot 18 augustus?????? daarnaast werd er geld gerekend voor data verkeer terwijl ik onbeperkt online had. De rekening klopte van geen kant en ik zit nu met een BKR terwijl Vodafone mij geen SMS of brief gestuurd heeft of laat staan bellen terwijl ze gewoon mijn nummer hebben. Maar mij lijkt het dat de rekening nergens op gebaseerd is en vraag me af of iemand een oplossing voor mij weet. Ik krijg misschien niet eens een hypoheek door deze vervelend fout van Vodafone. Als je belt met de klantenservice en je verhaal probeert te doen wordt je om de 2 seconden onderbroken door de medewerker van de klanten service die al helemaal geen verstand van zaken heeft en na 3 minuten gewoon de hoorn er opgooit ik heb alles geprobeerd voor opheldering bij Vodafone, briefen verstuurd, hoofdkantoor gebeld, Vodafone shop, klanten service, afdeling betalingen, webrelations (ene Antoine die gewoon geen antwoord geeft) noem maar op, niemand die wat weet en iedereen stuurt je weer naar de andere afdeling. Kan iemand mij helpen of heeft iemand hetzelfde mee gemaakt laat het me weten. Het lijkt met toch niet dat dit zomaar kan, en dat bedrijven als Vodafone hiermee wegkomen, het hele internet staat vol met deze klachten. Alsjeblieft ik ben een hardwerkende jongen van 21 nooit problemen met betalen en kon nu eindelijk een hypotheek financieren, maar door dit hele fiasco ligt alles op de klippen.
Re: Vodafone tegoed en vebruik etc.
Kopieen van de betalingen heb je nodig. En het probleem is dat jij niet kan bewijzen dat jij die brieven NIET hebt ontvangen.Incasso mag pas worden ingeschakelt na 2 of 3 aanmaningen. Het betekent dus dat het nu hun woord tegen de jouwe is.Vodafone daarentegen moet wel kunnen aantonen waar die kosten vandaan komen. Als ze dat niet kunnen hebben ze ook een probleem.Ik zou maar een advocaat inschakelen.
Ik heb zelf een aut. incasso. In het geval van Vodafone handiger
Ik heb zelf een aut. incasso. In het geval van Vodafone handiger